اجرای نمای یونیتایز

اجرای نمای یونیتایز

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

اجرای نمای یونیتایز

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

اجرای نمای یونیتایز (یکپارچه)

نمای یونیتایز یا نمای شیشه ای یکپارچه نوعی از نما با سیستم دیوار پرده ای یا کرتین وال (Curtain Wall) است که وزن خود و تکان های اجزای نما -ناشی از بارهای جانبی باد و زلزله- را تحمل می کند. بنابراین نمای کرتین وال باید سیستم سازه ای در مقابل این نیروها داشته باشد. نمای کرتین وال شیشه ای به صورت های مختلف همچون اجرای نمای یونیتایز ، نمای شیشه ای اسپایدر و نمای شیشه ای استیک طراحی و اجرا می شود. 

 

 

نمای شیشه ای یونیتایز


نمای شیشه ای یونیتایز

 

ویژگی های نمای یونیتایز

آنچه از لحاظ زیبایی شناسی و معماری در نماهای شیشه ای با اهمیت است، نصب دقیق شیشه ها و تراز بودن کلیه سطوح در نماست. زیرا نمای شیشه ای به دلیل ماهیت انعکاسی و صیقلی شیشه ، با بازتاب نور، جزئی ترین بی دقتی و ناترازی ها را به نمایش خواهد گذاشت و نمای تمام شده زیبایی و ظرافت خود را نخواهد داشت. در نحوه اجرای سیستم های مختلف نمای شیشه ای ، همواره برای به حداقل رساندن این موارد سعی شده است.

نمای یونیتایز ، نمای شیشه ای پیش ساخته است و مانند بسیاری از نماها و قطعات پیش ساخته ساختمان ، کیفیت و دقت بالاتری نسبت به ساخت در محل دارد. بدیهی است که تولید و نصب کارخانه ای شیشه ها توسط ماشین، به مراتب از دقت بالاتری برخوردار خواهد بود.

 

اجرای نمای شیشه ای یونیتایز منحنی


نمای شیشه ای یونیتایز منحنی

 

یکی از مواردی که اجرای نمای یونیتایز پیشنهاد می شود، در نمای ساختمان هایی با فرم منحنی است. سطوح منحنی نیاز به دقت بالا و محاسبه دقیق ابعاد پروفیل های نما دارد که در اجرای نمای یونیتایز این مسئله قابل حل است.

بعد از انتخاب نمای یونیتایز باید طرح و ابعاد مورد نیاز را به کارخانه سفارش داد. کارخانه با توجه به نیاز کارفرما دیتیل های استاندارد را طراحی و محاسبه کرده و پس از انجام مدلسازی ، قطعات مورد نیاز تولید می شود. نمای یونیتایز می تواند صرفا شیشه ای نبوده و در بخش هایی از نما ترکیبی از مصالح دیگر مانند کامپوزیت آلومینیومی و ... باشد. همه این موارد و مشخصات باید به کارخانه سازنده اعلام شود.

تولید و ساخت قطعات در کارخانه با پیشرفته ترین تکنولوژی انجام می شود و خطای انسانی رایج در سایر نماهای شیشه ای اجرا شده در محل را ندارد. در ایران تکنولوژی ساخت و کارخانه تولید نمای یونیتایز وجود دارد ولی به دلیل هزینه بالای آن مورد استقبال گسترده قرار نگرفته است.

 

اجرای نمای یونیتایز

نمای یونیتایز به دلیل پیش ساخته بودن و تولید کارخانه ای مدول های نما ، متفاوت از دو دسته دیگر است؛ به این معنی که قطعات بزرگ نما در کارخانه با برش کاری و سوراخ کاری تولید و با لاستیک کشی و چسب، سرهم بندی می شود. یا توسط مقاطع درپوش که پس از آن توسط براکت هایی که از قبل بر روی اسلب ها تعریف شده و به صورت نر و مادگی که بین آنها لاستیک های درزگیر قطور EPDM کار گذاشته شده، قرار می گیرد. شیشه ها در کارخانه نصب شده، سپس برای نصب روی نما به محل منتقل می شوند.

اتصالات و براکت های لازم برای برقراری اتصال در اجرای نمای یونیتایز ، در کف و سقف اجرا می شوند و پانل ها به براکت ها متصل می گردند. اتصالات نر و ماده اتصالی است که کارخانه برای نصب در محل پیش بینی کرده است. در مرحله پایانی باید از آب بندی و هوابندی کامل قطعات اطمینان حاصل کرد. نصب در محل نمای یونیتایز بسیار آسان و در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد.

 

اجرای نمای شیشه ای یونیتایز


اجرای نمای یونیتایز

 

انتخاب اجرای نمای یونیتایز به دلیل گران بودن تولید آن، باید توجیه مناسبی داشته باشد. در برخی پروژه ها با سطح وسیع نما یا پروژه های بزرگ و خاص و بلندمرتبه که سریع بودن نصب و کیفیت اتصالات نما نسبت به هزینه آن در اولویت است، اجرای نمای یونیتایز پیشنهاد می شود.

 

هزینه اجرای نمای یونیتایز

همان طور که بحث شد هزینه اجرای نمای یونیتایز بالاتر از انواع دیگر نماهای شیشه ای است. اما در صورتی که سریع بودن مراحل ساخت و نصب نما در ساختمان موجب صرفه جویی بیشتر در هزینه ها گردد، این نما پیشنهاد می شود؛ چون کیفیت و دقت بالاتری نسبت به سایر نماهای شیشه ای دارد. بدیهی است که در پروژه های کوچک و شخصی استفاده از این نوع نما صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما