سیم کشی تلفن

سیم کشی تلفن

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

سیم کشی تلفن

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۵۰۲۳۱۵۷
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

سیم کشی تلفن

امروزه استفاده از اینترنت و تلفن به صورت یک نیاز اساسی در آمده که ایجاد زیرساخت های لازم در محل کار و زندگی افراد را واجب می سازد. سیم کشی تلفن اولین اقدام در تجهیز نمودن ساختمان به امکانات مخابراتی است که بایستی از همان ابتدا بر اساس اصول مشخصی انجام شود تا امکان عیب یابی در آینده را آسان تر کند. سیم کشی تلفن از سیم کشی برق ساختمان مجزا بوده و انشعاب مورد نیاز به صورت جدا، از سیم کشی شرکت مخابرات گرفته می شود.

 

 

سیم کشی تلفن در دو بخش خارجی و داخلی انجام می شود که بخش خارجی آن مربوط به شرکت مخابرات بوده و مشترک در آن نقشی ندارد. سیم کشی تلفن داخل ساختمان متناسب با تعداد واحدها و تعداد پریزهای تلفن مورد نیاز بخش های مختلف هر واحد انجام می شود. در ادامه، انواع ساختمان ها از نظر سیم کشی تلفن ساختمان مورد بررسی قرار می گیرند.

 

 سیم کشی تلفن ساختمان
سیم کشی تلفن ساختمان

 

 

سیم کشی تلفن داخل ساختمان

کابل اصلی خط تلفن از شرکت مخابرات پس از ورود به ساختمان، در سیم کشی نوع PCM، از جعبه تقسیم تلفن عبور کرده و سپس توسط ترمینال کروز به واحدهای مختلف وصل می شود. سیم کشی تلفن داخل ساختمان و مراقبت از آن بر عهده مشترک بوده که براساس نوع ساختمان، سه شکل متفاوت داشته و توسط شرکت مخابرات انجام نمی شود. 

سیم کشی تلفن ساختمان مسکونی ویلایی

اولین قدم در سیم کشی تلفن ساختمان ، مشخص کردن محل پریز تلفن است که معمولاً مطابق با یک نقشه انجام می شود. نصب پریز تلفن در پذیرایی، اتاق نشیمن ، اتاق خواب و آشپزخانه واجب است. تعداد پریزها در هر قسمت از منزل متناسب با اندازه آن قسمت انجام می شود. به عنوان مثال برای یک پذیرایی بزرگ، دو یا سه پریز تلفن در نظر گرفته می شود. علاوه بر آن محل پریز تلفن بایستی به نحوی انتخاب شود که از نظر دسترسی در موقعیت مناسبی قرار داشته باشد.

 

سیم کشی تلفن ساختمان چند واحدی

در ساختمان های چند واحدی ، سیم کشی تلفن ثابت در هر واحد مشابه یک ساختمان ویلایی انجام می شود و تنها تفاوت آن مربوط به مشاعات مانند پارکینگ و راه پله است. سیم کشی تلفن داخلی ساختمان به سه روش انجام می شود که در ادامه شرح داده شده است.

 

 خرید ترمینال تلفن
جعبه تقسیم تلفن

 

در روش اول، در راه پله هر طبقه یک جعبه تقسیم نصب می شود و یک زوج سیم از جعبه تقسیم به هر واحد وارد می شود. جعبه تقسیم های هر طبقه از طریق یک کابل حداقل ۶۴ رشته ای به هم متصل می شوند و در نهایت سرخط همه آن ها در پارکینگ با خطوط مخابرات سربندی می شود. در روش دوم، در ازای هر واحد یک انشعاب دو زوجه از خط مخابرات در پارکینگ گرفته شده و از پشت وارد جعبه تقسیم تلفن هر طبقه می شود. در این حالت احتمال قطع کابل تلفن طبقات بالاتر به اشتباه در طبقات پایین کاهش می یابد. در روش سوم، در هر طبقه یک واحد قرار داشته و انشعاب خط تلفن از یک جعبه تقسیم در پارکینگ گرفته می شود.

 

انواع سیم خطوط تلفن ثابت

خطوط تلفن ثابت با استفاده از سه مدل سیم وارد ساختمان می شوند. مرسوم ترین و قدیمی ترین نوع سیم استفاده شده در تلفن ثابت، سیم های تمام مسی هستند. در این نوع سیم کشی تلفن ، یک زوج سیم از مرکز مخابرات محل ساختمان تا جعبه های خاکستری رنگ مخابرات (کافو) و پس از آن تا ساختمان مورد نظر کشیده می شود. امکان داشتن سرویس ADSL در این نوع سیم کشی به راحتی وجود دارد. نوع دوم آن خطوط فیبر نوری می باشد که از شرکت مخابرات تا محل قرارگیری کافو جنس خطوط از نوع فیبر نوری و از کافو تا ساختمان از نوع مسی است. در این نوع خطوط ، پهنای باند محدود بوده و تنها می توان از شرکت مخابرات با پهنای باند ۲ مگابایت سرویس ADSL دریافت کرد. نوع دیگر سیم کشی PCM است که در تمام طول مسیر، سیم از جنس زوج سیم مسی بوده با این تفاوت که پس از عبور از ترمینال کروز ، به ۴ تا ۱۶ زوج دیگر تبدیل می شود. در این نوع سیم کشی تلفن به هیچ عنوان امکان گرفتن سرویس ADSL وجود ندارد.

 

خرید کابل تلفن
کابل تلفن

 

اصول سیم کشی تلفن

مسیر عبور سیم کشی تلفن بایستی از سیم کشی برق ساختمان جدا باشد چرا که بر کیفیت مکالمات تلفنی تأثیرگذار است. محل نصب پریز بایستی خشک و بدون رطوبت باشد. همچنین از گرفتن انشعابات بیشتر از یک زوج سیم تلفن باید خودداری شود. در سیم کشی تلفن ساختمان ، اطلاع از رنگ خطوط تلفن اهمیت بالایی دارد. کابل‌های مخابراتی در دو دسته‌ی اصلی و فرعی تقسیم می‌شوند، رنگ‌های اصلی به ترتیب سفید، قرمز، مشکی، زرد و بنفش بوده و رنگ‌های فرعی شامل  آبی، نارنجی، سبز، قهوه‌ای و طوسی هستند. از ترکیب یک سیم اصلی با هر یک از پنج رنگ فرعی ۲۵ ترکیب کابل مخابراتی ایجاد می شود.

 

قیمت سیم کشی تلفن

قیمت سیم کشی تلفن به اندازه و تعداد طبقات ساختمان و علاوه بر آن، به نوع و کیفیت تجهیزات به کار رفته بستگی دارد. همچنین نوع ساختمان و نیاز به دسترسی به اینترنت روی خطوط تلفن نیز از عوامل تعیین کننده قیمت سیم کشی تلفن است.

 

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما