اجرای پارکت و لمینت

اجرای پارکت و لمینت

دسته بندی

اجرای کفپوش

تعداد ارائه دهنده ها

۴۷ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

اجرای پارکت و لمینت

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
ایده الین

ایده الین

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

کابک دکور

کابک دکور

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

تک بلوط

تک بلوط

۵

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۵

سرای سامان فرتاک

سرای سامان فرتاک

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۰

طرح آذین

طرح آذین

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

ویستا آفرند

ویستا آفرند

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

نصاب پارکت آرین آرایه

نصاب پارکت آرین آرایه

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۶

آدلی آمود

آدلی آمود

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

ایمن ساز تهران

ایمن ساز تهران

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

فرادک

فرادک

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

خدمات بازسازی ساختمان کاسیان

خدمات بازسازی ساختمان کاسیان

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۲

ویرا معماری

ویرا معماری

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۷۷

گروه بازسازی ساختمان پارسه

گروه بازسازی ساختمان پارسه

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

کلبه

کلبه

۳

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

ابتدا
۱
۲
۳
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

اجرای پارکت و لمینت

کفپوش پارکت ، یکی از مصالح چوبی است که در کفسازی استفاده می شود. در ایران به دلیل کمبود منابع چوب، پارکت جز کفپوش های گران قیمت محسوب می شود. امروزه استفاده از پارکت لمینت به دلیل اقتصادی بودن و مهمتر از آن، آسیب کمتر به محیط زیست، رو به گسترش است و به یکی از متداول ترین نوع کفپوش ها در منازل و ادارات تبدیل شده است. کلمه لمینت (Lamination) در اصل به معنای ساختن یک مصالح در لایه های مختلف می باشد. پارکت لمینت، لایه هایی فشرده شده از چوب و مواد دیگر هستند که در کارخانه با هم ترکیب می شوند، سپس طی فرآیندهایی محصول نهایی تحت فشار قرار می گیرد. نحوه اجرای پارکت و پارکت لمینت مشابه یکدیگر است که در ادامه توضیح داده می شود.

 

 هزینه نصب پارکت
پارکت چوبی

 

تفاوت های پارکت و پارکت لمینت

کفپوش پارکت و پارکت لمینت به دلیل چوبی بودن مصالح اولیه، مقاومت حرارتی مناسبی دارند و باعث انتقال و اتلاف حرارت نمی شوند؛ بنابراین در زمستان دمای سطح معتدلی دارند. علاوه بر این ویژگی ها، چوبی بودن مصالح باعث ایجاد گرمی و صمیمیت در فضا می شود. قبل از آشنایی با نحوه اجرای پارکت ها به تفاوت های پارکت و پارکت لمینت اشاره می شود.

  • پارکت لمینت در مقایسه با پارکت چوبی مقاومت بالاتری در مقابل خش دارد.
  • پارکت‌ چوبی به شدت به آب واکنش داده و در صورت خیس شدن ورم می‌ کند. به همین دلیل استفاده از آنها در محیط‌ های مرطوب مانند آشپزخانه اصلا مناسب نیست. در مقابل پارکت لمینت در مقابل آب مقاومت بسیار بالاتری دارد.
  • پارکت‌ چوبی نسبت به اجسام نوک‌ تیز حساس است و خیلی زود آسیب می ‌بیند ولی پارکت لمینت مقاومت بالاتری در برابر اجسام نوک ‌تیز دارد.
  • پارکت‌ نسبت به پارکت لمینت ، دوام و طول عمر بیشتری دارد. در صورت نگهداری مناسب پارکت بین ۴۰ تا ۸۰ سال عمر می ‌کند. در حالی که عمر مفید پارکت لمینت حدود ۱۰ سال است. 
  • پارکت به دلیل طبیعی بودن، به راحتی طرح و نقش خود را از دست نمی دهد، ولی پارکت لمینت به مرور نقش خود را از دست می دهد.
  • پارکت اختلاف قیمت بسیار زیادی با پارکت لمینت دارد. در مقابل پارکت لمینت نسبت به پارکت و حتی دیگر کفپوش‌ ها مانند سنگ یا سرامیک پرسلانی قیمت پایین تری دارد.
  • اگر قطعه‌ ای از پارکت لمینت آسیب ببیند، می ‌توان به راحتی آن را تعویض کرد. در حالی که پارکت چنین قابلیتی را ندارد.
  • به دلیل اینکه پارکت طرح چوب اولیه درخت را دارد و به همین دلیل تنوع طرح‌ کمتری نسبت به لمینت دارد.
  • پارکت به دلیل طبیعی بودن مصالح،‌ نسبت به پارکت لمینت حس بهتری القا می ‌کند. 
  • از لحاظ حفظ محیط زیست، پارکت‌ نسبت به پارکت لمینت‌ مناسب تر است. اما در مقابل به دلیل استفاده از رزین و فشار در تولید، پارکت لمینت به سادگی در طبیعت تجزیه نمی‌ شود.
  • نگهداری پارکت لمینت از پارکت بسیار راحت ‌تر است. سطح لمینت با پارچه مرطوب تمیز می شود، اما برای پارکت باید از موادی خاص استفاده شود تا به پوشش محافظ آن آسیبی نرسد و ورم نکند. 
  • پارکت را می‌توان سنباده زد، اما لمینت چنین قابلیتی ندارد.

 

اجرای انواع پارکت و پارکت لمینت
اجرای پارکت لمینت

 

نحوه اجرای پارکت و پارکت لمینت

همان طور که پیشتر ذکر گردید، نحوه اجرای پارکت و پارکت لمینت تفاوت چندانی با هم ندارد. ولی نصب پارکت ، بسته به طرح و الگوی چینش، در طرح های پیچیده نیازمند دقت بالاتر است. اجرای پارکت شامل ۳ مرحله زیرسازی، نصب فوم و نصب تایل پارکت است.

 

مرحله اول- زیرسازی

کفپوش پارکت لمینت قابلیت نصب روی سطوح سیمانی، سرامیک، سنگ، بتن و... را دارد. پیش از اجرای پارکت لمینت ، باید زیرسازی پارکت انجام شود. ناهمواری و ترک های موجود در کف باید با ترکیب سیمان، پودر سنگ و چسب بتن برطرف شود.

 

مرحله دوم- نصب فوم

مرحله بعدی اجرای پارکت لمینت ، نصب فوم است. استفاده از فوم های نازک از جنس پلی اتیلن و پلی پروپیلن بیشتر رایج است و برای اکثر فضاها، فوم با ضخامت ۳ میلیمتر پیشنهاد می شود.

 

قیمت نصب انواع پارکت
نصب فوم زیرسازی پارکت

 

مرحله سوم- نصب تایل های پارکت لمینت

برای اجرای پارکت لمینت ، قبل از هر چیز باید طرح و الگوی چینش پارکت تعیین شود. پارکت های چوبی با شیوه های مختلف در کف چیده و نصب می شود که انتخاب آن بستگی به شرایط و نیاز محیط و سلیقه کارفرما دارد.

 

نصب انوع طرح پارکت
  انواع الگوی چینش در اجرای پارکت چوبی

 

الگوهای اجرای پارکت چوبی بسیار متنوع است و به صورت طرح خطی مستقیم ، طرح خطی مورب ، پارکت با عرض های متفاوت ، شطرنجی ، آجری ، طرح هفت و هشت ، جناقی ، ترکیبی و بسیاری از طرح های متنوع دیگر اجرا می شود.

 

قیمت نصب پارکت طرح دار
الگوهای پیچیده چینش در اجرای پارکت

 

در گذشته پارکت های چوبی از نوع Solid Wood تولید می شدند که نحوه اجرای پارکت چوبی Solid Wood اندکی متفاوت از پارکت چوبی Engineer Wood است. این نوع اجرای پارکت ، به دلیل کوچک بودن قطعات و نحوه اتصال آن، کمی زمانبر است. قطعات، اتصالات نر و مادگی ندارند و با چسب مخصوص پارکت چسبانده می شوند. در این روش نصب، نیاز به دقت بالایی است و امروزه رواج کمتری دارد.

در اجرای پارکت لمینت و پارکت چوبی Engineer Wood که نسل جدیدی از پارکت چوبی است، قطعات توسط شیارهایی که به آنها کلیک گفته می شود و دور تا دور آنها وجود دارد، به صورت نر و ماده در یکدیگر قفل می شوند. پس از جانمایی دقیق قطعات، چسب مخصوص پارکت را روی سطح با کاردک پهن کرده و قطعات محکم می شوند. این نوع نحوه نصب و اجرای پارکت سریع و آسان است. چسب پارکت بر دو نوع پایه آب یا پایه پلی اورتان است. برای برش عرضی تایل های پارکت ، می توان از اره منبت کاری و یا اره مویی دستی برای برش حفره ها و شکاف ها استفاده کرد.

 

هزینه نصب پارکت چوبی
اجرای پارکت با چسب

 

اجرای پارکت با چسب پایه آب

این چسب با رزین های پایه آب ساخته شده و برای اجرای پارکت روی سطوح سیمانی موزاییکی و چوبی مناسب می باشند و چسبندگی خوبی دارد. مزیت این چسب، ارزانی و بدون بو بودن آن است. ولی نیازمند زمان طولانی برای خشک شدن هستند و مقاومت مناسبی در مقابل رطوبت ندارند. همچنین ضریب حرارتی پایینی دارند و مناسب سیستم گرمایش از کف نمی باشند.

 

اجرای پارکت با چسب پلی اورتان

از مزایای این چسب می توان به دوام عالی ، چسبندگی فوق العاده و ضریب حرارتی بالا اشاره نمود. این چسب بر روی تمامی سطوح اعم از سیمانی ، موزاییک ، سنگ ، سرامیک و چوبی قابل استفاده است. هنگام خشک‌ شدن بسیار انعطاف پذیر بوده و در برابر رطوبت ، مواد شیمیایی اسیدی و قلیایی مقاوم و قوی می باشد. این چسب ها به دو دسته تک جزئی و دو جزئی تقسیم می شوند. چسب تک جزئی قیمت بالاتری از دوجزئی دارد و در اجرای پارکت استفاده از آن راحت تر از چسب دو جزئی است.

 

اجرای انواع طرح پارکت
اجرای پارکت لمینت

 

بین آخرین ردیف تایل های پارکت لمینت و دیوار حدود نیم سانتی متر فضا باید باشد تا در صورت انبساط بر اثر گرما (به مرور زمان)، تایل ها فضای انبساط داشته باشند. معمولا این فاصله بین دیوار و پارکت، با فوم مخصوص پر شده و به راحتی با استفاده از قرنیزها آن را می پوشانند. برای اجرای پارکت در فضاهایی با طول و عرض بیشتر از ۱۳ متر، به درز اتصال نیاز می باشد. نحوه نصب پارکت به این صورت است که ابتدا در جهت عرضی سپس در جهت طولی تایل چفت می شود. تا ۲۴ ساعت بعد از نصب و اجرای پارکت ، بهتر است از گذاشتن وسایل خیلی سنگین بر روی آن خودداری شود تا پارکت شکل اصلی خود را در محیط پیدا کند.

 

هزینه اجرای پارکت و پارکت لمینت

اجرای پارکت لمینت و پارکت چوبی بسته به روش الگوی نصب، قیمت متفاوتی خواهد داشت. بدیهی است الگوهای پیچیده تر نیازمند صرف دقت، زمان و مهارت بالاتری است و بسته به نوع الگوی چینش، قیمت نصب متفاوت خواهد بود. ساده ترین نوع چینش پارکت، به صورت خطی و یا آجری است.

عملیات اجرای پارکت لمینت به صورت متر مربع قیمت گذاری می شود. بیشتر نصاب های لمینت حداقلی برای متراژ کار قائل هستند که متراژهای پایین‌ تر از آن با همان قیمت متراژ حداقلی محاسبه می ‌شود. نصب و زیرسازی در فضاهای باریک مثل راه پله ها، دشوارتر است که در این صورت دستمزد اجرای پارکت بیشتر خواهد شد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

الیاس نوری

سلام اجرای پارکت به جز چسپ با چه روش دیگه ای انجام میشه؟

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما