تهیه نقشه شاپ اسکلت بتنی

تهیه نقشه شاپ اسکلت بتنی

دسته بندی

نقشه کشی

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

تهیه نقشه شاپ اسکلت بتنی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

تهیه نقشه شاپ اسکلت بتنی

نقشه شاپ یا شاپ دراوينگ (SHOP DRAWING) ، همان نقشه های کارگاهی یا اجرایی هستند که در زمان اجرای طرح در کارگاه استفاده می شوند. نقشه شاپ اسکلت بتنی و فلزی از روی نقشه سازه تهیه می شوند. در یک پروژه ساختمانی بعد از آماده شدن نقشه معماری و نقشه سازه ، نقشه شاپ یا کارگاهی تهیه می گردد.

 

نقشه شاپ اسکلت بتنی


نقشه شاپ مقطع بتنی

 

در همه بخش های کارگاهی در مرحله اجرا ، نیاز به نقشه شاپ است. شاپ دراوينگ بین مهندس طراح و مهندس مجری ارتباط ایجاد می کنند. از نقشه کارگاهی برای بررسی مسائل اجرایی قبل از شروع اجرا ، برای برآورد دقیق پروژه ها و برای برنامه ریزی و مدیریت در زمان ساخت استفاده می شود. شاپ دراوينگ اسکلت بتنی یا فلزی پس از تهیه ، برای مشاور ، کارفرما یا شهرداری ارسال می شود و پیش از اجرا نیاز به تایید آن ها دارد.

 

انواع نقشه شاپ اسکلت بتنی

در سازه های بتن مسلح یکی از کاربردی ترین نقشه های کارگاهی که باید تهیه و به مجری ارائه شود نقشه اجرایی میلگرد تقویتی است. برای برش دقیق میلگرد ها و محل خم میلگرد ها نیاز به نقشه اجرایی است. این نقشه ها پس از تهیه باید به تایید مهندس سازه برسند تا اطمینان حاصل شود که میلگرد ها مطابق با نقشه سازه ای ، مقاومت لازم را ایجاد می کنند. برخی از نقشه های شاپ برای ساخت قطعات پیش ساخته بتنی طراحی می شوند. شاپ دراوينگ ابعاد دقیق و جزییات دقیق برش قطعات را شامل می شود که این از جمله مزایای قطعات پیش ساخته نسبت به قطعات بتنی در جا است.

 

مراحل تهیه نقشه شاپ اسکلت بتنی

برای تهیه شاپ دراوينگ ابتدا باید نقشه های سازه و معماری به طراحان نقشه اجرایی تحویل داده شود. با توجه به جزییات نقشه های معماری و سازه ، نقشه اجرایی به صورت سه بعدی طراحی می شود. در مرحله بعدی نقشه شاپ بتنی بازبینی می شود.

برای تهیه شاپ دراوينگ میلگرد اسکلت بتنی ، از نقشه سازه استفاده می شود. در نقشه سازه محل هایی در ستون و تیر که نیاز به تقویت کننده دارد، مشخص شده است. در این نقشه ها تعداد میلگرد و قطر مورد نیاز آن نیز به صورت تقریبی مشخص شده است. طراح نقشه اجرایی در بعضی موارد به صلاح دید خود قطر و تعداد میلگرد را تغییر می دهد تا شرایط بهینه شود. برای نهایی شدن نقشه اجرایی ، نیاز به تایید مهندس سازه است.

 

نرم افزارهای مورد استفاده در تهیه نقشه شاپ اسکلت بتنی

برخی نرم افزارهای استفاده شده در تهیه شاپ دراوینگ اسکلت بتنی به صورت سه بعدی عبارت اند از:

  • Tekla Structures
  • Revit
  • AutoCAD
  • Advance Concrete

تکلا و رویت از جمله نرم افزار های پر کاربرد در تهیه شاپ دراوينگ به صورت سه بعدی در ایران هستند.

 

نقشه شاپ اسکلت بتنی


نقشه شاپ سه بعدی

 

هزینه تهیه نقشه های شاپ اسکلت بتنی

عامل اثرگذار در تعیین قیمت نقشه شاپ اسکلت بتنی ، متراژ است. هر طراح با توجه به دقت و کیفیت نقشه ها هزینه هر مترمربع را تعیین می کند. علاوه بر دقت نقشه ، پیچیدگی سازه هم در تعیین هزینه نقشه شاپ اسکلت بتنی موثر است. از آن جایی که نقشه اجرایی کمک بسیار زیادی به عوامل اجرایی می کند، لذا صرف هزینه برای تهیه نقشه شاپ دقیق تر ، می تواند موجب بهبود فرآیند اجرا گردد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۳.۸ از ۵ - از مجموع ۴ رای

نظرات کاربران

مهران تهرانی

طراحی و تهیه نقشه شاپ اسکلت بتنی چند روز طول میکشه؟

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما