اجرای نمای سنگی دوغابی با اسکوپ

اجرای نمای سنگی دوغابی با اسکوپ

تعداد ارائه دهنده ها

۱۰ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید
cctv_banner

اجرای نمای سنگی دوغابی با اسکوپ

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
اجرای نما قنبری

اجرای نما قنبری

۵

location

تهران

phone

******۰۹۰۱۱

آسان طراح

آسان طراح

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

پادنا آمود

پادنا آمود

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

پیمان و توسعه پایدار

پیمان و توسعه پایدار

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۹

نماسازی شکیل سازان

نماسازی شکیل سازان

۲

location

کرج

phone

******۰۹۱۹۴

نماکاری ساختمان سعادتی

نماکاری ساختمان سعادتی

۲

location

تبریز

phone

******۰۹۱۴۹

کارخانجات سنگ تخت جمشید

کارخانجات سنگ تخت جمشید

۳

location

شیراز

phone

******٠٩١٧١

سنگ زارع مشهد

سنگ زارع مشهد

۴

location

مشهد

phone

******۰۵۱۳۶

معمار ساباط ایرانیان

معمار ساباط ایرانیان

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

اجرای نمای سنگی دوغابی با اسکوپ

به دلیل وجود منابع فراوان سنگ در ایران، استفاده از سنگ در نمای ساختمان رونق بسیار دارد. اجرای نمای سنگی به سه روش تر، خشک، ترکیبی تر و خشک (دوغاب و اسکوپ سنگ) انجام می شود. اجرای نمای سنگی دوغابی با اسکوپ از رایج ترین انواع اجرا در ایران است.

روش نصب سنگ در تعیین نوع شاسی کشی نما تاثیر دارد. مانند اجرای نمای سنگی خشک، نخستین مرحله در اجرای نمای سنگی دوغابی با اسکوپ ، شاسی کشی و زیرسازی است. اجرای صحیح شاسی کشی نمای ساختمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

نمای سنگی
نمای سنگی

 

شاسی کشی اجرای نمای سنگی دوغابی با اسکوپ

یکی از اجزای ساختمان که در نگاه اول به هر ساختمانی خودنمایی می کند، نمای ساختمان است. هر گونه کجی و ناشاقولی و اجرای نامناسب در نمای ساختمان به چشم خواهد آمد. شاسی کشی به منظور اصلاح ناشاقولی ها و آماده سازی زیر کار برای اجرای نما است و نحوه اجرای آن قبل از شروع نماکاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر شاسی کشی ساختمان درست انجام نشود، ماهرترین استادکارهای اجرای نمای سنگی نیز کاری از دستشان برنخواهد آمد و نمای تمام شده زیبایی مورد انتظار را نخواهد داشت.

شاسی کشی نما وزن نمای ساختمان را تحمل کرده و به ساختمان انتقال خواهد داد. علاوه بر بحث زیبایی، شاسی کشی مناسب باعث انعطاف ساختمان در زمان وقوع زلزله می شود. قبل از شاسی کشی نما، باید نقشه نمای ساختمان تهیه شود و طبق نقشه و بسته به نوع نما شاسی کشی صورت گیرد. در شاسی کشی اجرای نمای سنگی دوغابی با اسکوپ ، از پروفیل آهنی نبشی و از اجزای پیچ و مهره استفاده می شود. عموما پروفیل هایی که برای نما استفاده می شود در ابعاد ۴۰*۴۰، ۶۰*۴۰ یا ۴۰*۸۰ است. 

از مراحل اصلی شاسی کشی نما ، پیاده سازی دقیق ترازهاست که با ریسمان کشی انجام می شود. ریسمان کشی شاسی نما ، از اصلی ترین و حساس ترین مراحل نماکاری است و در صورت انجام نامناسب، شاسی کشی نما و در نتیجه نما کیفیت لازم را نخواهد داشت.

اگر ساختمان بتنی باشد دستک های فلزی در این مرحله نصب خواهد شد و اگر ساختمان فلزی باشد نیازی به اجرای دستک نخواهد بود. تمام پروفیل های به کار برده شده در شاسی کشی اجرای نمای سنگی دوغابی با اسکوپ ، باید توسط پوشش ضدزنگ و یا آلیاژهای مقاوم روکش شوند تا پروفیل های نما را از عوامل محیطی باران و رطوبت هوا حفظ کنند.

 

اسکوپ سنگ نما
اجرای نمای سنگی دوغابی با اسکوپ

 

انواع روش ‌های اجرای نمای سنگی دوغابی با اسکوپ

در حال حاضر در ایران همان طور که ذکر شد، اجرای نمای سنگی دوغابی با اسکوپ بسیار رایج است که علاوه بر دوغاب باید یکی از روش های اسکوپ سنگ نیز استفاده شود. در روش اجرای تر، سنگ نما در محل مورد نظر قرار می گیرد، سپس دوغاب پشت سنگ ریخته می شود. در این حالت با نوسانات دمای هوا و دوره های یخبندان، سنگ نما پس از مدتی از ملات پشت جدا شده و خطر سقوط وجود دارد. بنابراین در اکثر مواقع با اتصالات فلزی و یا سنگی و چسب به اتصال سنگ پلاک به نمای پشت استحکام می بخشند.

 

اجرای نمای سنگی دوغابی با اسکوپ سیم فلزی و شیارزنی

در این روش، پشت سنگ پلاک با دستگاه فرز شیارهایی در دو وجه جانبی ایجاد می کنند، سپس مفتول های گالوانیزه را با گذراندن از این شیارها و به صورت ضربدری به سنگ نما متصل می نمایند. این کار باعث قرار گرفتن سیم در دوغاب و اتصال محکم سنگ به نمای ساختمان می شود.

 

اجرای نمای سنگی با شیارزنی و سیم فلزی
اجرای نمای سنگی با شیارزنی و سیم فلزی

 

اجرای نمای سنگی دوغابی با اسکوپ قطعات فلزی 

در اجرای نمای سنگی دوغابی با اسکوپ ، استفاده از قطعات فلزی اسکوپ سنگ ، روش مطمئن تری در مقایسه با سایر روش هاست و در سنگ هایی مانند مرمریت و گرانیت که چسبندگی مناسبی با دوغاب ندارند، استفاده از این روش توصیه می شود. 

در این روش، سنگ با استفاده از قطعات کوچک از جنس ورق گالوانیزه در انواع سه پایه، پروانه ای و Z و یا اسکوپ دوپایه از جنس استیل که در بازار موجود است، اجرا می شود. در اسکوپ های پروانه ای و Z، شیاری مایل با زاویه حدود ۴۵ درجه بر سطح پشت سنگ پلاک ایجاد شده و اسکوپ ها داخل شیار قرار داده می شوند.

 

اجرای نمای سنگی
انواع اسکوپ ، به ترتیب از راست: اسکوپ Z ، اسکوپ پروانه ای ، اسکوپ استیل دوپایه

 

نوع دیگری از اسکوپ سنگ از جنس استیل به صورت دوپایه، در بازار موجود است که در فواصلی معین پشت سنگ با چسب اسکوپ سنگ متصل می شود، در این حالت نیازی به ایجاد شیار در سنگ نیست. پس از خشک شدن کامل چسب، سنگ در نما قرار می گیرد.

در اسکوپ های سه پایه شیاری عمودی بر پشت سنگ ایجاد می شود و یکی از پایه ها داخل آن قرار می گیرد. اسکوپ سنگ باعث درگیری دوغاب با قطعات اسکوپ شده و بر استحکام اتصالات نما می افزاید. در حال حاضر شیارها در کارخانه پشت سنگ ایجاد شده و نیازی به شیارزنی پشت سنگ هنگام نصب نیست. در این روش به جای دوغاب از چسب سنگ نیز استفاده می شود.

 

اجرای نمای سنگی دوغابی با لقمه گذاری

این روش از ساده ترین روش های ایجاد اتصال سنگ نما است. به این صورت که قطعات کوچکی از سنگ در ابعاد حدودی ۲ تا ۳ سانتیمتر در فواصلی در پشت سنگ پلاک با چسب سنگ چسبانده می شود. بعد از خشک شدن کامل چسب، سنگ پلاک در محل مورد نظر ثابت شده و دوغاب پشت سنگ ریخته می شود.

 

اجرای نمای سنگی دوغابی با اسکوپ رول پلاک

اسکوپ سنگ با رول پلاک بیشتر روشی برای ترمیم نمای سنگی است. ولی در برخی پروژه ها که مساحت سطح کار زیاد است یا بنا به دلایلی پس از نصب نما تصمیم به محکم کردن اتصالات آن گرفته شده است، سنگ پلاک را بعد از اجرای تر با رول پلاک بر روی نمای ساختمان محکم می کنند.

 

اجرای نمای سنگی با دوغاب و رول پلاک
اجرای نمای سنگی با دوغاب و رول پلاک

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما