استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

طراحی داخلی باشگاه بدنسازی

طراحی داخلی باشگاه بدنسازی
طراحی داخلی باشگاه بدنسازی

همه ما به فواید ورزش و لزوم آن در زندگی سراسر ماشینی این روزها آگاهیم، دور و برمان را که نگاه کنیم، حتما چندین باشگاه ورزشی برای انتخاب خواهیم یافت. طراحی داخلی باشگاه بدنسازی باید آنقدر شیک و الهام بخش باشد که شما را به رفتن به باشگاه تشویق کند. باشگاهی که شامل یک سالن بزرگ پر از دستگاه است در همان لحظه اول اضطراب و استرس را به جان بیننده می اندازد. در فضاهایی که بخوبی و بصورت حرفه ای تفکیک شده اند، هم آرامش بیشتری وجود دارد و هم زیبایی بیشتر. در طراحی یک باشگاه ورزشی ابعاد، فضا، کاربرد، رشته های ورزشی مورد نظر و بودجه صاحب ورزشگاه اهمیت دارد.

طراحی داخلی باشگاه بدنسازی
طراحی داخلی باشگاه بدنسازی

طراحی داخلی باشگاه بدنسازی از مهم ترین موضوعاتی است که مد نظر مدیران این باشگاه ها قرار دارد. حتما می دانید که یکی از جنبه های زندگی مدرن و امروزی، ورزش به صورت منظم و برنامه ریزی شده است. ورزش، عامل سلامتی روح و فکر ماست و از همین رو، افراد زیادی در زندگی مدرن به شکل تخصصی به آن می پردازند. به همین خاطر است که این روزها باشگاه های ورزشی و خصوصا سالن های بدنسازی به یکی از پر رفت و آمدترین فضاهای عمومی شهر بدل گشته اند و روزانه پذیرای حضور افراد زیادی می باشند.

طراحی ساختمان دوبلکس
طراحی داخلی باشگاه بدنسازی
دیزاین باشگاه بدنسازی

طراحی داخلی قسمت های گوناگون باشگاه بدنسازی

سعی کنید در طراحی داخلی باشگاه بدنسازی خود، نظم را در سرحوله کارهای خود قرار دهید. انتخاب درست فضاها در باشگاه یکی از اصول نظم دهی به باشگاه است. محل ثبت نام ورزشکاران، رختکن، دفتر مدیریت، سرویس بهداشتی و حمام، بوفه و مشخص کردن قسمت های مختلف تمرین که می تواند با تابلو و برچسب های زیبا هر قسمت مشخص شود. مثلاً قسمت هوازی، وزنه، کار با دستگاه و محل رفت و آمد را با رنگ بندی های متفاوت در دیوارها و کفپوش ها و نصب تابلو مشخص کنید. اصول بسیار مهمی در رابطه با طراحی داخلی باشگاه بدنسازی وجود دارد که تاثیر قابل توجهی بر کاربردی و ایده آل بودن این گونه فضاها اعمال می نمایند. مسلما در یک فضا با طراحی اصولی و عملکردی، ورزشکاران می توانند نتیجه بهتری از تمرینات خود بگیرند.

طراحی داخلی قسمت های گوناگون باشگاه بدنسازی
طراحی داخلی قسمت های گوناگون باشگاه بدنسازی

در طراحی داخلی باشگاه بدنسازی رنگ آمیزی دیوارهای یک باشگاه بدنسازی و حتی رنگی که برای دیوار پنجم آن که همان سقف است استفاده می شود می تواند برای بسیاری از افراد انگیزه ای در انتخاب یک باشگاه و انجام مداوم تمرینات باشد. از قدرت رنگ ها در طراحی باشگاه ورزشی خود غافل نشوید. رنگ در تغییر سطح انرژی افراد تاثیر گذار است و در مکان های مختلف استفاده از رنگ های متناسب با کاربری محیط می تواند نظر مخاطبان جلب کند. رنگ آبی و سبز از تاثیر گذار ترین رنگ ها برای آرامش فکری و جسمی است که در دسته رنگ های سرد قرار می گیرند. رنگ آمیزی در طراحی داخلی باشگاه بدنسازی با رنگ آبی و سبز هورمون های آرام بخش بدن را آزاد کرده و بازدهی را افزایش می دهد. بنابر تحقیقات انجام شده افراد در سالن هایی با دکوراسیون آبی و سبز می توانند با وزنه هایی سنگین تر کار کنند.

طراحی داخلی قسمت های گوناگون باشگاه بدنسازی
قسمت های گوناگون باشگاه بدنسازی

آینه در طراحی داخلی باشگاه بدنسازی

آینه جزئی جدانشدنی از طراحی داخلی باشگاه بدنسازی است. در برخی از باشگاه ها آینه های بلند تمام قد حتی از زمین تا سقف بر روی دیوارها نصب می شود و در برخی رو به روی هر دستگاه یک آینه قرار می دهند. به هر حال دیدن خودمان در آینه هنگام انجام تمرینات ورزشی سه دلیل دارد، انجام صحیح حرکات، مقایسه خود با دیگران و سرمشق گرفتن از آنان  تشویق شدن به ادامه انجام تمرینات. اما می توان در نصب آینه ها خلاقیت داشت، آینه های برش خورده به اشکال هندسی، مثلث، لوزی و دایره هم برای دیزاین باشگاه ورزشی زیبا هستند و فضا را از سادگی در می آورند. استفاده از آینه قدی در طراحی داخلی باشگاه بدنسازی بسیار حائز اهمیت است. این مورد باعث می شود که انگیزه ورزشکاران در زمان انجام تمرین های بدنسازی بالا رود. علاوه بر این وجود آینه های سرتاسری، احساس فضای بیشتر و بزرگتری از محیط به افراد می دهد.

طراحی ساختمان دوبلکس
آینه در طراحی داخلی باشگاه بدنسازی
آینه در طراحی داخلی باشگاه بدنسازی

نورپردازی در طراحی داخلی باشگاه بدنسازی

یکی دیگر از مهم ترین اصل ها در زمان طراحی داخلی باشگاه بدنسازی نحوه نورپردازی صحیح آن است. برای این که نورپردازی داخلی موجب آزار و اذیت ورزشکاران نگردد، توصیه می شود از منابع نوری نقطه ای استفاده نکنید. همچنین توجه داشته باشید که شدت نورها نباید زیاد باشد. بنابراین بهتر است که از یک منبع نوری گسترده ای که نور را به طور یکسان در سراسر سالن شما پخش می کند، استفاده نمایید.

نورپردازی در طراحی داخلی باشگاه بدنسازی
اهمیت نورپردازی در باشگاه بدنسازی

همچنین نور پردازی باید با توجه به وسیله ای که در هر نقطه قرار گرفته متفاوت باشد. در طراحی داخلی باشگاه بدنسازی نور زیاد آن هم نور خورشید خواب را از چشمان ورزشکاران گرفته تا با انرژی بیشتری به فعالیت های ورزشی خود بپردازند. اگر ورود روشنایی خورشید امکان پذیر نیست، باید نور پردازی باشگاه طبق اصول صورت بگیرد تا منجر به خستگی ورزشکاران نشود. همچین توجه به حجم ورزش هایی که در آن صورت می گیرد و به منظور عدم راکت ماندن هوا، باید باشگاه بدن سازی تهویه هوای مناسبی داشته باشد.

نورپردازی در طراحی داخلی باشگاه بدنسازی
نورپردازی در طراحی داخلی باشگاه بدنسازی

محل قرارگیری وسایل در طراحی داخلی باشگاه بدنسازی

در طراحی داخلی باشگاه بدنسازی قسمتی وجود دارد که وسایل متحرک در آن قرار می گیرند و احتمالا ورزشکاران طبق برنامه ای که در دست دارند از آن قسمت وسایل خود را بر می دارند. بانکی که وسایلی مانند چوب، استپ، تشک، کش لاستیکی، توپ، دمبل و سایر تجهیزات و امکانات قرار است قرار گیرد. بایستی محلی برای قرارگیری وسایل در نظر گرفته شود که نزدیک به مکانی باشد که قرار است حرکات مربوط به همین وسایل را انجام دهند. ورزشکار مجبور نباشد مثلا برای تعویض دیسک یا وزنه خود دوباره کل طول باشگاه را طی کند و از بالای سر همه افرادی که روی تشک خوابیده اند و در حال تمرین هستند بگذرد تا به جایگاه یا بانک وسایل برسد و وزنه را تعویض نماید.

محل قرارگیری وسایل در طراحی داخلی باشگاه بدنسازی
محل قرارگیری وسایل در طراحی داخلی باشگاه بدنسازی

رختکن در طراحی داخلی باشگاه بدنسازی

برخلاف تصور بسیاری از افراد، رختکن ها دقیقاً یکی از مهم ترین فضاهای موجود در طراحی داخلی باشگاه بدنسازی به شمار می روند. بیشتر وقت ها فضای رختکن ها تنگ است و تهویه مناسبی ندارند. تعدادی کمد در آن وجود دارد و نورپردازی آن هم مناسب نیست. طراحی دکوراسیون داخلی رختکن، باید باعث آرامش ورزشکار گردد. بنابراین تهویه و نور پردازی این بخش نیز به اندازه سال اصلی حائز اهمیت است.

رختکن در طراحی داخلی باشگاه بدنسازی
رختکن در طراحی داخلی باشگاه بدنسازی

تهویه در طراحی داخلی باشگاه بدنسازی

اطمینان حاصل کنید که در طراحی داخلی باشگاه بدنسازی فضای باشگاه تهویه مناسبی دارد به طوری که هوا به راحتی در کل فضا جریان داشته و کاربران هوایی تازه استنشاق کنند زیرا یکی از عوامل مهم و ضروری در ورزش تنفس هوای پاک است.

برای مطالعه بیشتر:

طراحی نشیمن و پذیرایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.7 ( 3 نظر)