استخر بتنی

استخر بتنی

دسته بندی

ساخت استخر

تعداد ارائه دهنده ها

۲۸ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

هزینه ساخت استخر بتنی به عواملی مانند ابعاد، سیستم لوله کشی، میزان آرماتور و بتن بستگی دارد. نحوه اجرای استخر بتنی نیز تا حد زیادی بر برآورد قیمت استخر بتنی موثر است. عمران مدرن ارائه دهنده خدمات انواع روش ساخت استخر بتنی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ها می باشد.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید
jaccuzi_banner

ساخت استخر بتنی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵
هلدینگ ساختمانی سپهر آرمه

هلدینگ ساختمانی سپهر آرمه

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۱

ویرا طرح اسپرلوس

ویرا طرح اسپرلوس

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

آبگون دیزاین

آبگون دیزاین

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۶۶

تکنیک سرویس پارس

تکنیک سرویس پارس

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۶۶

آبگیر

آبگیر

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۶

اطلس موج آبتین

اطلس موج آبتین

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۶

پدیده استخر پارس

پدیده استخر پارس

۴

location

شیراز

phone

******۰۷۱۳۸

آکام استخر

آکام استخر

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

پارسیان استخر

پارسیان استخر

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

پرشین استخر

پرشین استخر

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۸

صدای آب دریا

صدای آب دریا

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۷۳

آیلار استخر

آیلار استخر

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

چشم آذر

چشم آذر

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۷۷

تهران گاردن

تهران گاردن

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

ابتدا
۱
۲
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

استخر بتنی

استفاده از نیروهای حرفه ای و کارآزموده برای ساخت استخر بتنی ، الزامی و ضروری است. زیرا اجرای استخر بتنی توسط افراد غیر حرفه ای، موجب به خطر انداختن سلامتی و همین طور هدر رفتن سرمایه شما می گردد. شرکت عمران مدرن ، حرفه ای ترین پیمانکاران فعال در زمینه ساخت استخر بتنی را به شما کاربران گرامی معرفی می نماید.

 

ساخت استخر بتنی روی سطح زمین
استخر بتنی روی سطح زمین

 

شما عزیزان می توانید به طور مستقیم با پیمانکاران اجرای استخر بتنی تماس گرفته و یا اینکه معرفی آنها را به عمران مدرن بسپارید. شرکت عمران مدرن با توجه به محل و شرایط پروژه، نزدیک ترین و در عین حال حرفه ای ترین پیمانکار را به شما معرفی می نماید تا به بهترین نحو ممکن و در اسرع وقت، پروژه شما اجرا گردد. با توجه به فضای رقابتی بین پیمانکاران، کمترین هزینه ساخت استخر بتنی با بهترین کیفیت، به شما پیشنهاد می شود.

 

ساخت استخر بتنی
ساخت استخر بتنی 

 

هزینه ساخت استخر بتنی

هزینه ساخت استخر بتنی به عواملی همچون ابعاد استخر، سیستم های لوله کشی و جانبی مورد استفاده در اجرا، طرح، میزان آرماتور و بتن مورد نیاز، وابسته است. همچنین در برآورد هزینه ساخت استخر بتنی باید دستمزد اجرا را مدنظر قرار داد. با پیچیده تر شدن طرح، هزینه اجرا افزایش می یابد.

 

استخر بتنی
شاتکریت کف استخر بتنی

 

برند و کیفیت متریال مصرفی از دیگر عوامل موثر بر هزینه ساخت استخر بتنی می باشد. با افزایش کیفیت، هزینه ها بیشتر می شود. قسمت عمده هزینه ساخت استخر بتنی ، مربوط به اجرای سازه آن (آرماتوربندی و بتن ریزی) می باشد. با تغییر قیمت متریال اولیه اجرای سازه ، هزینه اجرای استخر بتنی نیز تغییر می یابد. همچنین با افزایش ابعاد، دیواره ها و کف استخر باید با ضخامت بیشتری اجرا شوند که منجر به افزایش قیمت ها می گردد. به طور کلی هزینه ساخت استخر بتنی از هزینه ساخت استخر با مصالح بنایی همچون بلوک و آجر بیشتر است اما دوام و طول عمر آن بیشتر می باشد.

 

 

مراحل ساخت استخر بتنی

ساخت استخر بتنی دارای مراحل متعددی می باشد. انتخاب محل ساخت، طراحی، خاکبرداری (حفاری)، اجرای کف و شالوده استخر، آرماتوربندی، لوله کشی، بتن ریزی، عایق کاری و کاشی کاری، از مراحل ساخت استخر بتنی می باشند. در ادامه، نحوه اجرای استخر بتنی معرفی شده است.

 

هزینه ساخت استخر بتنی
 اجرای قرنیز دیواره استخر

 

انتخاب محل ساخت استخر بتنی و طراحی آن

اولیم گام برای اجرای استخر بتنی ، طراحی آن می باشد. طرح باید متناسب با زمین محل اجرا انتخاب شود. در صورتی که طرحی از قبل برنامه ریزی و انتخاب شده باشد، باید زمینی متناسب با آن، برای اجرا انتخاب گردد. طراحی استخر شامل مواردی همچون شکل، عمق، مساحت استخر، سیستم فیلتراسیون و اندازه کلی می باشد. برای انتخاب محل ساخت استخر بتنی توصیه می گردد که حتی الامکان زمین مسطح انتخاب شود تا هزینه های مربوط به حفاری و پر کردن آن، کاهش یابد. بهتر است جهت استخر رو به آفتاب باشد. همچنین می توان با انتخاب محلی دور از درختان، تا حد ممکن از ورود برگ به استخر شنا جلوگیری کرد.

 

هزینه ساخت استخر بتنی
طراحی استخر

 

خاکبرداری زمین برای ساخت استخر بتنی

پس از قطعی شدن محل اجرای استخر بتنی ، گام بعدی خاکبرداری زمین است. بدین منظور با استفاده از روش مناسب، محیط استخر را علامت گذاری می کنند. سپس با استفاده از ماشین آلات خاکبرداری اقدام به حفاری محل ساخت استخر بتنی می نمایند. پیش از اقدام به حفاری باید اطمینان حاصل کرد که محل اجرا فاقد هر گونه لوله گاز، آب، زهکش و ... باشد. با در نظر گرفتن فضای اشغال شده توسط کف استخر، منطقه را حفر می کنند.

 

ساخت استخر بتنی
خاکبرداری استخر

 

ساخت شالوده استخر بتنی

ساخت شالوده و پایه استخر از مهم ترین مراحلی است که بر دوام و طول عمر استخر تاثیر می گذارد. حفاری به صورتی انجام می شود که سطح زیرین صاف و یکدست باشد. در صورتی که خاک سست باشد، با استفاده از خاک مناسب کف استخر بتنی را پر و متراکم می کنند. تراکم را می توان با استفاده از خاک طبیعی و یا شن انجام دارد. می توان از سنگدانه هایی با ابعاد ۱۲ تا ۴۰ میلی متر برای فشرده سازی و آماده سازی اساس و پایه استخر استفاده کرد.

 

استخر بتنی
استخر بتنی

 

پس از متراکم کردن کف استخر با استفاده از غلتک و یا سایر تجهیزات مناسب، یک لایه بتن مگر (بتن نظافت) اجرا می گردد. ضخامت این لایه در حدود ۵ سانتی متر است. کف استخر بتنی باید با یک شیب مناسب برای تخلیه آسان آب از سیستم فیلتراسیون، اجرا گردد. شیب انتخاب شده باید به صورتی باشد که تاثیری بر تعادل شناگران نداشته باشد.

 

آرماتوربندی برای ساخت استخر بتنی

از دیگر مراحل ساخت استخر بتنی ، آرماتور بندی کف و دیواره است. قفسه فولادی در سراسر سطح استخر اجرا می گردد. خطوط لوله کشی، زهکشی و ... درون قفسه آرماتور اجرا می گردد. پله تعبیه شده برای استخر نیز بر اساس طرح، تعبیه می شود.

 

اجرای استخر بتنی
 آرماتوربندی

 

اجرای سیستم پمپ و فیلتراسیون

پیش از بتن ریزی استخر ، سیستم لوله کشی برای انتقال آب به پمپ و برگشت آن به استخر بتنی اجرا می شود. سیستم فیلتراسیون و پمپ برای انتقال آب به استخر، به آب شهری متصل هستند. برای اجرای این سیستم باید از افراد با تجربه و متخصص استفاده کرد.

 

مراحل ساخت استخر بتنی
اجرای سیستم پمپ و فیلتراسیون استخر

 

بتن ریزی استخر

بتن ریزی استخر و شاتکریت دیواره و کف باید با استفاده از بتن استاندارد استفاده شود. مطابق با طرح، باید از ابزارهای ویژه ای برای شکل دادن سطح استفاده گردد. پس از اتمام بتن ریزی استخر بتنی ، عمل آوری بتن انجام می شود. بازه زمانی عمل آوری وابسته به شرایط آب و هوایی منطقه می باشد. ضخامت دیواره و کف، دوام استخر را تعیین می کند. افزایش ضخامت موجب کاهش درز و ترک می گردد. به طور کلی ضخامت کف در ساخت استخر بتنی بیشتر از ضخامت دیواره است. مطابق با موسسه استاندارد ملی آمریکا برای افزایش طول عمر استخر، ضخامت حداقل ۶ اینچ (بدون پوشش رویه) پیشنهاد می گردد.

 

بتن ریزی استخر
 بتن ریزی استخر (شاتکریت)

 

بین روش های بتن ریزی استخر (شاتکریت و قالب بندی)، شاتکریت بهینه ترین روش ساخت استخر بتنی می باشد. این روش ساختاری یکپارچه ایجاد می کند که سبب می شود نیروهای وارده به صورت بهتری تحمل گردد. در روش قالب بندی، بین دیواره و کف شکافی ایجاد می شود که احتمال جدا شدن دارد.

 

عایق کاری استخر (آب بندی استخر)

برای ساخت استخر بتنی ضد آب، از چسب بتن، مواد نانوالیاف یا هر غشا ضد آب دیگر استفاده می گردد. انتخاب روش عایق کاری با توجه به سطح آب زیر زمینی و رطوبت خاک منطقه انجام می شود. ضد آب کردن دیواره و کف، مانع از خروج آب استخر می گردد.

 

روش ساخت استخر بتنی
عایق کاری استخر

 

کاشی کاری و سرامیک کاری استخر بتنی

در این مرحله از اجرای استخر بتنی ، پوشش رویه بدنه و کف استخر اجرا می گردد. از محبوب ترین متریال مصرفی بدین منظور، کاشی و سرامیک می باشد. انتخاب رنگ و طرح کاشی و سرامیک بر زیبایی نهایی استخر تاثیرگذار است. سپس قرنیز دیواره استخر اجرا می شود. برای ساخت آن از سنگ مرمر، بتن، کاشی، سنگ و ... استفاده می شود.

 

ساخت استخر بتنی
 کاشی کاری استخر

 

استخر بتنی روی سطح زمین

برخی از استخرها بر روی سطح زمین اجرا می شوند. در این نوع، کاسه استخر روی سطح زمین قرار می گیرد. در ساخت استخر بتنی روی سطح زمین ، مقاومت و استحکام دیواره ها از اهمیت بالایی برخوردار است. در برخی اوقات، اجرای این نوع از استخر بتنی ، نیاز به پی ریزی و فونداسیون دارد. غالبا ظرفیت و عمق استخرهای روی سطح زمین کم است.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما