نصب جاروبرقی مرکزی

نصب جاروبرقی مرکزی

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

قیمت نصب جاروبرقی مرکزی متناسب با متراژ ساختمان، تعداد واحدها و برند تجهیزات متغیر است.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

cctv_banner

اجرای سیستم جارو برقی مرکزی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نصب جاروبرقی مرکزی

جارو برقی مرکزی ، سیستمی مکنده است که دارای یک موتور مرکزی می باشد. به طوری که پس از لوله کشی و نصب موتور مکنده مرکزی ، صرفا لازم است کاربر لوله خرطومی مخصوص را به پریز های جاروبرقی مرکزی تعبیه شده در داخل واحد، متصل نماید و عمل مکش و جارو کردن را انجام دهد. عدم نیاز به جابجایی جارو برقی و سهولت در فرایند نظافت به همراه قیمت بسیار مناسب از ویژگی های منحصر به فرد نصب سیستم جاروبرقی مرکزی می باشد. به طوری که برای نظافت همه بخش های خانه می توان تعداد مشخصی درگاه ورودی برای اتصال لوله خرطومی بر روی دیوار ها تعبیه نمود تا صرفا با جا به جایی لوله خرطومی جارو برقی مرکزی از یک ورودی به ورودی دیگر، کلیه نقاط پوشش داده شود. به عبارتی درگاه های ورودی به وسیله لوله هایی به جارو برقی مرکزی متصل می شوند و گرد و خاک از طریق این لوله ها وارد مخزن جاروی مرکزی می گردد. در نتیجه کاربر هیچ گونه تماسی با این مخزن نداشته و صرفا در گام های زمانی مشخص و بلند مدت (عمدتا دو بار در سال) مخزن تخلیه می شود. 

موتور جاروی مرکزی نیز در پشت بام، زیرزمین و دیگر بخش های خارجی ساختمان قابل نصب می باشد و از آن جایی که موتور جارو برقی مرکزی خارج از محیط خانه قرار دارد، اثرات ناشی از آن مانند گرما و صدا محیط خانه را تحت تاثیر قرار نمی دهد. به عبارتی نصب سیستم جاروبرقی مرکزی یک روش آسان، بهداشتی و انعطاف پذیر است که با محیط خانه ها با ابعاد مختلف، سازگاری دارد.

 

قیمت نصب سیستم جاروبرقی مرکزی

قیمت نصب سیستم جاروبرقی مرکزی به عوامل مختلفی وابسته است. مهم ترین عامل تعداد واحد هایی است که مشترکا از سیستم جاروی مرکزی استفاده می کنند که این می تواند در حجم مخزن و قدرت مکش آن و در نتیجه قیمت دستگاه موثر باشد. متراژ لوله کشی، تعداد پریزها و طول لوله های خرطومی مورد نیاز از سایر عوامل موثر بر قیمت نصب سیستم جاروبرقی مرکزی می باشد.

جارو برقی مرکزی
سیستم جارو برقی مرکزی

مراحل نصب سیستم جاروبرقی مرکزی

اولین گام در نصب سیستم جاروبرقی مرکزی تعیین تعداد و محل پریزها در داخل واحدها می باشد. به این صورت که ابتدا قابل دسترس بودن پریزها برای کاربر بررسی می شود. 

محل قراردادن پریزها باید به شکلی باشد که بتوان با استفاده از آن ها بیش ترین سطح ممکن از فضای خانه را تحت پوشش قرار داد. به عبارتی بر مبنای در نظر گرفتن طول لوله خرطومی ، پریزها عمدتا به گونه ای در نظر گرفته می شوند که شعاع مناسبی را برحسب دسترسی ها پوشش دهند. 

گام بعدی در نصب سیستم جاروبرقی مرکزی تعیین محل نصب موتور مکنده مرکزی می باشد. مناسب ترین مکان برای نصب جاروی مرکزی در پایین ترین طبقه و در مکان هایی مانند موتورخانه ، زیرزمین ، پارکینگ و انباری می باشد. چراکه فیلتر های دستگاه می توانند با هوای آزاد ارتباط داشته باشند. 

لوله کشی مهم ترین و حساس ترین بخش در تعیین قیمت نصب جاروبرقی مرکزی است و کوچک ترین اشکال در اجرای آن رابطه مستقیمی با کارکرد سیستم دارد. بهترین زمان برای نصب لوله های جاروی مرکزی ، بعد از اجرای لوله کشی آب و فاضلاب و گاز ساختمان می باشد.

 

نصب جاروبرقی مرکزی
لوله کشی جارو برقی مرکزی

لوله کشی جارو برقی مرکزی لازم است از بالاترین و آخرین پریز شروع شده و به سمت محل درنظر گرفته شده برای دستگاه مرکزی ادامه یابد. همچنین انتخاب مسیر مناسب برای لوله کشی لازم است به نحوی باشد که حجم لوله کشی ها به حداقل برسد. در انتخاب مسیر نصب جاروبرقی مرکزی اولویت با لوله کشی به صورت عمودی از داخل داکت ها یا دیوار ها می باشد و از لوله کشی افقی با متراژ طولانی به منظور کاهش قیمت های نصب اجتناب می گردد. همچنین رعایت قرار دادن صحیح زاویه لوله ها در مسیر عبور هوا و مکش به همراه هوابندی تاسیسات جارو برقی مرکزی از اهمیت خاصی برخوردار است.

در گام بعدی نصب سیستم جاروبرقی مرکزی ، پریز ها متناسب با جانمایی لحاظ شده در پلان نصب می گردند. این پریز ‌ها عمدتا در ارتفاع ۵۰ سانتی ‌متری از سطح زمین نصب می شوند و لازم است دارای درپوش محافظ باشند. در مجاورت محل نصب جاروی مرکزی نیز یک عدد پریز برق قرار داده می شود. همچنین می توان دریچه ای برای خروج هوای جارو برقی مرکزی در نظر گرفت. 

 

نصب جاروی مرکزی
پریز جارو برقی مرکزی

سیم کشی ها در نصب سیستم جاروبرقی مرکزی برای مسیرهای یکسان و پریزهای موجود به صورت موازی انجام می شود. همچنین لازم است دقت شود که زایده ها و پلیسه های ایجاد شده بر اثر برش لوله ها برطرف گردد و برای اتصال لوله و زانو ها به یکدیگر، سطح بیرونی لوله جارو برقی مرکزی چسب اندود گردد، در غیر این صورت تجمع چسب در داخل لوله باعث ایجاد زایده و افزایش احتمال گرفتگی سیستم جاروی مرکزی خواهد شد. 

در نهایت لوله های خرطومی فنری در ساختمان با توجه به متراژ مناسب، تعبیه می گردد. همچنین لازم است برای اطمینان از نبود نشتی ، قبل از پوشاندن لوله ها، عملکرد کل تاسیسات در نصب جاروبرقی مرکزی بررسی شود.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۳ از ۵ - از مجموع ۴ رای

نظرات کاربران

فرشته ماهوری

سلام سیستم جارو برقی مرکزی خیلی ایده فوق العاده ای و خیلی تمیز و جمع و جوره فقط یه سوال داشتم مخزن جارو برقی چطوری تمیز میشه؟!

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما