رنگ آمیزی نما

رنگ آمیزی نما

دسته بندی

نقاشی ساختمان

تعداد ارائه دهنده ها

۳۲ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

عمران مدرن ارائه دهنده انواع خدمات رنگ آمیزی نما ( نقاشی نمای ساختمان ) از جمله رنگ آمیزی نمای آجری است. قیمت نقاشی نمای ساختمان به عواملی مانند مساحت سطح نما، نوع و جنس رنگ مورد استفاده، متریال نما و ... می باشد. بهترین خدمات اجرای رنگ نمای ساختمان با مناسب ترین قیمت ها را از عمران مدرن بخواهید.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

رنگ آمیزی نما

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
نانو نیکا پاک

نانو نیکا پاک

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۷

کفسابی درخشان

کفسابی درخشان

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۵

ایران لوتوس

ایران لوتوس

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

راپل کو

راپل کو

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۳۳

اوج کاران

اوج کاران

۵

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۶

شرکت نماشویی بهاری

شرکت نماشویی بهاری

۵

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۶

ارتفاع کاران بهمنی

ارتفاع کاران بهمنی

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۹

نما راپل

نما راپل

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۵

سپهر سپید ایرانیان

سپهر سپید ایرانیان

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۷۷

آسامن

آسامن

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۹۴

ارتفاع کاران صنعت آریا

ارتفاع کاران صنعت آریا

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

نماپردازان ایمن افراز

نماپردازان ایمن افراز

۴

location

کرج

phone

******۰۹۱۲۵

ارتفاع سازه ایران

ارتفاع سازه ایران

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۹

ارتفاع کاران سایت

ارتفاع کاران سایت

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

ابتدا
۱
۲
۳
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

رنگ آمیزی نما

رنگ آمیزی نمای ساختمان یکی از مهم ترین عوامل جذب مشتری در خرید منزل مسکونی است. اگر بتوان با رنگ آمیزی نما ، تصویر و منظره ای جذاب از ساختمان ایجاد کرد، نخستین گام جلب نظر خریدار، طی شده است. به همین دلیل نمی توان تاثیر زیبایی رنگ امیزی نمای ساختمان را در انتخاب منزل مسکونی انکار کرد. رنگ آمیزی نما کمک رنگی که بر پایه ی اکریلیک است، انجام می شود. رنگ نما ضد آب بوده و با بهره گیری از افزودنی های سیلیکونی، ساختار خوبی به عنوان پوشش رنگ بیرون ساختمان دارد. نقاشی نمای ساختمان به عنوان پوششی تزئینی و لایه نهایی به عنوان عایق خارجی استفاده می‌گردد.

 

نقاشی نما
رنگ کاری نمای ساختمان

 

امروزه اجرای رنگ نمای ساختمان با انواع رنگ ها و به روی تمام متریال ها امکان پذیر است. همچنین باید توجه داشت که قیمت نقاشی نمای ساختمان نیز با توجه به کیفیت رنگ استفاده شده و همچنین سطحی که رنگ روی آن کار می شود مانند رنگ آمیزی نمای آجری ، چوبی، فلزی و … متغیر است. نکته دیگر درباره رنگ آمیزی نما هویت بخشی آن به منطقه است. ظاهر ساختمان ها تاثیر زیادی در هویت یک محله و حتی یک شهر دارد، بنابراین بهتر است در انتخاب رنگ نما با دقت عمل نمود تا بتوان تاثیر آن در زیبایی شهر را دید.

 

قیمت نقاشی نمای ساختمان

قیمت نقاشی نمای ساختمان به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای برآورد قیمت نقاشی نمای ساختمان ابتدا باید مساحتی که نیاز به رنگ نما دارد، محاسبه شود. سپس نوع و برند رنگ نمای ساختمان طبق نیاز مشتری برای پوشش، مشخص می شود. هزینه دستمزد پیمانکار نقاش نمای ساختمان را نیز نباید فراموش کرد.

 

رنگ آمیزی نما
رنگ آمیزی نما

 

البته باید در نظر داشت که در صورت زیرسازی رنگ نما ، قیمت نقاشی نمای ساختمان تا حدودی متفاوت می شود و باید هزینه زیرسازی را جداگانه پرداخت نمود. محاسبه متراژ رنگ امیزی نما به صورت ضرب طول دیوار در ارتفاع آن محاسبه می شود. اگر قرار باشد پنجره ها هم رنگ آمیزی شوند به صورت عددی و موردی می باشد.

 

رنگ نمای ساختمان
قابلیت اجرای رنگ های متنوع در رنگ آمیزی نمای ساختمان

 

طبق مواردی که ذکر شد بهترین کار پیش از تصمیم گیری برای رنگ امیزی نمای ساختمان ، مشورت با متخصص است. بهتر است با افرادی که در زمینه رنگ نما تخصص دارند، مشورت نمود تا بهترین نوع و جنس رنگ بیرون ساختمان انتخاب شود.

 

رنگ نمای ساختمان
نقاشی نمای ساختمان ها با متریال مختلف

 

اجرای رنگ نمای ساختمان

اجرای رنگ نمای ساختمان عموما به سه علت انجام می شود:

  • اول نقاشی نمای ساختمان تازه ساخته شده و به بهره برداری رسیده
  • دوم نقاشی نمای ساختمان های قدیمی
  • سوم تغییر ظاهر ساختمان با استفاده از رنگ آمیزی نما

 

اجرای رنگ نمای ساختمان
نوسازی و زیباسازی ظاهر ساختمان با کمک رنگ آمیزی نما

 

قبل از هر چیزی باید روز مناسب برای شروع رنگ آمیزی نما را انتخاب کرد و شرایط آب و هوایی را بررسی کرد.

 

رنگ آمیزی نمای ساختمان
استفاده از رنگ های مختلف و مکمل در رنگ امیزی نمای ساختمان

 

مورد بعدی که باید در نظر داشت انتخاب رنگ نما است. نوع و رنگ بیرون ساختمان عامل مهمی است که در هنگام انتخاب باید به آن دقت نمود. ابتدا باید رنگ اصلی نما انتخاب شود یعنی رنگی که بر سایر رنگ ها غالب است، سپس رنگ های تکمیلی اضافه شوند. در این مورد هم باید در نظر داشت که رنگ امیزی نما با رنگ بیرون ساختمان های اطراف گره بخورد و ترکیب زیبایی در بافت و هارمونی محل ایجاد کند.

 

نقاشی نمای ساختمان
ایجاد بافت یکپارچه شهری با انتخاب درست رنگ نمای ساختمان ها

 

در توضیح نکات تکمیلی باید گفت بهتر است به سراغ رنگ هایی رفت که به طور طبیعی در محل وجود دارد، مثل رنگ آمیزی نما ساختمان های اطراف. استفاده از سایه های تند و رنگ های شفاف و براق یکی از نکات اشتباه است و این نوع رنگ ها را باید در نقاشی نمای ساختمان به کل کنار گذاشت. استفاده از سایه های خنثی مانند خاکستری، سفید، قهوه ای و ... جلوه ای سبک و ظاهری طبیعی به نما می بخشند و استفاده از آن ها توصیه می شود.

 

رنگ نما
استفاده از رنگ های تند و غیر همخوان با محیط در رنگ آمیزی نما

 

پیش از شروع نقاشی نما باید نماشویی انجام شود. اگر ارتفاع ساختمان در حد یک یا دو طبقه باشد می توان نماشویی را با شلنگ آب ساده نیز انجام داد ولی در صورت نقاشی نمای ساختمان های بلند مرتبه ، نماشویی با واتر جت انجام می گردد.

 

نقاشی نما
استفاده از رنگ های اصلی تیره و رنگ های تکمیلی روشن در نمای ساختمان

 

برجستگی ها و لکه ها باید از سطح کاملا ساییده شوند. اگر رنگ قدیمی که از قبل روی نما است به صورت پوسته بر آمده باشد، باید این پوسته ها کامل برداشته شوند. بخش هایی که دچار زنگ زدگی شده اند باید کامل با سمباده ساییده شوند، سپس بتونه کاری صورت گرفته و دوباره روی همان سطوح از ضد زنگ استفاده شود. ترک ها و درز ها کاملا با بتونه باید پر شوند و اگر نما نیاز به زهکشی داشته باشد باید پیش از شروع رنگ آمیزی نما ، زهکشی انجام شود.

 

قیمت نقاشی ساختمان
زیرسازی نمای ساختمان پیش از شروع نقاشی نما

 

قبل از شروع نقاشی نما باید از پرایمر استفاده کرد. پرایمر خاصیتی شبیه به چسب بتن دارد و برای سفت کردن سطح کار و ایجاد چسبندگی پیش از شروع کار نقاشی نما ، استفاده می شود و در مرحله آخر رنگ آمیزی نما انجام می شود.

 

نقاشی نمای ساختمان
ایجاد همبستگی و هم خوانی بین رنگ انتخابی نما و رنگ های طبیعی محیط

 

انواع رنگ آمیزی نما

در طراحی نمای بیرونی ساختمان ها از انواع متریال مانند نمای بتنی ، نمای آجری ، نمای سیمانی ، نمای سنگی و … استفاده می شود. بنابراین باید توجه داشت که برای چه نوع نمایی رنگ نما انتخاب می کنیم تا به کیفیت و نتیجه مطلوب برسیم. رنگ های مورد استفاده در رنگ آمیزی نما تنوع بالایی دارد و می توان با توجه به مورد مصرف، رنگ مورد نظر را انتخاب کرد.

 

اتواع رنگ نما
قابلیت اجرای رنگ های مختلف روی انواع متریال های نمای ساختمان

 

نقاشی نمای ساختمان با رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک نما نوعی رنگ شیمیایی است و جزو پرایمر های پلاستیکی است. رنگ اکریلیک نما در دو دسته ی حلال در آب و حلال در نفت دسته بندی می شود. از مزایای این نوع رنگ نما می توان به درخشندگی بالا، مقاومت در برابر نور خورشید، دارای غلظت فوق العاده بالا، دوام و ماندگاری بالا، تنوع زیاد در رنگ ها، فاقد بوی بد، انعطاف پذیری زیاد، قابلیت ترمیم، قابل استفاده روی سطوح مختلف، سازگاری با محیط زیست و عدم جذب گرد و غبار، مقاومت در برابر ساییدگی و زود خشک شدن اشاره نمود. رنگ اکریلیک نما قابل شستشو است و دو تا سه هفته پس از رنگ آمیزی نما امکان شستشو وجود دارد. اگر چه رنگ اکریلیک نما حدود ۲۰ دقیقه بعد از اجرا به طور کامل خشک می شود. 

 

اجرای نقاشی نمای ساختمان
استفاده از رنگ اکریلیک در نقاشی نمای ساختمان

 

نقاشی نمای ساختمان با رزین اکریلیک 

رزین اکریلیک یکی دیگر از موارد مورد استفاده در رنگ امیزی نمای ساختمان است. رزین اکریلیک مقاومت بالایی در برابر ساییدگی و مواد قلیایی دارد. این رنگ نیز در دو نوع بر پایه آب و بر پایه روغن موجود است. رزین اکریلیک با حلال آب، ضد قارچ و بدون بو بوده و در برابر اشعه خورشید مقاوم است. همچنین قابل‌ استفاده بر روی سطوح گچی، سیمانی یا کناف می باشد.

 

رنگ آمیزی نما
استفاده از رزین اکریلیک در رنگ آمیزی نمای ساختمان

 

نقاشی نمای ساختمان با رنگ کنیتکس

رنگ کنیتکس پوششی نرم و دارای بافت روی نمای ساختمان ایجاد می کند. مواد تشکیل دهنده کنیتکس رزین سنتیک، پرلیت، پنبه نسوز و افزودنی های دیگر است. رنگ کنیتکس ضخامت بیشتری نسبت به انواع دیگر رنگ نما دارد. کنیتکس با پیستوله و غلتک اجرا می شود و تمام حفره‌ها، سوراخ‌ها و ترک‌های سطح را می پوشاند. از رنگ کنیتکس برای رنگ آمیزی نمای فلزی، سیمانی و سنگی نیز  استفاده می‌شود.

 

رنگ آمیزی نمای ساختمان
اجرای رنگ بیرون ساختمان به روی متریال مختلف

 

نقاشی نمای ساختمان با رنگ روغن

رنگ روغن نمای ساختمان پوشش دهی بالایی دارد و رنگ آمیزی نما در مساحت های زیاد را با مقدار به صرفه تری رنگ امکان پذیر می کند. متاسفانه این رنگ سازگار با محیط زیست نیست و پس از مدتی که از اجرای آن روی سطح گذشته باشد تولید سرب می کند. هم چنین اشتعال پذیر است و برای خشک شدن نیاز به مدت زمان بیشتری دارد. اما از مزایای رنگ روغن نما نیز نباید غافل شد. قابل شستشو بودن آن، مقاومت در برابر گرد و غبار، چسبندگی بالا، قیمت مناسب، ثبات رنگ در گذر زمان و مقاومت در برابر کپک و باکتری از جمله مزیت های رنگ روغن نما است.

 

اجرای رنگ آمیزی نما
اجرای رنگ آمیزی نما

 

نقاشی نمای ساختمان با رنگ نانو الاستیک

رنگ نانو الاستیک از دیگر رنگ های مورد استفاده در نقاشی نما است و تقریبا با هر نوع وسیله نقاشی به روی سطوح قابل اجرا است. از ویژگی های مهم رنگ نانو عایق بودن آن است. رنگ نانو نما می تواند برای ۱۰ تا ۱۵ سال، ساختمان را از رطوبت آب باران و برف حفظ کند.از جمله پر کاربردترین رنگ نمای ساختمان رنگ نانو الاستیک نما است که در ادامه به مزایای استفاده از این نوع رنگ در رنگ آمیزی نما اشاره می کنیم.

 

رنگ آمیزی نمای ساختمان
اجرای رنگ نانو با غلتک روی نمای ساختمان

 

دوام بالا و مقاومت در برابر نفوذ بخار آب، آب گریز و قابل شستشو بودن، انعطاف پذیری فوق العاده زیاد در برابر ترک های مویی زیر کار، پایداری و ثبات رنگی فوق العاده، قدرت چسبندگی بالا بر روی سطوح فلزی، چوبی، گچی، سیمانی، بتنی، گالوانیزه و سایر سطوح، غبار گریز بودن و خود تمیز شوندگی از جمله ویژگی های رنگ نانو است که باعث شده یکی از بهترین و با کیفیت ترین انواع رنگ در رنگ آمیزی نما شناخته شود.

 

انواع رنگ نما
استفاده از رنگ نانو در رنگ آمیزی نمای ساختمان

 

اجرای رنگ نانو الاستیک شیوه ها و ملاحظات خاص خودش را دارد. رنگ نانو الاستیک باید قبل از اجرا به خوبی هم بخورد و بدون رقیق کردن در دو پوشش، یک بار با غلتک یک بار نیز با اسپری اعمال شود. قبل از اعمال پوشش آخر باید ۴ تا ۶ ساعت در دمای ۲۵ درجه به رنگ استراحت داد. رنگ آمیزی نما با رنگ نانو الاستیک باید به دور از تابش مستقیم اشعه خورشید و زیر ۵۰ درجه سانتی گراد باشد.

 

رنگ نمای ساختمان
رنگ آمیزی نمای ساختمان های مدرن

 

نقاشی نمای ساختمان با رنگ سیلیکون

رنگ سیلیکون نما به صورت ترکیبی از سیلیکات و اکریلیک ارائه می شود و خاصیت ضد آب دارد. اگر رنگ آمیزی نمای ساختمان در آب و هوای گرم و زیر تابش مستقیم نور خورشید انجام می شود، بهتر است از رنگ سیلیکون استفاده شود، زیرا این نوع رنگ در برابر تغییرات آب و هوایی مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. 

 

رنگ آمیزی نما
رنگ آمیزی نمای ساختمان با رنگ سیلیکون

 

نقاشی نمای ساختمان با رنگ الکیدی

رنگ الکیدی در نقاشی نمای مناطق مرطوب کاربرد دارد. از معایب آن این است که در زمان اعمال بوی نسبتاً قوی دارند که به دلیل وجود ترکیبات آلی می باشد. حتما باید در حین رنگ آمیزی نما با رنگ الکیدی ، محیط از تهویه مناسب برخوردار باشد.

 

رنگ کاری نمای ساختمان
رنگ آمیزی نمای بتنی

 

انواع رنگ آمیزی نمای ساختمان از لحاظ متریال نما

انواع رنگ بیرون ساختمان با توجه به متریال به کار رفته در نمای ساختمان متفاوت است. الزامات اجرای نقاشی نمای ساختمان به روی نماهای مختلف در ادامه بررسی می شوند.

 

رنگ آمیزی نمای آجری

رنگ آمیزی نمای آجری یکی از راه های جان بخشیدن دوباره به نما و حفظ ظاهر و بافت آن می باشد. رنگ آمیزی نمای آجری شباهت زیادی به رنگ آمیزی چوب دارد. نکته ای که در رنگ آمیزی نمای آجری باید مورد توجه قرار بگیرد آماده سازی سطح آجر است. 

 

نقاشی نمای آجری
رنگ آمیزی نماهای آجری در سه رنگ متفاوت

 

تمیز کردن سطح آجر: پیش از شروع نقاشی نما ، ابتدا باید سطح نمای آجری از آلودگی هایی مثل گرد و غبار و کپک ها پاک شود. استفاده از فشار آب و یا اسید رقیق شده فلوئوریک از راه های تمیز کردن سطح آجر است. اگر سطح آجر دچار زنگ زدگی شده باید از محلول اسید فسفریک رقیق شده استفاده کرد ( این محلول برای پوست بسیار مضر است ). لکه های برجسته مثل قیر و ... را نیز با استفاده از کاردک می توان زدود.

 

رنگ آمیزی نمای ساختمان
شستشوی نمای آجری پیش از شروع رنگ کاری نما

 

زیرسازی: مراحل زیرسازی همان طور که پیشتر نیز گفته شد شامل آسترکشی، بتونه کاری و در آخر اجرای رنگ نما است.

 

رنگ نمای آجری
اجرای رنگ نمای آجری با استفاده از غلتک

 

مزایای نقاشی نمای آجری

رنگ آمیزی آجر نسبت به تعویض سازه آجری مقرون به صرفه تر است. آجر رنگ را راحت می پذیرد و رنگ روی آجر پوشش خوبی دارد. نگهداری و تمیزکاری آجر رنگ شده نسبت به آجر بدون رنگ ساده تر است.

 

رنگ آمیزی نمای آجری
تاثیر رنگ آمیزی نمای آجری در زیبایی ظاهری ساختمان

 

معایب نقاشی نمای آجری

رنگ آمیزی نمای آجری معایبی نیز دارد که از جمله آن ها می توان به کمرنگ شدن رنگ روی آجر به مرور زمان اشاره کرد. زیرا آب رنگ به تدریج جذب آجر شده و رنگ سطح کار به صورت پوسته پوسته خشک می شود و نهایتا تا ۵ سال روی آجر باقی می ماند. رنگ آمیزی نمای آجری در خاصیت طبیعی آجر که همان جذب رطوبت اطراف و مقاومت بالا است، اختلال ایجاد می کند. پس از یک بار رنگ کردن آجر امکان پشیمانی وجود ندارد و دیگر نمی توان نمای آجری را به رنگ طبیعی و اولیه خود برگرداند زیرا تراشیدن رنگ از روی آجر کاری تقریبا غیرممکن است.

 

رنگ های پوسته پوسته شده به روی سطح آجر نما

 

رنگ آمیزی نمای سیمانی و بتنی

نمای سیمانی و بتنی بستر نسبتا زبر و خشنی دارد و این الزام را ایجاد می کند تا در رنگ آمیزی نمای این نوع متریال از رنگ هایی با فرمولاسیون قوی و پایدار استفاده شود. مناسب ترین پوشش ها برای رنگ نمای سیمانی یا بتنی رنگ نمای ساختمان سیلیکات ، سیلیکون و همچنین ترکیبات آکریلیک است.

 

رنگ نمای سیمانی
رنگ آمیزی بخشی از نمای بتنی

 

نمای سیمانی و بتنی باید از قبل کاملا صاف و بدون خوردگی و ناهمواری باشد. اگر سطح تخریب شده ای روی نمای سیمانی و بتنی وجود داشت باید پیش از شروع رنگ آمیزی نما ، سطح ترمیم و آماده سازی شود. بهتر است برای رنگ نمای سیمانی از چند لایه رنگ کاری نما استفاده کرد تا نتیجه بهتری حاصل شود.

 

رنگ آمیزی نمای سیمانی
رنگ آمیزی نمای سیمانی

 

رنگ آمیزی نمای چوبی

رنگ آمیزی نمای چوبی نیاز به مراحل آماده سازی دارد. این مراحل شامل پردازش و سمباده چوب به جهت پذیرش و پردازش درست رنگ نما است. باید دقت داشت که چوب کاملا خشک باشد و در صورت رطوبت داشتن باید به نمای چوبی استراحت داد. برای رنگ آمیزی نمای چوبی بهتر است از رنگ نمای اکریلیک و رنگ نمای روغنی استفاده کرد تا هم از چوب در برابر عوامل جوی محافظت شود و هم ظاهر جذاب تری به نما ببخشد.

 

رنگ آمیزی نمای ساختمان
رنگ آمیزی نمای چوبی

 

رنگ آمیزی نمای فلزی

منظور از نمای فلزی در ساختمان های شهری اغلب پروفیل در ها و پنجره ها و جزئیات تزیینی کار شده به روی نما است.

 

رنگ آمیزی نمای ساختمان
رنگ آمیزی نمای فلزی

 

برای پوشش این بخش از نما بهتر است از پرایمر زینک ریچ استفاده شود و بعد برای شروع رنگ کاری نما از انواع رنگ بیرون ساختمان می شود استفاده کرد.

 

مزایای نقاشی نمای ساختمان

رنگ آمیزی نما صرفا نقش زیبا سازی و آراسته کردن نما را ندارد، بلکه پوشش مناسب و مقاومی است که خاصیت عایق حرارتی دارد و در برابر شرایط جوی و باد و باران از مصالح نما محافظت می کند. هم چنین دوام بالایی به نما می دهد و در برابر عوامل جوی مانند بارش باران و برف نیز مقاوم است. 

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما