آلاچیق چوبی

آلاچیق چوبی

دسته بندی

اجرای آلاچیق

تعداد ارائه دهنده ها

۴۶ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

هزینه ساخت آلاچیق چوبی به عواملی همچون کیفیت چوب مورد استفاده در انواع آلاچیق چوبی‌ ، مدل و نوع الاچيق چوبي ، مدرن یا سنتی بودن آن و ... بستگی دارد. آلاچیق های چوبی هم به صورت پیش ساخته و هم به صورت درجا ساخته و اجرا می شوند. برای اطلاع از قیمت آلاچیق چوبی اماده و هزینه اجرای آلاچیق چوبی با همکاران ما در عمران مدرن تماس بگیرید.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید
jaccuzi_banner

آلاچیق چوبی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵
طراحان باغ پارسی

طراحان باغ پارسی

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

ایوان

ایوان

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

آرامش سبز تهران

آرامش سبز تهران

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۷۷

معماری آرسس

معماری آرسس

۴

location

کرج

phone

******۰۲۶۴۴

طراحان منظر آینده

طراحان منظر آینده

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۲

سورن بام

سورن بام

۳

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

بیونیکا

بیونیکا

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

بارش سبز

بارش سبز

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۶

نیروانا

نیروانا

۵

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۱

پردیس سبز پارسیان

پردیس سبز پارسیان

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۶

آسان طراح

آسان طراح

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

ویرا طرح اسپرلوس

ویرا طرح اسپرلوس

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

چکاد بام

چکاد بام

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

گلدن لوتوس

گلدن لوتوس

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

ابتدا
۱
۲
۳
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

آلاچیق چوبی

آلاچیق چوبی فضایی است که برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت ساخته می شود. چوب از محبوب ترین متریال مورد استفاده در ساخت آلاچیق می باشد. انواع الاچيق چوبي عموما دارای سقف شیب دار بوده و اطرافشان باز است. البته بسته به مکان مورد استفاده و نوع کاربری می توان اطراف آن را بست. یکی از دلایل اجرای آلاچیق چوبی ، همگامی بیشتر آن با طبیعت است. متریال مورد استفاده در ساخت آلاچیق چوبی ساده باید در برابر رطوبت، عوامل محیطی، خوردگی و پوسیدگی مقاوم باشد.

 

آلاچیق چوبی
 آلاچیق چوبی

 

هزینه ساخت آلاچیق چوبی به نوع چوب مورد استفاده، طرح و مدل الاچيق چوبي ، محل اجرا و پیش ساخته یا درجا ساختن آن بستگی دارد. آلاچیق چوبی پیش ساخته به صورت دایره ای، مربعی، هشت ضلعی، شش ضلعی و ... قابل خریداری است. هم چنین می توان قطعات مختلف انواع آلاچیق چوبی را در محل سرهم و نصب کرد. الاچیق چوبی چهارگوش یا همان مربعی، در دسته آلاچیق چوبی ساده قرار می گیرد. زیرا غالبا زمان ساخت کمتری داشته و هزینه پایین تری نسبت به نمونه های مشابه هشت ضلعی، شش ضلعی و ... دارد. از دیگر مزایای ساخت آلاچیق چوبی ساده ، کمتر بودن پرتی فضا است. انواع آلاچیق چوبی مدرن نیز در فرم های متنوع تر و جذابی ساخته می شوند که اجرای هر کدام از آن ها هزینه های مربوط به خود را دارد.

 

قیمت آلاچیق چوبی

قیمت آلاچیق چوبی وابسته به عوامل متعددی است. یکی از این عوامل نوع طراحی و سبک اجرایی آن است. نوع چوب و متریال مصرفی در ساخت، یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت ساخت آلاچیق چوبی می باشد. ابعاد و متراژ الاچیق ، تعیین کننده هزینه اجرای آن است. جنس و کیفیت متریال استفاده شده در ساخت آلاچیق با چوب ، مبلمان و نوع سقف نیز باید در برآورد هزینه ساخت آلاچیق چوبی مدنظر قرار گیرند. از جمله فاکتور های مهم هنگام فروش آلاچیق چوبی ، قیمت می باشد. ظرافت ها و پیچیدگی های اجرای آلاچیق چوبی یکی از مهم ترین عوامل در بالا بردن قیمت آلاچیق آماده چوبی است. نحوه محاسبه قیمت الاچیق چوبی ساده نیز بر حسب متر مربع و میزان مصرفی چوب در آن ها می باشد.

 

قیمت آلاچیق چوبی
 الاچیق چوبی هشت ضلعی

 

انواع آلاچیق چوبی

انواع آلاچیق چوبی با چوب های طبیعی مانند کهور، بلوط، گردو و … قابل ساخت است و در مواردی نیز از لمینت های چوبی برای پوشش دیواره ها و سقف آلاچیق های چوبی استفاده می شود. ساخت الاچیق چوبی با متریال چوب پلاست نیز از رایج ترین انواع آلاچیق های چوبی می باشد. آلاچیق چوب پلاست نوع مقاوم آلاچیق های چوبی است که برای استفاده در مناطق پر بارش و یا مناطقی که تابش تند آفتاب دارند، توصیه می شود. در میان آلاچیق های چوبی با چوب طبیعی، آلاچیق چوبی کهور بهترین گزینه است زیرا این نوع چوب بسیار مقاوم بوده و تراکم بالایی نیز دارد اما در عین حال بسیار گران بوده و ساخت آلاچیق چوبی با این نوع چوب بسیار پرهزینه خواهد بود. از چوب روسی هم برای ساخت آلاچیق چوبی استفاده می شود.  چوب پلاست نیز از جمله متریالی است که ظاهری شبیه به چوب دارد. به همین دلیل غالبا الاچیق های ساخته شده با این متریال را به عنوان الاچیق چوبی می شناسند. 

 

آلاچیق چوبی آماده
نورپردازی آلاچیق چوبی

 

آلاچیق چوب پلاست

امروزه با توجه به گرانی متریال طبیعی چوب، استفاده از چوب پلاست محبوبیت خاصی پیدا کرده است. آلاچیق چوب پلاست در برابر رطوبت و تابش های مستقیم آفتاب مقاومت خوبی از خود نشان داده و دوام بالایی دارد. چوب پلاست ترکیبی از چوب و پلاستیک است؛ بنابراین مقاومت بیشتری نسبت به چوب طبیعی دارد. انتخاب نوع چوب باید با توجه به شرایط اقلیمی منطقه صورت پذیرد.قیمت آلاچیق چوب پلاست نیز نسبت به دیگر انواع چوب های طبیعی گردو و بلوط پایین تر بوده و تهیه آن ها به صرفه است. 

 

آلاچیق چوب پلاست
آلاچیق چوب پلاست

 

آلاچیق ترموود

آلاچیق ترموود نوع دیگری از انواع آلاچیق های چوبی بوده و بسیار مقاوم می باشند. این نوع چوب ها در مراحل ساخت حرارت زیادی می بینند در نتیجه از مقاومت بالایی نیر برخوردار می باشند. ساخت آلاچیق ترموود به صورت اصولی در کارگاه ها انجام می گیرد. معمولا انواع الاچیق چوبی اماده را با کمک متریال ترموود می سازند.
 

آلاچیق چوبی بسته
آلاچیق چوبی بسته

 

ساخت آلاچیق چوبی

یکی از مهم ترین موارد برای ساخت آلاچیق چوبی ، مکان یابی آن است. الاچیق چوبی باید در جایی ساخته شود که مشرف به مناظر زیبا همچون فضای سبز، آبشار، آبنما و ... باشد. به عبارت دیگر بهترین مکان برای ساخت الاچیق چوبی جایی است که بهترین چشم انداز را داشته باشد. پس از مکان یابی نوبت به طراحی آن می رسد. در طراحی اولیه سبک اجرایی انتخاب می گردد و بر اساس آن الاچیق طراحی می شود. یکی از مهم ترین نکاتی که در ساخت الاچیق چوبی باید مورد توجه قرار گیرد، رعایت دقیق ابعاد است. برای فضای داخلی آلاچیق چوبی مدرن و یا سنتی ، می توان از انواع مبلمان و صندلی هایی که با سبک الاچیق همخوانی داشته باشد، استفاده کرد. رنگ کفپوش ها نیز باید با سایر اجزای الاچیق هارمونی داشته باشد. این امر فضایی دلنشین و زیبا در محیط آلاچیق ایجاد می نماید.

 

قیمت ساخت آلاچیق چوبی
 الاچیق چوبی مشرف به برکه

 

از نظر سبک اجرایی انواع الاچیق چوبی را می توان به انواع آلاچیق چوبی سنتی ، آلاچیق چوبی مدرن ، کلاسیک و تلفیقی دسته بندی کرد. طراحی آلاچیق چوبی با توجه به سفارش کارفرما و اقلیم منطقه انجام می شود. برای ساخت آلاچیق می توان از چوب های سرو، کاج، ترموود و ... استفاده کرد. سرو وزن سبکی دارد. کاج نیز استحکام و مقاومت بالایی دارد. در ساخت آلاچیق چوبی می توان از ترموود استفاده کرد. این نوع چوب به دلیل شرایط فرآوری آن، نسبت به سایر چوب ها از استحکام بالاتری برخوردار است.

 

آلاچیق چوبی ساده
آلاچیق مدرن ساده

 

آلاچیق چوبی مدرن 

آلاچیق چوبی مدرن از بهترین گزینه ها برای فرار از گرمای تابستان می باشد زیرا به صورت باز طراحی شده و هوا از همه جهات آن جریان دارد. در طراحی آلاچیق چوبی مدرن معمولا از انواع طرح های چند ضلعی یا دایره استفاده می کنند. همچنین اجراهای بدون جزئیات و تزئینات کم از ویژگی های آلاچیق چوبی مدرن می باشد.

 

آلاچیق چوبی ساده
 آلاچیق چوبی ساده

 

آلاچیق چوبی سنتی

طراحی آلاچیق چوبی سنتی همراه با تزئینات بیشتر به نوع مدرن و توجه به جزئیات می باشد. در اجرای آلاچیق چوبی سنتی می توان از انواع چوب های طبیعی و مصنوعی و یا چوب پلاست و … استفاده کرد.

 

آلاچیق چوبی سنتی
 الاچیق چوبی حیاط

 

اجرای آلاچیق چوبی

برای اجرای آلاچیق چوبی ، ابتدا ستون های آلاچیق اجرا می گردد. برای اجرای ستون ها، گودال هایی ایجاد می شود که باید در یک سطح ایجاد شده باشند. هم سطح بودن گودال ها موجب هم سطح شدن ستون ها با یکدیگر می شود. سپس با استفاده از متریال مناسب همچون سیمان، ستون ها را در جای خود محکم می کنند. سپس ستون ها را با استفاده از تیغه هایی که عمود بر ستون ها اجرا می گردند، در جای خود ثابت نگه می دارند. فاصله تیغه ها از یکدیگر وابسته به طراحی و اینکه قرار است اطراف آلاچیق چوبی پنجره ایجاد گردد یا خیر، می باشد.

 

آلاجیق چوبی ارزان
ساخت آلاچیق چوبی 

 

در صورت در نظر گرفتن پنجره برای آلاچیق، گام بعدی اجرای آلاچیق چوبی اجرای چهارچوب پنجره آن است. پس از آن سقف آلاچیق اجرا می گردد. سقف را می توان به صورت شیب دار دو طرفه، یک طرفه و ... اجرا کرد. سپس، پنجره های تعبیه شده را در جای خود قرار می دهند. می توان برای زیباسازی آلاچیق چوبی فضای بیرونی آن را رنگ آمیزی کرد. گام بعدی نیز اجرای پوشش سقف الاچیق می باشد.

 

قیمت آلاچیق چوبی
الاچیق چوبی سفید

 

الاچیق چوبی اماده

خرید الاچیق چوبی اماده یکی از گزینه های مناسب برای تغییر روحیه و فضای باغ و حیاط است. مزیت نصب آلاچیق آماده چوبی بر اجرای آلاچیق چوبی ، ایجاد آلودگی های کمتر و سرعت اجرای کار است. اگر قصد دارید در حیاط منزل یا ویلای شخصیتان، آلاچیق قرار دهید، خرید آلاچیق چوبی پیش ساخته یکی از بهترین گزینه ها می باشد. بدین منظور باید طرح و مدل مد نظر خودتان را برای سازنده آلاچیق چوبی توضیح داده و بعد از طراحی و کشیدن نقشه مراحل ساخت آن در کارگاه آغاز می شود. قیمت آلاچیق چوبی پیش ساخته به عواملی همچون نوع و جنس چوب مورد استفاده در ساخت آلاچیق چوبی ساده و مدرن بستگی دارد. هم چنین سختی اجرای طرح و مدل آلاچیق پیش ساخته چوبی نیز در برآورد قیمت تاثیرگذار است.

 

الاچیق چوبی اماده
الاچیق چوبی اماده

 

کاربرد آلاچیق مدرن چوبی

از آلاچیق مدرن چوبی بیشتر برای ویلا ها و حیاط های شخصی استفاده می شود. فضاهایی مانند باغ ها و محوطه های پارک نیز از بهترین مکان ها برای نصب آلاچیق چوبی پیش ساخته است. از آلاچیق چوبی بسته در کافی شاپ ها یا رستوران باغ ها نیز می توان بهره برد. فروش آلاچیق چوبی در همه رنگ ها و مدل ها صورت می گیرد، از همین رو تنوع در انتخاب ها بسیار بالا می باشد. نوع مدرن آلاچیق چوبی قیمت مناسبی داشته و استفاده از آن برای حیاط های بزرگ توصیه می شود.

 

آلاچیق چوبی گرد آماده

 

مزایای ساخت آلاچیق چوبی ارزان

ساخت الاچیق چوبی دارای مزایایی است که به شرح زیر می باشد:

  • سازگاری با طبیعت
  • در دسترس بودن
  • قیمت مناسب
  • سازگاری با نورپردازی های متنوع
  • امکان اجرا در سبک های مختلف
  • امکان اجرا در اشکال متنوع

 

آلاچیق چوبی مدرن
آلاچیق چوبی با سقف شیبدار

 

نورپردازی آلاچیق چوبی

نورپردازی آلاچیق چوبی یکی ار بهترین راه ها برای جذاب تر کردن فضای آلاچیق می باشد. با این کار امکان استفاده از آلاچیق چوبی را در تمام ساعات شبانه روز فراهم می سازید. ساخت آلاچیق با چوب و ترکیب آن با انواع نور های ریسه ای و آفتابی جلوه زیبایی برای حیاط و باغ ویلاها ایجاد می کند. 

 

آلاچیق چوبی پیش ساخته
نورپردازی فضای داخلی آلاچیق چوبی

 

برای نورپردازی می توان از انواع چراغ های ریسه ای و یا حتی نورپردازی های کف برای تزئین آلاچیق پیش ساخته چوبی استفاده کرد. این نورپردازی ها علاوه بر ایجاد جلوه های جذاب، امکان استفاده از آن ها را در شب نیز فراهم می کنند. از این روش برای نورپردازی آلاچیق چوبی جنگلی نیز می توان استفاده کرد. 

 

ایجاد امکان استفاده از آلاچیق چوبی در شب با کمک نورپردازی

 

جمع بندی

اگر دارای باغ شخصی هستید و یا در محوطه ویلای منزلتان چشم انداز زیبایی وجود دارد که از تماشای آن بی بهره اید، اجرای آلاچیق چوبی یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما است. هیچ المانی در فضای باز نمی تواند جذاب تر و کاربردی تر از یک فضای نشستن به همراه سایبان باشد. به همین منظور باید به فکر خرید آلاچیق آماده چوبی باشید که به همه جا اشراف داشته باشد و جریان هوا در همه قسمت های آن رد و بدل شود. برای اطلاع از انواع قیمت آلاچیق چوبی اماده و یا هزینه اجرای آلاچیق چوبی در محل مورد نظرتان با همکاران ما در عمران مدرن در تماس باشید.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

محمد

آلاچیق های چوبی روی پشت بوم هم قابل اجرا هستن؟

آزیتا ابستا

یه آلاچیق چوبی هشت ضلعی با چوب روسی حدودا چند درمیاد؟

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما