اجرای نمای کرتین وال

اجرای نمای کرتین وال

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

بازه قیمت

از ۲.۵ تومان تا ۴.۵ تومان

توضیحات قیمت

قیمت اجرای نمای کرتین وال بر اساس متریال مورد استفاده بین ۱۰ تا ۱۵ درصد است. هزینه تمام شده نمای کرتین وال از ۲٬۵ میلیون تا ۴٬۵ میلیون است. متغیرهای تاثیرگذار بر قیمت ، پروفیل های آلومینیومی و نوع شیشه است.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

اجرای نمای کرتین وال

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

اجرای نمای کرتین وال

نمای کرتین وال (Curtain Wall) یا دیوار پرده ای به دسته ای از نماها اطلاق می شود که ساختار نما به صورت مجزا از دیوارها و به طور مستقیم به عناصر سازه ای ساختمان متصل می شود. دیوار پرده ای، مزایای زیادی برای ساختمان از جمله صرفه جویی در مصرف انرژی، تهویه، آزادی عمل در طراحی نما را به همراه دارد. منظور از نماهای شیشه ای استفاده از شیشه در درب و پنجره ساختمان نیست. کرتین وال به نمایی گفته می شود که سطح نسبتا وسیعی از نمای ساختمان را در برمی گیرد. اجرای نمای شیشه ای به دلیل شفافیت شیشه از حساسیت بالاتری نسبت به سایر نماها برخوردار است. از این رو با پیشرفت تکنولوژی سعی در ایجاد ظرافت بیشتر نمای شیشه ای شده است. نمای شیشه ای کرتین وال استیک که در اصطلاح عامیانه نمای کرتین وال مصطلح است، از ساده ترین انواع نمای شیشه ای محسوب می شود. با این همه، اجرای نمای کرتین وال ، به دلیل حساسیت اجرای نماهای شیشه ای به نیروی متخصص نیاز دارد. نمای کرتین وال امکان ایجاد انواع بازشو را نیز فراهم می نماید. برای استعلام قیمت نمای کرتین وال تماس بگیرید. 

 

انواع نمای کرتین وال

در اجرای نمای کرتین وال ، شیشه ها به دو صورت فیس کپ (Face Cap) و فریم لس (Frameless) اجرا می شوند. در حالت فیس کپ شیشه ها مستقیما بر روی لامل ها قرار می گیرند. 

 

 

نمای شیشه ای


نمای شیشه ای کرتین وال استیک فیس کپ

 

از زهوار برای درزگیری و همچنین فیکس کردن شیشه ها استفاده می کنند. در نهایت نیز درپوش هایی بر روی زهوار نصب می شود. در این حالت درپوش در روی سطح پایانی نما قرار می گیرد. 

 

نمای شیشه ای کرتین وال


نمای شیشه ای کرتین وال استیک فریم لس

 

اما در روش فریم لس، نمای شیشه ای به صورت یکدست دیده می شود. در این حالت یک قاب آلومینیومی از پشت شیشه ها را مهار کرده و در نتیجه از خارج ساختمان تنها درزهای بین شیشه ها قابل مشاهده است و درپوش در سطح پایانی نما وجود ندارد. 

 

اجزای نمای کرتین وال استیک

سازه اصلی نگهدارنده و مصالح پر کننده دو بخش اصلی تشکیل دهنده نمای شیشه ای کرتین وال استیک می باشند. در سازه اصلی از لامل های آلومینیومی استفاده می شود که در ساختمان نصب می شوند. به پروفیل های قائم آلومینیومی، مولیون (Mullion) و به پروفیل های افقی آلومینیومی ترنسم (Transom) گفته می شود. این پروفیل ها در کارگاه برش خورده و و جهت اجرای نمای کرتین وال آماده می شوند. در نهایت گسکت ها و اتصالات آب بندی و سایر اجزای انواع شیشه ها به عنوان مصالح پر کننده بین فریم های آلومینیومی استفاده می شوند. علاوه بر موارد گفته شده اتصالات به همراه عایق بندی آب و هوا بخش پوشش نهایی را تشکیل می دهند.

 

روش اجرای نمای کرتین وال

در اجرای نمای کرتین وال استیک (Stick) ، مراحل ساخت کلیه لامل های عمودی و افقی و لقمه بندی در داخل کارخانه انجام می شود. سپس به محل پروژه ارسال می گردند و در آنجا عملیات برشکاری و مونتاژ صورت می پذیرد. 

در واقع زیرسازی نما با پروفیل های آلومینیومی انجام شده و سپس لاستیک های درزبندی و شیشه ها نصب می شود. برای اجرای نمای کرتین وال ، پس از مونتاژ ، قطعات بر روی بدنه ساختمان نصب شده و سپس شیشه ها در درون فریم قرار داده می شود. 

اولین مرحله از اجرای نمای کرتین وال ، نصب براکت های فلزی می باشد. بدین منظور این براکت ها بر روی اسکلت نصب شده و لامل های عمودی بر روی این براکت ها نصب و رگلاژ می شوند. برای نصب لامل های عمودی از نبشی آلومینیومی استفاده می گردد. پس از آن لامل های افقی با استفاده از لقمه های آلومینیومی و پیچ روی اعضای قائم نصب می شوند.

 

اجرای نمای شیشه ای کرتین وال استیک


اجرای نمای شیشه ای کرتین وال استیک

 

در مرحله بعدی اجرای نمای کرتین وال ، شیشه ها نصب می شوند. مرحله آخر درزگیری شیشه هاست. درزگیری در کرتین وال فریم لس با نوع فیس کپ متفاوت می باشد. در نوع فریم لس پس از رگلاژ نهایی، از نوار درزگیر EPDM و چسب های سیلیکونی مقاوم در برابر اشعه UV استفاده می گردد. اما در نوع فیس کپ از درپوش های دوکی یا تخت در رنگ ها و طرح های متنوع به منظور درزگیری شیشه ها استفاده می کنند.

مجری نمای شیشه ای کرتین وال باید از تخصص و مهارت بالایی برخوردار باشد تا از هر گونه خطا و اشتباه در حین اجرا جلوگیری به عمل آید. هر چه مجری نمای کرتین وال حرفه ای تر باشد نتیجه کار بهتر شده و نمای زیباتری حاصل می گردد.

 

مقایسه نمای کرتین وال استیک و نمای یونیتایز

به طور کلی به کارگیری نمای کرتین وال شیشه ای استیک ، از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار می باشد. همچنین هزینه اجرای نمای کرتین وال نسبت به روش یونیتایز ارزان تر است. اما در مقابل از آنجایی که پنل های مورد استفاده در روش یونیتایز در کارخانه ساخته می شوند، سرعت اجرای این نمای شیشه ای بیشتر از نمای شیشه ای کرتین وال استیک می باشد. همچنین به دلیل امکان کنترل کیفیت تولید و اجرا در کارخانه، نتایج مناسب تری حاصل می گردد. استفاده از نمای شیشه ای یونیتایز در پروژه های بزرگ و پروژه هایی که سرعت اجرا نسبت به هزینه تهیه مصالح در اولویت است ؛ پیشنهاد می شود.   

 

هزینه اجرای نمای کرتین وال استیک

هزینه اجرای نمای کرتین وال وابسته به دتایل اجرای دیوار شیشه ای استیک ، کیفیت شیشه های استفاده شده، سطح اجرا و ... می باشد. اما به طور کلی همان طور که پیش تر نیز ذکر گردید، هزینه اجرای نمای کرتین وال کمتر از یونیتایز است.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما