آلاچیق سنگی

آلاچیق سنگی

دسته بندی

اجرای آلاچیق

تعداد ارائه دهنده ها

۲ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

قیمت آلاچیق سنگی به متراژ پروژه، نوع سنگ و هزینه های حمل و نقل و نصب بستگی دارد. انواع الاچیق سنگی مانند آلاچیق سنگی ویلا و آلاچیق سنگی رومی را می توانید با مناسب ترین قیمت در سایت عمران مدرن بیابید. برای اطلاع از لیست قیمت آلاچیق سنگی با همکاران ما در عمران مدرن تماس بگیرید.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید
jaccuzi_banner

اجرای آلاچیق سنگی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵
بارش سبز

بارش سبز

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۶

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

آلاچیق سنگی

آلاچیق سنگی به نوعی از پر تنوع ترین و پر کاربرد ترین انواع آلاچیق است. دوام بالای انواع الاچیق سنگی باعث می شود طرفداران زیادی داشته باشد و برای محوطه های باغ، رستوران ها، ویلا و ... مورد استفاده قرار بگیرد. قیمت آلاچیق سنگی نسبت به انواع دیگر آلاچیق بیشتر بوده و به علت سنگینی متریال و کیفیت بالای آن می تواند هزینه های زیادی را برای کارفرما به همراه داشته باشد. برای ساخت آلاچیق سنگی رومی می توان هم از سنگ های مصنوعی و هم طبیعی استفاده نمود. 

 

آلاچیق سنگی
آلاچیق سنگی

 

آلاچیق سنگی به دلیل استفاده از متریال طبیعی ، حس طبیعت را به مخاطب القا می کند و فضای دلنشینی را برای استراحت و استفاده از چشم انداز به وجود می آورد. نوعی از الاچیق سنگی نیز ساخته می شود که برای نگهداری و قرار دادن اشیا تزئینی و با ارزش در مرکز آن طراحی می شود و برای استراحت و نشستن افراد در نظر گرفته نشده است. این نوع آلاچیق سنگی معمولا ستون های حجیم و قطوری داشته و از تزئینات زیادی در بدنه و سقف آن استفاده می شود.

 

قیمت آلاچیق سنگی

آلاچیق سنگی اغلب با متریال های دیگر مانند فلز یا چوب ترکیب می شود و نمای جذاب تری را ایجاد می کند. در کل آلاچیق سنگی از مهم ترین المان های معماری در طراحی محوطه و فضای باغ است که طراحی درست آن جذابیت فضا را چندین برابر می کند. قیمت آلاچیق سنگی به عوامل متعددی مانند نوع و جنس سنگ، نوع طراحی و اجرای آلاچیق سنگی و پیش ساخته یا در جا بودن آن بستگی دارد. از دیگر عوامل موثر بر قیمت آلاچیق سنگی می توان به متراژ، مساحت و ابعاد الاچیق سنگی اشاره نمود.

 

الاچیق سنگی
آلاچیق سنگی باز

 

انواع الاچیق سنگی

حال به معرفی بیشتر سازه آلاچیق سنگی می پردازیم. در ساخت الاچیق سنگی ، در ستون ها و دیواره ها از سنگ استفاده می شود و در پوشش سقف از متریالی به جز سنگ استفاده می شود. سنگ هایی که در ساخت انواع آلاچیق سنگی رومی ، ویلا و مدرن استفاده می شود، هم می توانند طبیعی و هم مصنوعی باشند. استفاده از انواع سنگ های طبیعی یا مصنوعی در ساخت آلاچیق سنگی به موقعیت و کاربرد آلاچیق بستگی دارد و باید از لحاظ زیبایی شناختی مورد بررسی قرار بگیرد.

 

آلاچیق سنگی
آلاچیق با سنگ طبیعی

 

آلاچیق سنگی ویلا

آلاچیق سنگی ویلا اکثرا به صورت باز طراحی می شود و برای استفاده از مناظر و فضای سبز ویلا مورد استفاده قرار می گیرد. باز بودن اطراف آلاچیق سنگی ویلا این امکان را به ما می دهد تا در عین حال که از هوای آزاد و مناظر لذت می برید، بدون دغدغه در زیر سایبان الاچیق سنگی استراحت کنید. برای ساخت آلاچیق سنگی ویلا می توان از اسکلت فلزی استفاده کرده و سپس روی اسکلت ستون های فلزی را به کمک انواع سنگ ها، پوشاند.

 

آلاچیق سنگی ویلا
آلاچیق سنگی ویلا

 

آلاچیق سنگی رومی

آلاچیق سنگی رومی از سازه های روم باستان الهام گرفته شده و در طراحی آن از سرستون ها و المان های معماری یونان باستان استفاده می شود. قیمت آلاچیق سنگی رومی بسیار بالا بوده و هزینه های بالاسری آن مانند حمل و نقل نیز بر بالاتر رفتن هزینه ها موثر هستند. در ساخت آلاچیق سنگی رومی معمولا از متریال دیگری برای ترکیب استفاده نمی شود و از سنگ سفید یا رگه دار مرمر برای طراحی آلاچیق سنگی رومی استفاده می شود. محوطه های بزرگ باغ ها و رستوران ها گزینه های خوبی برای نصب آلاچیق سنگی رومی هستند.

 

آلاچیق سنگی رومی
آلاچیق سنگی رومی

 

کاربرد آلاچیق سنگی

آلاچیق های سنگی کاربرد های زیادی دارند و طبق این کاربرد ها با انواع سنگ ها و در انواع مدل ها ساخته می شوند. آلاچیق سنگی گنبدی با ستون های گرد از رایج ترین انواع الاچیق سنگی است که در بیشتر مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد. در به انواع کاربرد های آلاچیق سنگی اشاره شده است.

  • فضای روف گاردن
  • محوطه ویلا
  • حیاط خانه
  • باغ ها
  • رستوران ها و فضاهای تفریحی

 

الاچیق سنگی
ستون های سنگی آلاچیق سنگی

 

آلاچیق سنگی ترکیبی

یکی از جذاب ترین ویژگی های آلاچیق سنگی ترکیب آن با انواع متریال ها می باشد. به عنوان مثال اگر می خواهید با اجرای آلاچیق سنگی در فضا حس سنتی ایجاد کنید، می توانید از ترکیب آن با سفال استفاده کنید. اگر حس گرمی و نزدیکی به طبیعت از اولویت های شما در ساخت الاچیق سنگی می باشد، می توانید از ترکیب آن با چوب استفاده کنید.

 

آلاچیق سنگی
مبلمان الاچیق سنگی

 

ساخت آلاچیق سنگی

برای ساخت الاچیق سنگی ابتدا باید هدف از نصب این نوع آلاچیق در محیط را مشخص کنید. اگر به دنبال ایجاد فضایی آرام و ساده برای محیط کوچکی می گردید بهتر است از آلاچیق سنگی رومی استفاده نکنید و نوع ساده آن را انتخاب کنید. هم چنین انتخاب آلاچیق سنگی مدرن می تواند گزینه خوبی برای تزئین حیاط منزل و یا ویلا باشد. در هنگام ساخت الاچیق سنگی نکاتی وجود دارد که باید حتما رعایت شود. در ادامه این نکات مورد بررسی قرار می گیرند.

  • نحوه چیدمان سنگ ها: اگر از سنگ های رودخانه ای و طبیعی استفاده می کنید، نوع چیدمان و ترتیب آن ها از اهیمت ویژه ای برخوردار می شود
  • جنس سنگ: هنگام ساخت الاچیق سنگی باید جنس سنگ ها و مناسب بودن آن ها برای کاربری را در نظر داشته باشید.
  • قیمت آلاچیق سنگی: برآورد قیمت ها پیش از شروع هر کاری از مهم ترین اقداماتی است که باید حتما صورت بگیرد. قیمت آلاچیق سنگی نیز قبل از طراحی و ساخت باید به خریدار اعلام گردد.

 

آلاچیق سنگی
آلاچیق سنگی ویلایی

 

مزایای الاچیق سنگی

از جمله مزایای آلاچیق سنگی می توان به ماندگاری و دوام بالایی که در شرایط آب و هوایی مختلف دارند، استحکام و مقاومت بالا، تنوع بالا در ایجاد طرح های زیاد و ترکیبی با متریال های مختلف و استفاده از چشم انداز های طبیعی با طراحی باز آلاچیق سنگی اشاره نمود.

 

معایب آلاچیق سنگی

سنگ، متریال سنگینی است و جابجایی و حمل و نقل آن ممکن است هزینه های بالایی را در بر داشته باشد. حجیم بودن و بزرگ بودن ابعاد آلاچیق سنگی این محصول را برای استفاده در محوطه های کوچک و شلوغ غیر مناسب می سازد. قیمت آلاچیق سنگی به نسبت دیگر انواع آلاچیق تا حدی بالاتر بوده همین موضوع محدودیت هایی برای تهیه آن ایجاد می کند.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۲.۸ از ۵ - از مجموع ۵ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما