آبنمای دیواری

آبنمای دیواری

دسته بندی

اجرای آبنما

تعداد ارائه دهنده ها

۲۲ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

تعیین هزینه نصب آبنمای دیواری به تجهیزات مورد استفاده در آن، ابعاد و اندازه و پیچیدگی طرح بستگی دارد. خدمات نصب و اجرای آبنمای دیواری مانند آبنمای دیواری سنگی ، آبنمای شیشه ای دیواری ، آبنمای دیواری خانگی و ابنما دیواری حیاط با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت آبنما دیواری در عمران مدرن ارائه می شود. برای خرید آبنما دیواری با همکاران ما در عمران مدرن تماس بگیرید.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید
jaccuzi_banner

اجرای آبنمای دیواری

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵
ایوان

ایوان

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

آرامش سبز تهران

آرامش سبز تهران

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۷۷

معماری آرسس

معماری آرسس

۴

location

کرج

phone

******۰۲۶۴۴

طراحان منظر آینده

طراحان منظر آینده

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۲

سورن بام

سورن بام

۳

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

نیروانا

نیروانا

۵

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۱

پردیس سبز پارسیان

پردیس سبز پارسیان

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۶

آسان طراح

آسان طراح

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

ویرا طرح اسپرلوس

ویرا طرح اسپرلوس

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

چکاد بام

چکاد بام

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

آرچی پرژن

آرچی پرژن

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۱

گلدن لوتوس

گلدن لوتوس

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

آبگون دیزاین

آبگون دیزاین

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۶۶

نگین آذین پارت

نگین آذین پارت

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

ابتدا
۱
۲
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

آبنمای دیواری

آبنمای دیواری یکی از انواع آبنماهاست که در فضاهای داخلی کاربری های مختلف از جمله لابی ساختمان های مسکونی، هتل ها، رستوران ها، پاساژها و در فضاهای خارجی رستوران باغ ها و یا ویلاها و محوطه های تفریحی کاربرد دارد. ابنمای دیواری در طرح های مختلف می تواند اجرا شود و ابعاد محل ریزش آب در آن به طرح بستگی دارد. برخی از انواع اب نما دیواری به صورت پیش ساخته در بازار موجود است و پس از خرید آبنما دیواری می توانید آن را به سادگی در محل نصب نمایید. برخی دیگر که طراحی منحصر به فردی دارند، قطعات و اجزای مورد نیاز آن خریداری شده و در محل اجرا می شوند. آبنمای دیواری به دیوار خیس هم معروف است و عموما به این صورت است که آب از حفره ها خارج شده و به محلی در پایین آبنما می ریزد. نصب آبنما دیواری باعث ایجاد طراوت در محیط و خنکی هوای اطراف می شود.

 

آبنمای دیواری حیاط
آبنمای دیواری

 

 

قیمت آبنما دیواری

قیمت آبنما دیواری با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود. انواع آبنما دیواری در مدل ها و متریال های مختلفی تولید می شود که هر کدام رنج قیمت مشخصی دارند. قیمت آبنمای دیواری بیشتر از هر چیز به نوع آبنما، متریال و ابعاد آن بستگی دارد. از  دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت آبنما دیواری می توان به روش های اجرا و نصب آن اشاره نمود.

 

انواع طرح آبنمای دیواری

بسته به سبک طراحی و صلاحدید طراح، می توان از انواع مختلف آبنمای دیواری استفاده کرد. از انواع اب نما دیواری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آبنمای دیواری مخزن دار
  • آبنما دیواری حیاط (با لوله کشی آب) دو نوع ایستاده و نصب شده
  • ابنمای دیواری چند تشتکه
  • آبنمای دیواری آبشاری
  • آبنمای دیواری خانگی
  • ابنمای دیواری باغی
  • آبنمای دیواری شیشه ای
  • ابنمای دیواری سنگی
  • آبنمای دیواری سبز

در ادامه به توضیح هر کدام از انواع آبنما دیواری پرداخته شده است.

 

آبنمای دیواری خانگی
آبنمای دیواری با نازل پرده ای

 

آبنمای دیواری مخزن دار

از انواع بسیار ساده ابنما دیواری ، می توان به آبنمای دیواری مخزن دار اشاره کرد. این نوع آبنما مخزنی داخل خود دارد که آب مورد نیاز خود را با پمپی به گردش در می آورد. اغلب از این نوع آبنما در بالکن ها، تراس ها و یا ورودی رستوران و هتل ها استفاده می شود. این نوع آبنما که از مصالح فایبرگلس، سرامیک و سنگ ساخته می شود، قیمت آبنما دیواری مخزن دار در مقایسه با دیگر انواع آبنما مناسب تر می باشد.

 

آبنمای دیواری محوطه
آبنمای دیواری مخزن دار

 

آبنمای دیواری حیاط

آبنمای دیواری حیاط در دیوار حیاط نصب می شود. در برخی موارد نصب آبنما به صورت توکار در دیوار است و سیستم آبنما داخل آن تعبیه شده است. در برخی موارد آبنماها بر روی دیوار نصب شده است که عموما ظاهری کلاسیک دارند. آبنما دیواری حیاط بیشتر از نوع سنگی و کلاسیک می باشد و در کنار استخر ها و حوض های حیاط نصب می شود.

 

قیمت آبنمای دیواری
آبنمای دیواری باغ

 

نصب آبنمای دیواری
آبنمای دیواری باغ با نازل پودری

 

آبنمای دیواری چند تشتکه

آبنمای دیواری چند تشتکه دارای دو، سه و یا چهار تشتک است که آب پس از خروج از هر کدام از تشتک ها به تشتک دیگری که در ترازی پایین تر قرار گرفته می ریزد. ابنمای دیواری چندتشتکه با ایجاد صدای ملایم شرشر آب باعث ایجاد آرامش و طراوت محیط می شود.

 

اجرای آبنمای دیواری
آبنمای دیواری چند تشتکه

 

آبنمای دیواری آبشاری

این نوع آبنما تقلیدی از آبشار طبیعی می باشد که آب به صورت آبشاری از دیوار به سمت پایین سرازیر می شود. عموما ارتفاع آن به اندازه یک طبقه است و برخی اوقات به صورت ساده و مینیمال اجرا می شود و در برخی طرح ها به صورت صخره ای و طبیعی اجرا می شود.

 

هزینه آبنمای دیواری
آبنمای دیواری آبشاری

 

آبنمای دیواری خانگی

آبنمای دیواری خانگی عموما در دیوار نصب می شوند و بیشتر مانند مجسمه هستند. بنابراین نحوه نصب و استفاده آسانی دارند.

 

آبنمای دیواری رومی
آبنمای دیواری کلاسیک

 

آبنما دیواری باغی

آب همواره یکی از عناصر اصلی باغ های ایرانی بوده و هست. به همین منظور نصب آبنما دیواری باغی امروزه از طرفداران زیادی برخوردار است. قیمت آبنما دیواری باغی بر اساس ابعاد و متریال آبنما و هم چنین نوع طراحی آن تعیین می شود.

 

 

هزینه اجرای آبنمای دیواری
آبنمای دیواری پرده ای

 

 

انواع مصالح آبنمای دیواری

مصالح مورد استفاده در ساخت آبنمای دیواری ، بسته به نوع سبک طراحی و ابعاد آنها متفاوت است. مصالح رایج در ساخت اب نما دیواری عبارتند از:

  • ابنما دیواری سرامیکی
  • آبنمای دیواری سنگی
  • آبنمای دیواری شیشه ای
  • آبنمای دیواری اکریلیک
  • ابنمای دیواری فلزی

 

انواع آبنمای دیواری
آبنمای دیواری پلی استر

 

آبنمای دیواری سرامیکی

آبنمای دیواری سرامیکی بیشتر در فضاهای داخلی کاربرد دارد، زیرا این نوع آبنماها مقاومت مناسبی در برابر تغییرات دمای فضای باز ندارند. در مناطق گرم که تغییرات دما زیاد نباشد می توان از آنها در فضای خارجی نیز استفاده کرد.

 

آبنمای دیواری سنگی

آبنمای دیواری سنگی مقاومت بسیار مناسبی در فضای خارجی دارند، بنابراین بیشترین کاربرد را در محوطه باغ ها و یا حیاط دارد. اغلب سنگ استفاده شده در ساخت این آبنماها سنگ گرانیت، مرمر و یا آهک است. آبنما دیواری سنگی با الهام از طبیعت و استفاده از متریال طبیعی سنگ ساخته می شود. می توان برای زیبایی بیشتر از تزئینات و سنگ بری ها زیبا در ساخت آبنما دیواری سنگی بهره برد. از مزایای آبنمای دیواری سنگی ، می توان به دوام بالای آن ها و مقاومت بالا در برابر سایش و ضربه اشاره نمود.

 

هزینه آبنمای سنگی
آبنمای دیواری سنگی

 

آبنمای دیواری شیشه ای

آبنمای دیواری شیشه ای مناسب فضای داخلی است و ظرافت طراحی آن را مناسب دکوراسیون داخلی فضاهای مدرن می کند.

 

هزینه آبنمای شیشه ای دیواری
آبنمای شیشه ای دیواری

 

آبنمای دیواری اکریلیک

آبنمای دیواری اکریلیک مانند آبنمای شیشه ای است و طرح هایی ظریف و هنری متناسب با فضای داخلی تولید می شود. اکریلیک در فضای باز و زیر نور خورشید تغییر رنگ داده و شکننده می شود.

 

آبنمای دیواری فلزی

آبنمای دیواری فلزی متناسب با سبک طراحی فضا مانند فضاهای مدرن و مینیمال کاربرد دارد. عموما در طراحی این آبنماها که از استیل یا برنز استفاده می شود، طرح های ساده مطرح است. البته در برخی موارد از ابنما دیواری برنزی سبک کلاسیک استفاده می شود.

 

آبنمای دیواری آهنی
آبنمای دیواری فلزی

 

نورپردازی آبنمای دیواری

نورپردازی آبنمای دیواری اهمیت ویژه ای دارد و باعث جلوه بیشتر آبنماها در شب می شود. بنابراین بهتر است در طراحی نورپردازی آبنما دیواری حیاط از طراحان نورپردازی مشاوره گرفته شود. در نورپردازی آبنمای دیواری می توان از پشت آبشار یا چراغ های واش لایت (wash light) برای روشن کردن آبشار استفاده شود. اما استفاده از چراغ هایی که خارج از آب به کار گرفته می شوند، هزینه های کمتری خواهد داشت. دقت شود در نورپردازی اب نما دیواری ، چراغ ها در محل مناسبی تعبیه شوند تا باعث خیرگی چشم بیننده نشود. استفاده متناسب از نور در نورپردازی اهمیت بسیار زیادی دارد. استفاده زیاد از نور باعث ایجاد آلودگی نوری در فضا و ایجاد احساس اغتشاش در آن می شود. استفاده کم از نور باعث عدم جلوه مناسب آبنما در شب می شود.

 

هزینه نورپردازی آبنما
نورپردازی آبنمای دیواری

 

آنچه در مرحله بهره برداری آبنمای دیواری اهمیت دارد، نظافت و نگه داری چراغ های نصب شده است. رشد جلبک در اطراف چراغ ها باعث عدم کارایی آنها می شود و یا امکان دارد سیم های نورپردازی توسط حیوانات جونده آسیب ببیند.

 

تاسیسات مکانیکی آبنمای دیواری

یکی از مهم ترین مراحل نصب آبنما تاسیسات مکانیکی آن است. در آبنمای دیواری مانند اکثر آبنماها از پمپ هایی برای گردش آب در آن استفاده می شود. پمپ استفاده شده در آبنما بستگی به حجم آبی دارد که در آبنما به گردش در می آید. لوله کشی آبنماها یکی دیگر از بخش های مهم اجرای آن است. لوله کشی آب در آبنماها بدین ترتیب است که آب به صورت یک طرفه در آبنما به گردش در می آید و از پمپ به سمت پخش کننده آب متصل می شود. اغلب از لوله های پی وی سی برای این منظور استفاده می شود. علاوه بر انعطاف پذیر بودن، مقاومت مناسبی در برابر تغییرات دمای محیط و ترک خوردگی دارند.

 

نازل آبنمای پرده ای
نازل آبنمای دیواری

 

یکی دیگر از تجهیزات مورد استفاده در آبنماها فیلتر استفاده شده در آن است که به منظور تخلیه آب اضافی آبنما در تاسیسات مکانیکی نصب می شود. نازل آبنمای دیواری از مهم ترین تجهیزات آن محسوب می شود که بر سر لوله آب قرار می گیرد و باعث ایجاد تنوع در نحوه نمایش آب خروجی می گردد. این نازل ها از جنس استیل، گالوانیزه هستند که اندازه، نحوه و شکل خروجی آب در آنها متفاوت است. برخی از این نازل ها چراغ دار هستند. برخی دیگر آب را به صورت پرده ای و برخی به صورت افشان پخش می کنند.

 

لوله کشی آبنمای دیواری
تاسیسات مکانیکی آبنمای دیواری

 

نصب آبنمای دیواری

جهت نصب آبنما ابتدا تاسیسات مکانیکی آن کار گذاشته می شود. در اجرای تاسیسات مکانیکی همان طور که پیشتر ذکر شد، از تجهیزات خاص استفاده می شود. در اجرای آبنمای دیواری علاوه بر نصب تجهیزات مکانیکی، باید دقت شود که آب به سایر بخش ها از جمله دیوار و یا کف نفوذ نکند. جهت این کار بر اساس نرخ جریان آب و یا سطح آب زهکش هایی طراحی می شود که آب را به سمت پمپ هدایت می کند. عایق کاری مناسب اجرای آبنمای دیواری یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه شود تا از نفوذ آب به مصالح دیوار جلوگیری شود. در زیرسازی آبنمای دیواری نیاز به عایق کاری رطوبتی آبنما است. این کار با استفاده از عایق های رنگ پلیمری انجام می شود.

 

هزینه نصب آبنما
جزئیات اجرایی آبنمای دیواری

 

بسته به هزینه مقرر شده، می توان از برنامه های نرم افزاری جهت کنترل و هدایت آب استفاده کرد. چراغ های رنگی به کار رفته در آبنمای دیواری با نورپردازی جذاب، دستگاه کنترل موزیک ابنمای دیواری، انواع کابل های روکش دار و سیم های افشان از جمله تجهیزات دیگری است که می توان در اجرای آبنما از آن کمک گرفت. ترانس و منابع تغذیه، انرژی الکتریکی لازم برای آبنما را تامین می کند.

 

آبنما دیواری
آبنمای دیواری سنگی

 

هزینه نصب آبنمای دیواری

هزینه نصب آبنمای دیواری بسته به عوامل مختلفی بستگی دارد. از مهم ترین عوامل آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اجرای آبنمای دیواری با کمک تجهیزات موزیکال، نازل های چراغ دار، نوع پمپ و...
  • ابعاد و اندازه در اجرای آبنمای دیواری طراحی شده و مقدار آب در حال گردش در آن
  • میزان نیاز به عایق بندی و زهکشی آب
  • پیچیدگی طرح و اجرای جزئیات آن

 

خرید آبنما دیواری

برای خرید آبنما دیواری می توانید با همکاران ما در عمران مدرن تماس بگیرید تا با مناسب ترین قیمت ها و بهترین کیفیت اقدام به تهیه اب نما دیواری نمایید.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۳ از ۵ - از مجموع ۴ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما