اجرای نمای ترموود

اجرای نمای ترموود

تعداد ارائه دهنده ها

۴۲ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

اجرای نمای ترمووود

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
زیبا آشیان

زیبا آشیان

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۶۶

آریو حفاظ پاسارگاد

آریو حفاظ پاسارگاد

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۷۴

آسان طراح

آسان طراح

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

تیواژه

تیواژه

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۷۷

آریا نمای آترا

آریا نمای آترا

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۶۶

ایناب

ایناب

۵

location

تهران

phone

******۰۹۹۱۳

آرین کاوش

آرین کاوش

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

آرمه سازه

آرمه سازه

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

عمران تجارت فاطر

عمران تجارت فاطر

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

نگاه درخشان البرز

نگاه درخشان البرز

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

پارس سازه الوند

پارس سازه الوند

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

کندو نما

کندو نما

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۳

وود مستر

وود مستر

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۶

نمای هزاره سوم

نمای هزاره سوم

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۶۶

ابتدا
۱
۲
۳
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

اجرای نمای ترمووود

ترموود ( ترمووود ) یا ترموچوب یا چوب ترمو به چوب هایی گفته می شود که حرارت دیده اند. چوب های مورد استفاده در اجرای نمای ترمووود با هیچ ماده شیمیایی فرآوری نشده اند. در فرآیند تهیه ترموود ، چوب ها را با استفاده از بخار آب و حرارت بالای ۲۰۰ درجه سانتیگراد فرآوری می کنند که حرارت و زمان آن بستگی به نوع و جنس چوب دارد. 

 

 اجرای نمای ترموود
نمای چوبی ترموود

 

رطوبت از اصلی ترین عوامل مخرب چوب است. چوب در حالت عادی تحت هر شرایطی رطوبت موجود در هوا را به خود جذب خواهد کرد. بدین منظور برای از بین بردن خاصیت جذب رطوبت هوا چوب ترمو را در معرض حرارت بالا قرار می دهند. مواد اسیدی و صمغ داخل چوب در حرارت بالا از بین رفته و باعث کاهش چشمگیر جذب رطوبت هوا می شود. این فرآیند حتی باعث بهبود برخی خواص چوب از جمله ثبات رنگ چوب و افزایش مقاومت در برابر آفتاب خواهد بود. این موضوع از جمله مزیت های اجرای نمای ترمووود می باشد.

 

ویژگی‌های اجرای نمای ترمووود

چوب از مصالح زنده و دارای حیات است و استفاده از آن در ساختمان باعث سرزندگی و گرمی و نشاط خواهد بود. بنابراین استفاده از آن در کاربری های مسکونی توصیه می شود. بسته به نوع درخت و سوزنی و پهن برگ بودن آن بافت های ترمووود متفاوت خواهد بود. جالب است بدانید اجرای نمای ترمووود با استفاده از ترمووود درختانی مانند صنوبر و بلوط باعث پخش رایحه ای ملایم از چوب در محیط خواهد بود.

از مزایای اجرای نمای ترمووود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای ثبات رنگ می باشد.
  • در برابر خزش و تغییر شکل مقاوم است.
  • مقاومت حرارتی مناسبی دارد و از پرت حرارتی جلوگیری می کند.
  • رطوبت آن از چوب معمولی ۵۰ درصد پایین تر است.
  • به دلیل رطوبت پایین سبک تر است.
  • اجرای نمای ترموود هزینه بر و پیچیده نیست.

 

نصب و اجرای نمای ترمووود 

نصب و اجرای نمای ترمووود ساده است، کافیست مراحل ذکر شده در نصب رعایت شود: 

 

 اجرای نمای چوبی ترموود
شماتیک اجزای نمای چوبی ترموود

 

زیرسازی

برای افزایش کیفیت نما ، نصب نمای چوبی ترمووود باید از آخرین مراحل ساخت پروژه باشد و قبل از اقدام به نصب از تراز بودن سطح زیرین نمای چوبی اطمینان حاصل شود.

ترمووود به راحتی بر روی سطوح بتنی ، سیمانی و چوبی قابل نصب است. به منظور اجرای نمای ترمووود مانند هر نمای دیگری باید محاسبات نصب انجام شود. زیرسازی نمای چوبی باید بتواند به خوبی وزن نما را تحمل کند. به طوری که در ترمووود درختان سوزنی برگ تحمل حداقل ده کیلوگرم بر مترمربع و در درختان پهن برگ تحمل بیست کیلوگرم بر مترمربع را داشته باشند.

در حالت کلی حداقل ضخامت مورد نیاز زیرسازی در اجرای نمای ترمووود سه سانتی متر است. برای این منظور از زیرسازی سبک فلزی استفاده می شود. آکس به آکس آهن کشی پروفیل فلزی قوطی ۴۰×۴۰ در زیرسازی ، باید ۶۰ سانتی متر باشد. اگر به عنوان کف در بالکن ها استفاده شود این عدد ۵۰ سانتی متر است.

بعد از زیرسازی فلزی، الوارهای زیرسازی چوبی به صورت عمودی روی زیرسازی فلزی قرار گرفته و نصب می شوند. برای نصب زیرسازی چوبی به فلز باید از پیچ های استیل یا گالوانیزه استفاده شود. در نصب نمای چوبی ترمووود بر روی سطح سیمانی نیز به همان پیچ ها با رول پلاک ۶ سانتی متری نیاز است. قبل از استفاده از پیچ، محل سوراخ را باید با دریل سوراخ کرد تا از ترک خوردگی ترموود جلوگیری شود. بهتر است زیرسازی نمای چوبی رنگ شود.

 

نصب پانل های چوبی ترمووود

اگر در نصب قطعات از میخ های ضدزنگ استفاده گردد باید از دستگاه های پنوماتیک برای کوبیدن میخ استفاده شود تا کنترل بر روی فشار وارده بر الوار را داشته باشد و از بروز ترک بر الوارها جلوگیری به عمل آید.

میخ ها حتی الامکان باید یک یا دو میلی متر زیر سطح الوار کوبیده شوند تا قابل رویت و لمس نباشند. میخ های ضد زنگ از زنگ زدگی و آسیب دیدگی مصون خواهند بود و رنگ آنها به مرور زمان تغییر نخواهد کرد.

نصب ترمووود با میخ و پیچ و چسب مخصوص به خود انجام می شود و باید روی زیرسازی مناسب نصب شود. اجرای نمای ترمووود با استفاده از دستگاه های پنوماتیک که میخ های گالوانیزه را شلیک می کنند انجام شود. این روش استاندارد و قابل قبول است و نمی توان از چکش و ... استفاده کرد. میخ های گالوانیزه استفاده شده در این روش معمولا دارای سری به شکل بیضوی یا حلقوی هستند.

 

اجرای نمای چوبی ترمووود

نمای چوبی ترمووود

 

در نصب نمای چوبی ترمووود قطعات دارای کام و زبانه هستند که روی هم قرار می گیرند. این اتصالات در دیواره های افقی نیز کاربرد دارند. با عایق کاری مناسب می توان از ترمووود در دیواره های افقی استفاده کرد. اما در حالت کلی توصیه می شود که ترمووود حتی الامکان در نزدیکی زمین نصب نشود و در معرض آب ، باران و برف نباشد.

از نکات دیگری که در اجرای نمای ترمووود باید به آن دقت شود این است که نباید در معرض گل و لای قرار گیرد، چراکه گل و لای میان درزها باقی مانده و باعث بروز پوسیدگی و قارچ و کپک در قطعات ترمووود می شود.

 

حمل و نقل و نگهداری چوب ترمو

قطعات درخت کاج و زبان گنجشک و صنوبر، هنگام نصب با دستگاه هایی از قبیل سمباده برقی و دستی، رنده و دریل برش داده می شود. الوارهای ترمووود شکننده و حساس به ضربه هستند، بنابراین در حمل و نقل باید دقت کافی به خرج داد و از پرتاب کردن و انداختن محصولات بر روی زمین خودداری شود. الوار با طول زیاد را از یک سمت به تنهایی نباید بلند کرد. 

 

هزینه اجرای نمای ترمووود

نمای چوبی ترموود نصب ساده ای دارد و از نظر تخصصی بودن نصب هزینه زیادی تحمیل نخواهد شد. ولی پانل های چوبی ترموود گران است و نسبت به سایر نماها از جمله برخی نماهای سنگی ، سرامیکی و آجری هزینه بیشتری به همراه خواهد داشت.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما