آلاچیق فلزی

آلاچیق فلزی

دسته بندی

اجرای آلاچیق

تعداد ارائه دهنده ها

۳۲ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

عمران مدرن ارائه دهنده بهترین خدمات اجرای انواع آلاچیق فلزی مانند آلاچیق مدرن فلزی و آلاچیق فلزی باغی است. قیمت آلاچیق فلزی به عوامل مختلفی مانند مساحت و متراژ، نوع سقف، مبلمان و کیفیت متریال انتخابی و هزینه طراحی آلاچیق فلزی بستگی دارد. خدمات ساخت آلاچیق فلزی ارزان با بهترین و مناسب ترین قیمت ها در عمران مدرن ارائه می شود.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید
jaccuzi_banner

اجرای آلاچیق فلزی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵
طراحان باغ پارسی

طراحان باغ پارسی

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

ایوان

ایوان

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

آرامش سبز تهران

آرامش سبز تهران

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۷۷

سایه سازان کورش

سایه سازان کورش

۵

location

کرج

phone

******۰۹۱۲۳

معماری آرسس

معماری آرسس

۴

location

کرج

phone

******۰۲۶۴۴

طراحان منظر آینده

طراحان منظر آینده

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۲

سورن بام

سورن بام

۳

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

بیونیکا

بیونیکا

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

بارش سبز

بارش سبز

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۶

نیروانا

نیروانا

۵

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۱

پردیس سبز پارسیان

پردیس سبز پارسیان

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۶

ویرا طرح اسپرلوس

ویرا طرح اسپرلوس

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

چکاد بام

چکاد بام

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

فراکارنو

فراکارنو

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

ابتدا
۱
۲
۳
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

آلاچیق فلزی

فلز، اصلی ترین متریال برای ساخت هر نوع آلاچیق است و آلاچیق فلزی بهترین گزینه برای هر مدل آب و هوایی می باشد. هم چنین قیمت آلاچیق فلزی ساده سبت به نمونه‌های چوبی کمتر است. در این مدل آلاچیق نمونه های پرکار با دیتیل های زیاد قابل اجرا می باشند. محدودیتی در اجرای آلاچیق فلزي و محل نصب آن وجود ندارد. مکان های قابل استفاده برای آن شامل فضاهای باز، از جمله حیاط مجتمع‌های مسکونی، پارک‌ها، محوطه باغ‌ها و بوستان‌ها و .. است.

 

آلاچیق فلزی زیبا
آلاچیق فلزی مبلمان شده

 

در آلاچيق‌ فلزي ، جنس اصلی فریم ها از فلز است و قسمت پوشش سقف و دیواره‌ ها، از مواد مختلفی مانند شیشه، طلق یا سفال تولید می شود که برای تولید انواع آلاچیق فلزی ارزان مانند آلاچیق فلزی باغی ، آلاچیق فلزی ساده و آلاچیق مدرن فلزی به کار می روند. از انواع آلاچیق فلزی می توان در برگزاری مهمانی ها و جشن ها به عنوان فضای مناسب برای نشستن و استراحت استفاده کرد. بسته به مدل و طرح، میزان فلزی که برای ساخت آلاچیق فلزی به کار می رود و در نتیجه وزن و قیمت آن، متفاوت خواهد بود.

 

قیمت آلاچیق فلزی

به طور کلی برآورد هزینه آلاچیق فلزی که از پی فونداسیون و ستون ها و سقف تشکیل شده، با توجه به متراژ و مساحت و میزان متریال به کار گرفته شده، محاسبه می شود. عواملی مثل نوع طراحی، نوع سقف انتخابی، نوع مبلمان انتخابی، جنس و کیفیت مصالح کف و سقف و دیواره ها همگی در تعیین قیمت الاچیق فلزی موثر هستند. فلز متریال مقاوم و در عین حال پر هزینه ای است. از همین رو دوام نصب الاچیق فلزی بالا است و عمری طولانی دارد. فلزات تحت تاثیر نوسانات دمایی قرار نمی گیرند و تغییر نمی کنند. قیمت الاچیق فلزی ساده با توجه به نوع فلز و کیفیت آن، هم چنین هزینه های اجرا در محل در صورت در جا بودن آن و در صورت پیش ساخته بودن به برآورد تمام شده قیمت آلاچیق آماده فلزی بستگی دارد.

 

آلاچیق فلزی شیک
الاچیق فلزی با پوشش پارچه به روی سقف و دیواره ها

 

انواع آلاچیق فلزی

انواع آلاچیق فلزی محدودیتی ندارد و فلز را به هر فرم و ابعادی می توان در آورد. الاچيق فلزي از چند ستون و یک سقف تشکیل می شود. میزان تنوع در شکل و مدل نیز بستگی به سفارش دهنده و سلیقه وی دارد. طراحی ستون های این نوع آلاچیق اهمیت زیادی دارد و می توان ستون ها را به صورت ضخیم و بزرگ طراحی کرد یا به صورت ظریف و با تزیینات پرکار طراحی نمود. فلزات فولاد و چدن مهم ترین فلزات به کار رفته در اجرای الاچیق فلزی مدرن هستند. اگر در برابر خوردگی بخواهیم از فلزات محافظت کنیم استفاده از پوشش رنگ روغن بهترین گزینه خواهد بود.

 

آلاچیق فلزی
آلاچیق فلزی با ستون های ضخیم و بزرگ

 

به عنوان مثال، می توان به جای چهار ستون از هشت ستون استفاده کرد. امکان ساخت آلاچیق فلزی به صورت گرد نیز وجود دارد. می توان سقف را به صورت صاف یا شیب دار طراحی کرد. الاچیق باغ فلزی می تواند به صورت گرد و یا چند ضلعی و فرم های نرم طراحی شود تا جلوه زیبا تری به محیط ببخشد. برای الاچیق اهنی که در روف گاردن ها و یا حیاط ویلا ها و منازل به کار می رود می توان از انواع مدرن و ساده آلاچیق پیش ساخته فلزی استفاده نمود که در فرم های ساده تری طراحی می شوند. در کل طراحی آلاچیق فلزی ارزان تا حد زیادی به کاربرد آن بستگی دارد.

 

آلاچیق فلزی باغی
تزئینات الاچیق فلزی به همراه ستون های ظریف و باریک

 

از انواع آلاچیق فلزی هم چنین می توان به تنوع ستون های آن اشاره کرد، که هم می توانند به صورت منحنی، عمود و ایستاده و یا فرفورژه و تزئینی ساخته شود.

 

آلاچیق مدرن فلزی 

آلاچیق مدرن فلزی در انواع شکل های گوناگون مانند چهارگوش، دایره ای، پنج گوش و … طراحی می شوند. سقف آلاچیق فلزی اغلب چوبی و سفالی و دارای یک شکل هندسی می باشد. اما در آلاچیق مدرن فلزی این موضوع تفاوت هایی دارد. معمولا منظم نیستند و گاهی هم منحنی شکل از جنس فلز می باشند. می توان از سقف های گوناگونی برای طراحی این سازه ها استفاده کرد. برای طراحی سقف آلاچیق فلزی مدرن می توان از سقف های متحرک و شیشه ای و پارچه ای و چوبی که هر کدام کاربرد خاص خودشان را دارند، استفاده کرد.استفاده از الاچیق فلزی مدرن بیشتر برای روف گاردن ها و حیاط ویلا ها و منازل کاربرد دارد و هم چنین طراحی آلاچیق فلزی مدرن بسیار متنوع بوده و طبق سلیقه مشتری می تواند تغییر کند.

 

آلاچیق فلزی مدرن
آلاچیق مدرن فلزی

 

آلاچیق فلزی ساده

آلاچیق فلزی ساده معمولا از فلزات سبک مانند آلومینیوم ساخته می شود. در ساخت این نوع آلاچیق از ایجاد ستون های منحنی، تزئینات سنگین و زیاد جلوگیری می شود. معمولا سازه آلاچیق فلزی ساده با چهارستون ساده و سقف صاف یا سقف شیروانی ساخته می شود. قیمت آلاچيق فلزی ساده به دلیل استفاده از جزئیات کمتر و مدت زمان کمتر برای ساخت نسبت به انواع دیگر آلاچیق ارزان تر است. برای ساخت آلاچیق فلزی ساده از طرح ها و مدل های بدون پیچیدگی و تزئینات زیاد استفاده کرد.

 

آلاچیق ساده فلزی
کاربرد ستون ها و سقف ساده در ساخت آلاچیق فلزی

 

آلاچیق فلزی کلاسیک 

در سبک طراحی آلاچیق فلزی کلاسیک معمولا از طرح های ظریف و پیچیده استفاده می شود. الاچیق فلزی کلاسیک بر خلاف نوع مدرن طرفدرا سبک مینیمال نیست و طرح های شلوغ تر و پیچیده تر در آن به چشم می خورد. پیچیدگی های اجرای آلاچیق فلزي کلاسیک یا سنتی بیشتر در طراحی ستون های آلاچیق ، سقف و طراحی مبلمان آن به چشم می خورد. سبک های کلاسیک در اجرای آلاچیق فلزی ، برای محوطه های بزرگ و با مساحت زیاد مورد استفاده قرار می گیرد زیرا تزئینات و جزئیات طراحی آلاچیق فلزی کلاسیک باعث شلوغ تر به نظر رسیدن محیط می شود.

 

آلاچیق فلزی باغی

ساخت آلاچیق فلزی باغی برای محیط‌ هایی مثل خانه باغ‌ ها و محیط های برگزاری مراسمات و جشن ها کاربرد دارد. استفاده درست و به جا از این نوع آلاچیق بسیار اهمیت دارد و حتما قبل از خرید باید با مشاورین و فروشندگان مشورت کرد. از آلاچیق فلزی باغی در حیاط منازل به شرط متراژ زیاد و همچنین در حیاط ویلا ها می توان استفاده نمود. دکوراسیون داخل آلاچیق فلزی باغی را نیز می توان با انتخاب درست مبلمان و جای گذاری آن ها زیباتر کرد و تبدیل به محل خوبی برای پذیرایی نمود. از بهترین انتخاب ها برای الاچیق باغ ، متریال فلز می باشد. الاچیق باغ فلزی علاوه بر سادگی و زیبایی ظاهری که دارد، دوام و ماندگاری بالایی دارد و خرید آن با توجه به هزینه ساخت آلاچیق فلزی بسیار به صرفه است.

 

آلاچیق مبلمان شده
استفاده از آلاچیق فلزی در محوطه باغ و ویلا ها و مبلمان کردن آن

 

ساخت آلاچیق فلزی

طراحی و ساخت آلاچیق فلزی می تواند به شکل های مختلف اجرا شود. از طراحی اسکلت آلاچیق فلزی گرفته تا طراحی پوشش و سایبان آن همگی با توجه به اصول ساخت آلاچیق فلزی ساده و تبحر سازنده آلاچیق فلزی و سلیقه کارفرما بستگی دارد. در ادامه به توضیح مراحل ساخت آلاچیق فلزی پرداخته شده است.

 

ساخت آلاچیق فلزی
اجرای ستون های فلزی الاچیق فلزی

 

بررسی محیط قبل از نصب آلاچیق فلزی

اولین نکته اساسی در ساخت آلاچیق فلزی ، همخوانی محیط با الاچیق است. به این صورت که ابتدا از قبل محیطی که برای آلاچیق فلزي در نظر گرفته شده بررسی شود و تعداد مخاطبین فضایی نیز معلوم شود.

 

تهیه نقشه ساخت آلاچیق فلزی

نقشه ساخت آلاچیق فلزی شامل نقشه فریم ها و جای ستون ها و فرم و طراحی آن ها است که در محل مشخص می شود. با توجه به نقشه ساخت آلاچیق فلزی می توان ساده یا کلاسیک بودن آلاچیق آهنی و مدل آن را مشخص کرد. هم چنین ابعاد، سایز ستون ها، طول دهانه و … با توجه به نقشه ساخت آلاچیق فلزی مشخص می شود.

 

کارگذاری ستون های آلاچیق فلزي 

پس از مشخص کردن مساحت نوبت به کارگذاری صفحه ستون ها می رسد. صفحه ستون ها به جهت تامین نحوه ی اتصال ستون ها با زمین به کار می روند. این امر استحکام الاچیق فلزی را تضمین می کند.

 

ساخت آلاچیق فلزی
اجرا و نصب الاچیق فلزی

 

نصب چهارچوب آلاچیق فلزی

سپس نوبت به نصب چهارچوب فلزی آلاچیق فلزی یا اسکلت آلاچیق فلزی می رسد. چهارچوب فلزی با توجه به جنس و موقعیت، یا باید توسط ضد زنگ پوشانده شود. به طور مثال فولاد ضد زنگ گالوانیزه در برابر زنگ زدگی مقاوم است و در برابر باد شدید و بارش برف و باران که در خارج از منزل ایجاد می شود مقاومت می کند. این نوع آلاچيق فلزي ، نیاز به تعمیر و نگهداری حرفه ای ندارند و با گذشت زمان مقاوم می مانند. نوعی دیگر از فلزات با شاسی های چوبی، پوشانده می شوند به طوری که هیچ بخشی از فلز، از زیر شاسی ها نمایان نباشد و به این ترتیب بارش ها و تغییرات آب و هوایی به فلز آن آسیب نرساند.

 

نصب سقف آلاچیق فلزی

مرحله آخر نصب سقف است. در این مرحله می توان از انواع و اقسام سقف ها بهره برد. انواع سقف ها مثل منظم، سقف گرد و قوس دار برای مشتری ها و سقف جعبه ای با پانل های عمودی برای تسهیل جریان بارش از پشت بام، محکم ترین و با دوام ترین نوع سقف است و از جمله مزایای مثبت آلاچیق فلزی ارزان است که تقریباً در هر اندازه موجود است.

 

آلاچیق فلزی باغی
استفاده از آلاچیق فلزی در فضای باز و مبلمان کردن آن

 

نکات نصب الاچیق فلزی

برای نصب الاچیق فلزی لازم است نکاتی را در نظر داشته باشید که رعایت آن ها ضروری می باشد. در ادامه به بررسی نکات نصب الاچیق فلزی پرداخته می شود.

 

  • توپوگرافی زمین: باید دقت داشت محل اجرای آلاچیق فلزی مسطح بوده و به روی شیب قرار نداشته باشد. در صورت ساخت آلاچیق فلزی ساده به روی شیب الزامات زیادی است که باید رعایت شوند.
  • پوشش فلز: برای جلوگیری از زنگ زدگی و فرسودگی فلز بهتر است به روی فلز از یک لایه پوشش رنگ ضد زنگ و یا رنگ روغن استفاده نمود تا دوام آلاچیق فلزی مدرن تامین شود.

 

آلاچیق پیش ساخته فلزی

نوع دیگری از آلاچیق فلزی ، از نوع پیش ساخته و آماده است که از پیش خریداری شده و تنها تا محل نصب حمل شده و نیازی به فونداسیون و پی ندارد. تنها موردی که در انتخاب آلاچیق آماده فلزی باید به آن توجه داشت، همخوانی آن با محیط اطراف است. در انتخاب آلاچیق پیش ساخته فلزی باید به کاربرد، متراژ و مبلمان دیگر فضا توجه داشت. آلاچیق پیش ساخته فلزی نیاز به فضای دائمی ندارد و قابل جابجایی است. قیمت آلاچیق پیش ساخته فلزی تا حد زیادی به نوع فلز، روکش آن و ابعاد و سهولت در جابجایی آن بستگی دارد.

 

آلاچیق پیش ساخته فلزی
آلاچیق پیش ساخته فلزی

 

کاربرد های آلاچیق فلزی

از آلاچیق های فلزی می توان تقریبا در هر محیطی استفاده نمود. از آلاچیق ها عموما در فضاهای باز مانند باغ ها، روف گاردن ها و فضاهای سبز پارک ها و یا حیاط منازل می توان استفاده کرد. آلاچیق فلزی باغ معمولا در ابعاد بزرگ تری ساخته می شود و از آن برای ایجاد فضای نشیمن در باغ ها و فضاهای سبز استفاده می شود. انواع آلاچیق فلزی برای حیاط منازل و ویلا ها نیز ساخته و نصب می شود. تاثیری که ساخت آلاچیق فلزی بر زیبایی بصری ساختمان ها دارد، قابل چشم پوشی نیست و برای طراحی آلاچیق مدرن فلزی برای آپارتمان ها و ویلا ها باید نهایت دقت را در طراحی به کار برد.

 

آلاچیق ساده فلزی
آلاچیق فلزی ساده

 

مزایای آلاچیق ارزان فلزی

مقاومت و استحکام زیاد از مزایای آلاچیق فلزی است. از مزایای دیگر آن، این است که بعد از سال ها با رنگ زدن دوباره می توان آن را نو کرد. از آنجایی که این آلاچیق ها فلزی هستند، محدودیت رنگ ندارند و می توان آن ها را به هر رنگی در آورد. از مزایای آلاچيق فلزي امکان استفاده از آن در ابعاد بزرگ و در نتیجه پوشش فضایی بیشتر است. امكان اجرای طرح های سفارشی و خاص با متریال فلزی سریع تر و راحت تر است هم چنین هزینه های کمتری را در بر دارد. بنابراین ساخت آلاچیق فلزی برای طراحان و سازندگان آسان تر خواهد بود.

 

معایب آلاچیق فلزی

سقف و ستون های آلاچیق مدرن فلزی باید از معرض زنگ زدگی دور بمانند. یکی از راه های انجام این کار، رنگ کردن بدنه آلاچیق فلزي است. این کار سازه را از زنگ زدگی و آسیب دیدن در برابر عواکل جوی حفظ می کند.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما