اجرای سازه CFT (مقاطع فولادی پر شده با بتن)

اجرای سازه CFT (مقاطع فولادی پر شده با بتن)

تعداد ارائه دهنده ها

۵ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

اجرای سیستم مقاطع فولادی پر شده با بتن (CFT)

فروشندهمحلشماره تماس
پارسه سازه

پارسه سازه

۴

location

کرج

phone

******۰۲۸۳۲

پیام دشت پارس

پیام دشت پارس

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

هرسین

هرسین

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۶

تجهیز بنا

تجهیز بنا

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

آرشیدا طرح پاسارگاد

آرشیدا طرح پاسارگاد

۳

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

اجرای سازه CFT (مقاطع فولادی پر شده با بتن)

اجرای سازه CFT یا همان مقاطع فولادی پر شده با بتن ، از جمله خدمات شرکت عمران مدرن می باشد. استفاده از نیروهای متخصص برای ساخت سازه CFT ، از اهمیت بالایی برخوردار است. شرکت عمران مدرن ، حرفه ای ترین پیمانکاران فعال در این زمینه را به شما کاربران گرامی معرفی می نماید. شما عزیزان می توانید به طور مستقیم با پیمانکاران اجرای سازه CFT تماس گرفته و یا اینکه معرفی آنها را به عمران مدرن بسپارید.

شرکت عمران مدرن با توجه به محل و شرایط پروژه، نزدیک ترین و در عین حال حرفه ای ترین پیمانکار را به شما معرفی می نماید تا به بهترین نحو ممکن و در اسرع وقت، پروژه شما اجرا گردد. با توجه به فضای رقابتی بین پیمانکاران، کمترین هزینه اجرای سازه CFT با بهترین کیفیت، به شما پیشنهاد می شود.

 

اجرای سازه CFT
اجرای سازه CFT

 

سازه CFT

CFT مخفف عبارت Concrete Filled Tube می باشد و به مقاطع فولادی پر شده با بتن گفته می شود. برای هسته بتنی مقطع می توان از بتن معمولی و یا بتن خود تراکم استفاده کرد. این سیستم از جدیدترین سیستم های اجرای سازه می باشد. سازه CFT ، هم دارای مزایای مقطع فولادی که همان مقاومت کششی است و هم دارای مزایای بتن که مقاومت فشاری بالای آن است، می باشد. بنابراین نسبت به سازه های با مقاطع فولادی تنها و یا مقاطع بتنی تنها، از مقاومت خمشی-محوری و برشی بیشتری برخوردار هستند.

از دیگر مزایای اجرای سازه CFT می توان به کاهش مصرف فولاد اشاره کرد. ساخت سازه CFT موجب افزایش فضای مفید، کاهش و یا عدم نیاز به پوشش ضد حریق و کاهش هزینه ها می گردد. سازه های CFT سطح مقطع کوچک تری دارند. کیفیت ساخت در این نوع سازه ها بیشتر از سازه بتنی یا فولادی می باشد. در واقع مقاطع فولادی به دلیل تو خالی بودن و همین طور بتن دارای کاستی هایی می باشند که در سازه CFT با ترکیب این دو متریال، این کاستی ها محدود شده و کیفیت ساخت افزایش می یابد. سرعت اجرای آن از سازه بتنی بیشتر است. عدم نیاز به قالب بتن ریزی هم از مزایای اجرای سازه CFT می باشد. از آنجایی که در اجرای سازه های CFT ، بتن محصور می گردد، رفتار مقاوم تر و شکل پذیرتری خواهد داشت. استحکام در برابر بارهای جانبی از دیگر مزایای اجرای سازه CFT می باشد.

 

اجرای سازه CFT
مقاطع فولادی پر شده با بتن

 

نحوه اجرای سازه CFT

برای اجرای سازه CFT ، در ابتدا فونداسیون سازه اجرا می گردد. سپس ستون ها فولادی تو خالی سازه اجرا می شود. مقاطع فولادی به دو صورت قابل تولید و استفاده می باشند. روش اول، روش سنتی یا دستی است. در روش دوم از مقاطع HSS که مقاطع تک درز نورد شده در کارخانه می باشد، استفاده می گردد. گام بعدی اجرای سازه CFT ، پر کردن این مقاطع تو خالی با بتن است. همان طور که پیشتر نیز ذکر گردید بدین منظور با توجه به نقشه های تعیین شده از بتن معمولی و یا بتن خود تراکم استفاده می شود. پس از گیرش بتن، تیرهای سازه اجرا می گردد.

 

اجرای سازه CFT
ستون CFT

 

هزینه اجرای سازه CFT

از عوامل موثر بر هزینه اجرای سازه CFT ، متراژ کار می باشد. قیمت روز آهن آلات و بتن نیز بر هزینه اجرای سازه CFT تاثیرگذار است. به طور کلی هزینه ساخت این سازه نسبت به سازه فولادی کمتر است. زیرا میزان فولاد مصرفی کاهش می یابد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۳.۸ از ۵ - از مجموع ۴ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما