ساخت باربیکیو سیمانی

ساخت باربیکیو سیمانی

تعداد ارائه دهنده ها

۵ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

ساخت باربیکیو سیمانی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵
ایوان

ایوان

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

معماری آرسس

معماری آرسس

۴

location

کرج

phone

******۰۲۶۴۴

کیمیا دیزاین

کیمیا دیزاین

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

گروه ساختمانی سیمرغ

گروه ساختمانی سیمرغ

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۶

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

ساخت باربیکیو میتواند به عنوان یک پروژه "DIY" برای تمامی افرادی که حتی تجربه اندکی در زمینهء بنایی و ساخت و ساز دارند؛قابل اجرا  باشد. دراین مقاله از ایوان ما قصد داریم روشی بسیار ساده برای ساخت باربیکیو در باغ، ساخت باربیکیو در بالکن، ساخت باربکیو در محوطه ویلا و یا حیاط خانه شما را آموزش بدهیم.


آموزش ساخت باربیکیو آجری و سنگی جدید در تراس (بالکن)

برای ساخت باربیکیو، فضایی مناسب یا در بالکن، یا محوطه ویلا(حیاط) و حتی پشت بامتان را انتخاب کنید. بعد از انتخاب مکان مناسب برای ساخت باربیکیو شروع به شفته ریزی و چیدن لایه به لایه آجرها بکنید. زمانی که دیوارهء باربیکیو شما به حد مطلوب رسید؛ تکیه‌گاهی مناسب برای آجرهایتان ایجاد کنید و سپس برای پخت غذاهایتان از آن استفاده کنید.


در این مقاله از ایوان ما قصد داریم شما را با روش بسیار ساده ساخت باربیکیو آپارتمانی و یا همان باربیکیو آجری (باربیکیو سیمانی) آشنا کنیم.


1. جمع آوری مصالح مورد نیاز برای ساخت باربیکیو

مصالح مورد نیاز ساخت باربیکیو آپارتمانی


اگر شما حتی اندک مهارتی در بنایی داشته باشید، میتوانید به راحتی از پس ساخت یک باربیکیوی آجری بربیاید.


 مصالح مورد نیاز برای ساخت باربیکیو

1. مخلوط بتن


2. مخلوط ملات سیمان


3. یک سینی


4. چکش


5. تعدادی آجر


6. گچ


7. مخلوط شن


8. میلگرد فولادی(100 MM)


9. کوره فلزی باربیکیو


10. بیل


 باربیکیو دیواری


 2. برای ساخت باربیکیو در باغ یا بالکن؛ زمین را به حد لازم گود کنید!

 توسط یک بیل به اندازه مساحت باربیکیوی مورد نظرتان زمین را گود کنید. یک گودال(1.2 متر عرض)؛ (2.4 متر طول) و عمق 150 میلیمتر را حفر کنید. بهتری است این فضای انتخابی تا حد ممکن از خانه و پنجره‌های آن دور باشد تا آتش و دود آن به ساکنان خانه آسیب نزند.ساخت باربیکیو در بالکن


 3. مرحله بعدی ساخت باربیکیو آجری

 برای اینکه مراحل ساخت باربیکیو به شکل اصولی جلو رود؛ بایستی ملات بتنی را در داخل گودالی که حفر کرده‌اید؛ بریزید. ملات بتن را طبق دستور عمل بسته بندی روی آن تهیه کنید. قبل از اینکه بخواهید ادامه مراحل ساخت باربیکیو را انجام بدهید، بایستی اجازه بدهید که این ملات چند روزی خشک شود(معمولا سه تا 5 روز طول میکشد.)ساخت باربیکیو آجری


4. طرحی از مدل باربیکیو و اندازه آن روی بتن ایجاد کنید

توسط یک گچ، یک طرح مستطیلی شکل از باربیکیو بر روی سطح بتنی بکشید. برای حفظ حاشیه امنیت حداقل 50 میلیمتر از هر سمت را آزاد بگذارید. اگر بخواهید مساحت باربیکیو از چیزی که هست کوچکتر باشد؛ فضای بیشتری را بایستی آزاد بگذارید.


فضای داخلی باربیکیوی آجری بایستی از گریل باربیکیو بزرگتر باشد. برای اطمینان یافتن از صاف و دقیق بودن خطوط رسم شده توسط گچ میتوانید از تراز مخصوص بنایی و خط‌کش استفاده کنید.


 


باربیکیو پیش ساخته


5. ساخت باربیکیو آجری، چیدن آجرها 

در این مرحله از ساخت باربیکیو آجری، دو لایه آجر را داخل محدوده‌ایی که ترسیم کرده‌اید(بدون ملات) بچینید. مطابق عکس بین آجرها فاصله‌ایی 33 میلی‌متری به جای بگذارید؛ تا هنگام اضافه کردن ملات مشکلی پیش نیاید. در این مرحله بایستی بررسی که تمامی آجرها به شکل مستقیمی چیده شده‌اند. نکته پیشنهادی ایوان در این مرحله از ساخت باربیکیو این است که به جای آجر میتوانید از بلوکهای بتنی استفاده کنید. استفاده از بلوکهای بتنی مساوی است با ساخت دیوار باربیکیوئی با ردیف‌های بلوکی کمتر، چراکه بلوکهای بتنی از آجرها بلندتر هستند.


مرحله دوم: چیدن ردیف‌های آجری دیواره‌های باربیکیو 

ساخت باربیکیو آجری سیمانی

1. برای ساخت باربیکیوی آجری؛ ملات آجری خود را آماده کنید

قبل از اینکه شروع به چیدن ردیف‌های آجری بکنید؛ نیاز دارید که ملات بین آجرها را آماده کنید. دستورالعمل تهیه ملات را از روی روی بسته‌بندی آن بخوانید و ملات مورد نیازتان را آماده کنید.


ساخت باربیکیو در بالکن

2. آجرهای باربیکیو را گوشه‌ها بگذارید

یک خط از ملات را روی ردیف اولیه و پایه‌ای اصلی باربیکیو بریزید و روی ملات ردیف دوم آجرها را بچینید. فراموش نکنید که بین آجرها مطابق عکس 33 میلیمتر ملات بگذارید که آجرها از کنارهم به هم بچسبند. مطابق عکس، 4 ردیف از آجرها را بر روی هم بچسبانید. برای ساخت هر ردیف یک لایه ملات به ضخامت یک انگشت بر روی آجرهای از قبل چیده شده بزنید و سپس روی آن ها آجرها را به شکل ردیفی بچینید.


ساخت باربیکیو ارزان                         

3. ردیف‌های بیشتری از آجر را بگذارید

در این مرحله به گذاشتن آجرها و ردیف‌های بیشتری مشغول شوید. برروی هر ردیف به خوبی ملات زده و آجرها را روی آن بچینید. بین آجرها حتما 13 میلی‌متر فضای خالی برای ملات به جای بگذارید. حالا شما یک فضای مستطیلی شکل با 4 ردیف آجر در هر قسمت دارید که هم ارتفاع هستند. قبل از اینکه به مرحلهء بعد بروید؛ اجازه دهید ملاتها خشک شوند.


مراحل ساخت باربیکیو


 4. در این مرحله از ساخت باربیکیو، شن پاشی کنید

در این مرحله یک لایه شن در داخل محوطهء آجری بپاشید. میتوانید از هرمخلوط شنی که در دسترس دارید؛ برای این منظور بهره‌ببرید. جنس شن و یا اندازه‌ء دانه‌های شنی خیلی مهم نیست. صرفاً این نکته که داخل محوطهء باربیکیو با شن پوشانده شودَ، اهمیت دارد.


 

مدل های باربیکیو در تراس

5. بر روی شنهای کف باربیکیو بتن ریزی کنید

در این مرحله بایستی بر روی شن‌های ریخته شده؛ بتن بریزید.  این لایه بتنی بایستی در حدود 100 میلیمتر ضخامت داشته باشد. این لایه بتنی در واقع به عنوان لایه عایق بین زمین و باربیکیو خواهد بود.


مرحله سوم؛ اضافه کردن سطح گریل

آموزش ساخت باربیکیو سنگی


1. ساخت دیوارهای باربیکیو از سه وجه را ادامه بدهید.

ردیف‌های آجری را در هر سه وجه باربیکیو ادامه بدهید. بعداز اینکه  ساخت پایه اصلی باربیکیو را تمام کردید، باید کمی آن را بلاتر بسازید تا فضای مناسب برای نگهداشتن ذغال چوب و گریل فراهم باشد. سه ردیف دیگر هم ساخت دیوارهء آجری را ادامه بدهید.


طراحی و ساخت باربیکیو سنگی


2. از میلگرد برای استحکام بخشیدن به باربیکیو استفاده کنید

برای پشتیبانی از دیوارههای باربیکیو بایستی از میلگرد استفاده کنید. هنگامی که چهار ردیف دیوارِ آجری برای باربیکیو ساختید؛ یک میلگرد استیل به ضخامت 100 میلیمتر بین ردیف بالایی آجر و ملات قرار بدهید(مطابق عکس). از یک تراز برای اینکه بسنجید دیواره های آجری باربیکیو در حال ساخته شدن در یک سطح هستند، استفاده کنید.


آموزش ساخت باربیکیو سنگی


3. آجرهای نهایی را بر روی سطح رویی باربیکیو بگذارید

ساخت دیوار باربکیو را تا جایی که امکان دارد و ادامه بدهید و بعد از آن ردیف نهایی آجرهای توپر را بگذارید. این کار باعث میشود که نمایی کامل و تمام شده به باربیکیو بدهید.


باربیکیو کوچک در منزل


ساخت باربیکیو دیواری

 


4. اطراف باربیکیو آجرهای بیشتری بکار ببرید(دلخواه)

ساخت باربیکیو در منزل


5. کوره ذغال و یا تابه را در سر جای خود قرار بدهید

کوره اصلی باربیکیو و تابه ذغال را داخل سازه باربیکیو قرار بدهید و از پخت کباب لذت ببرید.


ساخت باربیکیو

همانطور که در این مقاله ذکر شد، ساخت باربیکیو نیازمند داشتن حداقل مهارت در بنایی است. اما داشتن مهارت بنایی هم به راحتی نمیتواند کار شما را راه بندازد؛ چراکه ممکن است اتفاقات پیش‌بنی نشده‌ایی در حین ساخت رخ بدهد. بنابراین اگر قصد ساخت باربیکیویی حرفه‌ای به شکل آجری و یا سنگی دارید، میتوانید به شرکت «طرح معماری ایوان» مراجعه کنید. در این شرکت شما میتوانید باربیکیو مورد نظرتان را در کوتاه‌ترین زمان و کمترین قیمت با شکل و طرح مورد علاقه‌تان داشته باشید. برای سفارش طراحی و ساخت باربیکیو و تماس با کارشناسان شرکت ایون بر روی لینک زیر کلیک کنید.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما