نمای سرامیکی تر با اسکوپ

نمای سرامیکی تر با اسکوپ

دسته بندی

نمای سرامیک

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید
cctv_banner

اجرای نمای سرامیکی تر

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

اجرای نمای سرامیک تر

از دیرباز، سرامیک از مصالح مورد استفاده انسان در تولید ظروف و اشیای دکوراتیو بوده است. سال هاست استفاده از کفپوش سرامیکی در ساختمان رایج بوده است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تولید سرامیک پرسلانی ، سرامیک نما نیز رونق گرفته است. اجرای نمای سرامیک تر یکی از انواع اجرای این نماست که در این مطلب بدان پرداخته شده است. در حالت کلی اجرای نمای سرامیک خشک ، ایمنی و کیفیت بالاتری دارد.

 

 اجرای نمای سرامیک با چسب 

نمای سرامیک پرسلانی

 

در حالت کلی به مواد کانی غیرفلزی، سرامیک می‌گویند. صنعت سرامیک شامل دو دسته سرامیک سنتی و سرامیک پیشرفته می‌ باشد. سرامیک معمولی به دلیل عدم مقاومت کافی، قابلیت استفاده در نما را ندارند. سرامیک استفاده شده در نما عموما از جنس سرامیک پرسلانی هستند که ترکیب جدید و متفاوتی از سرامیک های سنتی سفالی دارند و از خاک رس، فلدسپات و گرانیت و سیلیس در فشار و حرارت بالا تولید می‌شود. گرانول ‌های تولید شده تحت فشار و حرارت بالا به سرامیک تبدیل می‌شود. تولید پرسلان ‌ها شبیه فرآیند تشکیل سنگ در اعماق زمین است، با این تفاوت که پرسلان ‌ها در حرارت و فشار یکنواخت ‌تری نسبت به سنگ ها تولید می‌ شوند. بنابراین مقاومت و یکنواختی و همگنی بالایی دارند. 

نمای سرامیک پرسلانی جز سرامیک های پیشرفته ساختمانی هستند که به روش اکسترودی تولید و با برش لیزری به قطعات کوچکتر تقسیم می‌ شوند. این روش تولید مصالح روشی گران تر از روش قالبی است که در عین حال محصول نهایی کیفیت به مراتب بالاتری دارد.

 

قیمت نمای سرامیک

نمای سرامیک ساختمان دو طبقه

 

ویژگی ها و انواع سرامیک پرسلانی نما

سرامیک پرسلانی نما در دو دسته مجوف و توپر تولید می‌ شود. سرامیک پرسلانی مجوف با نام تجاری تراکوتا عرضه می‌ گردد. اجرای سرامیک پرسلانی توپر که به سرامیک فول بادی یا سرامیک یک سانتیمتری نیز مصطلح است در حالت کلی به دو صورت خشک و تر اجرا می شود که اجرای خشک جزئیات اجرایی مختلفی از جمله نمایان و غیرنمایان دارد.

از ویژگی های نمای سرامیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاوم در برابر سایش
  • ماندگاری رنگ
  • وزن کم
  • جذب آب بسیار پایین
  • مقاوم در برابر حریق
  • دارای خواص آکوستیکی
  • عایق حرارتی
  • رفتار یکپارچه در برابر تغییرات شبانه روزی دما

 

اجرای نمای سرامیکی خشک و تر
ترکیب نمای سرامیک و شیشه ای

 

در حالت کلی اجرای نمای سرامیک تر در مقایسه با اجرای خشک، به دلیل عمر و دوام پایین، عدم سازگاری رفتار مصالح در دماهای مختلف، مقاومت پایین در برابر رطوبت، افزایش وزن ساختمان به دلیل استفاده از ملات و سرعت پایین اجرا، کیفیت پایین تری دارد.

 

نحوه اجرای نمای سرامیک تر

در اجرای نمای سرامیک تر ، سرامیک مصرفی باید قابلیت جذب آب داشته باشد. این روش نصب زمان بر است و به دقت بالایی نیاز دارد. اگر در اجرای نمای سرامیک تر ، دقت کافی نشود و اتصال سرامیک ها به سطح نما محکم نباشد، با وارد آمدن کوچکترین ضربه به ساختمان و یا شوک حرارتی ناشی از تغییر دمای محیط، پانل ها از نما جدا شده و سقوط می کنند.

 

هزینه اجرای نمای سرامیکی
نحوه اجرای نمای سرامیک تر

 

نحوه اجرای نمای سرامیک تر بدین ترتیب است که برای نصب قطعات از چسب مخصوص پرسلانی استفاده می شود. بدیهی است مانند هر نمای دیگری باید قبل از نصب قطعات باید سطح نما شاسی کشی شود. شاسی کشی اجرای نمای سرامیک تر بسته به وزن قطعات مانند شاسی کشی نمای سنگی است. پس از نصب قطعات از مواد بندکشی سرامیک استفاده می شود. چسب سرامیک پودری بر پایه سیمان است و در مقابل رطوبت بسیار مقاوم است. این چسب را برای استفاده با آب مخلوط می کنند که بعد از خشک شدن در مقابل سرما و گرما پایدار است. این چسب در نصب سنگ نما و قرنیز سنگی نیز کاربرد دارد. کیفیت چسب در دوام و ماندگاری نما اهمیت دارد. به دلیل مقاومت پایین در اجرای نمای سرامیک تر با چسب، بهتر است در این روش نصب از قطعات کوچک سرامیک نما استفاده شود.

 

هزینه اجرای نمای سرامیک تر

در تعیین هزینه اجرای نمای سرامیک تر عوامل مختلفی از قبیل کیفیت پانل ها ، حمل مصالح به طبقات و نوع چسب مصرفی موثر است. برای محاسبه دقیق هزینه اجرای نمای سرامیک تر علاوه بر متراژ نما، باید از انواع سرامیک و دستمزد نصب نما مطلع بود.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

بهرام مهرورز

سلام اجرای نمای سرامیکی تر چه ویژگی برتری نسبت به اجرای نمای سرامیکی خشک داره؟

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما