لوور چوبی

لوور چوبی

تعداد ارائه دهنده ها

۴ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

cctv_banner

لوور چوبی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
طرح زیبا

طرح زیبا

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

سازه پارسا گستر

سازه پارسا گستر

۴

location

کرج

phone

******۰۲۶۳۴

دفتر مهندسی کانسپت

دفتر مهندسی کانسپت

۳

location

کرج

phone

******۰۲۱۶۶

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

لوور چوبی

لوور به انواع نورگیرهایی اطلاق می شود که در نمای ساختمان ها استفاده می شود، لوورها از مصالح مختلفی ساخته می شود که در حالت کلی، به دو دسته فلزی و چوبی تقسیم می شود. لوور چوبی از مصالح چوب پلاست و ترمووود ساخته می شود که پروفیل های آن در انواع مقاطع تولید می شوند. لوورها با هدف تنظیم نور خورشید و صرفه جویی در مصرف انرژی در ساختمان ها کاربرد دارد. اما علاوه بر این بر زیبایی نما می افزاید. به دلیل ماهیت گرما بخش مصالح چوب این نوع لوورها مناسب فضاهای داخلی مانند مراکز تجاری و رستوران هاست. در این مطلب به انواع لوورهای چوبی و نحوه اجرای آن پرداخته شده است.

 

لوور چوبی
لوور چوبی تراس

 

قیمت لوور چوبی

همان طور که اشاره شد، لوور چوبی به صورت کاملا طبیعی از چوب و یا از چوب پلاست که از ترکیب مواد پلیمری با خرده چوب تولید می شود. در حالت کلی به دلیل طبیعی بودن مصالح لوور ترمووود از لوور چوب پلاست هزینه بالاتری دارد.

 

لوور چوب پلاست
لوور ترمووود در محوطه

 

مزایای لوور چوبی

  • سبکی قطعات پروفیل لوور چوبی ، مخصوصا لوور چوب پلاست،
  • امکان برش پروفیل ها در قطعات دلخواه،
  • مقاوم در برابر تغییرات دمایی،
  • ثبات رنگ و شکل ظاهری،
  • سازگار با محیط زیست و هماهنگی با طبیعت در طراحی محوطه
  • ایجاد حس گرما در محیط به دلیل رنگ گرم
  • مصالح مناسب جهت صدابندی فضا در صقف های کاذب
  • عایق مناسب حرارتی در نما
  • جداسازی و تعویض راحت هر یک از قطعات در صورت آسیب دیدن
  • تاخیر حرارتی مصالح چوبی در مقایسه با مصالح فلزی که باعث می شود، مصالح پس از جذب انرژی خورشید، سطح داغی نداشته باشد و تابش انرژی به داخل ساختمان نداشته باشد.

 

لوور چوبی
لوور ترمووود در نمای ساختمان

 

معایب لوور چوبی

  • لوورها اگر به دفعات باز و بسته شوند، شکل اولیه آن دفرمه می شود.
  • در حالت کلی لوورهای چوبی قابلیت اشتعال بالایی دارد.

 

کاربرد لوور چوبی

لوور چوبی کاربردهای متفاوتی دارد، همان طور که اشاره شد در سقف کاذب، ساخت پرگولا، سایه بان محوطه و نمای ساختمان ها کاربرد دارد. در این جا به کاربرد لوور های چوبی در طراحی نما پرداخته می شود. لوورهای چوبی در نمای ساختمان مناسب آب و هوای معتدل است و در مناطقی با آب و هوای سرد و دارای دوره های یخبندان مناسب نیست.

 

انواع لوور چوبی

لوور چوبی از نظر نوع مصالح به دو دسته ترمووود و چوب پلاست تقسیم می شود. همچنین پروفیل های لوورهای چوبی با مقاطع مستطیل و تیغه ای تولید می شود.

 

لوور چوبی
لوور ترموود نما

 

لوور چوب پلاست

لوور چوبی به دلیل مقاومت آن در برابر حشرات، رشد قارچ و موریانه در نمای بیرونی ساختمان و پرگولاها مناسب است و با مرور زمان ظاهر اولیه خود را حفظ می کنند. علاوه بر این لوور چوب پلاست در نمای مراکز تجاری و... نیز مناسب است. 

 

لوور چوب پلاست
لوور چوب پلاست نما

 

لوور چوب پلاست در دو نوع ثابت و متحرک در بازار ارائه می شود، که نوع متحرک آن به کمک کنترل از راه دور و با سوییچ کنترل و تنظیم می شود.

 

لوور ترمووود

لوور ترمووود عموما در فضای داخلی ساختمان ها کاربرد دارد و به دلیل کمبود منابع چوب در ایران و بالا بودن قیمت، در ساخت پرگولا و سایه بان محوطه رایج نیست. لوور ترمووود عموما در طراحی داخلی ساختمان ها و سقف کاذب بخشی از ساختمان کاربرد دارد.

 

سقف کاذب لوور
لوور چوبی نما در ترکیب با نمای سنگی

 

لوور چوبی سایبان محوطه

لوور چوبی در ساخت سایبان محوطه و یا سایبان تراس ها نیز به کار برده می شوند. تیغه های لوورهای چوبی قابلیت تنظیم جهت تابش نورخورشید را دارد. علاوه بر این، لوور های چوبی به دلیل طبیعی بودن مصالح هماهنگ با طبیعت است و در طراحی محوطه بسیار کاربرد دارد. اتصالات و فواصل پیچ ها در لوورهای چوبی بسیار اهمیت دارد.

 

لوور چوبی نما
سایبان لوور چوبی محوطه

 

نصب لوور چوبی سایبان

نحوه نصب لوور چوبی سایبان بدین ترتیب است که ابتدا نقشه اجرایی آن توسط طراح تهیه می شود. پس از اجرای سازه کلی سایبان که عموما از پروفیل های چوبی ساخته می شود. جهت پوشش سقف و در برخی موارد دیوارها از پروفیل های لوورهای چوبی استفاده می شود.

 

لوور چوبی محوطه
ایجاد مسیر گذر در محوطه با لوور چوبی

 

لوور چوبی نما

استفاده از لوور در نما، بسته به جبهه سطح نما از لحاظ نورگیری دارد. در اقلیم هایی با شدت تابش بالا، سطوح نمایی که رو به غرب و جنوب است، در صورتی که سطوح شیشه خور وسیع در نما وجود داشته باشد، استفاده از لوور مقابل نمای شیشه ای یا پنجره الزامیست. لوور چوبی در انواع ترمووود و چوب پلاست در ترکیب با سایر نماها از جمله نمای شیشه ای، سنگی، سیمانی، آجری و سرامیکی جلوه زیبایی به نما می بخشد. 

 

لوور چوب پلاست
لوور چوبی در نمای ساختمان

 

نصب لوور چوبی نما

لوور چوبی در نمای ساختمان ها و جهت کنترل تابش نور از پنجره ها مورد استفاده قرار می گیرد. جهت نصب لوورهای چوبی نما مانند هر نمای دیگری، ابتدا نقشه های اجرایی و نحوه اتصالات آن توسط طراح تهیه می شود. پس از تهیه نقشه، ابتدا در سطح مورد نظر زیرسازی فلزی انجام می شود. پس از زیرسازی اقدام به نصب پروفیل های لوورهای چوبی می شود. مسئله ای که در لوور چوبی نماها اهمیت دارد، مقاومت آن در مقابل باد است. در ساختمان های بلند و یا در مناطقی که بادهای شدید رایج است، استفاده از این نوع لوورها پیشنهاد نمی شود.

 

لوور چوبی
نحوه اتصال لوور چوبی نما

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما