اجرای نمای اسپایدر

اجرای نمای اسپایدر

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

اجرای نمای اسپایدر

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

اجرای نمای اسپایدر

نمای اسپایدر یکی از مدرن ترین نماهای شیشه ای است که حدود ۳۰ سال پیش در اروپا ابداع گردید. آنچه در زیبایی نمای شیشه ای اهمیت دارد، ظرافت اعضای نگه دارنده و اتصالات آن است تا نهایت شفافیت و سبکی را در طرح به همراه داشته باشد. با پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان سازی نمای اسپایدر ابداع شد؛ بدین صورت که سازه ای در پشت نما طراحی و اجرا شده و با استفاده از اتصالاتی ، شیشه ها به سازه متصل می شوند. از آنجایی که این اتصالات شبیه عنکبوت است، به این نمای شیشه ای ، نمای اسپایدر گفته می شود. در اجرای نمای اسپایدر اتصالات به صورت نقطه ای به سازه متصل می شوند و هیچ گونه سازه عمودی و افقی بر روی نما دیده نمی شود.

 

 

اجرای نمای اسپایدر


نمای اسپایدر

 

اجرای نمای اسپایدر بیشتر در ساختمان های با کاربری تجاری و اداری متداول می باشد. ایجاد حداکثر دید و ایجاد بالاترین سطح ایمنی با کمترین میزان استفاده از فریم و فلزات از جمله مزیت های این نما است. نمای اسپایدر بر اساس سیستم سازه ای به ۴ دسته سازه فلزی خرپایی یا لوله ای ، زیرسازی با کابل های کششی ، قاب های فضاکار و زیرسازی شیشه ای تقسیم بندی می شود. در ادامه به معرفی اجزای تشکیل دهنده و همچنین روش اجرای انواع نمای اسپایدر پرداخته شده است.

 

اجزای نمای اسپایدر

دست عنکبوتی (چنگک) ، اتصالات اسپایدر ، سازه باربر و شیشه دو جداره عناصر اصلی تشکیل دهنده نمای اسپایدر می باشند.

 

دست عنکبوتی

دست عنکبوتی که به آن چنگک و پنجه اسپایدر نیز گفته می شود به منظور نگهداری شیشه های اسپایدر مورد استفاده قرار می گیرند. این اجزا انواع مختلفی دارند که نوع کلمپ (Clamp) و به ویژه X شکل آن از متداول ترین انواع اسپایدر به شمار می آید. 

 

قیمت اجرای نمای اسپایدر


دست عنکبوتی ۴ شاخ

 

کلمپ ها به صورت یک گلمیخ چند وجهی تولید می شوند. دست عنکبوتی های X شکل به صورت تک شاخ ، دو شاخ ، سه شاخ و چهار شاخ موجود بوده که بر اساس نحوه قراگیری شیشه ها در کنار هم انتخاب می شوند.

 

شیشه های اسپایدر

شیشه های مورد استفاده در نمای اسپایدر باید از مقاومت بالایی برخوردار باشند. از این رو از شیشه های لمینت و همچنین ۱۰ میلیمتری سکوریت به منظور اجرای شیشه اسپایدر استفاده می گردد.

 

اتصالات

قطعات اتصال یا اصطلاحا کانکتورها به منظور اتصال اسپایدر به سازه باربر مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع در اجرای نمای اسپایدر ، اتصالات موجب انتقال نیروهای وارد بر مفصل به سازه می شوند.

 

سازه باربر

اصلی ترین جزء نمای اسپایدر سازه باربر آن می باشد که همان طور که پیش تر بیان گردید به چهار شکل لوله ای ، کابلی ، شیشه ای و قاب های فضاکار مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه با انواع سازه های باربر نمای اسپایدر بیشتر آشنا خواهید شد.

 

انواع سازه باربر در اجرای نمای اسپایدر

سازه باربر نقش اصلی در نمای اسپایدر داشته و وظیفه انتقال کلیه بارهای ثقلی و جانبی را بر عهده دارد.

 

اجرای نمای اسپایدر با سیستم لوله ای

نمای اسپایدر با سیستم لوله ای (Pipe System) یا خرپایی متداول ترین انواع نمای اسپایدر در ایران می باشد. سازه پشتیبان مورد استفاده در این روش غالبا لوله و قوطی های استیل است. در پروژه های یک یا دو طبقه معمولا از لوله های استیل به قطر ۷۶ یا ۱۰۲ و ضخامت ۱/۵ تا ۲ میلی متر استفاده می گردد.

 

روش اجرای نمای اسپایدر


اجرای نمای اسپایدر با سیستم لوله ای

 

برای اجرای نمای اسپایدر لوله ای در ابتدا لوله ها با کمک پلیت و یا کف کوب به زمین و سقف متصل می شوند. پس از آن کانکتورها و چنگک ها نصب شده و در نهایت نیز به اجرای شیشه اسپایدر و درزبندی آن می پردازند. از جمله مزایای این روش سهولت طراحی و سرعت بالای اجرا می باشد.

 

اجرای نمای اسپایدر با سیستم کششی

در سیستم کششی یا تنشن (Tension) از کابل های فولادی به منظور انتقال بار به تکیه گاه ها استفاده می گردد. طراحی این سیستم باربر پیچیده تر از نوع لوله ای بوده و نیاز به دقت مضاعف دارد. 

 

اجرای شیشه اسپایدر


 نمای اسپایدر با سیستم کششی

 

مواردی همچون در نظر گرفتن مقاومت کابل، خیز دراز مدت و همچنین تاثیر تنش های حرارتی در افزایش و کاهش طول کابل از مهم ترین مواردی است که در طراحی و اجرای نمای اسپایدر با سیستم کششی باید به آن توجه نمود.

 

اجرای نمای اسپایدر با سازه شیشه ای یا فین گلس

در نمای اسپایدر فین گلس کابل ها و لوله های فلزی حذف شده و به جای آن از تیغه های شیشه ای به عنوان سازه پشتیبان استفاده می گردد. این امر ضمن ایجاد دید واضح سبب افزایش زیبایی نمای ساختمان می شود. 

 

اجرای نمای اسپایدر


 اجرای نمای اسپایدر فین گلس

 

برای اجرای نمای اسپایدر با سازه باربر شیشه ای در ابتدا تیغه های شیشه ای که از شیشه های دو یا سه لایه لمینت شده تشکیل شده اند، عمود بر صفحه نما و در پشت آن اجرا می شوند. سپس پنجه های اسپایدر نصب می گردد.

 

اجرای نمای اسپایدر با سازه فضاکار

این روش اجرای نمای اسپایدر مبتنی بر ایده سازه های فضاکار بوده و عمدتا در سازه های قوسی و کروی مورد استفاده قرار می گیرد. 

 

قیمت اجرای نمای اسپایدر


 نمای اسپایدر با سازه فضاکار

 

سازه باربر آن متشکل از اعضای خرپایی است که در محل گره ها با استفاده از گوی های فلزی سوراخ دار به یکدیگر متصل می شوند.

 

نحوه اجرای نمای اسپایدر

مرحله اول اجرای نمای اسپایدر زیرسازی سازه باربر و تکیه گاه های آن با توجه به نوع سازه باربر انتخابی، می باشد. پس از آن سازه باربر ساخته شده و در جای خود نصب می گردد. در ادامه کانکتورها به منظور اتصال پایه ها به چنگک ها یا شاسی های اسپایدر و با استفاده از جوش های مخصوص استیل به سازه باربر متصل می گردند. سپس چنگک ها با کمک پیچ کانکتور به سازه باربر متصل می شوند.

 

اجرای نمای اسپایدر


اجرای نمای اسپایدر

 

مرحله بعد، اجرای شیشه اسپایدر می باشد. این شیشه ها پس از قرارگیری در محل نصب با استفاده از رتیل بر روی اسپایدر سوار می شوند. فاصله بین شیشه ها غالبا حدود ۱ تا ۱/۵ سانتی متر می باشد. آخرین مرحله از اجرای نمای اسپایدر درزگیری شیشه ها است که با استفاده از چسب سیلیکون انجام می شود.

 

قیمت اجرای نمای اسپایدر

هزینه اجرای نمای اسپایدر به نوع سازه باربر و پنجه اسپایدر ، یراق آلات و ... وابسته است. به طور کلی قیمت نمای اسپایدر با سازه باربر لوله ای کمتر از سایر روش های اجرای این نما می باشد. علاوه بر این استفاده از کلمپ به جای اسپایدرهای چند شاخه موجب کاهش هزینه یراق آلات و در نتیجه کاهش هزینه ها می گردد. 

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما