پارکینگ مکانیزه

پارکینگ مکانیزه

دسته بندی

نصب آسانسور

تعداد ارائه دهنده ها

۱۰ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

قیمت پارکینگ طبقاتی مکانیزه و یا چرخان به عوامل مختلفی وابسته است که از مهم ترین این عوامل می توان به سطح زیربنا، تعداد طبقات (دو و یا چند طبقه) و ظرفیت پارکینگ ، نوع پارکینگ مکانیزه و تجهیزات مورد نیاز جهت مانیتورینگ و تامین امنیت فرآیند پارک ، اشاره کرد.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

اجرای پارکینگ مکانیزه

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵

پارکینگ مکانیزه پازلی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵

صفحه گردان خودرو

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵
آسانسور و پله برقی اسکان برج

آسانسور و پله برقی اسکان برج

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

آراد اسانبر هونامیک

آراد اسانبر هونامیک

۵

location

کرج

phone

******۰۲۶۳۴

فرا رو پرداز بنیس

فرا رو پرداز بنیس

۵

location

تهران

phone

******۰۹۰۱۹

پارکینگ چرخ و فلکی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵
آسانسور و پله برقی اسکان برج

آسانسور و پله برقی اسکان برج

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

آراد اسانبر هونامیک

آراد اسانبر هونامیک

۵

location

کرج

phone

******۰۲۶۳۴

فرا رو پرداز بنیس

فرا رو پرداز بنیس

۵

location

تهران

phone

******۰۹۰۱۹

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

پارکینگ مکانیزه

پارکینگ مکانیزه یا چرخان به جهت تغییرات فرهنگی و اجتماعی همگام با پیشرفت تکنولوژی، از طرفی رشد نمایی تولید خودرو متناسب با سلیقه و بودجه افراد، به یک راهکار حیاتی در جهت کنترل ترافیک و محل پارک خودرو منجر شده است. به عبارتی اجرا و ساخت پارکینگ های مکانیزه راهکار دنیای مدرن برای رفع مشکل کمبود جای پارک به ویژه در مناطق مسکونی و تجاری با ایجاد حداکثر جایگذاری در حداقل فضا می باشد. قیمت پارکینگ طبقاتی مکانیزه به عوامل مختلفی از قبیل تجهیزات مورد استفاده، تعداد طبقات (دو و یا چند طبقه) و همچنین مدل آن (چرخان و یا پازلی) بستگی دارد. هدف از به کار گیری پارکینگ مکانیزه تامین رفاه رانندگان در کنار امنیت امنیت خودرو ها در فرآیند پارک است. لذا در اجرای این سیستم از تجهیزاتی نظیر چراغ راهنما جهت ورود و خروج به پارکینگ ، سنسور عدم حضور شخص در سیستم ، سنسور کنترل وزن خودرو ، سنسور کنترل ابعاد خودرو ، سنسور تشخیص تراز طبقات، حسگر محل دقیق قرارگیری پالت ها، شاسی توقف اضطراری و ... جهت مانیتورینگ خودرو و فرآیند پارک استفاده می شود.

پارکینگ مکانیزه
پارکینگ مکانیزه

قیمت پارکینگ مکانیزه

قیمت پارکینگ مکانیزه به عوامل مختلفی وابسته است که از مهم ترین این عوامل می توان به سطح زیربنا، تعداد طبقات (دو و یا چند طبقه) و ظرفیت پارکینگ ، نوع پارکینگ مکانیزه و تجهیزات مورد نیاز جهت مانیتورینگ و تامین امنیت فرآیند پارک ، اشاره کرد. اما پارکینگ طبقاتی مکانیزه می تواند به عنوان یک سرمایه گذاری در طولانی مدت هزینه های ناشی از اجرای آن را جبران نموده و درآمد قابل توجهی را نیز برای کارفرمایان به همراه داشته باشد.

قیمت پارکینگ طبقاتی مکانیزه

قیمت پارکینگ طبقاتی مکانیزه پس از انجام فرآیند طراحی مطابق با متراژ و نقشه زمین مشخص می شود. علاوه بر آن در زمان طراحی پارکینگ مکانیزه دو طبقه توجه به مدل خودروها (معمولی و یا شاسی بلند) در تعیین قیمت تأثیرگذار است. به طوری که قیمت پارکینگ طبقاتی برای پارک دو عدد خودروی شاسی بلند بیشتر از پارکینگ برای پارک خودرو معمولی است. 

انواع پارکینگ مکانیزه

نخستین پارکینگ مکانیزه در سال ۱۹۰۵ میلادی در امریکا اجرا گردید. به طوری که در این نوع از پارکینگ ها، اپراتور خودرو را در محل موردنظر پارک می کرد و یا از پارک خارج می نمود. اما به سبب طولانی بودن مدت زمان پارک کردن و از پارک خارج نمودن خودرو توسط اپراتور ، استقبال چندانی از این سیستم صورت نگرفت. سپس با ورود سیستم های کامپیوتری به صنعت پارکینگ های مکانیزه از سال ۱۹۹۰ میلادی در قیمت مناسب تر، کیفیت، سرعت و عملکرد سیستم به تدریج ارتقاء یافت. اولین پارکینگ طبقاتی مکانیزه در ایران نیز با بهره گیری از آسانسور های خودرو بر جهت جابجایی خودرو ها در بین طبقات در سال ۱۳۷۰ شمسی اجرا گردید. در ادامه انواع پارکینگ مکانیزه ، کاربرد و عوامل مؤثر بر قیمت آن ها مورد بررسی قرار می گیرد.

پارکینگ مکانیزه چرخان
پارکینگ مکانیزه چرخان

پارکینگ مکانیزه چرخان

پارکینگ مکانیزه چرخان که یکی از رایج ترین انواع پارکینگ طبقاتی مکانیزه است، یک مدار بیضی شکل است که بر روی این مدار تعدادی پالت قرار داده شده است. به طوری که در این سیستم، ورود و خروج خودرو در سطح زمین صورت می گیرد و رانندگان با استفاده از تابلو فرمان و با فشردن شماره پالتی که خودرو بر روی آن قرار گرفته است، در کوتاه ترین زمان خودرو را تحویل می گیرند. با قیمت پارکینگ طبقاتی مکانیزه روتاری بسیار مقرون به صرفه است چرا که در فضایی معادل جای پارک ۲ خودرو، تا ۱۶ خودرو را می توان پارک نمود. قابلیت نصب بسیار سریع، جابجایی پارکینگ و اجرا در زمین هایی با ابعاد هندسی نامنظم از مزایای اجرای پارکینگ اتوماتیک روتاری (چرخ و فلکی) به شمار می رود.

انواع پارکینگ مکانیزه چرخان

بر اساس فضای موجود و همچنین ظرفیت مورد نیاز برای پارک خودروها، نوع پارکینگ مکانیزه چرخان مشخص می شود. با این حال به طور کلی پارکینگ مکانیزه چرخان در سه نوع زیر زمینی ، طبقاتی (برجی)، دابل و یا تریپل قابل اجرا است.

پارکینگ مکانیزه زیرزمینی

پارکینگ مکانیزه زیرزمینی (گرند) یک سیستم ترکیبی چند طبقه ای کاملا مکانیزه و رباتیک می باشد که عموما به صورت زیر سطحی اجرا می گردد. به طوری که با اجرای پارکینگ مکانیزه طبقاتی گرند ، خودرو ها در طبقه همکف به سیستم تحویل داده می شوند. سپس خودرو توسط یک سیستم متحرک عمودی به طبقه مورد نظر هدایت شده و یک سیستم متحرک افقی ، خودرو را در محل مورد نظر قرار می دهد. اجرای پارکینگ مکانیزه گرند به نسبت سایر پارکینگ های طبقاتی مکانیزه نیازمند فضای مربوط به راهرو و رمپ نمی باشد که این امر موجب بهینه سازی بیش تر فضا و قیمت می گردد. قابلیت طراحی با ظرفیت بالا، عدم نیاز به اپراتور و سرعت تخلیه و بارگیری بالا از مزایای اجرای پارکینگ مکانیزه گرند به شمار می رود.

پارکینگ طبقاتی مکانیزه
پارکینگ مکانیزه طبقاتی

پارکینگ مکانیزه طبقاتی (برجی)

پارکینگ مکانیزه طبقاتی (برجی) یکی از بهترین گزینه ها جهت تامین پارکینگ در مراکز شهر و مکان های پرتردد می باشد. چراکه عموما در چنین مناطقی به سبب هزینه زیاد هر متر مربع و تعدد خودرو ها، اجرای پارکینگ مکانیزه برجی می تواند بیش ترین فضای پارک را تحت حداقل زیربنا فراهم سازد. در پارکینگ مکانیزه طبقاتی (برجی) بدون دخالت اپراتور و به صورت کاملا اتوماتیک ، آسانسور خودروبری که در وسط پارکینگ قرار گرفته است، خودرو ها را برای صورت عمودی به طبقات بالا و پایین هدایت می کند. سپس ربات طراحی شده ، خودرو را به پالت خالی مورد نظر هدایت می کند. در هنگام تحویل نیز یک صفحه گردان ، خودرو را به صورت آماده حرکت به راننده تحویل می دهد.

امکان اجرای پارکینگ مکانیزه طبقاتی (برجی) در طبقات مثبت یا منفی، عدم نیاز به اپراتور، سرعت تخلیه و بارگیری بالا، قیمت مناسب و سطح اشغال بسیار کم از مزایای اجرای پارکینگ طبقاتی مکانیزه است که بر حسب نوع جابجایی رباط به جلو و عقب و یا چپ و راست، به دو دسته پارکینگ مکانیزه برجی افقی و عمودی تقسیم می شود.

پارکینگ مکانیزه تریپل

پارکینگ مکانیزه تریپل عمدتا به صورت سه یا چهار طبقه اجرا می گردد. به صورتی که یک خودرو در سطح زمین پارک شده و بقیه خودرو ها بر روی خودرو قرار گرفته در سطح زمین و تحت پالت های مجزا پارک می شوند. پارکینگ مکانیزه تریپل دارای سیستم مراقبت هیدرولیکی و سیستم ضد سقوط الکترومغناطیسی به جهت حفظ امنیت خودرو و فرآیند پارک می باشد.

پارکینگ مکانیزه دو طبقه
پارکینگ مکانیزه دو طبقه

پارکینگ مکانیزه دابل

پارکینگ مکانیزه دابل که یکی از ساده ترین سیستم های پارک مکانیزه است، به این صورت عمل می کند که یک پالت بر روی زمین قرار می گیرد و خودرو بر روی آن مستقر می گردد. سپس با فشردن یک دکمه، پالت حامل خودرو به سمت بالا حرکت می کند و خودروی دیگری نیز در فضای ایجاد شده قرار می گیرد. با اجرای پارکینگ مکانیزه دابل ، به هنگام خروج خودروی بالایی لازم است ابتدا خودرو زیرین خارج گردد که این خود یکی از معایب این سیستم است. البته اجرای پارکینگ اتوماتیک دابل با بهره گیری از پالت مجزا می تواند خروج خودرو ها را مستقل نماید. تجهیزات ساده، نیاز به ارتفاع اجرای کم، استفاده از قلاب ضد سقوط، هزینه ساخت و نگهداری کم، قیمت مناسب ، قابلیت جابجایی و مونتاژ ساده از مزایای اجرای پارکینگ اتوماتیک دابل به شمار می رود.

پارکینگ مکانیزه پازلی

پارکینگ مکانیزه پازلی به گونه است که با فراخوانی یک خودرو پارک شده، خودرو های دیگر جابجا می شوند تا فضای خالی حاصل از تخلیه خودرو مذکور را پر نمایند. پالت پارکینگ های مکانیزه کیوبیک دارای حرکت افقی در طبقه همکف، حرکت افقی و عمودی در طبقات میانی و حرکت عمودی در بالاترین طبقه می باشند. مصرف برق کم تر به نسبت سایر پارکینگ های مکانیزه به سبب به کارگیری موتور های کوچک تر و عدم مصرف برق هنگام فرود پالت ها، انعطاف پذیری بالا از نظر ظرفیت و سرعت ، هزینه تعمیر و نگه داری کم، قیمت مناسب، عدم نیاز به اپراتور و امنیت بالا از مزایای اجرای پارکینگ مکانیزه پازلی به شمار می رود. 

پارکینگ های مکانیزه
پارکینگ های مکانیزه

صفحه گردان خودرو

پارکینگ مکانیزه صفحه گردان یک دستگاه کمکی برای استفاده بهینه از فضا و تامین شعاع گردش خودرو است. برای گردش ۹۰ درجه ای به جهت خارج شدن و یا وارد شدن خودرو از پارکینگ ، عموما به حداقل ۹ متر مربع فضا نیاز است و برای گردش ۱۸۰ درجه ای به حداقل ۱۵ متر مربع فضا نیاز می باشد. این درحالی است که با استفاده از صفحه گردان می توان زاویه مورد نظر جهت گردش ماشین را اعمال نمود و فضا موردنیاز را به ۶ متر مربع کاهش داد.

پارکینگ مکانیزه صفحه گردان
پارکینگ مکانیزه صفحه گردان

 

مزایای پارکینگ مکانیزه

  • قابلیت اجرای پارکینگ مکانیزه در شرایط و مکان های مختلف نظیر زیرزمین ، پشت بام و ...
  • بیشترین میزان بهره وری از فضا
  • قابلیت اجرای در نزدیکی مراکز پر تردد (به سبب عدم محدودیت فضای اجرا)
  • هزینه و مدت زمان کم تر اجرا
  • کاهش نیرونی انسانی به سبب مکانیزه بودن سیستم
  • قابلیت هدایت خودرو به صورت تمام اتوماتیک
  • افزایش سرعت ورود و خروج خودرو
  • امنیت بالا در حفظ و نگهداری از خودرو
  • قیمت مناسب پارکینگ طبقاتی مکانیزه در مقابل کسب درآمد ناشی از اجرای آن در مراکز عمومی

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۳.۶ از ۵ - از مجموع ۵ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما