سیم کشی سانترال

سیم کشی سانترال

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

سیم کشی سانترال

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۵۰۲۳۱۵۷
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

سیم کشی سانترال

در ساختمان های تجاری و اداری به دلیل استفاده از خطوط ارتباطی مختلف، تلفن سانترال نسبت به تلفن معمولی انتخاب مناسب تری است. سیم کشی سانترال برای مدیریت همزمان چند خط در چنین محل هایی کاربرد دارد.

 

 

مزایای استفاده از تلفن سانترال عبارت است از:

  • امکان ارتباط داخلی با سایر اتاق ها و مدیریت همزمان چند تماس
  • نگه داشتن همزمان چند نفر پشت خط 
  • اتصال هر تماس به اپراتور و انتقال تماس توسط اپراتور به مسئول مرتبط برای پاسخگویی
  • داشتن منشی اتوماتیک و پخش پیغام از پیش تهیه شده
  • کنترل تماس هر داخلی برای مدیریت هزینه تماس های خارجی

 

سیم کشی سانترال

 

انواع تلفن سانترال

مدل های مختلفی از دستگاه های سانترال وجود دارد که امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار می دهد. به طور کلی سیستم سانترال دارای دو نوع کم ظرفیت و پر ظرفیت است. سانترال کم ظرفیت، حداکثر شامل ۸ خط شهری و ۲۴ خط داخلی می باشد و بیشتر برای شرکت های کوچک مناسب است. سیم کشی سانترال پر ظرفیت با بیش از ۹۶ خط شهری و ۶۴ خط داخلی، معمولاً برای شرکت ها و کارخانجات بزرگ انجام می شود. سیم کشی تلفن سانترال متناسب با نوع آنالوگ یا دیجیتال آن به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر روی خطوط تلفن انجام می شود. 

تلفن سانترال آنالوگ

سیم کشی سانترال آنالوگ به طور مستقیم بر روی خطوط تلفن قابل نصب است و بیشترین کاربرد آن در منازل است. از ویژگی های این نوع سیستم سانترال می توان به ایجاد محدودیت در تماس داخلی و زمان مکالمه، تماس کنفرانسی پنج طرفه با خطوط داخلی و شهری، پاسخگویی به صورت خودکار و انتقال تماس، اشاره کرد. در این سیستم، برای برقراری تماس در خط شهری بایستی ۰ یا ۹ شماره گیری شود.

 

 سیم کشی سانترال
سیستم سانترال

 

تلفن سانترال دیجیتال

سیم کشی سانترال دیجیتال بر روی مراکز تلفن سانترال انجام می شود. چرا که امکان نصب آن روی خطوط مستقیم وجود ندارد. در این سیستم امکان برقراری ارتباط با خط شهری تنها با فشردن یک دکمه وجود دارد. امکانات این سیستم مشابه سیستم سانترال آنالوگ، با کیفیت صوت بهتر است.

تلفن سانترال هایبرید

تلفن های هایبرید ترکیبی از دو نوع سیگنال آنالوگ و دیجیتال است که از نظر ظاهری مشابه تلفن های دیجیتال است. امکان استفاده از این نوع سیستم ها در انواع کاربردهای کم ظرفیت و پرظرفیت وجود دارد.

 

نحوه سیم کشی سانترال

پیش از شروع سیم کشی سانترال ، ابتدا بایستی متناسب با نیاز ، سانترال مورد نظر خریداری شود. محل مناسب برای قرارگیری دستگاه بایستی حداقل یک متر از زمین فاصله داشته و حرارت و رطوبت مازاد نداشته باشد. برای سیم کشی سانترال بایستی نقشه مخابراتی، شامل رنگبندی خطوط مخابراتی، شماره خط و رنگبندی کابل های داخلی ، توسط متخصصین و افراد مجرب تهیه شود. بر اساس نقشه مخابراتی و نوع سیستم سانترال ( آنالوگ یا دیجیتال) سیم کشی انجام می شود. برای داخلی های آنالوگ ، از یک زوج سیم استفاده می شود. در حالی که در داخلی های دیجیتال و آنالوگ، از دو زوج سیم، یکی برای انتقال دیتا و دیگری برای انتقال صدا کاربرد دارد.

سیم کشی سانترال آنالوگ روی پریز تلفن انجام می شود. به طوری که می توان با اتصال سیم تلفن منشعب از خطوط مخابرات یا دستگاه سانترال به دو رشته سیم میانی، پریز تلفن را ایجاد کرد. در نهایت با اتصال دو پین میانی گوشی به پریز ، ارتباط برقرار می شود. در سیم کشی تلفن سانترال هایبرید به جز زوج سیم برای انتقال صدا، زوج سیم دیتا نیز برای انتقال سیگنال دیتا مانند وضعیت نمایش خطوط شهری مورد استفاده قرار می گیرد. سانترال دیجیتال هم مانند سانترال هایبرید، سیم صدا و دیتا دارد با این تفاوت که ماهیت این سیستم، دیجیتال است. سیم کشی سانترال دیجیتال با استفاده از دو زوج سیم از دستگاه سانترال به تلفن انجام می شود.

 

سیم کشی تلفن سانترال
سیم کشی سانترال

 

قیمت سیم کشی سانترال

قیمت سیم کشی سانترال به اندازه محل و کاربر آن وابسته است. به طوری که متناسب با ظرفیت مورد نظر در ساختمان اداری یا تجاری سیم کشی و نوع سیستم آنالوگ، دیجیتال و هایبرید، تغییر می کند. علاوه بر آن، نوع سیم مورد استفاده در هر یک از انواع سیستم های سانترال نیز متفاوت است که در هزینه نهایی تأثیر دارد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

ساسان ورمزیار

سلام قیمت سیم کشی سانترال الان چقدر است ؟

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما