نمای رومی سیمانی

نمای رومی سیمانی

تعداد ارائه دهنده ها

۲۳ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

cctv_banner

نمای رومی سیمانی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
سیمانکار

سیمانکار

۵

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۹

ایران لوتوس

ایران لوتوس

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

نماسازان مرادی

نماسازان مرادی

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۴

هیرادانا

هیرادانا

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

اجرای نمای سیمانی اسدپوران

اجرای نمای سیمانی اسدپوران

۴

location

تهران

phone

******۰۹۲۱۸

نما دیزاین

نما دیزاین

۴

location

تهران

phone

******۰۹۲۲۹

نماکاری استادکاران

نماکاری استادکاران

۳

location

تهران

phone

******۰۲۱۶۵

ابراهیم ذوالقدری

ابراهیم ذوالقدری

۲

location

کرج

phone

******۰۹۱۲۳

نمارویان

نمارویان

۲

location

کرج

phone

******۰۹۱۹۹

آسان طراح

آسان طراح

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

نما سیمانی غفاری

نما سیمانی غفاری

۵

location

تهران

phone

******۰۹۱۹۹

خدایار

خدایار

۴

location

دماوند

phone

******۰۹۱۲۳

اسعدی پور

اسعدی پور

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۶

خدابنده لو

خدابنده لو

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۷

ابتدا
۱
۲
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نمای رومی سیمانی

در نمای رومی سیمانی ، همان طور که از نام آن پیداست به جای سنگ از سیمان سفید استفاده می شود. امروزه اجرای نمای کلاسیک در بسیاری از ساختمان ها مخصوصا ساختمان های مسکونی رونق گرفته است. به دلیل گران بودن سنگ و احتمال سقوط سنگ از نمای رومی سنگی ، اجرای طرح رومی با سیمان سفید جایگزین شده است.

نمای ساختمان همواره در معرض شرایط جوی از جمله باد و باران قرار می گیرد و استفاده از مصالح نامرغوب، عمر مفید نما را کاهش می دهد. به همین منظور در هنگام محاسبه هزینه اجرای نما باید هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری نما را نیز در نظر گرفت. هرچند که در اجرای نمای رومی سیمانی به دلیل استفاده از سیمان سفید ، مقاومت در برابر آسیب ها بالا می باشد، اما به دلیل نوع بافت نهایی و رنگ سفید ، معمولا هر چند سال یکبار نیاز به رنگ آمیزی و یا تعمیر خواهد داشت. ضمنا مسئله تخریب و نیاز به احیای نما فقط مربوط به نمای رومی سیمانی نمی باشد و در تمام نماها اتفاق می افتد. با تمام این موارد نمای رومی سیمانی کیفیت و ماندگاری نمای رومی سنگی را نخواهد داشت.

 

نمای رومی
نمای کلاسیک رومی

 

هزینه اجرای نمای رومی سیمانی

هزینه اجرای نمای رومی سیمانی در مقایسه با نمای رومی سنگی بسیار پایین و مقرون به صرفه است. هزینه اجرای آن با توجه به پیچیدگی های طرح و فرم ها، بالاتر خواهد رفت. به عنوان مثال در صورت اجرای چندین قوس بر حسب تعداد و پیچیدگی قوس های اجرا شده ، هزینه اجرا تعیین خواهد شد.

هزینه اجرای نمای رومی سیمانی ، به صورت متری محاسبه می شود و هرچه وسعت بنا بیشتر باشد دستمزد اجرای نما و مصالح مورد استفاده نیز افزایش پیدا می کند. اجرای نقوش در نمای رومی سیمانی که توسط استادکاران انجام می شود هزینه بر خواهد بود و جایگزین مناسب برای این منظور، قطعات پیش ساخته است. در حالت کلی هرچه نمای رومی ظاهری ساده تر و کم نقش تر داشته باشد اجرای ارزان تری به همراه خواهد داشت. برای اجرای نمای رومی سیمانی نمی توان قیمت دقیقی تعیین کرد و عوامل زیادی بر آن تاثیر می گذارد. قیمت تمام شده نمای کلاسیک به دلیل جزئیات بالا و پرکار بودن نما ، بالا است.

 

سرستون نمای رومی
سرستون ساخت در محل نمای رومی سیمانی

 

ویژگی ‌های نمای رومی سیمانی

در تولید سیمان سفید از سولفات آهن و منیزیم به میزان کمتر از ۸ درصد و از سوخت مناسب و بدون دوده استفاده می شود. سنگ ‌های کائولن، وست، فلدسپات و… از عناصری هستند که در سیمان سفید به جای خاک رس به کار برده می شود. در مرحله آسیاب و خرد کردن کلینکر برای سفیدتر شدن رنگ سیمان و کمک به استحکام، به آن مقداری پودر سنگ گچ افزوده می شود. به همین دلیل این نوع سیمان قیمت بالاتری نسبت به سیمان عادی یا سیمان خاکستری دارد و عموما در نمای ساختمان یا داخل ساختمان ها به کار گرفته می شود.

سیمان سفید به دلیل ریزدانه بودن و ترکیبات آن، مقاومت بالاتری از سیمان خاکستری دارد که مناسب شرایط آب و هوایی متفاوت و دشوار می باشد. سیمان سفید نما ، فرم پذیری بالایی نسبت به سیمان معمولی دارد که باعث شده در نمای رومی سیمانی و تولید حجم ها و تندیس های نمای رومی کاربرد داشته باشد.

در نمای رومی سیمانی ، از آب، سیمان سفید و پودر سنگ استفاده می شود. همان طور که قبلا ذکر شد، در نمای سنگی رومی احتمال سقوط قطعات سنگی وجود دارد ولی در نمای سیمانی رومی این خطر وجود ندارد. از این رو استفاده از نمای سیمان رومی در مناطق لرزه خیز مناسب است. نمای سیمانی رومی برای نماکاری در مناطق معتدل و خشک پیشنهاد می شود.

به دلیل ضعف سیمان در برابر رطوبت، در اجرای نمای رومی سیمانی مانند سایر نماهای سیمانی اندودی، باید نزدیک سطح زمین از سنگ ازاره استفاده کرد. سنگ ازاره به سنگی گفته می شود که برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و آسیب دیوار، تا ارتفاع معینی از سطح زمین، در دیوار به کار برده می شود. این ارتفاع ، بستگی به شرایط اقلیمی منطقه دارد.

برای جلوگیری از جذب آب و تغییر رنگ نمای سیمانی ، از مواد نانو آب گریز یا نانو ضد آب، استفاده می شود. به این منظور، مواد مورد نظر را بر روی سطح می پاشند و یا با قلم مو بر روی سطح اعمال می کنند. نمای رومی سیمانی نیز مانند دیگر نماها مزایا و معایب خاص خود را دارد که به آنها اشاره می شود.

 

مزایای نمای رومی سیمانی

  • ارزان در مقایسه با نمای سنگی رومی
  • مقاوم در برابر گرما و سرما
  • ظاهری منظم و یکپارچه
  • ثبات رنگ در برابر نورخورشید
  • فرم پذیری بالای سیمان

 

معایب نمای رومی سیمانی

  • وزن بالا به دلیل استفاده از حجم زیادی از سیمان، مخصوصا در قسمت های حجمی و سرستون ها
  • جذب آلودگی محیط و تغییر رنگ
  • نامناسب برای مناطق مرطوب
  • عایق ضعیف در برابر گرما
  • ایجاد ترک در سطح نما به مرور زمان

 

مراحل اجرای نمای رومی سیمانی

نمای رومی سیمانی در پنج مرحله زیرسازی ، اجرای ملات سیمان آستر و پودر سنگ ، قاب بندی و اجرای سیمان رویه ، بندکشی و سنباده زنی و در نهایت نصب مجسمه، نرده و سرستون ها انجام می شود که در ادامه به تشریح آنها پرداخته شده است.

 

اجرای نمای رومی سیمانی
زیرسازی نمای رومی سیمانی


 

زیرسازی نمای رومی سیمانی

مانند اجرای هر نمایی ، اولین مرحله در اجرای نمای رومی سیمانی ، مرحله زیرسازی است. صاف و شاقولی بودن سطوح در اجرای نمای سیمانی اهمیت ویژه ای دارد. چون هر ناصافی پس از ماله کشی سیمان مشخص خواهد شد. لازم است از طریق شاسی کشی فلزی و استفاده از توری رابیتس ، سطح زیرکار نما را ایجاد کرد.

 

اجرای ملات سیمان آستر و پودر سنگ نمای رومی سیمانی

در مرحله دوم اجرای نمای رومی سیمانی و بعد از اجرای رابیتس، کروم بندی‌ ها اجرا می‌شوند. سپس روی توری ها با ملات پوشانده می شود. ملات مورد نظر ترکیبی از سیمان و پودر سنگ است و بستری برای چسباندن ملات ماسه سیمان و لایه اصلی نمای رومی ایجاد می کند. این مرحله بسیار مهم است و اگر توسط استادکار ماهر انجام نشود، نمای رومی سیمانی پس از مدتی ترک بر می دارد.

 

قاب بندی و اجرای سیمان رویه نمای رومی

قاب بندی در اجرای نمای رومی سیمانی با استفاده از شیشه هایی به عرض ۱/۵ سانتیمتر انجام می شود. بعد از شیشه گذاری قاب ها با ملات مخلوط از پودر سنگ، سنگ ریز شماره ۱ و سیمان سفید پر می شوند. برای ایجاد چسبندگی مناسب ملات سیمانی به سطح نما ، قبل از سیمان کاری سطح زیرین مرطوب می شود. بعد از سیمان کاری به مدت یک هفته و روزانه دو بار، سطح سیمان کاری شده باید آب داده شود تا ترک برندارد.

 

بندکشی و سنباده زنی نمای رومی سیمانی

در این مرحله شیشه ها را از سطح نما جدا کرده و شیارها را با پودر سنگ و سیمان سفید بندکشی می کنند. سپس سطح نما با استفاده از سنباده صیقل داده می شود. در اجرای نمای رومی سیمانی ، در صورت درخواست کارفرما، مواد نانو آب گریز و مواد ضدآب روی نما به وسیله پمپ بادی پاشیده می شود و یا با قلم مو بر روی سطح اعمال می گردد. نمای شسته رومی یکی دیگر از انواع نمای رومی سیمانی است که تفاوت آن با نمای سیمان سفید در استفاده از پودر سنگ و سنگ ریزه است. در این نوع نما ، لایه نهایی پس از اجرا با آب شسته می شود تا سنگریزه ها نمایان شود. نمای شسته رومی ، ظاهری کرم رنگ و سطحی زبر و خشن دارد.

 

سرستون نمای رومی
سرستون سیمانی پیش ساخته

 

نصب مجسمه، نرده و سرستون نمای رومی سیمانی

در اجرای نمای رومی سیمانی ، استادکاران نماکاری سیمانی در محل به اجرای سرستون ها می پردازند. این روش زمانبر و هزینه بر است. می توان از سرستون ها و مجسمه های پیش ساخته سیمانی یا سنگ مصنوعی بدین منظور استفاده کرد. قطعات پیش ساخته به دلیل قالب گیری و توخالی بودن هم وزن کمتری دارند و هم زمانبر نخواهد بود. در عوض در اجرای سرستون های سیمانی، هر طرح و شکلی را می توان از استادکار درخواست کرد ولی قطعات پیش ساخته طرح های آماده و از پیش تعیین شده دارند.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۵ از ۵ - از مجموع ۶ رای

نظرات کاربران

فرید الهیاری

سلام اجرای نمای رومی سیمانی بهتره یا نمای رومی سنگی ، مقاومت و طول عمر کدوم یکی بیشتره؟

فرید الهیاری

سلام اجرای نمای رومی سیمانی بهتره یا نمای رومی سنگی ، مقاومت و طول عمر کدوم یکی بیشتره؟

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما