طراحی سیستم‌ کنترل ترافیک

طراحی سیستم‌ کنترل ترافیک

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

طراحی سیستم‌ کنترل ترافیک

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

طراحی سیستم‌ کنترل ترافیک

طراحی سیستم‌ کنترل ترافیک در تمام شهرهای دنیا به کار می رود که تاثیر جریانات ترافیکی را بهبود دهد و تعداد دفعات عبور و مرور را کاهش دهد. یکی از مهمترین و شایعترین کاربرد این سیستم ها ، کنترل میزان ترافیک است.

در طراحی سیستم‌ کنترل ترافیک در سالهای اخیر ، توجه زیادی به شبکه حمل و نقل بدون سیم و استفاده آنها در کلان شهرها بوده است . سعی و تلاش در چند شهر بزرگ آمریکا(فیادلفیا ، نیوارلان و …) در کل دنیا (تایوان) نشان داد که شبکه بدون سیم ، تکنولوژی است که می تواند با موارد و راه حل های دیگر به خوبی رقابت کند.

یکی از کاربردهای رادیو شناسه استفاده در طراحی سیستم‌ کنترل ترافیک می باشد. رشد روز افزون وسایل نقلیه عمومی و افزایش سریع خودروهای شخصی در کلان شهرها هر روز بیش از پیش وضعیت ترافیکی شهر را پیچیده تر و زندگی در آن ها را مشکل تر می کند، نیاز به سیستم های هوشمند کنترلی و راهبردی بیش از گذشته لازم و ضروری بوده و نیازی مبرم و اجتناب ناپذیر می باشد. استفاده از تکنولوژی در حال پیشرفت RFID راه حل مناسبی برای حل مشکلات ترافیکی و مدیریت حمل و نقل شهری بخصوص در کشورهای در حال توسعه است.

دوربین کنترل ترافیک بخشی از طراحی سیستم‌ کنترل ترافیک است که درحاشیه یک مسیر و در بالای آن ، یا داخل خودروی پلیس نصب شده و وظیفه ثبت تخلفات رانندگی ، شامل سرعت غیرمجاز ، عبور از چراغ قرمز ، استفاده غیرمجاز از خط ویژه اتوبوس ، ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک را بر عهده دارد.

در دنیای مدرن امروز، سیستم پیشرفته مدیریت ترافیک (ATMS) برای نظارت و مدیریت موثر ترافیک استفاده می شود. در اختیار داشتن طیف گسترده ای از سنسورها و آشکارسازها، عملکرد این سیستم ها شامل مشاهده در زمان واقعی جریان های ترافیکی، کنترل علائم دیجیتال، نظارت بر حوادث و نظارت و کنترل دوربین های ترافیک می باشد.

این برنامه ها در طراحی سیستم‌ کنترل ترافیک باید بدون وقفه با سرعت در زمان واقعی عمل کنند و باید در مناطق جغرافیایی بزرگ عمل کنند. علاوه بر این، اغلب آنها نیاز به انجام در شرایط سخت محیطی دارند. EtherWAN پشتیبانی از طیف گسترده ای از سیستم های حمل و نقل هوشمند و راه حل های حمل و نقل، از اتاق کنترل به دستگاه های کنترل ترافیک دور.

با توجه به آنکه اجزا یک سیستم حمل و نقلی شامل انسان، وسیله نقلیه، راه و شرایط محیطی است، سه عامل اساسی طراحی مهندسی، آموزش و اعمال قانون از اصول اساسی مدیریت و کنترل ترافیک است.

طراحی سیستم‌ کنترل ترافیک بیشتر به جنبه مدیریت رفتار کاربران راه (راننده، عابر، موتورسوار، دوچرخه سوار و مسافر) می‌پردازد. از این رو نیاز به برقراری ارتباط با کاربر و انتقال پیام داریم. علائم عمودی و افقی مثل تابلوهای ترافیکی و خط کشی‌های روی آسفالت، ارسال پیامک، جریمه، سرعت گیر، شیارهای لرزآور راه‌ها، چراغ راهنمایی و چشمک زن، دوربین نظارتی و ثبت تخلف رانندگی و غیره همه و همه از تجهیزات کنترل ترافیک به منظور یاد شده است.

مهم‌ترین عامل در طراحی سیستم‌ کنترل ترافیک برقراری ارتباط با کاربر راه و اطمینان از انتقال پیام مدیریت راه به وی است. به عنوان مثال با ایجاد تعداد کافی تابلو هدایت مسیر با ابعاد، رنگ، فونت، درخشندگی و موقعیت مناسب باید بتوان مسیر پیش رو را به رانندگان معرفی کرد تا مانع از دنده عقب گرفتن به دلیل عبور از یک خروجی بزرگراه شد. یا با ارسال پیامک جریمه به راننده متخلف بلافاصله پس از ارتکاب جرم باید وی را از عمل خلاف قانونش مطلع و هشدار داد که در صورت تخلف حتماً جریمه می‌شود تا اعمال جریمه اثربخش و اصلاح کننده رفتار باشد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما