استخر ژئوممبران

استخر ژئوممبران

دسته بندی

ساخت استخر

تعداد ارائه دهنده ها

۵ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

هزینه ساخت استخر ژئوممبران با توجه به نوع، ضخامت، ابعاد و کیفیت ورق ژئوممبران مورد استفاده، تعیین می گردد. استخر های ژئوممبران بیشتر به منظور پرورش ماهی، دامداری، کشاورزی و مواردی از این دست، احداث می شود. محل ساخت باید به گونه ای انتخاب گردد که کمترین هزینه ساخت استخر ژئوممبران را در پی داشته باشد.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید
cctv_banner

ساخت استخر ژئوممبران

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
ایپاکو

ایپاکو

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۸

پوشش گستر پاسارگاد

پوشش گستر پاسارگاد

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۸

سازگار صنعت ساختمان مهندس بختیاری

سازگار صنعت ساختمان مهندس بختیاری

۵

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۹

ژئو عمران سازه پایدار

ژئو عمران سازه پایدار

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۷۷

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

استخر ژئوممبران

ساخت استخر ژئوممبران از جمله خدمات شرکت عمران مدرن می باشد. استفاده از نیروهای متخصص برای ساخت استخر، از اهمیت بالایی برخوردار است. شرکت عمران مدرن ، حرفه ای ترین پیمانکاران فعال در زمینه ساخت استخر ژئوممبران را به شما کاربران گرامی معرفی می نماید. شما عزیزان می توانید به طور مستقیم با پیمانکاران اجرای استخر ژئوممبران تماس گرفته و یا اینکه معرفی آنها را به عمران مدرن بسپارید. شرکت عمران مدرن با توجه به محل و شرایط پروژه، نزدیک ترین و در عین حال حرفه ای ترین پیمانکار را به شما معرفی می نماید تا به بهترین نحو ممکن و در اسرع وقت، پروژه شما اجرا گردد. با توجه به فضای رقابتی بین پیمانکاران، کمترین هزینه ساخت استخر ژئوممبران با بهترین کیفیت، به شما پیشنهاد می شود.

 

استخر ژئوممبران
 استخر ژئوممبران

 

هزینه ساخت استخر ژئوممبران

برای برآورد هزینه ساخت استخر ژئوممبران باید ابعاد آن به طور دقیق اندازه گیری شود. با تعیین ابعاد، میزان ورق ژئوممبران مورد نیاز برای ساخت استخر مشخص می گردد. نوع ژئوممبران، کیفیت، برند و اندازه آن بر قیمت استخر ژئوممبران تاثیرگذار است. همچنین قیمت این ورق وابسته به ضخامت آن می باشد. به طور کلی قیمت استخر ژئوممبران کمتر از سایر استخرها همچون استخر بتنی می باشد.

 

 

 

نصب ورق استخر ژئوممبران

استخر های ژئوممبران نوعی استخر کشاورزی هستند که برای ذخیره آب مورد استفاده قرار می گیرند. البته در دامداری، پرورش ماهی و ... نیز می توان اقدام به ساخت استخر ژئوممبران نمود. دلیل نامگذاری این استخر، ورق های ژئوممبرانی است که در ساخت آنها استفاده می شود. ژئوممبران نوعی ورق پلیمری نفوذناپذیر است. این ورق ها را می توان به طور مستقیم روی خاک قرار داد و مانع عبور و نشت آب شد. نفوذناپذیری ورق ژئوممبران نزدیک به ۱۰۰٪ است. این ورق ها دارای انواع سنگین، سبک، pvc، vldpe و ... می باشند. هزینه نصب ورق ژئوممبران بر برآورد نهایی قیمت استخر ژئوممبران بسیرا موثر خواهد بود. از این ورق ها می توان برای عایق کاری سایر استخرها نیز استفاده کرد.

 

ساخت استخر ژئوممبران
 ساخت استخر ژئوممبران

 

مراحل ساخت استخر ژئوممبران

برای ساخت و اجرای استخر ژئوممبران در مرحله اول باید محل مناسب ذخیره آب تعیین گردد. بهتر است محلی انتخاب گردد که کمترین هزینه را از نظر خط انتقال آب به استخر و خروج آن، میزان عملیات خاکی، بسترسازی برای نصب ژئوممبران و ... داشته باشد. حجم آب و شکل هندسی استخر محاسبه می شود. در گام بعدی ساخت استخر ژئوممبران ، عملیات خاکبرداری انجام می شود. پس از گودبرداری باید کف استخر را تمیز و صاف کرد. نخاله ها و سنگ های کف باید از محل اجرا جمع گردد. برای استخرهای خیلی عمیق بسترسازی و استفاده از ژئوتکستایل ضروری است. محل ورود، خروج و سرریز آب استخر را مشخص می کنند. در ساخت استخر ژئوممبران ، لوله خروجی به روش سیفونی کار گذاشته شده و محل قرارگیری آن وابسته به روش برداشت آب می باشد.

 

هزینه ساخت استخر ژئوممبران
 گودبرداری در اجرای استخر ژئوممبران

 

لوله سرریز معمولا ۳۰ سانتی متر پایین تر از لبه استخر قرار می گیرد. پس از آن ورق های خریداری شده توسط نصاب ورق ژئوممبران نصب شده و عملیات جوشکاری حرارتی آن انجام می شود. برای گیردار کردن ژئوممبران استخر ، ترانشه ای در اطراف استخر حفر می کنند. لبه های ورق ها را درون این ترانشه ها قرار داده و با ریختن بتن سبک و یا خاک در این ترانشه ها، ژئوممبران استخر را مهار می کنند. استخر را آب بندی کرده و اطراف آن را حفاظ می کشند. در آخرین مرحله استخر را از آب پر کرده و آن را کنترل می کنند. لازم به ذکر است از آنجایی که در ساخت استخر ژئوممبران نیازی به زیرسازی خاصی نیست، به منظور جلوگیری از ریزش دیواره ها نصاب ورق ژئوممبران باید آن ها را با شیب مناسب اجرا کند. شیب مناسب معمولا ۴۵ تا ۶۰ درجه می باشد.

 

ساخت استخر ژئوممبران
 جوش حرارتی ژئوممبران استخر

 

محاسبه حجم استخر ژئوممبران

با توجه به نوع کاربری استخرهای ژئوممبران می توان ابعاد و حجم مناسب را محاسبه کرد. محاسبه حجم استخر ژئوممبران با هدف ذخیره آب کشاورزی از چاه، باید حداکثر دبی که از چاه تامین می گردد و تعداد ساعاتی که می بایست ذخیره شود محاسبه گردد. اگر هدف از احداث استخر خاکی جمع آوری آب های سطحی باشد، باید به مساحت و نوع کشت و نیاز آبی محصول توجه نمود. محاسبه حجم استخر ژئوممبران در صورتی که هدف تامین گلخانه ها باشد، با توجه به مساحت گلخانه و میانگین بارندگی سالانه هر منطقه محاسبه می گردد. برای محاسبه حجم استخر ژئوممبران با هدف پرورش ماهی و آبزیان و جلبک، لازم است مسائل فنی و ضوابط مربوط به آن مانند ابعاد استاندارد، مورد توجه قرار بگیرد.

 

مزایای ساخت استخر ژئوممبران

سرعت اجرای استخر ژئوممبران بالا است و در زمان کمی قابل ساخت است. هزینه ساخت استخر ژئوممبران بسیار کمتر از سایر استخرها می باشد. ژئوممبران استخر در برابر سرما و گرما مقاوم است. طول عمر این ورق ها بسیار بالا است. به طوری که عمر مفید آن به بالای ۸۰ سال می رسد. برای احداث استخر خاکی نیازی به زیرسازی اضافی نبوده و تنها با کوبیدن خاک نرم می توان اقدام به اجرای استخر های ژئوممبران کرد.

 

قیمت استخر ژئوممبران
 ترانشه در ساخت استخر های ژئوممبران

 

ژئوممبران استخر در برابر عوامل جوی و محیطی و اشعه ماوراء بنفش مقاومت مناسبی دارد. این ورق ها انعطاف پذیری مناسبی دارند. ورق های ژئوممبران از نظر شیمیایی خنثی بوده و با مواد دیگر واکنش نمی دهند. احداث استخر خاکی با این عایق ها، استخر را در برابر عوامل محیطی و بیولوژیکی همچون علف های هرز، باکتری ها، جلبک ها و ... مقاوم می سازد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما