استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

طراحی داخلی باشگاه ورزشی

طراحی داخلی باشگاه ورزشی

طراحی داخلی باشگاه ورزشی یکی از موضوعات پر اهمیتی است که این روزها ذهن طراحان را به خود مشغول کرده است. یک باشگاه ورزشی باید آنقدر شیک و الهام بخش باشد که شما را به رفتن به باشگاه تشویق کند ، باشگاهی که شامل یک سالن بزرگ پر از دستگاه است در همان لحظه اول اضطراب و استرس را به جان بیننده می اندازه ، اما در فضاهایی که بخوبی و بصورت حرفه ای تفکیک شده اند ، هم آرامش بیشتری وجود دارد و هم زیبایی بیشتر است. 

طراحی داخلی باشگاه ورزشی به ابعاد ، فضا ، کاربرد ، رشته های ورزشی مورد نظر و بودجه صاحب ورزشگاه بستگی دارد. یکی از قسمت هایی که شاید کمتر در طراحی داخلی باشگاه ورزشی به آن توجه شود، در نظر گرفتن فضای استراحت برای افراد است.  مسلما با ایجاد چنین فضایی، یک جایگاه مشخص برای افرادی که نیاز به استراحت در بین سکشن های تمرین خود دارند تعیین می شود که بسیار مناسب خواهد بود. بهتر است این بخش به صورت مجزا در نزدیکی همه دستگاه ها قرار گیرد تا از تمرکز افراد در یک قسمت خاص جلوگیری شده و نظم بیشتری در محیط برقرار باشد.

طراحی داخلی باشگاه ورزشی
طراحی سالن ورزشی

دکور باشگاه بدنسازی

یکی از عواملی که شدیدا روی کیفیت سالن های ورزشی یا همان باشگاه ها تاثیر می گذارد، طراحی داخلی باشگاه ورزشی است. مسلما اصولی که بر اساس عملکرد یک فضا روی طراحی داخلی حاکم هستند در این رابطه اولویت دارند و زیبایی فضا در وهله بعد مورد نظر قرار می گیرد.  اگر یک باشگاه ورزشی بر اساس اصول طراحی شده باشد و در اجرای دکوراسیون و چیدمان آن به نکات مهم توجه شده باشد، مسلما فضای مناسبی برای ورزش حرفه ای خواهد بود.

اصول طراحی طراحی داخلی باشگاه ورزشی
طراحی سالن فیتنس

اصول طراحی داخلی باشگاه ورزشی

 افراد زیادی هستند که ساعاتی طولانی از روزهای هر هفته خود را به ورزش در این سالن های تخصصی اختصاص داده و مدت زمان قابل توجهی را در این فضاها سپری می نمایند. از این رو، کیفیت طراحی داخلی باشگاه ورزشی که شامل نکات مختلفی می باشد، در انتخاب افرادی که می خواهند در این سالن ها به تمرین بپردازند، تاثیر زیادی دارد.  مسلما فضایی که با عملکرد مناسب و کیفیت بالا طراحی و اجرا می شود، می تواند تصویر ذهنی مراجعین خود را نسبت به خدمات خود بهبود دهد.

طراحی داخلی باشگاه ورزشی

۷ اصل مهم در طراحی داخلی باشگاه ورزشی و ورزشی را می توان به صورت زیر بیان کرد ،

  • استفاده از نور طبیعی
  • اجرای نورپردازی مناسب در طراحی داخلی باشگاه ورزشی
  • جایگذاری مناسب دستگاه ها
  • وجود تجهیزات پیشرفته
  • در نظر گرفتن محل استراحت
  • ایجاد فضای آرامش بخش
  • جذابیت دکوراسیون فضا
طراحی داخلی باشگاه ورزشی
طراحی بوفه باشگاه ورزشی

یکی از اصول طراحی داخلی باشگاه ورزشی اهمیت نورپردازی است. نورپردازی در طراحی داخلی باشگاه ورزشی نباید به نحوی باشد که چشم را خیره کند. به کار بردن نورهای نقطه ای در چنین فضاهایی مناسب نیست.  در ضمن، شدت نور نیز نباید زیاد از حد باشد. بهترین راه برای نورپردازی باشگاه ها، به کار بردن یک منبع نوری گسترده می باشد که باعث می شود نور به صورت یکنواخت در همه بخش ها پخش گردد.

طراحی داخلی باشگاه بدنسازی

طراحی داخلی باشگاه بدنسازی از مهم ترین موضوعاتی است که مد نظر مدیران این باشگاه ها قرار دارد. حتما می دانید که یکی از جنبه های زندگی مدرن و امروزی، ورزش به صورت منظم و برنامه ریزی شده است. ورزش، عامل سلامتی روح و فکر ماست و از همین رو، افراد زیادی در زندگی مدرن به شکل تخصصی به آن می پردازند. به همین خاطر است که این روزها باشگاه های ورزشی و خصوصا سالن های بدنسازی به یکی از پر رفت و آمدترین فضاهای عمومی شهر بدل گشته اند و روزانه پذیرای حضور افراد زیادی می باشند.

طراحی داخلی باشگاه ورزشی
طراحی داخلی باشگاه ورزشی

استفاده از آینه در طراحی داخلی باشگاه ورزشی

آینه جزئی جدانشدنی از یک باشگاه ورزشی است ، در برخی از باشگاه ها آینه های بلند تمام قد حتی از زمین تا سقف بر روی دیوارها نصب می شود و در برخی رو به روی هر دستگاه یک آینه قرار می دهند. به هر حال دیدن خودمان در آینه هنگام انجام تمرینات ورزشی سه دلیل دارد ، انجام صحیح حرکات ، مقایسه خود با دیگران و سرمشق گرفتن از آنان ، تشویق شدن به ادامه انجام تمرینات. اما می توان در نصب آینه ها خلاقیت داشت ، آینه های برش خورده به اشکال هندسی ، مثلث ، لوزی و دایره هم برای طراحی داخلی باشگاه ورزشی زیبا هستند و فضا را از سادگی در می آورند.

اصول طراحی طراحی داخلی باشگاه ورزشی
استفاده از آینه قدی در طراحی داخلی باشگاه ورزشی

رنگ مناسب برای طراحی داخلی باشگاه ورزشی

رنگ آمیزی دیوارهای یک باشگاه ورزشی و حتی رنگی که برای دیوار پنجم آن که همان سقف است استفاده می شود می تواند برای بسیاری از افراد انگیزه ای در انتخاب یک باشگاه و انجام مداوم تمرینات باشد. از قدرت رنگ ها در طراحی داخلی باشگاه ورزشی خود غافل نشوید.

رنگ همواره موضوع مهمی بعد از طراحی پلان فضاهای داخلی با کاربری های مختلف می باشد. طراحی یک فضای داخلی می تواند به واسطه انتخاب صحیح رنگ تقویت شده و یا ضعیف تر جلوه کند.  بنابراین شما باید به عنوان طراح در انتخاب رنگ برای فضاهای داخلی با کاربری های مختلف حساسیت بالایی به خرج دهید. انتخاب رنگ در طراحی فضاهای ورزشی نیز وجود دارد و حتی می توان گفت که موضوع بسیار مهمی تلقی می شود. 

طراحی داخلی باشگاه ورزشی
استفاده از رنگ سبز در طراحی داخلی باشگاه

زیرا رنگ ها تأثیر مستقیمی بر میزان انرژی افراد در هنگام انجام فعالیت های فیزیکی دارند. برخی از رنگ ها انرژی را افزایش می دهند و برعکس، برخی از رنگ ها موجب کاهش میزان انرژی در میان افراد می شود. بنابراین رنگ مناسب می تواند انگیزه ی افراد را برای انجام فعالیت های ورزشی برانگیزاند.

برای مطالعه بیشتر:

طراحی داخلی هتل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.63 ( 3 نظر)