اجرای کفپوش pvc (وینیل )

اجرای کفپوش pvc (وینیل )

دسته بندی

اجرای کفپوش

تعداد ارائه دهنده ها

۱۷ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

اجرای کفپوش pvc (وینیل )

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
نوین طرح راش

نوین طرح راش

۵

location

مشهد

phone

******۰۹۱۵۲

آراسته پوشش مهیا

آراسته پوشش مهیا

۵

location

کرج

phone

******۰۲۶۳۳

سرای سامان فرتاک

سرای سامان فرتاک

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۰

ویستا آفرند

ویستا آفرند

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

رابین کفپوش

رابین کفپوش

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

فومینو

فومینو

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

آدلی آمود

آدلی آمود

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

دکوراسیون دیزاین

دکوراسیون دیزاین

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

دکوروز

دکوروز

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۸

ایرانی دکور

ایرانی دکور

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۷۷

چوبکده

چوبکده

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۳۳

دکور سازه رایکا

دکور سازه رایکا

۴

location

کرج

phone

******۰۲۶۳۴

برج نیلی

برج نیلی

۳

location

اصفهان

phone

******۰۳۱۳۱

کفپوش مشهد

کفپوش مشهد

۴

location

مشهد

phone

******۰۹۱۵۰

ابتدا
۱
۲
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

اجرای کفپوش PVC (وینیل)

PVC ، مخفف poly vinyl chloride است که به کفپوش های ساخته شده با آن، کفپوش وینیل گفته می شود. در اصطلاح عامیانه به آن پارکت پی وی سی نیز گفته می شود. این کفپوش ارزان است و به ۲ شکل تایل و ورقه برای مصارف مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. اجرای کفپوش PVC سخت مناسب فضاهای پرتردد نیست و بهتر است از کفپوش پی وی سی انعطاف پذیر استفاده کرد.

کفپوش پی وی سی ، نوعی مصالح کامپوزیت و ترکیبی محسوب می شود و در حقیقت از چندین لایه تشکیل شده است که اساسی ترین ماده آن، همان PVC است. علاوه بر پی وی سی ، از انواع رنگ، فایبر گلاس و لایه های محافظ برای ممانعت از ایجاد خط و خش استفاده می شود. لایه های چندگانه کفپوش پی وی سی ، شامل ۴ تا ۶ لایه می باشند. در ادامه به معرفی مختصری از هر لایه پرداخته شده است.


 نصب کفپوش PVC
  لایه های تشکیل دهنده کفپوش پی وی سی


  • لایه خارجی یا محافظ، کفپوش PVC را از بروز آسیب دیدگی توسط اشعه فرابنفش بر اثر تابش نور خورشید و ایجاد تغییر رنگ در آن، محافظت می کند.
  • لایه بعدی از پلی یورتان تشکیل شده و نقش ضربه گیر برای قسمت طرح دار کفپوش را ایفا می کند. هر چه ضخامت این لایه بیشتر باشد، دوام و استحکام بیشتری برای محصول فراهم می آورد.
  • لایه بعدی لایه طرح کفپوش است که در همه انواع محصولات کفپوش پی وی سی مشترک است. طرح و نقش انتخابی با ظرافت هر چه تمام تر توسط چاپگرها طراحی و اجرا می شود.
  • لایه دیگر از جنس پلی وینیل کلراید است و نقش ایجاد ثبات و استحکام محصول را به عهده دارد و اغلب با لایه ای از جنس فایبر گلاس پوشیده می شود.
  • وظیفه لایه بعد در کفپوش PVC حفاظت از آثار منفی رطوبت در این محصول است. این لایه در مواردی به صورت جداگانه هنگام اجرای کفپوش PVC ، اجرا می شود و جزء لایه های ثابت تشکیل دهنده این نوع از کفپوش ها نیست.


قیمت کفپوش پی وی سی
 کفپوش ورزشی پی وی سی


ویژگی های کفپوش PVC

  • ضد آب بودن
  • انعطاف پذیری در طراحی
  • تنوع طرح و رنگ
  • قابلیت اجرای کفپوش PVC بدون درز در نوع رولی
  • حالت ارتجاعی برخی انواع
  • زیبایی ظاهری
  • نصب آسان
  • قیمت مناسب در مقایسه با پارکت و لمینت
  • خاصیت آنتی باکتریال نوع بیمارستانی
  • دوام بالای نوع انعطاف پذیر در فضاهای پرتردد


انواع کفپوش PVC

کفپوش PVC انواع مختلفی دارد و بسته به کاربری فضا و محل استفاده آن، محصولات متفاوتی تولید شده است. از جمله این کفپوش ها می توان به کفپوش پی وی سی معمولی نوع سخت و انعطاف پذیر (که در منازل و مغازه ها و... قابل استفاده است)، کفپوش بیمارستانی (تک لایه- چندلایه با طرح پرینت شده، چندلایه با روکش نهایی PVC خالص) و کفپوش ورزشی (مخصوص زمین های ورزشی) اشاره کرد. 


هزینه نصب کفپوش بیمارستانی
 کفپوش بیمارستانی پی وی سی


معمولا کفپوش ها به صورت رولی تولید می شوند. کفپوش پی وی سی معمولی انعطاف پذیر ، علاوه بر حالت رولی، به صورت قطعات در الگوهای مختلف نیز تولید می شود. 


نصب کفپوش تایلی پی وی سی
طرح های کفپوش پی وی سی


نوع دیگر، کفپوش وینیلی سخت است که بسیار شبیه پارکت لمینت است. این کفپوش ها به صورت کامپوزیت سنگ و یا چوب و مواد پلیمری هستند.


قیمت کفپوش وینیلی
کفپوش وینیلی سخت

نصب و اجرای کفپوش PVC

اجرای کفپوش PVC ، شامل ۴ مرحله زیرسازی (اصلاح سطوح ناهموار)، نظافت (پاک کردن گرد و غبار روی سطوح)، نصب کفپوش PVC و اجرای قرنیز آن است.

  • از آنجا که معمولا کف در معرض رطوبت است، در اجرای کفپوش PVC برای زیرسازی از ترکیب سیمان، پودر سنگ و چسب بتن استفاده می شود. این مخلوط که با آب شل شده، با استفاده از کاردک در دو جهت عمود بر هم کشیده می شود تا هرگونه پستی و بلندی از بین برود. استفاده از چسب چوب به جای زیرسازی با سیمان کارایی لازم را نخواهد داشت.
  • قبل از نصب و اجرای کفپوش PVC ، لازم است کف کار از هرگونه آلودگی همچون خاک، چربی و روغن پاک شود. بعد از خشک شدن زیرسازی، شروع به چسب کاری می شود. چسب مناسب نصب کفپوش پی وی سی ، چسب صنعتی کفش که به چسب فوری معروف است، می باشد. هم سطح قطعات کفپوش پی وی سی و هم زیرسازی سطح باید به چسب آغشته شود و بعد از خشک شدن نسبی سطوح، قطعات به زیرسازی متصل می شود.


قیمت کفپوش وینیلی
 اجرای کفپوش رولی پی وی سی


  • اجرای کفپوش PVC در ساختمان های با کاربری مسکونی، تجاری و... انجام می شود. این نوع از کفپوش PVC به صورت الگوهایی از جمله لوزی، آجری، شطرنجی (موزائیکی) و خشتی تولید می شوند. از الگوی خشتی برای مواقعی که دقت کافی در اندازه ها وجود ندارد، استفاده می شود. الگوی لوزی برای فضاهایی با اضلاع غیرقائمه مناسب است. الگوی شطرنجی به دقت بالایی در نصب، نیاز دارد.
  • نصب کفپوش وینیلی سخت مانند نصب پارکت است. لبه ها دارای اتصالات فاق و زبانه است و در هم قفل می شود.


قیمت اجرای انواع کفپوش پی وی سی
نصب کفپوش تایلی پی وی سی


  • در اجرای کفپوش PVC ، مواقعی که لازم است طرح خاصی در وسط یا قسمت های معینی از کف اجرا شود، نوار برنز در فواصل قطعات اجرا می شود.
  • کفپوش های بیمارستانی به صورت سفارشی تولید می شوند و معمولا به صورت رولی هستند. نصب این کفپوش ها به دلیل یکپارچه بودن به نصاب های ماهر نیازمند است.


هزینه اجرای کفپوش PVC

هزینه اجرای کفپوش PVC ، در مقایسه با کفپوش های مشابه آن همچون پارکت و لمینت ارزان بوده و نصب نسبتا آسانی دارد. همان طور که اشاره شد، نصب نوع رولی و اندازه های بزرگ آن به مهارت بالای نصاب نیاز دارد، تا سطحی صاف و بدون ایراد اجرا کند. در حالت کلی اجرای کفپوش PVC ، از کفپوش های ارزان قیمت محسوب می شود.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما