طراحی سپتیک تانک بتنی

طراحی سپتیک تانک بتنی

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

cctv_banner

طراحی سپتیک تانک بتنی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

طراحی سپتیک تانک بتنی

طراحی سپتیک تانک بتنی جهت تصفیه فاضلاب بهداشتی و تصفیه مقدماتی فاضلاب مناطق مسکونی ، رستوران ها، هتل ها و کارخانه ها صورت می پذیرد. چراکه یکی از مشکلات قابل توجه در فرآیند جمع آوری فاضلاب ، انسداد لوله به جهت رسوب مواد معلق ناشی از سرعت کم جریان در لوله ها است. لذا تصفیه مقدماتی فاضلاب با استفاده سپتیک تانک می تواند فرآیند جمع آوری فاضلاب را بهبود بخشد.

شرکت عمران مدرن ، با توجه به شرایط پروژه شما، مجرب ترین متخصصان مربوطه جهت طراحی سپتیک تانک بتنی را معرفی نموده تا در اسرع وقت و با بالاترین کیفیت و مقرون به صرفه ترین قیمت ، پروژه را به انجام برسانند.

همچنین شما می توانید به طور مستقیم با ارائه دهندگان خدمت طراحی سپتیک تانک بتنی در ارتباط بوده و یا ضمن برقراری ارتباط با عمران مدرن ، معرفی بهترین ارائه دهنده را به ما بسپارید.

 

طراحی سپتیک تانک بتنی
سپتیک تانک بتنی

 

مکانیزم سپتیک تانک بتنی 

مخزن سپتیک تانک بتنی یک مخزن ته نشینی است که به سبب زمان ماند طولانی، فاضلاب ورودی تحت اثر باکتری های بی هوازی به حالت معلق در می آید. 

این مخزن جهت انجام تصفیه فاضلاب چند مرحله ای با توجه به مشخصات آن به چند قسمت مجزا تقسیم می گردد. به طوری که در هر بخش مواد و ذرات درشت ته نشین شده و در کف مخزن انباشته می شود. چربی و روغن های شناور نیز بر روی سطح آن تجمع می یابد.

 

طراحی سپتیک فاضلاب
سپتیک فاضلاب

 

ارتباط بین بخش های سپتیک بتنی نیز به گونه ای است که امکان عبور مواد ته نشین شده و چربی های شناور شده وجود ندارد و بدین صورت پسابی که تحت تصفیه مقدماتی قرار گرفته است وارد بخش بعدی می گردد.

لجن انباشته شده در کف سپتیک تانک بتنی نیز فرایند تصفیه را سرعت می بخشد. به طوری که باکتری های بی هوازی بخشی از مواد آلاینده را تجزیه می کند. 

با تجزیه لجن در مخزن ، گازهایی تولید می شود که به صورت حباب های ریز به سمت سطح مایع صعود می کند. صعود حباب های گاز در درون مایع مخزن می تواند به مقداری فرآیند ته نشینی مواد جامد را مختل نماید. به همین جهت است که مخرن سپتیک تانک بتنی به چند بخش تقسیم می گردد تا در هر مرحله مواد معلق سبک که از بخش اول خارج می شود با شرایط مساعدتری در بخش دوم ته نشین گردد. 

 

ابعاد سپتیک تانک بتنی
ابعاد سپتیک تانک بتنی 

 

پساب خروجی سپتیک تانک بتنی

در طراحی سپتیک تانک بتنی لازم است پساب خروجی نیز با توجه به نفوذ پذیری خاک محل پروژه دفع گردد. به طوری که در خاک هایی با نفوذ پذیری زیاد، عمدتا ترانشه ای به عمق ۴۵ سانتی متر حفر می گردد و پساب سپتیک تانک در آن تخلیه می گردد. همچنین در خاک هایی با نفوذپذیری کم، فاضلاب خروجی از سپتیک تانک به داخل چاه جذبی هدایت می گردد.

 

انواع سپتیک تانک بتنی 

سپتیک بتنی را می توان به صورت پیش ساخته و یا به صورت درجا طراحی و اجرا نمود. 

در ساخت و طراحی سپتیک تانک بتنی پیش ساخته عمدتا از بتن تیپ ۵ و بتن ضدسولفات در ترکیب با میلگرد آجدار ۸ و ۱۰ استفاده می گردد. همچنین استفاده از افزودنی های بتن ، ژل میکروسیلیس ، نوار های آب بند کننده بتن و واتراستاپ در ساخت و طراحی سپتیک تانک بتنی توصیه می شود. از طرفی جهت آب بندی مخزن سپتیک تانک از مصالح آب بندی نظیر چسب بتن و ایزوگام استفاده می گردد.

همچنین طراحی سپتیک تانک بتنی درجا عمدتا به صورت مخازن مستطیلی شکل، صورت می گیرد که توسط دیواره ای به چند قسمت تقسیم شده است.

 

طراحی نقشه سپتیک تانک بتنی
نقشه سپتیک تانک بتنی

 

اما در هر دو حالت پس از طراحی و تعیین ابعاد سپتیک تانک بتنی مورد نیاز و حفر زمین، دیوار کشی و قالب بندی پیرامون دیواره گود در دستور کار قرار می گیرد. سپس ضمن تسطیح کف، بتن مگر ریخته می شود. 

در گام بعدی قطعات پیش ساخته با ملات ماسه سیمان یا چسب اپوکسی به یکدیگر متصل شده و یا در حالت درجا ، ضمن مهاربندی ، بتن ریزی صورت می پذیرد. سپس درزها آب بندی می گردد و ضمن خاکریزی ، سیستم تصفیه درون زمین محبوس می گردد. در نهایت نیز سطح سیستم تصفیه با تراز سطح بهره برداری تنظیم می شود. 

 

طراحی سپتیک تانک بتنی فاضلاب
سپتیک تانک بتنی فاضلاب

 

کنترل نسبت آب به سیمان جهت کاهش نفوذپذیری و خوردگی میلگرد ها، تعبیه صحیح درزهای اجرایی، انقباضی و انبساطی جهت کنترل تنش های حرارتی و رعایت حداقل پوشش بتنی بر روی میلگرد ها جهت جلوگیری از خوردگی، از دیگر نکاتی است که لازم است در ساخت و طراحی سپتیک تانک بتنی پیش ساخته و درجا لحاظ گردد.

 

نکات طراحی سپتیک تانک بتنی

طراحی سپتیک تانک بتنی بر اساس حجم فاضلاب مورد نظر صورت می پذیرد. محاسبه میزان حجم فاضلاب ورودی نیز بر اساس نوع ساختمان یا مجتمع و تعداد نفرات یا واحد ها صورت می پذیرد. البته با افزایش حجم فاضلاب ورودی استفاده از سپتیک بتنی پیش ساخته به صورت استوانه های چند قسمتی که در محل پروژه بر روی هم سوار می شوند، به جهت سهولت حمل و نقل و اجرا با استقبال بیشتری همراه است.

 

سپتیک تانک بتنی چیست
سپتیک تانک

 

یکی از نکات مهم در طراحی سپتیک تانک بتنی ، جانمایی آن است که لازم است محل قرارگیری سپتیک بتنی ، به دور از مسیر نهر ها و آبگیر ها باشد. همچنین سپتیک تانک بتنی لازم است در سطحی هموار ساخته شود. از طرفی جهت جلوگیری از انتشار گازهای نامطبوع لازم است سپتیک تانک در جهت مخالف وزش باد های غالب جانمایی گردد.

طراحی سپتیک تانک بتنی ، عمدتا به صورت یک مخزنی است که دیواره های آن آب بندی شده است.

همچنین در طراحی سپتیک تانک بتنی پیشنهاد می گردد که طول مخزن مستطیل شکل، ۲ تا ۴ برابر عرض آن طراحی گردد. همچنین عمق مخزن سپتیک تانک بتنی بر حسب فاضلاب ورودی عمدتا به گونه ای طراحی می گردد که فاصله آزاد فاضلاب تا کف تانک حداقل ۱.۲ متر و فاصله سطح فاضلاب تا سقف مخزن حداقل ۰.۳ متر باشد. ضریب تبدیل آب مصرفی به فاضلاب نیز عمدتا برابر ۸۰ درصد در نظر گرفته می شود.

همچنین در طراحی سپتیک تانک بتنی عمدتا جریان فاضلاب بین بخش های مختلف مخازن ، توسط لوله های با قطر ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر برقرار می گردد. به جهت خروج گاز های ایجاد شده از تجزیه فاضلاب نیز عمدتا از لوله هایی به قطر ۱۰ سانتی متر استفاده می شود. 

 

طراحی سپتیک بتنی
سپتیک بتنی 

 

از طرفی در طراحی سپتیک تانک بتنی لازم است برای جلوگیری از ورود جانوران و پرندگان به لوله تهویه در انتهای آن توری نصب گردد و یا از زانویی ۹۰ درجه جهت ارتباط دهانه خروجی لوله تهویه به زمین، استفاده گردد.

همچنین لازم است دریچه آدم رو جهت بازدید و یا تعمیر احتمالی سپتیک تانک تعبیه گردد.

در هنگام تخلیه لجن نیز لازم است تمام لجن موجود در سپتیک تانک بتنی تخلیه نگردد، چراکه وجود مقداری لجن، محرک شروع مجدد فعالیت میکروارگانیسم ها است. همچنین توصیه می گردد که از مواد ضد عفونی کننده در سپتیک تانک بتنی به جهت از بین بردن باکتری ها استفاده نشود.

سرپوش سپتیک تانک بتنی نیز لازم است به نحوی طراحی گردد که انتقال بوی نامطبوع به حداقل برسد. 

 

چاه سپتیک بتنی
چاه سپتیک بتنی 

 

مزایای طراحی سپتیک تانک بتنی

یکی از مزایای طراحی سپتیک تانک بتنی این است که این سیستم یک راهکار قابل قبول جهت تصفیه مقدماتی فاضلاب در مناطقی با نفوذ پذیری کم خاک و یا مناطقی با سطح آب زیرزمینی بالا است.

همچنین به علت عدم استفاده از وسایل الکترومکانیکال در فرآیند تصفیه سپتیک تانک بتنی ، نیازی به تعمیر و نگهداری وجود ندارد.

سرعت اجرا و هزینه مناسب نیز از دیگر مزایای طراحی سپتیک تانک بتنی می باشد.

همچنین اجرای سپتیک تانک می تواند با جداسازی فاضلاب جامد و مایع در ابتدای مسیر شبکه ، تاثیر قابل توجهی بر افزایش عمر مفید تاسیسات و لوله های شبکه فاضلاب شهری داشته باشد. از طرفی اجرای سیستم سپتیک به منظور تصفیه مقدماتی فاضلاب ، نیازمند مصرف انرژی نیز نمی باشد.

سپتیک بتنی فاضلاب

قیمت طراحی سپتیک تانک بتنی

قیمت طراحی سپتیک تانک بتنی به عوامل مختلفی وابسته است که از مهم ترین این موارد می توان به نحوه اجرا ، حجم فاضلاب ورودی و به تبع آن ظرفیت مخزن ، تعداد دیواره های میانی و تعداد دریچه های بازدید اشاره کرد. 

به طوری که قیمت سپتیک تانک بتنی درجا از قیمت سپتیک تانک بتنی پیش ساخته کمتر است. همچنین طبیعتا با افزایش حجم مخزن ، تعداد دیواره های میانی ، تعداد دریچه های بازدید و ارتفاع منهول ، قیمت ساخت و طراحی سپتیک تانک بتنی افزایش می یابد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما