اجرای نمای فلزی سه بعدی دیجیتال

اجرای نمای فلزی سه بعدی دیجیتال

تعداد ارائه دهنده ها

۲ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

اجرای نمای فلزی سه بعدی دیجیتال

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
آرک متال

آرک متال

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

اجرای نمای فلزی سه بعدی دیجیتال 

با پیشرفت تکنولوژی و ورود رایانه به مراحل طراحی ، تولید و ساخت ، در معماری و ساختمان سازی نوآوری هایی در زمینه ساخت و طراحی نما ایجاد شده است که تا قبل از آن غیرممکن به نظر می رسید. اجرای نمای فلزی سه بعدی دیجیتال یکی از این نوآوری هاست که اجرای نما با هندسه های پیچیده را ممکن ساخته است. بدین ترتیب که طراحی این نماها با نرم افزارهای پارامتریک مخصوص خود انجام شده و ماشین های دیجیتال با دستورگیری از رایانه ها به ساخت این طرح ها وارد می شوند.


ویژگی های نمای فلزی سه بعدی دیجیتال

اجرای نمای فلزی سه بعدی دیجیتال ، از جمله نماهای دیجیتالی است که در حال حاضر تکنولوژی و امکان اجرای آن در ایران فراهم شده است. این نما مبتنی بر برش است و با توجه به نحوه ساخت و اجرای نمای فلزی سه بعدی دیجیتال ، نمای نیمه شفاف محسوب می شود و بر روی سایر نماها و خصوصا نمای شیشه ای قابل اجراست. امکان ساخت و اجرای هندسه های پیچیده در نما از مزایای نمای فلزی سه بعدی است. هندسه های پیچیده بیشتر در کاربری های تجاری ، تفریحی و نمایشگاهی طراحی شده و باعث جذابیت آنها می گردد.


نصب و اجرای نمای فلزی سه بعدی دیجیتال

اجرای نمای فلزی سه بعدی دیجیتال با انواع ورق های فلزی امکان پذیر است. می توان با نظر طراح نوع ورق فلزی نما را انتخاب کرد. دقت شود جنس و ضخامت ورق بر نوع دستگاه CNC تاثیر خواهد گذاشت. همچنین نوع دستگاه CNC ، هزینه های ساخت را تحت تاثیر قرار می دهد. اجرای نمای فلزی سه بعدی دیجیتال بر روی انواع ورق فلزی نمای موجود در کشور ، از جمله ورق مس ، آلومینیوم ، کورتن ، استنلس استیل و گالوانیزه انجام می شود. 


 مجری نمای فلزی
نمای فلزی سه بعدی دیجیتال


برای اجرای نمای فلزی سه بعدی دیجیتال لازم است ابتدا از فرآیند تولید و ساخت آن مطلع باشیم. برای این منظور ابتدا طرح مورد نظر توسط طراح با نرم افزارهای پارامتریک و الگوریتمیک طراحی می شود. طراح باید آشنا به مباحث پارامتریک و تولید دیجیتال باشد. پس از خلق هندسه مورد نظر مرحله تولید و ساخت آغاز می گردد.

ساخت دیجیتال روش های متفاوتی دارد از جمله ساخت کاهشی ، افزایشی ، هندسه گسترده مبتنی بر برش و سرهم بندی انجام می شود که در حال حاضر امکان ساخت با برش دیجیتال در ایران فراهم شده است.

یکی از روش های ساخت دیجیتال بدین ترتیب است که مقاطعی منظم از هندسه مورد نظر را با نرم افزار تهیه کرده و سپس این مقاطع دوبعدی را بر روی ورق های فلزی مورد نظر برش می دهند. شایان ذکر است که برش فرم های نامنظم با هندسه های پیچیده ، توسط دستگاه های CNC که دیجیتال هستند و قابلیت دستورگیری از رایانه ها را دارند، انجام می شود. نرم افزارها ، هندسه طراحی شده را به دستگاه های برش CNC ارسال می کنند و برش انجام می گیرد. سپس به ورق ها ضخامت می دهند.


هزینه اجرای نمای فلزی سه بعدی دیجیتال
اتصال قطعات فلزی به نمای شیشه ای


در روش دیگر اجرای نمای فلزی سه بعدی دیجیتال ، برای نصب قطعات نما ، ابتدا سطح صاف و دوبعدی نما با مصالح دیگر اعم از نمای شیشه ای ، نمای ورق فلزی و یا نمای فلزی پانچ متال اجرا شده سپس زیرسازی نمای دوم انجام می شود. پس از آن، قطعات فلزی مقاطع برش خورده شده با دستگاه CNC ، روی نمای اول نصب می شود. برای ثابت کردن ورق های برش خورده ، فاصله گذارهای فلزی بین دو ورق برش خورده در فواصل منظم کار گذاشته شده و به قطعات برش خورده پیچ می شوند. دستگاه های CNC انواع مختلفی دارند که هزینه های ساخت را تحت تاثیر قرار می دهند.


هزینه اجرای نمای فلزی سه بعدی دیجیتال

اجرای نمای فلزی سه بعدی دیجیتال با توجه به دیجیتالی بودن فرآیند طراحی و ساخت آن هزینه بر بوده و دستگاه های برش CNC هزینه نسبتا بالایی به پروژه تحمیل می کنند. اما با گسترش تکنولوژی دستگاه های برش در کشور ، اخیرا هزینه های ساخت آن کاهش یافته است. علاوه بر این، نوع و جنس ورق ها بر هزینه تمام شده اجرای نمای فلزی سه بعدی دیجیتال موثر خواهد بود.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما