آزمایش بتن در تهران

آزمایش بتن در تهران

دسته بندی

تست بتن

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

هزینه آزمایشگاه بتن در تهران بر اساس نوع آزمایش، تعداد نمونه ها، تجهیزات مورد نیاز و ... متفاوت می باشد. انجام ازمایش بتن برای اجرای سازه به صورت صحیح و مستحکم، الزامی است. سقف تعداد کار آزمایشگاه بتن در تهران ، بر اساس پایه آزمایشگاه تعیین می گردد. لیست آزمایشگاه های بتن مورد تایید نظام مهندسی تهران و سایر شهرها به همراه هزینه آزمایش بتن در تهران ۱۴۰۲ در سایت عمران مدرن ارائه گردیده است.
intro
comment
bookmark
share

شهر

تهران x

آزمایش بتن

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۹۳۰۱۲۵۹۹۰۴
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

آزمایشگاه بتن در تهران

آزمایشگاه بتن در تهران موجب انطباق مصالح مصرفی با استاندارد های مربوطه، می گردد. به طوری که در آزمایشگاه بتن جهت سنجش مصالح مورد استفاده در ساخت بتن، خدمات مختلفی در نظر گرفته می شود که از مهم ترین آن ها می توان به تعیین میزان مقاومت و کیفیت بتن اشاره کرد. آزمایشات بتن برای هر ساختمانی لازم و ضروری است.

 

آزمایشگاه بتن در تهران
آزمایشگاه بتن

 

لیست آزمایشگاه های بتن مورد تایید نظام مهندسی تهران 

پیش از اقدام به انجام آزمایشات بتن در شهر تهران نیاز به استعلام لیست آزمایشگاه های بتن مورد تایید نظام مهندسی تهران می باشد. در سایت عمران مدرن لیست آزمایشگاه های بتن مورد تایید نظام مهندسی تهران و سایر شهرها ارائه شده است. کاربران گرامی می توانند به طور مستقیم با آزمایشگاه بتن در تهران و شهرستان در ارتباط باشند. همچنین لیست آزمایشگاه های بتن مورد تایید نظام مهندسی تهران در سایت نظام مهندسی به همراه پایه و شماره تماس شرکت و مدیرعامل ارائه می شود.

 

هزینه آزمایشگاه بتن در تهران

با توجه به اهمیت مصالح به خصوص بتن استفاده شده در استحکام و سرویس دهی سازه و ناچیز بودن هزینه آزمایشگاه بتن در تهران در مقابل خسارت های قابل توجه ناشی از مناسب نبودن مصالح به کار رفته در ساخت سازه ، لازم است سنجش کیفیت بتن و سایر مصالح قبل از اجرا و پس از آن از طریق ازمایش بتن در دستور کار قرار گیرد.

 

لیست آزمایشگاه های بتن مورد تایید نظام مهندسی تهران
دستگاه آزمایش بتن

 

اما به طور کلی با توجه به تنوع آزمایش ها، هزینه آزمایش بتن نظام مهندسی ساختمان برحسب تعداد نمونه ها و تجهیزات مورد نیاز متفاوت است. حجم سرمایه گذاری های گسترده در پروژه های عمرانی و اهمیت بالای سازه های بتنی از جمله سدها، تصفیه خانه های آب و فاضلاب، اسکله ها، نیروگاه ها، پالایشگاه ها، پل ها و کارخانجات در زندگی جوامع امروزی، بر کسی پوشیده نیست و کاهش عمر بهره برداری و حتی در برخی مواقع قطع بهره برداری کوتاه مدت از سازه ها، خسارت های هنگفتی تحمیل می نماید. لذا هزینه آزمایشگاه بتن در تهران در مقایسه با پیامدهای ناشی از ضعف بتن بسیار ناچیز است.

 

هزینه آزمایشگاه بتن 1402 در تهران

هزینه برگه تعهد آزمایش بتن در سال ۱۴۰۳ و ثبت در کارتابل هم با توجه به متراژ کار محاسبه می شود. هزینه برگه تعهد بتن در سال ۱۴۰۳ به ازای هر متر مربع زیربنا ۱۰۰/۰۰۰ ریال است. در صورت ثبت برگه تعهد کلیه نمونه گیری های مورد نیاز برای تست بتن باید مطابق ضوابط صورت گیرد.

 

حدود هزینه آزمایش بتن 1402

نام ازمایش بتنهزینه آزمایش بتن 1402 (ریال)
آزمایش مقاومت فشاری نمونه های بتن ( یک قالب مکعبی ۱۵×۱۵×۱۵)۵۵۰/۰۰۰
نمونه برداری و آزمایش مقاومت فشاری بتن ( تعداد ۴ قالب مکعبی ۱۵×۱۵×۱۵)۵/۰۰۰/۰۰۰
آزمایش اسلامپ۱/۰۰۰/۰۰۰

 

طبق ابلاغیه انجمن صنفی کارفرمایی خدمات آزمایشگاهی استان البرز، حق الزحمه انواع آزمایش بتن برای هر پلاک ثبتی در دو بخش به ازمايشگاه بتن پرداخت می گردد. بخش اول حق الزحمه خدمات آزمایشات بتن که در زمان عقد قرارداد به حساب آزمایشگاه واریز می شود بر اساس متراژ زیربنای ساختمان می باشد. برای متراژهای کمتر از ۵۰۰ متر مربع مبلغ مقطوع شش میلیون تومان، برای متراژهای ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ مترمربع مبلغ مقطوع هشت میلیون تومان به حساب آزمایشگاه بتن واریز می گردد. برای متراژهای بالای ۱۰۰۰ متر هم به ازای هرمترمربع مبلغ هشت هزار تومان به حساب ازمایشگاه بتن واریز می شود.

بخش دوم هزینه آزمایش بتن 1402 هم در زمان نمونه گیری و طی مراحل ساخت و ساز واریز می گردد. هزینه آزمایش بتن 1402 در زمان بتن ریزی و برای یک سری نمونه گیری شامل چهار نمونه، هفتصد هزار تومان می باشد. هزینه آزمایش بتن 1402 مغزه گیری بتن سخت شده شامل حداقل سه مغزه (یک سری نمونه گیری) سه میلیون و صد هزار تومان است. یک سری آزمایش های بتن چکش اشمیت شامل حداقل ده نمونه برابر یک میلیون و پانصد هزار تومان می باشد. هزینه آزمایشات بتن غیرمخرب التراسونیک به ازای هر اکیپ روز، دو میلیون تومان است. برای انجام آزمایش در تهران نیاز به استعلام قیمت از آزمایشگاه بتن در تهران باشد.

 

آزمایشگاه بتن نظام مهندسی ساختمان (برگه آبی بتن) در تهران

به استناد مواد ۱، ۲ و ۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و مواد ۴ و ۱۰ آئین نامه اجرایی آن، به منظور دستیابی به کیفیت استاندارد خدمات مهندسی ساختمان و بهبود ارائه خدمات فنی آزمایشگاهی ، شرکت های ارائه دهنده آزمایش بتن ساختمان به چهار دسته ذیل تقسیم می شوند.

  • آزمایشگاه بتن پایه ۳ ، ارائه دهنده خدمات آزمایش بتن در ساختمان های گروه الف و ب با حداکثر تعداد کار سالیانه ۷۰ و حداکثر ظرفیت اشتغال سالیانه ۷۰۰۰۰
  • ازمایشگاه بتن پایه ۲ ، ارائه دهنده خدمات ازمایش بتن در ساختمان های گروه الف ، ب و ج با حداکثر تعداد کار سالیانه ۸۰ و حداکثر ظرفیت اشتغال سالیانه ۱۰۰۰۰۰
  • آزمایشگاه بتن پایه ۱ ، ارائه دهنده خدمات آزمایش بتن در ساختمان های گروه الف ، ب ، ج و د با حداکثر تعداد کار سالیانه ۹۰ و حداکثر ظرفیت اشتغال سالیانه ۱۵۰۰۰۰
  • ازمایشگاه بتن پایه ارشد ، ارائه دهنده خدمات ازمایش بتن در ساختمان های گروه الف ، ب ، ج و د با حداکثر تعداد کار سالیانه ۱۰۰ و حداکثر ظرفیت اشتغال سالیانه ۲۵۰۰۰۰

 

لیست آزمایشگاههای تهران
آزمایش مقاومت فشاری بتن

 

لازم به ذکر است که دسته بندی ساختمان ها به گروه های الف تا د بر حسب مبحث ۲ مقررات ملی ساختمان به شرح ذیل می باشد:

  • گروه الف با مقیاس کاربری محله ۱ تا ۲ طبقه ارتفاع از روی زمین با حداكثر زیربنای ۶۰۰ متر مربع
  • گروه ب با مقیاس کاربری ناحیه ۳ تا ۵ طبقه ارتفاع از روی زمین با حداکثر زیربنای ۲۰۰۰ متر مربع
  • گروہ ج با مقیاس کاربری منطقه ۶ تا ۱۰ طبقه ارتفاع از روی زمین با حداکثر زیربنای ۵۰۰۰ متر مربع
  • گروه د با مقیاس کاربری شهر بیش از ۱۰ طبقه ارتفاع از روی زمین با بیش از ۵۰۰۰ متر مربع

 

آزمایشگاه بتن در تهران
ازمایشگاه بتن

 

آزمایش بتن ساختمان امری ضروری و حیاتی می باشد چراکه بتن عضو جدایی ناپذیر صنعت ساختمان است. با توجه به اهمیت مناسب بودن بتن اجرا شده در استحکام سازه ، لازم است قبل از شروع عملیات اجرایی، طرح اختلاط بتن به طور دقیق در آزمایشگاه تعیین شود. در هنگام بتن ریزی نیز از طریق نمونه گیری و آزمایشات بتن نمونه ها، کیفیت بتن مورد بررسی قرار می گیرد.

لازم به ذکر است که آزمایش بتن ساختمان در ایمنی و پایداری سازه های بتنی نقش مستقیم داشته و تضمین کننده ایمنی سازه و هماهنگی شرایط طراحی و اجرای سازه می باشد. ضوابط مربوط به شرایط ساخت و ازمایش بتن در مبحث نهم مقررات ملی ساختمان آورده شده و ملاک تایید آزمایش بتن توسط مهندس ناظر پروژه می باشد.

 

لیست آزمایشگاه های بتن مورد تایید نظام مهندسی تهران
آزمایش بتن ساختمان

 

تاکنون روش های متعددی شامل روش های مخرب و غیر مخرب برای آزمایش بتن ساختمان به منظور تعیین مقاومت بتن ابداع گردیده است. در انتخاب روش مناسب برای آزمایش بتن ساختمان ، پارامترهای زیادی می تواند تاثیر گذار باشند که از بین آن ها می توان به دقت، هزینه و مدت زمان انجام آزمایشات بتن اشاره نمود.

 

آزمایش مخرب بتن در تهران

اگرچه انجام ازمایش های مخرب آسان تر و بعضا کم هزینه تر از ازمایش های غیر مخرب به نظر می رسد؛ اما چگونگی انجام آن ها به صورتی که نتایج حاصله معتبر بوده و اثرات سوء ناشی از آن ها نیز کاهش یابد، نیازمند این است که توسط افراد متخصص در این زمینه انجام گردد. مغزه گیری یا کرگیری ، آزمایش مقاومت کششی ، خمشی و فشاری جزء رایج ترین ازمایش های مخرب بتن شناخته می شوند.

 

آزمایشهای بتن در تهران
آزمایش مخرب بتن ساختمان

 

ازمایش بتن مغزه گیری یا کرگیری

یکی از آزمایشهای بتن ساختمان ، آزمایش مغزه گیری یا کرگیری است. آزمایش مغزه گیری بتن به عملیات ایجاد یک حفره در بتون و خارج کردن قسمتی از آن گفته می شود. به عبارتی کرگیری در واقع یکی از روش های مختلف برش و مغزه گیری از بتون معمولی یا تقویت شده می باشد. مغزه گیری بتن برای اهداف گوناگونی انجام می شود.

به طوری که برای ایجاد بازشو در دیوار ها و دال ‌ها به دلایل مختلفی از جمله عبور لوله‌ ها، کابل‌ های برق و تلفن و سایر تجهیزات مورد نظر معمولا به برش‌ های دایروی شکلی در محل‌ های مشخص نیاز می ‌باشد. همچنین برای بازرسی و تحلیل وضعیت بتن موجود نیز می ‌توان از دستگاه کرگیر بتن استفاده نمود.

 

لیست آزمایشگاه های بتن مورد تایید نظام مهندسی تهران
آزمایش مغزه گیری بتن

 

آزمایش بتن مقاومت کششی

یکی از آزمایشهای بتن ساختمان ازمایش مقاومت کششی بتن است. بتن حالتی ترد و شکننده دارد که باعث می شود مقدار مقاومت کششی آن در مقایسه با مقاومت فشاری ، بسیار کم تر باشد. به همین دلیل، ضرورت دارد تا برای طراحی و ساخت یک سازه ، میزان مقاومت کششی بتن از طریق آزمایش مقاومت کششی بتن تعیین گردد. ازمایش مقاومت کششی بتن غالبا بر روی نمونه های استوانه ای انجام می شود. برای انجام این آزمایش بتن ، بتن را در سه لایه درون قالب سیلندری روغن کاری شده می ریزند. در هر لایه ۲۵ ضربه با میله ویبره وارد می کنند. پس از گیرش نمونه آن را درون حوضچه آب آهک قرار می دهند. پس از آماده سازی ، نمونه را میان فک های دستگاه مقاومت فشاری قرار داده تا نمونه به صورت طولی گسیخته شود. سپس حداکثر نیروی بدست آمده را یادداشت می نمایند.

 

لیست آزمایشگاه های بتن مورد تایید نظام مهندسی تهران
آزمایشات بتن

 

آزمایش بتن مقاومت خمشی

در ازمایش مقاومت خمشی بتن ، در واقع به صورت غیر مستقیم مقاومت کششی بتن اندازه گیری می گردد. به طوری که در این ازمایش بتن ساختمان ، مقاومت بتن در برابر نیروهای عمودی وارد بر آن سنجیده می شود و به عبارتی مقاومت بتن در برابر خم شدن اندازه گیری می گردد. ازمایش مقاومت خمشی بتن معمولا با استفاده از روش بار سه نقطه ای (ASTM C78) و یا روش بار مرکزی (ASTM C293) انجام می شود. برای انجام این آزمایش بتن ، آزمونه تهیه شده را در دستگاه قرار داده و حدود ۲ تا ۶ درصد بار نهایی محاسبه شده را به نمونه وارد می کنند. بار را به مرور افزایش داده تا نمونه به گسیختگی برسد. در نهایت نیز میزان مقاومت خمشی بتن را با استفاده از فرمول محاسبه می نمایند.

 

لیست آزمایشگاه های بتن مورد تایید نظام مهندسی تهران
آزمایش بتن ساختمان

 

آزمایش بتن مقاومت فشاری

از مهم ترین خصوصیات بتن، مقاومت فشاری آن است. برای دستیابی به بتنی با مقاومت فشاری زیاد لازم است در انتخاب مصالح از نظر کمیت و کیفیت، طرح اختلاط ، حمل و نهایتا عمل آوردن و نگه داری آن دقت کافی صورت گیرد. آزمایش مقاومت فشاری بتن ، معمولا پس از ۲۸ روز از نگه داری و عمل آوری بتن و با تقسیم بار شکست به مساحت اعمال بار، محاسبه می شود.

همچنین مقاومت فشاری بتون ، با تناسب بین سیمان ، مصالح درشت دانه ، آب و مواد افزودنی مختلف، کنترل می گردد. به طوری که هر چه نسبت آب به سیمان کم تر باشد، استحکام فشاری بتن بیش تر خواهد بود. این آزمایش غالبا بر روی نمونه های مکعبی بتن انجام می شود، اما بر روی نمونه های استوانه ای نیز قابل انجام بوده و مرسوم است. ابعاد نمونه مکعبی وابسته به اندازه سنگدانه های مصرفی در ساخت بتن وابسته می باشد. نمونه های مکعبی غالبا با اضلاع ۱۰ سانتی متر و یا ۱۵ سانتی تر ساخته می شوند.

 

لیست آزمایشگاه های بتن مورد تایید نظام مهندسی تهران
آزمایش مقاومت بتن

 

آزمایش بتن غیر مخرب در تهران

ازمایش غیر مخرب بتن به واسطه ارائه تصویری از وضعیت موجود سازه های بتنی ، در تشخیص وجود یا عدم وجود مشکل، شناسایی علل آسیب، برآورد حجم آسیب، گزینش روش و مصالح تعمیری، پیش بینی عمر مفید سازه و کنترل کیفیت فرآیند تعمیرات، نقش ویژه ای بر عهده دارد.

از طریق ازمایش غیر مخرب بتن ساختمان می توان مقاومت یک عضو را بدون ایجاد خرابی در آن، اندازه گیری نمود. آزمایش هافسل ، ازمایش چکش اشمیت ، آزمايش مقاومت چسبندگی بتن (pull off)، آزمايش مقاومت در برابر نفوذ ، آزمايش تعیین عمق کربناسیون و آزمايش سرعت ضربه التراسونیک یا UPV ، از جمله رایج ترین ازمایش غیر مخرب بتن ساختمان به شمار می رود.

 

لیست آزمایشگاه های بتن مورد تایید نظام مهندسی تهران
آزمایش غیر مخرب بتن ساختمان

 

آزمایش بتن تازه ساختمان در تهران

آزمایش هایی نیز بر روی بتن تازه به منظور بررسی طرح اختلاط و یا یکنواختی پس از اختلاط و حمل، انجام می شود. رایج ترین آزمایشاتی که بر روی بتن تازه انجام می گیرد، آزمایش اسلامپ بتن ، آزمایش تعیین درصد هوای بتن ، ازمایش تعیین دما بتن ، ازمایش تعیین وزن مخصوص بتن و ازمایش زمان گیرش سیمان می باشد.

 

آزمایشگاه بتن در تهران
آزمایش بتن تازه

 

ازمایش بتن اسلامپ

یکی از انواع آزمایش بتن ساختمان ، ازمایش اسلامپ بتن است. آزمایش اسلامپ بتن یکی از راهکارها برای مشخص کردن مقدار کارایی و روانی بتن تازه می ‌باشد. این ازمایش بتن ساختمان معمولا در آزمایشگاه‌ بتن و تحت شرایط محیطی خاص یا در محل اجرای پروژه توسط دستگاه اسلامپ بتن انجام می شود.

 

لیست آزمایشگاههای تهران
کرگیری بتن

 

کارایی بتن به مواد متشکله مخلوط، میزان آب ، نرمی سیمان ، مقدار ماسه ، دانه بندی و شکل سنگدانه ها بستگی دارد. همچنین کارایی بتن تحت تاثیر بعضی مواد افزودنی مانند روان کننده ها، مواد هوازا و گاهی اوقات پوزولان ها قرار می گیرد. البته آزمایشات بتن اسلامپ عمدتا روانی و سفتی بتن را به سنجش در می آورد و نمی تواند همه ابعاد و وجوه کارایی بتن را مشخص نماید.

 

لیست آزمایشگاههای تهران
آزمایش اسلامپ بتن

 

آزمایش تعیین وزن مخصوص بتن

یکی از انواع آزمایش بتن ساختمان ، ازمایش تعیین وزن مخصوص بتن است. ازمایش بتن تعیین وزن مخصوص برای كنترل صحت طرح اختلاط و یا كنترل یكنواختی مخلوط بتن انجام می شود كه نیاز به پیمانه مخصوص دارد. وزن مخصوص اکثر سنگدانه های بتن معمولی در محدوده ۲۴۰۰ الی ۲۸۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب قرار دارند، در نتیجه چگالی بتن ساخته شده با سنگدانه های طبیعی معمولی، در دامنه ۲۲۰۰ الی ۲۶۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب قرار دارد.

 

لیست آزمایشگاههای تهران
آزمایشات بتن ساختمان

 

آزمایش تعیین درصد هوا بتن

ازمایش تعیین درصد هوای بتن معمولا در مواردی انجام می شود که از مواد حباب زا برای تولید حباب ریز هوا در بتن (هوای عمدی) استفاده شده باشد. هر چند در سایر موارد نیز می توان برای تعیین درصد هوای غیرعمدی (ناخواسته) بتن ، از این ازمایش بتن ساختمان استفاده نمود. همچنین از آزمایش بتن تعیین درصد هوای بتن برای بررسی کنترل یکنواختی بتن نیز استفاده می شود.

 

لیست آزمایشگاه های بتن مورد تایید نظام مهندسی تهران
آزمایشگاه بتن تهران

 

آزمایش تعیین دمای بتن

ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺩﻣﺎی ﺑﺘﻦ ﺗﺎﺯﻩ تاثیر محسوسی بر خواص ﺑﺘﻦ ﻧﻈﯿﺮ کارایی ، ﻣﻘﺎوﻣﺖ ، ﮔﯿﺮﺵ ، ﺟﻤﻊ ﺷﺪﮔﯽ و ... ﺧﻮﺍﻫﺪ داشت. ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ سبب لازم است ﺩﻣﺎی ﺑﺘﻦ ﺗﺎﺯﻩ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺍﺟﺮﺍی بتن ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﮔﯿﺮی ﺷﺪﻩ و ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ اختلاف ﺑﺎ ﻣﺸﺨﺼﺎﺕ ﻓﻨﯽ و ﯾﺎ ﻣﻮﺍﺯﯾﻦ آیین نامه ، ﺍﻗﺪﺍﻣﺎﺕ ﻻﺯﻡ ﻃﺒﻖ ﺻﻼﺣﺪﯾﺪ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﻧﻈﺎﺭﺕ ﺻﻮﺭﺕ پذیرﺩ.

 

لیست آزمایشگاه های بتن مورد تایید نظام مهندسی تهران
آزمایش تعیین دمای بتن

آزمایشگاه بتن در تهران، لیست آزمایشگاه های بتن مورد تایید نظام مهندسی تهران ، آزمایش بتن در آفتاب، آزمایش بتن در بومهن، آزمایش بتن در پردیس، آزمایش بتن در کن، آزمایش بتن در اسلام شهر، آزمایش بتن در چهاردانگه، آزمایش بتن در پاکدشت، آزمایش بتن در شریف آباد، آزمایش بتن در دماوند، آزمایش بتن در رودهن، آزمایش بتن در رباط کریم، آزمایش بتن در بوستان، آزمایش بتن در پرند، آزمایش بتن در صالح آباد، آزمایش بتن در گلستان، آزمایش بتن در نصیرآباد، آزمایش بتن در ری، آزمایش بتن در حسن آباد، آزمایش بتن در خاوران، آزمایش بتن در کهریزک، آزمایش بتن در شهریار، آزمایش بتن در اندیشه، آزمایش بتن در فيروزکوه، آزمایش بتن در ارجمند، آزمایش بتن در قدس، آزمایش بتن در لواسان، آزمایش بتن در فشم، آزمایش بتن در ملارد، آزمایش بتن در صفا دشت، آزمایش بتن در ورامین، آزمایش بتن در پیشوا، آزمایش بتن در جوادآباد، آزمایش بتن در قرچک.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۳ از ۵ - از مجموع ۴ رای

نظرات کاربران

حسن دانایی

سلام هزینه اجرای آزمایش بتن نظام مهندسی چقدر است و این هزینه شامل چه چیزی میشود؟

حسن دانایی

سلام هزینه اجرای آزمایش بتن نظام مهندسی چقدر است و این هزینه شامل چه چیزی میشود؟

سارو عادلی

سلام چند آزمایشگاه معتبر بتن برای انجام آزمایش غیر مخرب بتن معرفی کنید بهم لطفا!!

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما