طراحی سالن کنفرانس و همایش

طراحی سالن کنفرانس و همایش

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

برای دیدن نمونه ها و مشاوره و استعلام قیمت طراحی پارک با کمترین هزینه با کارشناسان ما در عمران مدرن تماس بگیرید: ۵۴۴۰۶۰۱۲-۰۲۱
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

طراحی سالن کنفرانس و همایش

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

طراحی سالن کنفرانس و همایش

در طراحی سالن کنفرانس و همایش علاوه بر مسائل زیبایی سازه و معماری دکوراسیون، مبلمان اداری موارد فنی و استاندارهای بسیاری نیز در خصوص جانمایی میز کنفرانس ، تجهیزات سیستم های صوتی و تصویری، نورپردازی مناسب، سن نمایش سالن، کیفیت و ارگونومی صندلی ها، کفپوش و پوشش دکوراتیو دیوار و آکوستیک حرفه ای سالن و ... باید مد نظر قرار گیرد.

امروزه در تمامی شرکت‌‌‌های موفق، فضایی به سالن کنفرانس یا همایش اختصاص داده می شود. برگزاری جلسات مهم شرکت‌ها و اجتماع مراجعین جزء کارکرد‌های اصلی این سالن است که سبب اهمیت بسیار زیاد آن می‌گردد.

مشاوره با کارفرما اولین قدم برای طراحی سالن کنفرانس و همایش است. در این اولین قدم مواردی از جمله امکانات، قابلیت ها و توقعاتی که مد نظر کارفرما می باشد در طی همین جلسات مشاوره و راهنمایی مشخص می شوند. این جلسات مشاوره با بازدید کارشناسان از مکان ساخت پروژه و با هدف مستند سازی از وضعیت موجود همراه می باشد. کارشناسان در همین مرحله ی اول دو قسمت معماری و الکتریکال را بررسی می کنند. کارشناسان این بررسی ها را در قالب های طرح های پیشنهادی به کارفرما ارائه خواهند داد.

این طرح ها شامل لیست قیمت، اطلاعات فنی، تجهیزات و… می شود. این طرح های پیشنهادی پیش زمینه ای برای جلسه های بعدی است تا طرح ها کامل شوند و مقدماتی که برای طراحی سالن کنفرانس و همایش نیاز است محق گردد.

طراحی سالن کنفرانس و همایش باید شامل مواردی باشد که ذهنیت کاملاً شفافی را برای افراد سخنران به ارمغان آورد و به آنها کمک کند تا بدون هیچ گونه حواس پرتی بتوانند نظر خود را راجع به موضوع مورد بحث ارائه دهند.

طراحی سالن کنفرانس و همایش ، طراحی مکانی است که گروهی از افراد با یکدیگر موضوعی را شروع به گفتگو و بحث می نمایند. تا تصمیماتی مهمی بگیرند که اگر به خوبی برنامه ریزی نشود ، تأثیر عمده ای را به همراه خواهد داشت.  بنابراین طراحی اتاق کنفرانس یا طراحی سالن کنفرانس و ساخت سالن کنفرانس و اجتماعات باید شامل مواردی باشد که ذهنیت کاملاً شفافی را برای افراد سخنران به ارمغان می آورد. و به آنها کمک کند تا بدون هیچ گونه حواس پرتی بتوانند نظر خود را راجب به موضوع مورد بحث ارائه دهند.

در سالن کنفرانس موارد زیادی باید مورد توجه قرار بگیرد که از جمله آن می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

محل قرارگیری سن و مخاطبان

مسیر عبور و مرور اشخاص

استفاده از رنگ‌ های جذاب

اجرای اصول زیبایی‌ شناسی

نورپردازی

استفاده از دیوار پوش‌ های آکوستیک

مبلمان

سیستمهای ویدئویی و صوتی

سیستم کنترل مرکزی

در طراحی سالن کنفرانس و همایش با هدف جلوگیری از تجمع بیش از حد افراد، چند ورودی و خروجی برای سالن در نظر بگیرید.

ورودی و خروجی سالن کنفرانس باید برای حضار داخل سالن، قابل رویت باشد.

حتی‌ الامکان از ورودی و خروجی جداگانه برای سالن کنفرانس استفاده کنید.

حداقل عرض درب‌ های ورودی سالن باید با نصف مجموع درب‌های خروجی برابر باشد.

عرض لازم برای درب‌ های سالن به ازای هر ۱۰۰ نفر، حدود ۸۵ سانتی‌ متر است.

محل ورودی سالن را طوری در نظر بگیرید که بتوانید در زمان تجمع بیش از افراد یا وقوع حوادث غیر مترقبه، به عنوان خروجی اضطراری از آن ‌ها استفاده کنید.

طراحی سالن کنفرانس و همایش از نظر آکوستیک اهمیت دارد. کارکرد اصلی کف‌ پوش و دیوارپوش‌ های آکوستیک، جلوگیری از ورود اصوات مزاحم و مانع خروج صدا از داخل سالن و به طور کلی جذب صدا‌های مزاحم است. در گذشته بخش اعظم این دیوار‌پوش‌ ها را پشم شیشه تشکیل می‌ داد ولی امروزه به دلیل چگالی پایین، سرطان‌ زا بودن و اینکه این ماده در طولانی مدت از بین می‌رود از این ماده استفاده نمی‌ شود. ماده‌ای که امروزه برای ساخت دیوارپوش‌ های آکوستیک به کار گرفته می‌شود پشم سنگ، با چگالی ۵۰ و ضخامت یک اینچ می‌ باشد. برای نصب عایق‌ ها، ابتدا با استفاده از سیم‌ بندی و توری سطح زیرین سقف مهار می‌شود. در مرحله دوم عایق‌ ها نصب می‌ شوند و در مرحله سوم با استفاده از پارچه‌ های نم‌ گریز و محافظ، از ریزش پشم سنگ جلوگیری می‌شود.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما