طراحی باشگاه ورزشی

طراحی باشگاه ورزشی

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

طراحی باشگاه ورزشی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

طراحی باشگاه ورزشی

افراد زیادی هستند که ساعاتی طولانی از روزهای هر هفته خود را به ورزش در سالن های تخصصی اختصاص داده و مدت زمان قابل توجهی را در این فضاها سپری می نمایند. از این رو، کیفیت طراحی باشگاه ورزشی که شامل نکات مختلفی است، در انتخاب افرادی که می خواهند در این سالن ها به تمرین بپردازند، تاثیر زیادی دارد. مسلما فضایی که با عملکرد مناسب و کیفیت بالا طراحی و اجرا شود، می تواند تصویر ذهنی مراجعین خود را نسبت به خدمات خود بهبود دهد.

 

طراحی باشگاه ورزشی
طراحی باشگاه ورزشی

 

طراحی معماری باشگاه ورزشی

به صورت روتین طراحی باشگاه ورزشی بسیار سهل به نظر می آید. اما وقتی بخواهید از حداکثر پتانسیل های این ورزش با بیشترین تعداد ورزشکار بهره ببرید، باید انرژی و روحیه مراجعه کنندگان را حفظ کنید. ایجاد این سطح از انرژی نیازمند مکانی بود که هم به لحاظر بصری و زیباسازی، و هم به لحاظ امکانات ورزشی در سطح بالایی باشد. به همین دلیل تعداد زیاد وسایل باید به گونه در دکوراسیون داخلی سالن بدنسازی تعبیه می شد که تعداد زیادی از مراجعه کنندگان به صورت همزمان را پوشش دهد. نکته مهم دیگری که در طراحی باشگاه ورزشی وجود دارد انتخاب مناسب کفپوش ها است. در ورزش هایی مانند یوگا یا پیلاتس شما احتیاجی به کفش ندارید، بنابراین پوست کف پای شما مستقیم با کفپوش سالن در تماس است. بهتر است این کفپوش ها بسیار نرم باشند تا باعث آزار و اذیت بدن شما نشوند. کفپوش های باشگاه ها را باید از جنس آنتی باکتریال انتخاب کرد، این نوع کفپوش ها هم به سادگی تمیز می شوند هم میزان میکروب و باکتری کمتری را به خود جذب می کنند در نتیجه فضای سالن شما تمیز باقی می ماند.

 

طراحی معماری باشگاه ورزشی
طراحی معماری باشگاه ورزشی

 

طراحی داخلی باشگاه ورزشی

طراحی داخلی در طراحی باشگاه ورزشی از اهمیت زیادی برخوردار است. ورزشکاران باید در محیطی استاندارد و اصولی به فعالیت بپردازند. در واقع، فضای سالن های ورزشی و باشگاه های بدنسازی باید برای عملکردی مناسب طراحی و اجرا شود و در عین حال زیبا و جذاب نیز به نظر برسد. ارائه یک محیط گسترده برای رشته تخصصی پرورش اندام که نیازهای ورزشی و فعالیت های گوناگونی بانوان و آقایان را تأمین کند، نیازمند طراحی باشگاه ورزشی به صورت مناسب است. پرورش اندام در شاخه های بدنسازی، پیلاتس، یوگا، TRX خلاصه می شود که هر فعالیت ملزم به فضای اختصاصی خود می باشد. به همین جهت طراحی باشگاه بدنسازی باید دارای پلانی باز و انعاطف پذیر باشد که در صورت لزوم به راحتی تغییر کند. جداکننده هر عرصه و وسایل به گونه تعبیه شده که نیاز هر کدام از فعالیت یا فعالیت های کاربران را برطرف می کند تا برای افرادی که دو سبک متفاوت از پرورش اندام را به طور همزمان انجام می دهند، وسایل در نزدیک ترین مکان قرار داشته باشند.

 

طراحی داخلی باشگاه ورزشی
طراحی داخلی باشگاه ورزشی

 

مطمئنا اگر طراحی باشگاه ورزشی به صورت حرفه ای انجام شده باشد، مشتری های خود را بیش تر جلب می کند. البته عملکرد فضاهایی مثل باشگاه های ورزشی، در مقایسه با فاکتورهای زیبایی شناختی در اولویت قرار می گیرد، اما توجه به جذابیت فضایی که افراد قرار است در آن ورزش کنند روی نظر آن ها نسبت به باشگاه و محیط آن تاثیر می گذارد. تقریبا همه باشگاه های ورزشی از فضایی برای تعویض لباس برخوردار هستند، اما خوب است طراحی رختکن در طراحی باشگاه ورزشی به صورت حرفه ای انجام شود. بهتر است کمدهای کافی برای قرار دادن وسایل همه افراد در نظر گرفته شود. همچنین خوب است دوش و اتاقک های تعویض لباس نیز فراهم گردند تا کیفیت رختکن افزایش پیدا کند.

 

طراحی داخلی باشگاه ورزشی
طراحی داخلی باشگاه بدنسازی

 

طراحی چیدمان باشگاه ورزشی

سبک طراحی باشگاه ورزشی از جمله مواردی است که تغییرات زیادی تا به امروز داشته اند. شاهد این هستیم که طراحی دکوراسیون باشگاه ورزشی هر سال به شکل های جدیدی تغییر می کند. با توجه به اطلاعاتی که از کارشناسان و متخصصان فعال در زمینه ورزشی به دست می آید می توان علاقه و نیازهای جدید در طراحی دکوراسیون باشگاه ورزشی را توصیف کرد. بهبود تجهیزات و تغییر در طراحی دکوراسیون باشگاه ورزشی در کنار تجربه تمرینی در کنار مربیان و اساتید حرفه ای ارزشمند است.

 

طراحی چیدمان باشگاه ورزشی
طراحی چیدمان باشگاه ورزشی

 

طراحی نورپردازی باشگاه ورزشی

بهره مندی از نور طبیعی یا همان نور خورشید در طراحی باشگاه ورزشی با کمک نصب پنجره روی سطح دیوارها یا ایجاد نورگیرهایی روی سقف فضا می تواند از بهترین ایده ها در طراحی سالن های ورزشی باشد. این امر، نه تنها دکوراسیون داخلی را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه جلوه ای طبیعی تر به سالن ورزشی شما می دهد. تاثیر نور طبیعی را نمی توان در ایجاد یک فضای ایده آل و مطلوب برای ورزشکاران، دست کم گرفت. وجود نور طبیعی در طراحی باشگاه ورزشی به بهبود روحیه ورزشکاران نیز کمک می کند. در واقع، نور خورشید در کنار تامین روشنایی لازم در فضا، انرژی مثبت خیلی زیادی را نیز به وجود می آورد و آن را به بخش های مختلف فضا منتقل می سازد. بنابراین، در نظر گرفتن یک یا چند پنجره یا نورگیر بزرگ در دیوارها یا سقف سالن ورزشی می تواند ایده ای تاثیرگذار باشد که سبب ایجاد حس و حال بهتری در فضا می گردد.

 

طراحی نورپردازی باشگاه ورزشی
طراحی نورپردازی باشگاه ورزشی

 

در باشگاهی که امکان وجود نور طبیعی وجود ندارد، نورپردازی را فراموش نکنید. از نورهای محرک در باشگاه ها استفاده کنید تا برای ورزشکاران کسالت آور نباشد و همچنین نورپردازی به طوری نباشد که نور مستقیم در چشم ورزشکاران باشد. در طراحی باشگاه ورزشی نورپردازی اصل مهم دیگری است که باید آن را مد نظر داشته باشید. نورپردازی در باشگاه های بدنسازی نباید به صورتی باشد که چشم را خیره کند، استفاده ازمنبع های نوری نقطه ای در باشگاه ها توصیه نمی شود.همچنین شدت نور ها هم نباید زیاد باشد. بهترین گزینه استفاده از یک منبع نوری گسترده در سطح فضا است که نور را یکسان در همه سطح سالن پخش می کند.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما