طراحی داخلی مطب

طراحی داخلی مطب

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

مهم ترین عوامل موثر بر تعیین قیمت طراحی داخلی مطب دکتر ، متراژ، سبک طراحی و نوع متریال مصرفی می باشند. از انواع قراردادها جهت طراحي داخلي مطب ، می توان به قرارداد ثابت، ساعتی، درصدی و متر مربعی اشاره کرد. شما می تونید برای برآورد قیمت طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکی ، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

طراحی داخلی مطب

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

طراحی داخلی مطب

طراحی داخلی مطب همانند سایر فضاهای بهداشتی و درمانی، از اهمیت بسزایی برخوردار است. کاربر و مخاطب اصلی این فضاها، بیماران هستند. معمولا افراد در هنگام بیماری دچار اضطرب و استرس بیشتری می باشند. لذا ایجاد محیطی آرام و به دور از تنش، از اصلی ترین اهداف طراحی دکوراسیون مطب پزشک است. موارد متعددی در دیزاین مطب یا به اصطلاح طراحی دکوراسیون داخلی مطب نقش دارند. از بین این موارد می توان به انتخاب رنگ و متریال، نورپردازی داخلی، چیدمان تجهیزات و مبلمان و ... اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم به بررسی اصول دکوراسیون داخلی مطب پزشک و همچنین نکاتی جهت دکور مطب بپردازیم. همچنین شما می تونید برای برآورد قیمت طراحی داخلی مطب ، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

 

طراحی داخلی مطب
طراحی اتاق پزشک

 

قیمت طراحی داخلی مطب

عوامل متعددی بر قیمت طراحی داخلی مطب تاثیرگذار هستند. مهم ترین عوامل موثر بر تعیین قیمت طراحی داخلی مطب دکتر ، متراژ، سبک طراحی و نوع متریال مصرفی می باشند. بدیهی است که با افزایش متراژ، افزودن جزییات بیشتر به دیزاین مطب ، به کارگیری متریال های با کیفیت و استفاده از مبلمان خاص و گران، قیمت طراحی داخلی مطب بالا خواهد رفت.

 

طراحی داخلی مطب
دکوراسیون مطب به سبک کلاسیک

 

در برآورد قیمت طراحی داخلی مطب پزشک توجه داشته باشید که ممکن است بر اساس انواع مختلف قراردادها، قیمت طراحی داخلی مطب محاسبه شود. از انواع قراردادها جهت طراحي داخلي مطب ، می توان به قرارداد ثابت، ساعتی، درصدی و متر مربعی اشاره کرد. در قرارداد درصدی که متداول ترین روش برای طراحي داخلي مطب می باشد، قیمت طراحی داخلی مطب بر اساس درصدی از کل هزینه ی پروژه اعم از طراحی و اجرا محاسبه می گردد. در قرارداد ساعتی برای دکوراسیون مطب پزشک نیز، طبق میزان ساعت کاری کارگران هزینه پرداخت می شود. روش متر مربعی نیز همان طور که از نامش پیدا است، بر اساس متراژ بنا، قیمت طراحی داخلی مطب تعیین می گردد. در توضیح روش حقوق ثابت می توان گفت که این روش ساده ترین روش برای برآورد قیمت طراحی داخلی مطب به خصوص برای مطب هایی با متراژ و جزییات زیاد می باشد.

 

طراحی داخلی مطب
دکوراسیون داخلی اتاق انتظار

 

برای برآورد قیمت طراحی داخلی مطب پزشک با همکاران ما در عمران مدرن تماس بگیرید.

 

اصول طراحی دکوراسیون مطب

همان طور که پیش تر ذکر شد، مهم ترین مخاطب طراحی داخلی مطب ، بیماران و همراهان آن ها هستند. طراحی در راستای پاسخ به نیاز این افراد، نیازمند دانش کافی در زمینه ی روانشناسی رنگ ها، نحوه ی نورپردازی داخلی و اصول طراحی دکوراسیون داخلی مطب می باشد. در این بخش به بررسی نکاتی خواهیم پرداخت که به شما در طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکی کمک می کند.

 

طراحی داخلی مطب
طراحی سقف متناسب با فرم پذیرش

 

رنگ در دکوراسیون مطب پزشک

اولین بخشی از طراحی داخلی مطب که افراد هنگام ورود به فضا آن را درک خواهند کرد، نحوه ی رنگ آمیزی محیط است. رنگ ها از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر دکوراسیون مطب پزشک می باشند. در انتخاب رنگ مناسب جهت طراحي داخلي مطب ، به این نکته توجه داشته باشید که به کارگیری بیش از سه رنگ در طراحی داخلی مطب دکتر ، با ایجاد فضایی شلوغ، سبب بی نظمی و القای حس بی قراری در افراد می شود. بهتر است تا حد امکان از رنگ های تیره و تند مانند سیاه و قرمز در طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکی استفاده نشود. 

 

طراحی داخلی مطب
به کارگیری پالت رنگی در طراحی داخلی مطب پزشک

 

یکی از پر کاربرد ترین رنگ ها جهت طراحی فضاهای درمانی به خصوص طراحی داخلی مطب دکتر ، رنگ سفید است. رنگ سفید از جمله رنگ های روشن و خنثی محسوب می شود.رنگ های روشن از محبوب ترین و مناسب ترین انتخاب ها برای طراحی داخلی مطب پزشک می باشند. این رنگ ها به دلیل بازتاب بیشتر نور، در روشن و بزرگ تر به نظر رسیدن فضا نقش دارند. از این رو استفاده از رنگ های روشن برای طراحي داخلي مطب های کوچک می تواند مفید واقع شود. یکی از نکات دیگر طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکی ، القای حس پاکیزگی به بیماران است. رنگ های روشن به جهت نمایش سریع تر آلودگی ها، می توانند گزینه ی خوبی برای طراحی داخلی مطب دکتر باشند. 

 

طراحی داخلی مطب
استفاده از رنگ سفید در طراحی اتاق پزشک

 

در صورت استفاده ی بیش از حد از رنگ سفید و عدم ترکیب آن با رنگ های دیگر، محیطی یکدست و بی روح خلق خواهد شد. از این رو توصیه می شود از ترکیب های رنگی برای طراحی داخلی مطب پزشک استفاده شود. رنگ های خنثی به دلیل امکان ترکیب با سایر رنگ ها، از بهترین انتخاب ها برای طراحي داخلي مطب می باشند. مناسب ترین رنگ ها برای طراحی دکوراسیون مطب پزشک ، سفید، آبی، سبز و کرم هستند. 

 

طراحی داخلی مطب
کاربرد رنگ های خنثی در دکور مطب

 

نورپردازی در طراحی داخلی مطب

یکی دیگر از نکات مهم در طراحی داخلی مطب پزشک ، شدت و نحوه ی نورپردازی فضا است. علاوه بر بیماران، توجه به آسایش کارکنان نیز در طراحي داخلي مطب اهمیت بسزایی دارد. یکی از موارد موثر بر راندمان کاری پرسنل، میزان شدت نور و رنگ آن می باشد. ضروری است که میزان روشنایی در طراحی داخلی مطب دکتر ، بر اساس ضوابط و استانداردها تعیین شود. نور کم باعث تاریکی محیط، بی دقتی در انجام فعالیت ها و بی حوصلگی و خواب آلودگی افراد می شود. در سمت مقابل، شدت نور بیش از حد نیاز می تواند خیرگی و آسیب چشمی را به همراه داشته باشد. در کنار میزان شدت نور، توجه به موقعیت قرارگیری منابع نور و نحوه ی نورپردازی فضا نیز در دکوراسیون مطب پزشک اهمیت دارد. بهتر است نورپردازی به نحوی باشد که در قسمت های مهمی همچون تخت معاینه و میز پزشک، سایه ایجاد نشود.

 

طراحی داخلی مطب
استفاده ی حداکثری از نور طبیعی

 

نورپردازی فضای داخلی می تواند در دکور مطب به ویژه دکوراسیون داخلی اتاق انتظار ، نقش دکوراتیو و تزئینی ایفا کند. نورپردازی دکوراتیو در دیزاین مطب ، می تواند برای شاخص کردن بخشی از فضا یا ایجاد خلاقیت در طراحی دکوراسیون مطب پزشک باشد. یکی از جدیدترین روش ها برای نورپردازی در طراحی داخلی مطب پزشک ، استفاده از چراغ مگنتی است. توجه داشته باشید که روش دیگر تامین روشنایی، بهره مندی از نور طبیعی خورشید می باشد. نور طبیعی روز نقش بسزایی در شادابی فضا و ایجاد محیطی پویا در طراحی داخلی مطب دکتر دارد. لذا سعی کنید تا حد ممکن از بازشوها به جهت وارد کردن نور خورشید در داخل فضا استفاده کنید. این موضوع در دکوراسیون داخلی اتاق انتظار اهمیت بالایی دارد. 

 

طراحی داخلی مطب
نورپردازی دکوراتیو در طراحی داخلی مطب

 

متریال طراحی داخلی مطب پزشک

انتخاب متریال مناسب برای طراحی داخلی مطب ، از دیگر نکات حائز اهمیت در دکوراسیون داخلی مطب پزشکی می باشد. همان طور که در موارد بالا به آن اشاره شد، طراحي داخلي مطب باید به نحوی صورت گیرد که محیطی پاکیزه و بهداشتی خلق شود. لذا تمامی متریال های به کار رفته در طراحی داخلی مطب دکتر ، باید در برابر رطوبت و شستشوی مداوم مقاوم باشند. از متداول ترین مصالح برای کفسازی در طراحی داخلی مطب پزشک ، لمینت، سنگ و سرامیک هستند. استفاده از متریال چوب به دلیل ایجاد حس صمیمت و گرما در محیط، انتخاب مناسبی برای دیزاین مطب می باشد. همچنین در دکور مطب توجه داشته باشید که میان متریال تمام بخش ها و المان های به کار رفته در طراحی داخلی مطب ، باید هماهنگی و تناسب برقرار باشد.

 

طراحی داخلی مطب
کاربرد متریال چوب در سقف، دیوار و مبلمان

 

دکوراسیون داخلی اتاق انتظار

بخش مهمی از طراحی داخلی مطب پزشک ، دکوراسیون داخلی اتاق انتظار می باشد. توصیه می شود متراژ زیادی از فضا را به بخش انتظار بیماران اختصاص دهید، زیرا تامین راحتی و آسایش این افراد به عنوان مخاطب اصلی طراحي داخلي مطب ، اهمیت بسزایی دارد. مهم ترین مسئله در دکوراسیون داخلی اتاق انتظار ، تامین فضای کافی نشستن می باشد. بدین منظور باید به صورت حدودی تخمین بزنید که در هر ساعت چه تعداد مراجعه کننده خواهید داشت. مراجعه کنندگان شامل بیماران و همراهان آن ها هستند. 

 

طراحی داخلی مطب
هارمونی رنگ مبلمان و سایر اجزا

 

پس از محاسبه ی تعداد فضای نشستن، مرحله ی بعدی در دکوراسیون داخلی اتاق انتظار ، انتخاب مبلمان مناسب برای طراحی داخلی مطب می باشد. مبلمان باید بر اساس سبک دکوراسیون مطب پزشک و متناسب با سایر اجزای فضا انتخاب شود. برای طراحی داخلی مطب دکتر به سبک مدرن، بهتر است از مبلمان مینیمال و کوچک، با کمترین جزئیات استفاده شود. همچنین یکی از متداول ترین انواع مبلمان برای دیزاین مطب به ویژه دکوراسیون داخلی اتاق انتظار ، صندلی های نیمکتی می باشند.

 

طراحی داخلی مطب
استفاده از مبلمان نیمکتی در طراحی دکوراسیون مطب

 

از دیگر نکات کاربردی برای دکوراسیون داخلی اتاق انتظار در طراحی داخلی مطب پزشک ، استفاده از سبزینگی در فضا است. برای این منظور می توان از گیاهان طبیعی در بخش های مختلف فضا بهره برد. گیاهان طبیعی به دلیل تولید اکسیژن و تصفیه ی هوا، نسبت به گیاهان مصنوعی ارجحیت دارند. اما در صورت عدم بهره مندی از نور طبیعی کافی و یا کمبود زمان برای آبیاری گیاهان، می توان صرفا برای ایجاد سبزینگی، از گیاهان مصنوعی استفاده کرد. دیوار سبز نیز از ایده های جذاب برای طراحی دکوراسیون مطب پزشک می باشد.

 

طراحی داخلی مطب
سبزینگی در دکوراسیون مطب

 

علاوه بر موارد ذکر شده در دیزاین مطب ، استفاده از آکواریوم، تابلوهای متنوع دیواری، نصب تلویزیون و گذاشتن مجله و کتاب، راهکارهایی برای دکوراسیون داخلی اتاق انتظار هستند.

 

طراحی داخلی مطب
به کارگیری تلویزیون در طراحی داخلی مطب

 

نکات دیزاین مطب

یکی از مواردی که شاید در طراحی داخلی مطب کمتر به آن توجه شود، کاربرد پارتیشن در دیزاین مطب است. بسیاری از فضاها در طراحی داخلی مطب پزشک ، نیازمند حریم هستند و بسیاری از افراد برای ایجاد آن، از دیوارهای سازه ای استفاده می کنند. این در حالی است که در برخی موارد، مزایای پارتیشن بندی در طراحی داخلی مطب ، بسیار بیشتر از دیوارکشی می باشند. از موارد حائز اهمیت در طراحی داخلی مطب ، تهویه است. با جایگزین کردن پارتیشن به جای دیوار، تهویه راحت تر و بهتر انجام خواهد شد. همچنین در این حالت نیازی به نصب سیستم سرمایش و گرمایش مجزا برای هر اتاق در طراحی داخلی مطب نمی باشد.

 

طراحی داخلی مطب
استفاده از پارتیشن در دکور مطب

 

گاهی پیش می آید که در طراحی داخلی مطب دکتر ، ناچار به استفاده از راهروهای طولانی هستیم. در چنین شرایطی، استفاده از دیوارهای شیشه ای مات می تواند ایده ای جذاب برای طراحی دکوراسیون داخلی مطب باشد. به کارگیری شیشه های مات در دکور مطب ، علاوه بر حفظ حریم اتاق پزشک، باعث روشنایی بیشتر راهرو و عدم ایجاد فضایی بی روح در طراحی داخلی مطب دکتر خواهد شد.

 

طراحی داخلی مطب
کاربرد شیشه مات در طراحی داخلی مطب

 

بخش مهمی از طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکی و دکور مطب ، فضای پذیرش می باشد. طراحی پیشخوان پذیرش مطب باید به نحوی صورت گیرد که هنگام ورود مراجعین به مطب، به راحتی قابل تشخیص باشد. همچنین در دکور مطب توجه داشته باشید که موقعیت جانمایی پیشخوان باید امکان نظارت به سالن انتظار را فراهم کند.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۴ از ۵ - از مجموع ۵ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما