لوور آلومینیومی

لوور آلومینیومی

تعداد ارائه دهنده ها

۱۹ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

اجرای نمای لوور آلومینیومی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
آریو حفاظ پاسارگاد

آریو حفاظ پاسارگاد

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۷۴

آرمن طرح و نما

آرمن طرح و نما

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

آلکاس

آلکاس

۳

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

مدرن آراد

مدرن آراد

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

آریا نمای آترا

آریا نمای آترا

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۶۶

ایناب

ایناب

۵

location

تهران

phone

******۰۹۹۱۳

آرمه سازه

آرمه سازه

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

نگاه درخشان البرز

نگاه درخشان البرز

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

نما گستر تیام

نما گستر تیام

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

دفتر مهندسی آلفا

دفتر مهندسی آلفا

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

نویان نما

نویان نما

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۶

آلوسیز

آلوسیز

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

تکین نما آلومینیوم

تکین نما آلومینیوم

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

پایژه نما بنا

پایژه نما بنا

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۶

ابتدا
۱
۲
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

لوور آلومینیومی

لوورها نوعی از نورگیرهای ساختمانی هستند که در بخش های مختلف ساختمان، از جمله نما، پشت بام و محوطه ها کاربرد دارند. از جمله رایج ترین انواع لوورها، لوور آلومینیومی است که در انواع نماهای فلزی از جمله آلومینیومی و کامپوزیت و یا در ترکیب با سایر نماها قابل اجراست. هدف از استفاده از لوورها در ساختمان، کاهش جذب انرژی و کنترل نور روز است تا باعث نزدیک شدن به دمای آسایش داخل ساختمان ها و صرفه جویی در مصرف انرژی شود. لوور الومینیومی در انواع مختلف تولید می شود. همین امر باعث می شود تا استفاده از آن در بخش های مختلف ساختمان هماهنگ با مصالح دیگر باشد.

 

لوور الومینیومی
لوور آلومینیومی

 

قیمت لوور آلومینیومی

قیمت لوور آلومینیومی به دلیل قیمت بالای آلومینیوم، در مقایسه با لوور کامپوزیت آلومینیوم بالاست، همچنین در مقایسه با لوورهای چوبی مانند لوور چوب پلاست نیز قیمت بالاتری دارد. در حالت کلی لوور الومینیومی و لوور ترموود از گران ترین انواع لوورها هستند که کیفیت بالاتری نیز دارند.

 

لوور آلومینیومی نما
لوور آلومینیومی محوطه

 

مزایای لوور آلومینیومی

همان طور که پیشتر اشاره شد، لوورها از مصالح مختلفی ساخته می شوند که لوور آلومینیومی یکی از انواع آنهاست. از مزایای استفاده از لوور الومینیومی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صرفه جویی در مصرف انرژی با جذب نورخورشید
  • هماهنگ با هر نوع مصالح نما مانند نمای چوبی، آجری، سنگی و ...
  • انعطاف پذیری و قابلیت تنظیم نورخورشید
  • زیبایی و تنوع در نما
  • نگهداری آسان
  • مصالح سازگار با محیط زیست

 

نمای لوور آلومینیومی
لوور آلومینیومی در ترکیب با نمای چوبی

 

از دیگر مزایای لوور آلومینیومی ، می توان به این نکته اشاره کرد که در برخی کاربری ها مانند کاربری اداری و تجاری که امکان استفاده از پرده در فضای داخلی وجود ندارد، می توان از لوورها جهت کاهش تابش نورخورشید استفاده کرد. لوورها تاثیر بیشتری نسبت به پرده ها در کاهش جذب انرژی خورشید دارند، زیرا لوورها با سایه اندازی روی مصالح سطوح، از جذب انرژی توسط پنجره ها، شیشه ها و مصالح سطوح خارجی جلوگیری می کند و گرم نشدن مصالح در طول روز کمک بسیاری به صرفه جویی در مصرف انرژی در تابستان می شود. اما پرده کرکره هایی که در داخل ساختمان نصب می شوند، تاثیری بر جذب انرژی مصالح سطوح در معرض نورخورشید ندارد.

 

لوور نما
لوور آلومینیومی پنجره در جبهه نورگیر

 

کاربرد لوور آلومینیومی

همان طور که پیشتر اشاره شد، لوور آلومینیومی جهت تنظیم نور و تنظیم حرارت جذب شده بر روی جداره های ساختمان اجرا می شود. لوورها به دو صورت عمودی و افقی و یا در سطوحی به موازات نما و یا عمود بر نما اجرا می شوند.

 

لوور آلومینیومی
لوور آلومینیومی عمود بر سطح نما در نمای شیشه ای وسیع

 

نورخورشید به دلیل زاویه تابش آن، بیشترین انرژی را به ترتیب در سطوح افقی سقف ها، سطوح غربی، جنوبی، شرقی و در نهایت شمالی دارد. جبهه سطحی که لوور در آن مورد استفاده قرار می گیرد، عمودی یا افقی بودن لوورها را تعیین می کند. در صورتی که از لوورها در سطوح رو به غرب یا شرق مورد استفاده قرار گیرد، لوورها بهتر است به موازات نما اجرا شود، زیرا آفتاب در این سطوح به زاویه نزدیک به عمود بر سطح شیشه خور می تابد. اگر از لوورها در سطوح رو به جنوب استفاده شود، به دلیل تابش مستقیم نورخورشید به سطوح نما، بهتر است از سایبان هایی عمود بر سطح نما استفاده کرد، عمق سایبان بستگی به ارتفاع پنجره دارد. در سطوح رو به شمال به دلیل تابش غیرمستقیم نور، نیاز به استفاده از لوور نیست.

 

لوور آلومینیومی نما
لوور الومینیومی بازشو ریلی

 

جهت تیغه های لوور آلومینیومی باید به گونه ای تنظیم شود که با تغییر زاویه نورخورشید بیشترین سایه اندازی را روی سطوح داشته باشد. عمق تیغه ها بسته به نیاز می تواند متغیر باشد. تمامی این موارد به اقلیم و زاویه خورشید در محل ساختمان را دارد.

 

لوور نما
جزئیات لوور آلومینیومی

 

 در برخی از سطوح نما که طراح قصد استفاده از سطوح وسیع شیشه ای را دارد، از لوورها در جداره خارجی نما استفاده می شود که با سایه اندازی درصدی از مساحت سطح باعث کاهش جذب انرژی شود.

 

نمای لوور آلومینیومی
نمای لوور آلومینیومی رنگی

 

انواع لوور آلومینیومی

لوور آلومینیومی در انواع مختلف شکل ها از جمله دوکی، مکعبی، Z شکل، نحوه تنظیم، ثابت و متحرک تولید می شود. لوور الومینیومی با روش آنادایز رنگ پذیر است و به رنگ های نقره ای، طلایی، برنز و سیاه رنگ می شوند. در روش دیگری با رنگ لاکی و پودری نیز رنگ آمیزی می شوند.

 

لوور الومینیومی نما
لوور آلومینیومی در کل سطح نما

 

لوور آلومینیومی ثابت

لوور آلومینیومی ثابت از رایج ترین انواع لوورها هستند که به دلیل ساده بودن اجرا و جزئیات آن، طرفداران زیادی دارد.

 

لوور آلومینیومی متحرک

لوور آلومینیومی متحرک به وسیله کنترل از راه دور و یا سوییچ قابل تنظیم در طول روز است. این نوع لوور با اتصالات خاصی اجرا می شوند و به وسیله قطعه مخصوصی که در کنارشان دارند، قابل تنظیم از راه دور هستند. مجموعه ای از چرخ دنده ها و موتورها وظیفه چرخش تیغه ها را بر عمده دارند. این نوع لوورها بسته به کاربرد آن می تواند قابلیت جمع شدن و باز و بسته شدن دارد. ولی بسته به نظر طراح می تواند به صورت ثابت در محل باشد. اخیرا کنترل زاویه لوور الومینیومی متحرک توسط سیستم BMS انجام می شود.

 

لوور نمای متحرک
لوور آلومینیومی نما

 

لوور کامپوزیتی

لوور کامپوزیتی در واقع همان کامپوزیت آلومینیوم است که به دلیل استفاده کمتر از آلومینیوم در تولید از قطعات، قیمت پایین تری نسبت به لوور آلومینیومی دارد.

 

لوور کامپوزیت نما
ترکیب نمای سنگی و لوور الومینیومی

 

انواع لوور آلومینیومی از نظر شکل

لوور آلومینیومی از لحاظ شکل مقاطع در سه دسته دوکی شکل، مکعبی و Z شکل تولید می شود. هر کدام از این مقاطع می تواند بسته به سازگاری با طرح در ساختمان های مختلف به کار گرفته شود.

 

لوور آلومینیومی نما
لوور آلومینیومی مدولار در نما

 

لوور آلومینیومی دوکی

قطر لوور آلومینیومی دوکی بین ۸۰ تا ۴۰۰ میلیمتر است که می تواند با طراحی صحیح تا 30% در مصرف انرژی صرفه جویی شود. مقطع دوکی بر روی منقاری و پروفیل آلومینیوم خورشیدی که نگهدارنده قطعه اصلی می باشند، به شاسی کشی بدنه متصل می شود. End cap نوع دیگری از جزئیات نصب می باشد که جهت اتصال از چپ و راست در ساپورت های خاص خود، کاربرد دارد. لوور الومینیومی نسل جدیدی از لوورها هست که به صورت عمودی و افقی نصب می شود.

 

لوور الومینیومی دوکی
لوور الومینیومی دوکی

 

لوور آلومینیومی مکعبی

نوع دیگر از لوور آلومینیومی لوور مکعبی است که با مقاطع مستطیلی در سایزهای مختلف تولید می شوند. این نوع از مقاطع منقاری و خورشیدی مخصوص خود را جهت نصب دارد.

 

لوور آلومینیومی Z شکل

لوور آلومینیومی Z شکل، از ورق های آلومینیومی با ضخامت های مختلف تولید می شود که با عملیات برش کاری و خم کاری به اشکال مختلف در می آیند.

 

لوور الومینیومی ثابت
لوور الومینیومی z شکل

 

نصب لوور آلومینیومی

لوور آلومینیومی دوکی سه قطعه اصلی دارد که این قطعات با متصل شدن به سازه، لوور را تشکیل می دهند:

 

لوور آلومینیومی
جزئیات لوور دوکی

 

خورشیدی: قطعه متصل به سازه قرارگیری لوورها را از زاویه صفر با افزایش ۲۲/۵ درجه تا ۶۷/۵ درجه میسر می سازد.

منقاری: نگهدارنده قطعه اصلی از یک سمت به خورشیدی و از سمت دیگر به قطعه اصلی متصل می شود که قطعه دوکی بر روی منقاری قرار می گیرد.

End cap: نوعی از جزئیات نصب است که برای اتصال از چپ و راست در ساپورت های خاص به کار گرفته می شود.

 

نصب لوور آلومینیومی
اجرای لوور الومینیومی

 

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما