آینه کاری دیوار

آینه کاری دیوار

تعداد ارائه دهنده ها

۲۲ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

قیمت آینه کاری دیوار به عواملی همچون میزان ظرافت آیینه کاری دیوار ، متراژ و ابعاد اینه کاری دیوار و نوع طراحی و اجرای آن بستگی دارد. انواع آینه کاری روی دیوار خانه شامل آینه کاری دیوار راهرو ، آینه کاری ستون ، آینه کاری دیوار پشت تلویزیون و ... می شود که هزینه آینه کاری دیوار برای هرکدام به صورت جداگانه تعریف می شود.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید
jaccuzi_banner

آینه کاری دیوار

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
ایده الین

ایده الین

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

ایراچی

ایراچی

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

صنایع شیشه و آینه کولیوند

صنایع شیشه و آینه کولیوند

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

نما سبز

نما سبز

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

آدلی آمود

آدلی آمود

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

گیوه دوز

گیوه دوز

۳

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

گروه هنری محمدرضا عبداللهی

گروه هنری محمدرضا عبداللهی

۲

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۵

گروه هنری محمدحسین عبداللهی

گروه هنری محمدحسین عبداللهی

۲

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۸

نقش آذین

نقش آذین

۳

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۶

صنعت شیشه آریا

صنعت شیشه آریا

۳

location

تهران

phone

******۰۲۱۵۵

صنایع شیشه و آینه اردلان

صنایع شیشه و آینه اردلان

۳

location

تهران

phone

******۰۲۱۷۷

چارسیک

چارسیک

۳

location

تهران

phone

******۰۲۱۷۷

فرادک

فرادک

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

آراوال

آراوال

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

ابتدا
۱
۲
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

آینه کاری دیوار

آینه کاری از قدیمی ترین هنرهای ساختمانی است که در بسیاری از آثار فاخر معماری ایران به چشم می خورد. آینه کاری دیوار از جمله مواردی است که در طراحی دکوراسیون بسیار رایج است. علاوه بر زیبایی می تواند برخی مشکلات طراحی را نیز بهبود بخشد. در این مطلب به کاربرد و سطوح مناسب آینه کاری پرداخته شده است.

 

آینه کاری روی دیوار
آینه کاری دیوار سرویس بهداشتی

 

قیمت آینه کاری دیوار

قیمت آینه کاری دیوار بسته به محل آینه کاری و ظرافت در اجرای آن متفاوت است. علاوه بر این نوع آینه ها و خدماتی که بر روی آن ها انجام می شود، نیز بر قیمت آینه کاری دیوار موثر است. قیمت آینه کاری دیوار برای هر نوع کاربری متفاوت خواهد بود. بدین معنا که با افزایش پیچیدگی طرح های اجرایی ، غالبا قیمت آینه کاری دیوار نیز افزایش می یابد. علاوه بر این، کیفیت آینه، متراژ کار، محل اجرا و اجرت نصب نیز بر روی قیمت آینه کاری دیوار تاثیرگذار است.

 

آینه کاری کلاسیک آشپزخانه
ایینه کاری دیوار بین کابینتی آشپزخانه

 

قیمت آینه کاری دیوار با توجه به مواردی مانند طول برش ، تراش و نوع و جنس ، ضخامت و متراژ متر مربع آینه متغیر است. در یک جمع بندی کلی فاکتورهای موثر بر قیمت آینه کاری دیوار در ادامه نام برده شده اند.

  • نوع تراش خوردگی آینه
  • رنگ آینه ها
  • مدل های آینه کاری
  • هزینه های حمل و نقل
  • نصب آینه ها

برای تعیین هزینه آینه کاری دیوار ابتدا باید با انواع آینه کاری روی دیوار خانه آشنایی پیدا کنید. اولین گام در اجرای آینه کاری دیوار انتخاب نوع آینه کاری می باشد. بر اساس کاربری که محل آینه کاری دارد و مقدار بودجه شما، نوع آینه کاری مشخص شده و سپس با کمک نصابان و مجریان ماهر روی دیوار اجرا می شود. قیمت اینه کاری روی دیوار خانه نیز وابسته به ابعاد و متراژ دیوار ، نوع اجرای آینه کاری روی دیوار منزل و … می باشد که بر اساس بودجه تعیین می گردد.

 

انواع آینه کاری روی دیوار منزل

آینه کاری منزل با سبک های مختلفی قابل اجراست. آینه کاری مدرن یا آینه کاری کلاسیک از جمله آینه کاری های رایج در طراحی داخلی ساختمان هاست. آینه کاری سنتی ایران به دلیل مشکل حمل آینه ها تا محل امکان استفاده از آینه یکپارچه محیا نبوده است. بنابراین هنری شکل گرفت که با آینه های شکسته اقدام به آینه کاری دیوار در ساختمان ها شد. امروزه استفاده از آینه در هر ابعاد و اندازه ای مقدور است. بنابراین در آینه کاری های مدرن از قطعات بزرگ تر آینه استفاده می شود.

 

آینه کاری منزل
آینه کاری دیوار نشیمن

 

آینه کاری مدرن
اینه کاری روی دیوار منزل

 

همچنین آینه کاری علاوه بر دیوار روی سقف نیز انجام می شود. از جمله کاربری هایی که آینه کاری دیوار در آن ها رایج است، سالن های مراسم، رستوران ها، پذیرایی و اتاق خواب منزل است. اینه کاری دیوار باعث بزرگ نشان دادن فضا می شود. بنابراین در فضاهایی با عرض کم بسیار مناسب است. 

 

آینه کاری دکوراتیو
آینه کاری دکوراتیو منزل

 

همچنین اینه کاری دیوار باعث ایجاد احساس سبکی در فضا می شود و صلب بودن فضا را کاهش می دهد. ایینه کاری روی دیوار در کنار سایر هنرها، مانند گچ بری و نورپردازی اجرا می شود و ترکیب آن ها با هم منجر به فضایی جذاب و چشم نواز می شود.

 

آینه کاری کلاسیک

برای آینه کاری کلاسیک از روش های جا افتاده و مرسومی استفاده می کنند که طرح های زیبا و آشنایی برای مخاطب تداعی می کند. استفاده از آینه کاری روی دیوار منزل به صورت رنگی در روش کلاسیک به صورت تگ رنگ صورت می گیرد. آینه کاری کلاسیک سبکی قدیمی است که امروزه نیز طرفداران خاص خود را دارد.

 

آینه کاری پازلی
آیینه کاری دیوار دفترکار

 

آینه کاری مدرن 

در آینه کاری دیوار مدرن از روش های به روز و مدرن استفاده می شود. ایجاد طرح هایی مانند آینه کاری روی دیوار به صورت آبشاری ، آینه کاری دیوار سه بعدی و … همگی طرح های مدرنی برای آیینه کاری دیوار به وجود می آورند.

 

آینه کاری ستون

ستون ها عناصری در فضاها هستند که برخی مواقع مانع امتداد بصری در فضا می شوند و بدین ترتیب احساس سنگینی در فضا را القا می کنند. در این موارد می توان با آینه کاری ستون این حس را در فضا کاهش داد. آینه کاری ستون را می توان به صورتی یکپارچه با قطعات مربع انجام داد. علاوه بر این می توان برخی قسمت های ستون ها با آینه تزئین کرد و یا آینه کاری پازلی انجام داد. همه این ها بستگی به ابعاد ستون و نظر طراح و انتخاب نوع و طرح آینه کاری دیوار دارد.

 

آیینه کاری دیوار
آینه کاری ستون

 

برای محاسبه آینه کاری ستون مهم تر از هر چیز ظرافت های اجرا می باشد. سطح ستون مانند یک دیوار صاف و یکدست نیست که اجرای آینه کاری برای آن کار ساده ای باشد. بنابراین نوع آینه کاری و سختی اجرای آن برای ستون در برآورد قیمت آینه کاری ستون موثر است.

 

آینه کاری دیوار راهرو

آینه کاری دیوار راهرو ، راهکاری مناسب جهت ایجاد حس گشودگی و تعریض راهرو می باشد. علاوه بر این راهرو ها اغلب فضاهایی ارتباط دهنده هستند که انسان را از فضایی به فضای دیگر منتقل می کنند. از جمله مشکلاتی که در طراحی راهروها وجود دارد. در صورتی که طول آنها زیاد باشد، باعث ملال آوری محیط می شود، بنابراین برخی تزئینات مانند اینه کاری روی دیوار می تواند باعث ایجاد تنوع و ایجاد حس حرکت در فضا شود.

 

آینه کاری پذیرایی
آینه کاری دیوار در ترکیب با سنگ

 

آینه کاری دیوار راهرو
آینه کاری دیوار در ترکیب با دیوارپوش

 

ورودی واحد مسکونی یکی دیگر از فضاهایی است که مناسب اینه کاری دیوار است، عموما این فضاها به دلیل محدود بودن متراژ واحدها، فضایی دلگیر هستند، استفاده از آینه باعث درخشندگی فضا می شود، علاوه بر این هنگام بیرون رفتن از منزل افراد خود را در آینه می بینند و آماده بیرون رفتن می شوند.

 

آینه کاری دیوار پذیرایی
آیینه کاری دیوار ورودی واحد مسکونی

 

آینه کاری کلاسیک
آینه کاری دیوار طرح لوزی در ورودی منزل

 

آینه کاری دیوار پذیرایی

پذیرایی در خانه های ایرانی از جمله فضاهایی است که بیشترین تزئینات را دارد. بخش ناهار خوری که عموما در فضایی مابین آشپزخانه و پذیرایی قرار می گیرد و ابعاد فضا به صورت کشیده با عرض کم است. بنابراین آینه کاری دیوار طولی برای ایجاد حس فراخی در فضا بسیار کمک کننده خواهد بود. 

 

آینه کاری روی دیوار خانه
آینه کاری دیوار آنتیک در ناهارخوری

 

علاوه بر دیوار ناهارخوری آینه کاری دیوار پذیرایی نیز در قسمتی که مبل ها قرار داده می شود، در ایجاد حس تحرک و درخشندگی محیط موثر است. توجه به این نکته ضروری است که افراط در آینه کاری باعث ایجاد حس سردرگمی و آشفتگی در فضا می شود. بنابراین بهتر است قبل از اقدام به اجرای آینه کاری با طراح معمار مشورت شود. برای برآورد قیمت آینه کاری دیوار پذیرایی لازم است ابتدا مساحتی که لازم است ایینه کاری دیوار برای آن انجام شود به طور دقیق اندازه گیری شده و سپس به سراغ انتخاب نوع آینه و طرح و نحوه اجرای آن برویم. عواملی مانند ظرافت های اجرا نیز بر قیمت آینه کاری دیوار پذیرایی تاثیر می گذارد.

 

انواع مدل آینه کاری روی دیوار
آینه کاری لوزی منحنی کنسول پذیرایی

 

آینه کاری اتاق خواب

آینه کاری اتاق خواب عموما بر روی کمدها و یا درب سرویس بهداشتی اتاق خواب ها انجام می شود. بهتر است آینه کاری در دیواری انجام شود که به هنگام خواب دید مستقیم به آن وجود نداشته باشد. بهترین سطوح برای آینه کاری در اتاق ها، درب کمدهاست که علاوه بر تزئین دارای کاربرد نیز هستند.

 

آینه کاری پازلی
آینه کاری دیوار اتاق خواب 

 

آینه کاری ساختمان
آینه کاری طرح مربع در اتاق خواب

 

آینه کاری دیوار پشت تلویزیون

دیوار پشت تلویزیون از جمله دیوارهای با اهمیت نشیمن از لحاظ توجه به طراحی معماری آن است. زیرا تلویزیون کانون توجه خانه های امروزی است، که در دورهمی همای خانوادگی نیز مورد توجه قرار می گیرد. دیوار پشت تلویزیون از لحاظ طراحی باید جذاب و در عین حال ساده باشد. شلوغی بیش از حد این دیوار باعث آشفتگی بصری در کنار تلویزیون خواهد بود. آینه کاری دیوار پشت تلویزیون از جمله کارهای دکوراتیو است که می توان به این نیازها پاسخ داد.

 

آینه کاری روی دیوار
آینه کاری دیوار پشت تلویزیون

 

انواع آیینه کاری دیوار

آینه کاری دیوار با طرح های مختلفی اعم از آینه کاری پازلی، خشتی، آجری، نیزه ای، شش ضلعی یا لانه زنبوری، الماس، لوزی و طرح های دیگر قابل اجراست. 

 

اینه کاری روی دیوار
آینه کاری آبشاری

 

انتخاب هر کدام از طرح ها به نظر طراح بستگی دارد. علاوه بر این انواع مختلف آینه ها از جمله آینه آنتیک که اسید شویی شده اند و به آینه کثیف نیز شناخته می شود، آینه کریستالی با مغز آینه شفاف، آینه با رنگ های طلایی، دودی، مسی، شامپاینی، سبز و برنز در ایینه کاری دیوار کاربرد دارند.

 

آینه کاری پازلی
آینه کاری مربعی طرح دار دیوار

 

ایینه کاری روی دیوار
آینه کاری آنتیک سرویس بهداشتی

 

آیینه کاری دیوار
آینه کاری حجمی

 

طرح های مختلف آینه کاری روی دیوار که در بازار ارائه می شود، شامل آینه کاری دکوراتیو طرح آبشاری، آینه دکوراتیو حجمی، نیزه ای، لوزی منحنی، آینه دکوری ماندلا، طرح کندویی، طرح ویولت، لوزی مربع، آینه خورشیدی، آینه شفق، طرح لنسر است. 

 

اینه کاری دیوار
آینه کاری ناهارخوری

 

ایینه کاری روی دیوار
آینه کاری کثیف نشیمن

 

مزایای اینه کاری دیوار

همانطور که اشاره شد؛  آینه کاری علاوه بر اینکه به عنوان تزئین استفاده می شود. می تواند 

  • اینه کاری روی دیوار وسعت و عمق فضا را افزایش می دهد.
  • آینه کاری باعث روشنایی و درخشندگی فضا می شود.
  • ایینه کاری روی دیوار با انعکاس فعالیت ها، باعث زنده تر جلوه کردن فضا و گردش انرژی در فضا می شود.

 

اینه کاری دکوراتیو
نورپردازی اینه کاری دیوار

 

آینه کاری روی دیوار
آینه کاری دیوار پشت تلویزیون

 

نحوه اینه کاری روی دیوار

در آینه کاری روی دیوار پس از آماده شدن طرح باید به اندازه گذاری و پیاده کردن نقشه بر روی دیوار اقدام شود. پس از آن بر روی طرحی که به وسیله گرده بر دیوار منتقل شده، آینه ها نصب می شوند. نصب آینه ها بر روی دیوار به وسیله چسب مخصوص آینه و یا به وسیله خمیری که ترکیبی از گچ و سریش است، انجام می شود. 

 

آینه کاری دیوار
نحوه نصب آینه کاری دیوار

 

دقت و ظرافت کار نصاب در نتیجه نهایی کار موثر خواهد بود. در آینه کاری دیوار عموما دور آینه ها تراش داده می شود تا با شیبی ملایم به خوبی بر روی دیوار بنشینند. علاوه بر دور آینه ها، با تراش آینه معمولا طرح های هندسی بر روی پانل های آینه نیز ایجاد می کنند تا از حالت یکنواختی خارج شود. 

 

آینه کاری ساختمان
آینه کاری درب کمد

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما