طراحی باشگاه سوارکاری

طراحی باشگاه سوارکاری

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

هزینه طراحی باشگاه سوارکاری به متراژ پروژه و فضاهای اختصاصی آن بستگی دارد. برای طراحی باشگاه سوارکاری لازم است ابتدا ضوابط طراحی باشگاه سوارکاری به طور کامل بررسی شود. خدمات طراحی انواع باشگاه سوارکاری مبتدی تا حرفه ای با بهترین هزینه ها را از عمران مدرن بخواهید.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

cctv_banner

طراحی باشگاه سوارکاری

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

طراحی باشگاه سوارکاری

هدف از طراحی باشگاه سوارکاری ایجاد بستری مناسب جهت رشد و ارتقای کیفی این ورزش است. ورزش سوارکاری موجبات آشتی انسان ها با طبیعت را فراهم می کند که یکی از مهم ترین اهداف پروژه طراحی باشگاه سوارکاری می باشد. مطالعه و رعایت ضوابط طراحی باشگاه سوارکاری از اولین و مهم ترین گام های شروع این پروژه می باشد. از دیگر اهداف طراحی باشگاه سوارکاری می توان به ارتقا در صنعت پرورش اسب اشاره نمود زیرا زمینه های مرتبط با این صنعت بسیار گسترده بوده و از لحاظ اقتصادی هوشمند و به صرفه است.

 

طراحی باشگاه سوارکاری
طراحی اصطبل باشگاه سوارکاری

 

در گذشته به علت کمبود امکانات یادگیری حرفه سوارکاری برای گذراندن امور زندگی ضروری بوده اما امروزه نیاز به این حرفه کمتر شده است. در حال حاضر طراحی باشگاه سوارکاری تبدیل به طراحی محلی برای گذران وقت و تفریح و سرگرمی شده است و باشگاه ها به اطراف شهرها انتقال یافته اند.

 

طراحی باشگاه سوارکاری
نمونه ای از زمین سایت طراحی شده برای باشگاه سوارکاری

 

هزینه طراحی باشگاه سوارکاری

هزینه طراحی باشگاه سوارکاری به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این موارد متراژ پروژه و فضاهای اختصاصی آن است. برای طراحی باشگاه سوارکاری لازم است تا بخش های مختلفی در نظر گرفته شده و طراحی شوند. این فضاها هر چقدر ریز تر و جزئی تر باشند و کاربری های بیشتری به پروژه اختصاص بدهند، هزینه طراحی باشگاه سوارکاری بیشتر خواهد بود. همچنین هزینه های طراحی باشگاه سوارکاری به سازه و هزینه های اجرا و ساخت و ساز نیز وابسته است. برخی سازه ها نیاز به محاسبات جدی تر و پیچیده تری دارند که در آن صورت هزینه های طراحی بیشتر خواهد بود.

 

طراحی باشگاه سوارکاری
طراحی اصطبل

 

ضوابط طراحی باشگاه سوارکاری

برای طراحی هر نوع کاربری نیاز به دانستن یکی سری ضوابط است. طراحی باشگاه سوارکاری نیز از این قانون مبرا نیست. از جمله ضوابط طراحی باشگاه سوارکاری می توان به ضوابط بررسی سایت اشاره کرد. برای طراحی باشگاه سوارکاری لازم است تا آنالیز سایت در مرحله اول به طور کامل صورت گیرد. عواملی مانند جهت وزش باد، جهت تابش نور خورشید، عکس های هوایی، کاربری های اطراف و ... باید بررسی شوند. 

 

طراحی باشگاه سوارکاری
طراحی محل تماشای مسابقات باشگاه سوارکاری

 

برای طراحی محیطی برای استراحت اسب ها، محلی برای دویدن، مسابقه دادن، استراحت سوارکاران یا تمرین آن ها، باید استاندارد ها و ضوابط طراحی باشگاه سوارکاری به طور کامل مورد مطالعه قرار گیرد. نکته دیگر شناخت خود اسب ها است.

 

طراحی باشگاه سوارکاری
مرحله طراحی تری دی سایت اسب سواری

 

 برای طراحی باشگاه سوارکاری ، طراح باید با روش طبیعی زندگی اسب ها، وجوه تمایز و مشخصات آن ها، قانون سلسله مراتب، سازوکار دفاعی آن ها، کنجکاوی، هوش و حافظه شان، تغذیه، تیمار، اصول رفتاری درست با اسب ها و همگی این ها را کامل بلد باشد. بخشی از ضوابط طراحی باشگاه سوارکاری در همین موارد خلاصه می شود.

 

طراحی باشگاه سوارکاری
اصطبل باشگاه سوارکاری

 

انواع طراحی باشگاه سوارکاری

بعد از مطالعه و تسلط بر ضوابط طراحی باشگاه سوارکاری لازم است با انواع طراحی باشگاه سوارکاری آشنا شوید. انواع باشگاه سوارکاری در دو دسته حرفه ای و مبتدی تقسیم بندی می شوند. 

 

طراحی باشگاه سوارکاری
طراحی زمین مسابقه باشگاه اسب سواری

 

طراحی باشگاه سوارکاری مبتدی

باشگاه های سوارکاری مبتدی به آن دسته از باشگاه هایی می گویند که در متراژ کم طراحی و اجرا شده است. طراحی باشگاه سوارکاری مبتدی با حداقل سرمایه و براساس شرایط جغرافیایی محل تاسیس می شود. در طراحی باشگاه سوارکاری مبتدی عواملی چون خاص و جذاب بودن طراحی معماری، کیفیت مصالح، نماسازی زیبا و ... از اهمیت پایینی برخوردار هستند. طراحی باشگاه سوارکاری غیر حرفه ای با حداقل امکانات پانسیون و نگهداری اسب انجام می شود.

 

طراحی باشگاه سوارکاری
باشگاه سوارکاری مبتدی

 

طراحی باشگاه سوارکاری حرفه ای

طراحی باشگاه سوارکاری حرفه ای به طراحی باشگاهی گفته می شود که علاوه بر شرایط باشگاه های غیرحرفه ای ، دارای حداقل امکانات و میادین مورد نیاز برای برگزاری مسابقات رسمی ملی و بین المللی باشد. در طراحی باشگاه سوارکاری حرفه ای امکان آموزش های سوارکاری در رده های حرفه ای و قهرمانی مهیا می شود. 

 

طراحی باشگاه سوارکاری
طراحی مانژ باشگاه سوارکاری حرفه ای

 

فضاهای لازم برای طراحی باشگاه سوارکاری

برای طراحی باشگاه سوارکاری ، مطالعه فضاهای مورد نیاز آن و بررسی ضوابط طراحی باشگاه سوارکاری از گام های ابتدایی است. به این منظور ما ضوابط طراحی باشگاه سوارکاری را بررسی کرده و اکنون به بررسی فضاهای لازم برای طراحی باشگاه سوارکاری می پردازیم. 

 

طراحی باشگاه سوارکاری
طراحی محل نگهداری اسب ها

 

  • اصطبل: یکی از مهم ترین بخش های طراحی باشگاه سوارکاری ، طراحی اصطبل آن است. اصطبل محلی برای نگهداری و تیمار اسب ها است که کیفیت فضایی آن از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • رختکن و کمد وسایل: اسب ها نیاز به مراقبت و تیمار دارند. بنابراین لازم است افرادی به همین منظور استخدام شوند. طراحی فضایی به عنوان رختکن کارکنان و کمد وسایل آن ها از بخش های طراحی باشگاه سوارکاری است.
  • بخش رختکن مراجعه کنندگان: این بخش به منظور استفاده مراجعه کنندگان و تعویض لباس هایشان و آماده شدن برای سوارکاری طراحی می شود.

 

طراحی باشگاه سوارکاری
زمین تمرین اسب سواری

 

  • انبار: یکی از بخش های مهم و در عین دور از دید باشگاه سوارکاری، انبار آن است. برای انبار باید فضای نسبتا بزرگ با تهویه مناسب و ارتفاع بلند سقف طراحی کرد.
  • ساختمان اداری: طراحی باشگاه سوارکاری بدون طراحی بخش اداری آن ناقص است. بخش اداری شامل مدیریت، معاونت و کنترل بخش های مختلف باشگاه است و یکی از مهم ترین بخش هاش باشگاه سوارکاری است.

 

طراحی باشگاه سوارکاری
محل تمرین اسب ها

 

  • ساختمان های کارگری: طراحی باشگاه سوارکاری گاهی در حومه شهر ها و دور از محل زندگی افراد انجام می شود. به همین دلیل لازم است برای کارگرانی که در باشگاه کار می کنند، محلی برای استراحت و زندگی در نظر گرفته شود تا هم به عنوان نگهبان در مجموعه سکونت داشته باشند و هم به کارهای روزانه و خدمات باشگاه برسند.

 

طراحی باشگاه سوارکاری
طراحی نما مانژ 

 

طراحی مانژ سوارکاری

مانژ در طراحی باشگاه سوارکاری ، به فضای سرپوشیده ای گفته می شود که اسب بتواند آزادانه در آن حرکت کند. این فضا باید به گونه ای باشد که در زمستان اسب را از گل و لای زمین و بارش برف و باران دور کند و در تابستان از تابش های مستقیم خورشید در امان باشد. کلمه مانژ فرانسوی بوده و به معنی محلی برای اسب سواری است.

 

طراحی باشگاه سوارکاری
طراحی مانژ در باشگاه سوارکاری

 

ساخت چنین فضاهایی که مانژ نامیده می شود که در فرانسه به معنی محلی برای اسب سواری می باشد. مانژ ها در طراحی باشگاه سوارکاری متراژ زیادی دارند و معمولا از دو یا سه سمت باز هستند تا جریان هوا برقرار باشد. ضوابط طراحی باشگاه سوارکاری ایجاب می کند زمین مانژ از خاک نرم و مناسب برای سوارکاری بوده و عاری از سنگ ریزه باشد. انواع مانژ در ضوابط طراحی باشگاه سوارکاری شامل مانژ بیضی ۲ در ۴۰ ، گرد با قطر ۲۴ ، مانژ تمرین ۴۰ در ۶۰ ، مانژ مسابقه حداقل ۶۰ در ۸۰ ، درساژ ۲۰ در ۴۰ و ۲۰ در ۶۰ ، چوگان ۲۷۵ در ۱۷۵ است. 

 

طراحی باشگاه سوارکاری
طراحی پیست باشگاه سوارکاری

 

نکات طراحی باشگاه سوارکاری

در طراحی باشگاه سوارکاری جایگاه اسب در تمامی شرایط آب و هوایی مختلف ضمن داشتن دمای مناسب باید عاری از رطوبت باشد. نکته دیگر در مورد تامین و حفظ بهداشت اسب ها است. برای سلامتی و باروری بهتر اسب ها باید محل نگهداری آن ها از تهویه و روشنایی خوبی نیز برخوردار باشد. در طراحی باشگاه سوارکاری محل احداث جایگاه، محاسبه زیر بنای جایگاه، دیوار، سقف و پوشش لازم، بخش های مختلف جایگاه و آخور ها، تهویه جایگاه و بستر مورد توجه قرار می گیرند. 

 

طراحی باشگاه سوارکاری
طراحی سه بعدی یک باشگاه اسب سواری

 

در طراحی باشگاه سوارکاری باید در نظر بگیرید که این محل باید خشک، نفوذ ناپذیر و بلندتر از سطح هم جوار باشد. جایگاه اسب باید پشت به جهت وزش بادهای محلی، نزدیک جاده ارتباطی مناسب، دور از مراکز جمعیت انسانی و صنعتی باشد ضمن آنکه در مسیر حوادث طبیعی نباشد و نکته قابل توجه آن که آب آشامیدنی مناسب داشته باشد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۲ از ۵ - از مجموع ۵ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما