طراحی ساختمان بتن مسلح با قالب ماندگار پلیمری (سیستم RBS)

طراحی ساختمان بتن مسلح با قالب ماندگار پلیمری (سیستم RBS)

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

طراحی ساختمان بتن مسلح با قالب ماندگار پلیمری (سیستم RBS)

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

طراحی ساختمان بتن مسلح با قالب ماندگار پلیمری (سیستم RBS)

طراحی ساختمان بتن مسلح با قالب ماندگار پلیمری (سیستم RBS) یک سیستم دیوار باربر سازه ای از جنس بتن آرمه است که در اجرای آن از قالب های ماندگار پلیمری استفاده می شود. قالب ماندگار، قالب بتن ریزی است که پس از گیرش بتن همچنان در محل باقی می ماند و استفاده از آن سبب حذف عملیات قالب بندی و قالب برداری مرسوم می شود و در ضمن مجرایی برای عبور آرماتورها و کابل ها و لوله های تاسیساتی از داخل دیوار فراهم می نماید. قالب های ماندگار RBS همچنین نقش های دیگری همچون ایجاد عایق صوتی و حرارتی را نیز در زمان بهره برداری ایفا می کنند. از جمله ویژگی های مهم این قالب ها سطح تمام شده آن هاست که دیوار بدست آمده را از افزودن پوشش اضافی بی نیاز می کند.

طراحی ساختمان بتن مسلح با قالب ماندگار پلیمری (سیستم RBS) پروفیل های توخالی مدولار از جنس PVC و با سطح تمام شده هستند که در طولی برابر با ارتفاع دیوار تولید می شوند و اتصال آن ها به شیوه کام و زبانه (کشویی) و با سرعت زیاد انجام می شود. قالب های ماندگار RBS دارای اشکال متنوعی متناسب با موقعیت خود در دیوار (مانند کنج، سه راهی و …) هستند و از دو سطح بیرونی که توسط صفحات داخلی سوراخ دار به هم متصل شده اند، تشکیل یافته اند. سوراخ های صفحات داخلی با هدف تامین جریان افقی بتن و حفظ پیوستگی آن و نیز جهت عبور آرماتورهای افقی در نظر گرفته شده اند. صفحات بیرونی دارای فرمولاسیون پیشرفته و انحصاری هستند و ویژگی های شیمیایی و مکانیکی و جلوه زیبای آن ها برای کاربرد در سطح خارجی دیوارها طراحی شده است.

طراحی ساختمان بتن مسلح با قالب ماندگار پلیمری (سیستم RBS)  علاوه بر قالب های ماندگار دیوار از پروفیل های دیگری نیز به جهت ایجاد تطابق اجرایی و ظاهری با قالب های دیوار کمک می گیرد که شامل موارد زیر هستند:

• داکت عبور کابل های برق از داخل دیوار

• پروفیل های دکوراتیو برای کنج ها و محل های دیگر

• پروفیل های درب و پنجره

• ورقه های موجدار نما

• پروفیل پوشش بام شیبدار

برخی ضوابط طراحی ساختمان بتن مسلح با قالب ماندگار پلیمری (سیستم RBS)

سیستم سازه‌ای حاصل از این روش اجرای، یک سیستم سازه‌ای دیوار باربر با  دیوارهای برشی بتن مسلحاست. در صورتی که در این سیستم ضوابط شکل پذیری متوسط یا زیاد بر اساس استاندادرد ۲۸۰۰ ایران و  مبحث ۹ ملی مقررات ساختمان ایران با عنوان طرح و اجرای ساختمان‌های بتن آرمه رعایت نشود با استناد به مبحث ۹ مقررات ملی ساختمان ایران، کاربرد این سیستم صرفاً در مناطق با خطر نسبی کم و متوسط و برای ساختمان‌های دارای اهمیت کم تا متوسط تا حداکثر ارتفاع ۱۰ متر مجاز است. بدیهی است در صورتی که ضوابط شکل پذیری تامین شود با رعایت ضوابط مقاومت در برابر حریق، حداکثر ارتفاع ساختمان در تمامی پهنه‌های لرزه‌خیزی کشور مطابق استاندارد ۲۸۰۰ ایران ۵۰ متر از تراز پایه است.

ضخامت دیوارهای سازه‌ای بتنی نباید از ۱۵ سانتیمتر کمتر باشد.

بتن مصرفی در دیوارهای سازه‌ای بتنی باید از نوع سازه‌ای و با حداقل مقاومت ۲۰ مگاپاسکال و حداکثر اندازه اسمی سنگدانه مصرفی ۲۰ میلیمتر باشد.

بارگذاری ثقلی و لرزه‌ای این سیستم به ترتیب بر اسا‌س مبحث ۶ مقررات ملی ساختمان ایران با عنوان بارهای وارد بر ساختمان و استاندارد ۲۸۰۰ صورت گیرد.

طراحی سازه‌ای این سیستم بر اساس مبحث ۹ مقررات ملی ساختمان با عنوان طرح و اجرای ساختمان‌های بتن آرمه‌ یا آیین نامه ACI 318 صورت گیرد. در محاسبات و طراحی این سیستم از اثر و مقاومت قالب‌های پلیمری صرف نظر شود.

تامین ضوابط دیافراگم صلب و همچنین تامین پیوستگی و یکپارچگی برای تمامی سقف‌ها در این سیستم الزامی است.

اتصال سقف به دیوار در این سیستم به صورت پیوسته و یکپارچه طراحی و اجرا شده و میلگرد گذاری لازم بر این اساس در محل اتصال انجام می‌شود.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما