نمای سمنت برد

نمای سمنت برد

تعداد ارائه دهنده ها

۱۷ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

قیمت سمنت برد به طور کلی به کیفیت پانل ها بستگی دارد اما اجرای نمای سمنت برد هزینه های بالاتری نسبت به اجرای نماهای دیگر دارد. اجرای انواع فایبر سمنت برد ها مانند سمنت برد طرح چوب و ... با بهترین قیمت های نمای سیمانی یا سمنت برد جزو خدمات عمران مدرن است.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

نمای سمنت برد

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
سیمک

سیمک

۵

location

ورامین

phone

******۰۲۱۸۸

سیمانکار

سیمانکار

۵

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۹

اجرای نما قنبری

اجرای نما قنبری

۵

location

تهران

phone

******۰۹۰۱۱

عمران گستر ایده نو

عمران گستر ایده نو

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

عمران تجارت فاطر

عمران تجارت فاطر

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

کندو نما

کندو نما

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۳

نما گستر تیام

نما گستر تیام

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

نویان نما

نویان نما

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۶

سالکو

سالکو

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۰

آریا تدبیر پاژ

آریا تدبیر پاژ

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

هیرادانا

هیرادانا

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

ساناسازان

ساناسازان

۴

location

شیراز

phone

******۰۷۱۳۸

نیک ساز ماندگار

نیک ساز ماندگار

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

سعید رضایی

سعید رضایی

۳

location

کرج

phone

******۰۲۶۳۲

ابتدا
۱
۲
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نمای سمنت برد

نمای سمنت برد در ساختمان ها با کاربری های مختلف ، به ویژه مسکونی و ویلایی ، رایج است. نمای سمنت برد ، نمای سیمانی است. نمای سیمانی یا سمنت برد (فایبر سمنت برد)، صفحات پیش ساخته سیمانی هستند که خواص مکانیکی آنها با استفاده از سیلیس و الیاف سلولزی بهبود یافته است. الیاف سلولزی به کار رفته در این صفحات، باعث افزایش مقاومت آنها در برابر تنش های فشاری و کششی ناشی از تغییرات دما شده و از بروز عیوب مختلف همچون ترک خوردگی و اعوجاج جلوگیری می کند. پانل های فایبر سمنت برد برای مصارف مختلف و استفاده در کف ، سقف ، دیوارها و نما تولید می شوند. 

 

نمای فایبر سمنت
نمای سمنت برد

 

قیمت نمای فایبر سمنت برد

قیمت نمای فایبر سمنت برد با توجه به نوع پانل ها متفاوت است. اما به طور کلی اجرای نمای سمنت برد هزینه نسبتا پایینی در مقایسه با سایر نماهای ساختمانی دارد و نصب سریع و خشک آن باعث صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه ها خواهد شد. امروزه انواع فایبر سمنت برد ها در بازار عرضه می شوند. بنابراین سطح کیفیت محصول از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود. باید بتوان با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید، کیفیت مورد نظر نمای فایبر سمنت خود را تشخیص داده و خریداری کنید. با توجه به کیفیت های مختلف موجود در بازار رنج های قیمتی متفاوتی نیز وجود دارد.

مشخصات فنی نمای سیمانی یا سمنت برد در زمینه تشخیص کیفیت آن ها بسیار کمک کننده خواهد بود. قیمت سمنت برد نیز با توجه به کیفیت محصول تعیین می شود. رعایت استاندارد ها و شیوه های صحیح نصب نمای سیمانی یا سمنت برد تاثیر زیادی بر کیفیت نتیجه نهایی دارد و باید در این زمینه از تمام دستورالعمل های موجود پیروی کرد.

 

انواع نمای سمنت برد

نمای سمنت برد با طرح های مختلف تولید می شود. انواع نمای فایبر سمنت برد به شرح زیر است:

  • نمای سمنت برد ساده
  • نمای سمنت برد مدولار
  • نمای سمنت برد طرح چوب
  • نمای سمنت برد طرح آجر
  • نمای سمنت برد طرح سنگ
  • نمای سمنت برد رنگی
  • نمای سمنت برد دکوراتیو

 

نمای سیمانی یا سمنت برد
نمای سمنت برد مدولار 

 

نمای سمنت برد به صورت دولایه

استفاده از فایبر سمنت برد طرح سنگ یا فایبر سمنت برد طرح چوب ، همراه با روش نصب دولایه برای اجرای نمای ویلا و ساختمان های مسکونی مناسب است. در این روش برای اجرای نمای سمنت برد طرح سنگ و یا فایبر سمنت برد طرح چوب ، پانل به عرض ۳۰ سانتی متر برش داده و نصب می شود. برای اجرای بند ۵ سانتی متری می توان یک لایه سمنت برد ساده کامل اجرا نموده و نوارهای طرح سنگ را روی آن اجرا کرد. روش دیگر به این صورت است که از نوارهای ۱۰ سانتی متری سمنت برد با ضخامت حداقل ۱۰ میلیمتر استفاده می شود. این روش به دلیل استفاده کمتر از پانل های فایبر سمنت برد ، مقرون به صرفه تر است. 

به دلیل پیچیدگی ها و ظرافت هایی که تولید این نوع سمنت برد دارد، قیمت فایبر سمنت برد طرح چوب ممکن است کمی بیشتر از نوع ساده و غیر دولایه نمای سیمانی یا سمنت برد باشد. نصب و اجرای فایبر سمنت برد طرح چوب با دو روش کرکره ای و تخت با بند گالوانیزه صورت می گیرد. این محصول شباهت زیادی به چوب دارد. قیمت فایبر سمنت برد طرح چوب همچنین به رنگ سمنت برد بستگی دارد. برخی انواع سمنت برد های دولایه خام هستند و بعد از اجرا در صورت نیاز رنگ آمیزی می شوند و برخی رنگ شده به فروش می رسند.

 

مراحل نصب و اجرای نمای سمنت برد

سایدینگ روشی است که با آن نمای سمنت برد نصب می شود. نمای سایدینگ به پوششی گفته می شود که بر روی دیوارهای اطراف یک ساختمان قرار می گیرد. از جمله وظایف اصلی و مهم نمای سایدینگ ، هدایت آب باران به بیرون بوده و موجب حفاظت نما در برابر شرایط جوی نامساعد می گردد.

 

فایبر سمنت برد
شماتیک نمای سمنت برد

 

در اجرای نمای سایدینگ مصالح ساختمانی به صورت صفحاتی عمودی و یا افقی بر روی هم قرار می گیرند. به نحوی که توانایی هدایت آب و محافظت از ساختمان در برابر باد و باران و در کل شرایط جوی را داشته باشد. به همین منظور از روش های متفاوتی همچون اورلپ کردن صفحات مصالح ساختمانی بر روی یکدیگر، پوشاندن درزها و یا استفاده از درزهای پیچیده استفاده می گردد. 

مراحل نصب و آماده سازی نمای سمنت برد ، به شرح زیر است:

 

زیرسازی فلزی نمای سمنت برد

در مرحله نخست، المان های عمودی (وال پست) با استفاده از قوطی ۸۰×۴۰ اجرا می شود که وظیفه انتقال نیروی نما به سازه را بر عهده دارد. اجرای زیرسازی نمای سمنت برد مانند زیرسازی سایر نماهای خشک است.

در پیاده سازی نمای سمنت برد بر روی سازه های بتنی ، اتصال المان های فلزی معمولا بر روی پلیت های قرار داده شده روی بدنه تیر و ستون انجام می گیرد. اگر در هنگام بتن ریزی، پلیت گذاری انجام نشده است، باید پلیت ها به وسیله رول بولت های مکانیکی که به رول بلت HSA معروف هستند به بدنه اتصال پیدا کنند.

 

فایبر سمنت برد
نصب پانل نمای سمنت برد

 

المان های افقی (کمرکش) با استفاده از قوطی ۴۰×۴۰ اجرا می شود. به جهت اینکه پروفیل های گالوانیزهM  وV  به صورت عمودی اجرا می شوند، عناصر افقی باید با قوطی ۴۰×۴۰ به فواصل عمودی حداکثر ۱۵۰ سانتی متر بر روی وال پست ها اجرا گردد. پیش از اجرای المان های فلزی نمای سمنت برد ، باید پوشش مناسب ضدزنگ بر روی آنها اجرا شود. در مناطق حساس و پروژه های دارای اهمیت بالا، بایستی محل جوش ها پس از جوشکاری پوشش ضدزنگ داده شود.

 

زیرسازی گالوانیزه نمای سمنت برد

با توجه به بالا بودن ضریب انبساط طولی در فایبر سمنت برد ، استفاده از پروفیل های زیرسازی گالوانیزه در اجرای نمای سمنت برد الزامیست و نصب مستقیم بر روی زیرسازی آهنی صحیح نیست.

پروفیل های زیرسازی نمای فایبر سمنت برد به صورت عمودی و در فواصل حداکثر ۶۰ سانتی متر از همدیگر نصب می شوند. در بناهای بلندمرتبه و یا در مناطقی که فشار باد زیاد باشد می توان فاصله پروفیل ها را تا ۳۰ سانتی متر کاهش داد. 

 

طراحی و اجرای نمای سمنت برد
اجرای نمای سمنت برد M پروفیل  

 

پروفیل گالوانیزهM ، در محل قرار گرفتن دو پانل فایبر سمنت برد در کنار هم ، استفاده می گردد. درز بین پنل های سیمانی به صورت نمایان باقی می ماند که برای پوشش این درز، می توان از پروفیل گالوانیزه A استفاده نمود. 

 

قیمت نصب نمای سمنت برد
اجرای نمای سمنت برد A پروفیل

 

در اجرای نمای سمنت برد ، پروفیل M از قسمت وسط و با یک پیچ به زیرسازی فلزی متصل می شود. پروفیل های زیرسازی فایبر سمنت برد بایستی دارای حداقل ضخامت ۰.۷ میلیمتر باشند. در ساختمان های بلند مرتبه و یا مناطقی که بار باد زیاد باشد، از پروفیل های گالوانیزه با ضخامت بالاتر استفاده می شود.

 

نمای فایبر سمنت برد
نصب نمای سمنت برد V پروفیل

 

پروفیل گالوانیزه V همراه با پروفیل گالوانیزه M در زیرسازی نمای فایبرسمنت برد سایدینگ استفاده می گردد. قیمت پروفیل M از پروفیل V کمتر است و استفاده از آن باعث کاهش هزینه ها خواهد بود. این پروفیل از دو طرف با پیچ به زیرسازی آهنی وصل می شود.

 

اجرای عایق ضد رطوبت (سیلر) در پشت پنل های سمنت برد

صفحات سیمانی الیاف دار (سمنت برد) به لحاظ اینکه از سیمان ساخته شده اند با محیط مرطوب و آب سازگاری خوبی دارند. اما به دلیل وجود الیاف سلولزی در ترکیب آنها و خاصیت جذب آب بالای این مواد ، در هنگام اشباع شدن از رطوبت ، منبسط و در هنگام خشک شدن ، منقبض می شوند. برای جلوگیری از این انبساط و انقباض در اجرای نمای سمنت برد ، در پشت پنل سیلر مخصوص استفاده شده و بر روی پنل از پرایمر و رنگ استفاده می شود، تا جذب رطوبت به حداقل برسد.

 

برش پنل های نمای سمنت برد در ابعاد مشخص 

ابعاد ورق فایبر سمنت برد ۱۲۰ سانتی متر در ۲۴۰ سانتی متر می باشد. می توان فایبر سمنت برد را با ابعاد دلخواه برش داد. از ابعاد رایج می توان به ۶۰×۱۲۰ سانتی متر و یا  ۱۲۰×۱۲۰ سانتی متر اشاره نمود. 

 

فایبر سمنت برد
نصب نمای سمنت برد با پیچ

 

در نمای سمنت برد ، برش پنل های فایبر سمنت برد ، به وسیله دستگاه میز برش انجام می شود. از اره های دیسکی نجاری هم می توان استفاده کرد، اما باید از برش توسط دستگاه سنگ فرز خودداری گردد. توجه شود که فایبر سمنت برد حاوی سیلیس بوده و استنشاق آن در هنگام برش باعث مشکلات تنفسی در برشکاران می شود. بدین منظور باید عملیات برش در هوای آزاد صورت گیرد و از ماسک و عینک مخصوص نیز استفاده شود. همچنین در صورت امکان بهتر است از اره های متصل به مکنده استفاده گردد. 

بعد از اتمام نصب فایبر سمنت برد ، کلیه درزها و کنج ها با چسب پلی اورتان که قابلیت رنگ آمیزی هم دارد، درزگیری می شود. در نمای سمنت برد ، پس از درزگیری و بتونه کاری و سمباده زنی می توان رنگ آمیزی را شروع کرد. رنگ از نما محافظت کرده و جذب آب را به شدت کاهش می دهد.

 

نصب پانل های سمنت برد به زیرسازی نما

با توجه به استفاده از پيچ برای نصب سازه گالوانيزه به زير سازی فلزی و همچنين جهت اتصال فايبر سمنت برد به زير سازی گالوانيزه ، انتخاب صحيح پيچ از اهميت بالایی برخوردار است.

 

مزایای نمای سمنت برد

از مزایای اجرای نمای فایبر سمنت برد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقاوم در برابر جذب رطوبت

در مقایسه با کلیه محصولات مشابه، مقاومت بیشتری در برابر جذب و نفوذ رطوبت از خود نشان می دهند. اگر چه در حالت غوطه وری، آب زیادی به خود جذب می کنند و مقاومت خمشی آنها کاهش پیدا می کند، اما بعد از خشک شدن، بدون تغییر در ابعاد، مقاومت خمشی اولیه خود را بدست می آورند.

 

فایبر سمنت برد طرح چوب
نمونه از نمای سمنت برد

 

دوام فایبر سمنت برد

به دلیل استفاده از تکنولوژی اتوکلاو ، سمنت برد از دوام و مقاومت خمشی و فشاری بالایی برخوردار است.

سطح ایمنی بالای نمای فایبر سمنت برد

فایبر سمنت برد در مقابل مصالح سنتی مانند سنگ ، دارای وزن کمتری می باشد. این امر ضریب ایمنی ساختمان را به ویژه در برابر زلزله افزایش می دهد. همچنین در برابر آتش از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

 

نمای فایبر سمنت
تابش بند نمای سمنت برد

 

سایر ویژگی های نمای فایبر سمنت برد به شرح زیر است:

  • مقاوم در مقابل اشعه خورشید و شرایط سخت جوی (دمای بالا و به خصوص دمای زیر صفر) 
  • دوستدار محیط زیست و عاری از آزبست و هر گونه مواد مضر برای محیط زیست 
  • مقاوم در برابر قارچ و حشرات موذی نظیر موش
  • رنگ پذیری و قابلیت تعويض رنگ نما 
  • امکان اجرای نمای سمنت برد به صورت تابش بند و لوور

 

معایب اجرای نمای فایبر سمنت برد

به طور کلی نمای سمنت برد به دلیل استفاده از سیمان در مواد اولیه آن، غالبا دارای وزن نسبتا زیادی در مقایسه با سایر نماها (همچون نمای سرامیکی) می باشد. از دیگر معایب فایبر سمنت برد عدم مقاومت آن در برابر حرارت بوده که تا حدودی باعث اتلاف انرژی ساختمان می شود. همچنین سطح ناصاف نمای سیمانی یا سمنت برد خاصیت جرم پذیری دارد و به مرور زمان کثیف می شود.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نادر باقری

سلام قیمت انواع نمای سمنت برد رو میخواستم مخصوصا نمای سمنت برد مدولار و نمای سمنت برد دکوراتیو ؟!!!

undefined undefined

از نمای سمنت برد برای تزیین داخلی هم میشه استفاده کرد؟

سهیل ویسی

از نمای سمنت برد برای تزیین داخلی هم میشه استفاده کرد؟

سهیل ویسی

از نمای سمنت برد برای تزیین داخلی هم میشه استفاده کرد؟

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما