آبنمای صخره ای

آبنمای صخره ای

دسته بندی

اجرای آبنما

تعداد ارائه دهنده ها

۲۹ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

قیمت آبنما صخره ای به عوامل مختلفی مانند نوع سنگ ها و کیفیت آن ها، ابعاد و طرح های مختلف ابنما صخره ای و روش ساخت آبنما صخره ای بستگی دارد. هزینه هایی مانند حمل و نقل و دستمزد نصاب نیز باید در نظر گرفته شوند. برای اطلاع از قیمت انواع آبنمای صخره ای می توانید با همکاران ما در عمران مدرن تماس بگیرید.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید
renov_banner

اجرای آبنمای صخره ای

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵
طراحان باغ پارسی

طراحان باغ پارسی

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

ایوان

ایوان

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

مدل ساز

مدل ساز

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۶

نوآوران اثر

نوآوران اثر

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱٢٢

آرامش سبز تهران

آرامش سبز تهران

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۷۷

معماری آرسس

معماری آرسس

۴

location

کرج

phone

******۰۲۶۴۴

طراحان منظر آینده

طراحان منظر آینده

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۲

سورن بام

سورن بام

۳

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

بیونیکا

بیونیکا

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

بارش سبز

بارش سبز

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۶

نیروانا

نیروانا

۵

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۱

پردیس سبز پارسیان

پردیس سبز پارسیان

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۶

آسان طراح

آسان طراح

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

ویرا طرح اسپرلوس

ویرا طرح اسپرلوس

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

ابتدا
۱
۲
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

آبنمای صخره ای

آبنمای صخره ای همان طور که از نامش پیداست، آبنماهایی هستند که تقلیدی از صخره ها و آبشارها در طبیعت هستند و بیشتر در باغ ها و محوطه ها اجرا می شود. ابنمای صخره ای در پارک ها و خیابان ها و فضاهای سبز نیز کاربرد دارد. البته در فضاهای داخلی نیز در لابی هتل ها و یا فضاهای بزرگ استفاده می شود. آبنمای صخره ای نیاز به دقت اجرا دارد تا طرح نهایی به صورت طبیعی جلوه کند. بنابراین بهتر است سراغ افراد باتجربه در زمینه اجرای آبنما رفت. در برخی موارد آبنمای صخره ای در فضاهای باز نیاز به طراحی توسط معمار منظر دارد تا با هماهنگی بیشتری با محیط اطراف خود باشد. یکی دیگر از آبنماهایی که در فضای باز به صورت طبیعی اجرا می شود، آبنمای ژاپنی است که ترکیبی از سنگ ها با شکل های طبیعی و بامبو است. 

 

هزینه اجرای آبنمای صخره ای
آبنمای صخره ای

 

قیمت آبنما صخره ای

قیمت آبنما صخره ای بسته به ابعاد و مقیاس کار متفاوت است. همچنین با توجه به شرایطی که پیشتر ذکر شد، اگر در اجرای آبنمای صخره ای نیاز به زیرسازی از جمله عایق کاری و زهکشی باشد هزینه های این مراحل نیز حساب خواهد شد. ارتفاع ابنمای صخره ای و همچنین استحکام سازه آن و پروفیل های استفاده شده در آن قیمت آبنما صخره ای متفاوت خواهد بود. آبنمای صخره ای می تواند از سنگ های پلاک، لاشه، رودخانه ای و … ساخته شود. طراحی و روش ساخت آبنما صخره ای از جمله مواردی است که در برآورد قیمت آبنما صخره ای موثر است.

 

قیمت اجرای آبنمای صخره ای
آبنمای سنگی حیاط

 

انواع طرح آبنمای صخره ای

آبنمای صخره ای به دو صورت صخره سازی مصنوعی یا آبنمای سنگی طبیعی اجرا می شود. در اجرای مصنوعی با سیمان صخره های سنگی را شکل می دهند. ابنمای صخره ای سنگی با سنگ هایی مانند سنگ لاشه، سنگ ورقه ای و پوکه های معدنی اجرا می شود. بدیهی است آبنما صخره ای طبیعی با سنگ جلوه زیباتر و طبیعی دارد. در برخی موارد ابنما صخره ای دیواری از ترکیبی از دو مصالح یعنی سنگ و سیمان اجرا می شود. آبنما صخره ای سیمانی با کمک متریال سیمان و سنگ ساخته می شود. استفاده از این روش ساخت برای باغ ها و فضاهایی که به مساحت بیشتری ابنمای صخره ای نیاز دارند، مرسوم است. 

 

قیمت ساخت آبنمای صخره ای
آبنمای سنگی

 

روش ساخت آبنما صخره ای

قبل از شروع اجرای آبنمای صخره ای ، باید اقدام به طراحی آن کرد. برای رسیدن به طرح مناسب بهتر است از طراحان منظر کمک گرفت. برای رسیدن به طرح مورد نظر، باید مراحل زیر به ترتیب انجام گردد.

 

قیمت اجرای آبنمای صخره ای
اجرای ابنمای صخره ای

 

انتخاب محل آبنما و حفاری

انتخاب محل اجرای آبنمای صخره ای با نظر طراح انجام می شود. اما در حالت کلی باید در معرض باد قرار نگیرد، زیرا باعث تغییر جهت آب در آبنما می شود. پس از تعیین محل آبنما باید لایه لاستیکی و آستر اندازه گرفته شده و برش داده می شود و در محل مورد نظر پهن می شود.

 

ابنما صخره ای
محل اجرای آبنمای صخره ای در باغ

 

عایق کاری و زهکشی

پس از تعیین محل اجرای آبنمای صخره ای ، محل مورد نظر به خصوص اگر آبنما به دیواری تکیه داده باشد، باید عایق کاری شده و تاسیسات لوله کشی آن به نحو صحیحی اجرا شود. در باغ ها و محوطه ها اطراف ابنما صخره ای دیواری باید زهکشی شوند تا آب به قسمت های دیگر نفوذ نکنند. در اجرای آبشار صخره ای توجه به گیاهان اطراف آبنما ضروری است. بنابراین همان طور که پیشتر ذکر شد، این آبنماها قبل از اجرا نیاز به طراحی دارند. 

 

اجرای تاسیسات، سازه و شکل دهی آبنما

حوضچه مخصوص جهت قرارگیری پمپ آب اجرا می شود. طرح دلخواه آبنما اجرا شده و با میلگرد و پروفیل مخصوص اجرا می گردد. در نهایت پس از جوشکاری سازه را با تور رابیتس پوشش مس دهند، بهتر است رابیتس به صورت دولایه اجرا گردد. پس از آن روی تورهای رابیتس ملات ماسه سیمان کشیده می شود. پس از خشک شدن ملات ماسه سیمان، ملات تکمیلی روی آن اجرا می شود. ملات تکمیلی ترکیبی از ماسه پودر سنگ، سیمان و پودر رنگی است. 

 

زیرسازی و ساخت آبنمای صخره ای
زیرسازی آبنمای صخره ای

 

آرایش و تنظیم سنگ ها

پس از اجرای تاسیسات و زیرسازی آبنما، مرحله قرار دادن سنگ هاست. سنگ های استفاده شده در اجرای آبنمای سنگی اندازه های مختلفی دارد که با ترکیب آنها شکل های مختلفی اجرا می گردد. 

 

قیمت ابنما صخره ای
روش ساخت آبنما صخره ای

 

بهتر است از سنگ هایی در ابعاد مختلف انجام شود. تا سنگ ها در یکدیگر گیر کرده و ثابت شوند. سنگ های بزرگ را با ملات باید ثابت کرد. سنگ ها عموما در سه گروه درشت، متوسط و کوچک دسته بندی می شوند و بسته به طرح در اجرای آبنمای صخره ای استفاده می شوند. توجه شود که نحوه آرایش سنگ ها به گونه ای باشد که بر روی هم پایدار باشند.

 

قیمت نصب ابنمای صخره ای
ابنمای صخره ای پله ای

 

درزگیری

در نهایت، ترک ها و شکاف های کوچک آبنمای صخره ای با فوم تیره مخصوص پر می شود. درزگیر فوم در سطوح مرطوب عملکرد بسیار خوبی دارد. در صورتی که قصد استفاده از ماهی داخل حوضچه ابنما صخره ای دیواری باشد، باید از سایر مهر و موم های کف به جای آب بندهای مخصوص آبشار صرف نظر کرد. زیرا دارای مواد شیمیایی سمی هستند که باعث آلودگی آب می شود.

 

آبنمای صخره ای با سنگ طبیعی
ابنمای صخره ای با سنگ ورقه ای

 

در طراحی و اجرای آبنمای صخره ای باید به موارد زیر توجه کرد:

  • آبنما در معرض آلودگی قرار نگیرد، به طور مثال ساخت آبنما در زیر درخت باعث می شود حشرات و ذرات وارد آبنما شوند.
  • تهمیداتی جهت جلوگیری از یخ زدن آبنما در زمستان در نظر گرفته شود. زیرا باعث ترکیدگی لوله ها و مصالح آن می شود.
  • موارد ایمنی در بخش های الکتریکی آبنمای صخره ای رعایت شود تا باعث ایجاد اتصال در مجاورت آب نشود.

 

آبنمای صخره ای سیمانی
ابنمای صخره ای باغ

 

مزایای آبنمای صخره ای

  • صدای آب در فضا باعث تلطیف و حس آرامش در فضا می شود.
  • آبنمای صخره ای به دلیل ایجاد صدای آب، آلودگی صوتی را پوشش می دهد.
  • فرایند تبخیر در آبنما باعث خنکی محیط اطراف آن می شود.
  • ابنما صخره ای نیاز به هزینه نگهداری کمتری دارد.

 

اجرای آبنمای ژاپنی
آبنمای ژاپنی

 

نورپردازی آبنمای صخره ای

در صورت تمایل می توان آبنمای صخره ای را با استفاده از چراغ های مخصوص داخل آب نورپردازی کرد. این چراغ ها واش لایت نام دارند که هزینه بالاتری دارند. می توان اطراف ابنمای صخره ای را با چراغ ها معمولی نورپردازی کرد و جهت نور را سمت آبنما تنظیم کرد.

 

طراحی و اجرای آبنمای صخره ای
نورپردازی آبنمای صخره ای با چراغ های واش لایت

 

هزینه آبنمای صخره ای
نورپردازی آبنمای صخره ای 

 

تاسیسات آبنمای صخره ای

پمپ آب آبنمای صخره ای به گونه ای است که در محفظه یا گودال مخصوصی به منظور هدایت آب قرار می گیرد. در واقع پمپ آب در پایین ترین تراز درون حوضچه قرار می گیرد. اتصال پمپ به نازل آب توسط لوله کشی انجام می شود. چینش سنگ های طبیعی یا مصنوعی باعث تداعی آبشار در هنگام فرو ریزش آب در ابنما صخره ای دیواری می شود.

 

پمپ آب آبنمای صخره ای
جزئیات اجرای آبنمای صخره ای

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما