گچ گیپتون (بتو گیپس)

گچ گیپتون (بتو گیپس)

دسته بندی

گچ سفیدکاری

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

شهر را مشخص کنید

گچ گیپتون (بتو گیپس)

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

گچ گیپتون (بتوگیپس)

هر گچی را در کوره‌های خاصی به میزان مناسبی می‌پزند تا چسبندگی ویژه خود را پیدا کند. گچ گیپتون هم از پخته شدن خاک گچ و سنگ گچ در دو نوع کوره، لوبرن و هایبرن، ساخته می‌شود. بعد از آسیاب شدن، مواد مختلفی مانند سریش هم به آن ترکیب اضافه شده و در نهایت گچی تولید می‌شود که می‌توان آن را بر روی سطوح سفت و سخت به‌ کار برد.

گچ گیپتون چیست

گچ گیپتون یک گچ ساختمانی با زمان گیرش اولیه و ثانویه بالا نسبت به گچ عادی است. به علت چسبندگی بالا گچچ گیپتون در گچکاری بر روی سطح صاف و به شکل دو لایه بر روی سطح گچکاری شده مورد انتخاب واقع می شود. اینن گچ پس از پخته شدن در کوره با افزودنی های خاصی ترکیب شده که این گچ را برای گچکاری بر دیوار بتنی آماده می ­کند. در ضمن از این محصول به عنوان فوم گیپس جهت گچکاری روی فوم یونولیت هم استفاده می کنند.

بتوگیپس چیست

گچ بتوگیپس نام های دیگر گچ گیپتون است. نام‌های دیگر گچ گیپتون، گچ بتوگیپس یا فوم گیپس هستند. این گچ چیزی حدود ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد تا سفت شود. با گذشت این زمان، نه تنها برای استفاده روی سطوح سیمانی و بتنی، بلکه برای گچ‌کاری دولایه هم مناسب می‌باشد. پس بالا بودن زمان گیرایی‌اش، امکان این را به شما می‌دهد تا روی لایه قبلی کشیده شود. دیگر انواع گچ‌ها این ویژگی را ندارند.

نحوه استفاده از گچ گیپتون

گچ گیپتون روی سطوح صاف دیوار و سقف نبایدبیش از ضخامت 3/4 سانتیمتر اجرا گردد و در صورت نیاز به ضخامت بیشتر می باید قبل از اندود کاری سطح توسط مش های مناسب زیر سازی گردد. این ملات قابلیت افزایش ضخامت اندودکاری را به شرط استفاده از روش های خاص و افزودنی های دیگر تا 4 سانتیمتر را دارد. برای ضخامتهای بیش از 2/4 سانتیمتر بهتر است از دو لایه استفاده گردد یکی لایه نهایی و دیگری لایه پیوندی که پیشنهاد می گردد برای لایه زیرین از ملات گچی روکش بتن و برای لایه نهایی از ملات روکش فوم این شرکت به علت ممزوج بودن با آستر زیرین استفاده گردد.

گچ مخصوص سطوح بتنی

با توجه به سبک‌های ساختمان سازی که در کشور ما ایران به کار گرفته می‌شود بدون شک گچ از جمله پرکاربردترین مصالح ساختمانی است که در بخش‌های مختلفی از نازک کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. گیپتون یک نوع از گچ ساختمانی است که با توجه به ویژگی‌های ساختاری و شیمیایی خاصی که از آن برخوردار است اخیراً به گزینه بسیار جذابی برای صنعت ساخت و ساز تبدیل شده است و به عنوان پوشش بسیار مناسبی برای انواع مختلف سطوح بتنی و غیر بتنی در نظر گرفته شده می‌شود.

گچ گیپتون قیمت

کاربرد آسان، چسبندگی بالا، قیمت ارزان وقابلیت شستشو از جمله عواملی است که باعث شده گچ گیپتون طرفداران بسیار زیادی در صنعت ساختمان داشته باشد. قیمت گچ گیپتون نسبت به کارایی آن ارزان است و خرید این مصالح نازک کاری کاملا مقرون به صرف است.

ویژگی های گچ گیپتون

از مهم‌ترین دلایلی که افراد به استفاده از این نوع کاغذ در ساختمان‌ها روی می‌آورند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

گچ گیپتون را می‌توان با سادگی هر چه تمام‌ تر به کار بست. این نوع از گچ عمدتاً از طریق نازل‌های مخصوصی بر روی سطوح مورد نظر اسپری می‌شود بعد از آن نسبت به مسطح سازی آن اقدام می‌کنند. این فرآیند هم ساده است و هم سرعت زیادی دارد.

این نوع از گچ دارای مواد افزودنی ویژه‌ای است که در طی فرآیند میکرویونیزاسیون در مراحل ساخت به آن اضافه می‌شود؛ که در نتیجه آن پیوند بسیار قوی‌تری با سطوح مختلف برقرار می‌کند. به دلیل این خاصیت چسبندگی بالا اجرای آن بر سطوح مختلف از آجر گرفته تا بتن همیشه به یک نتیجه کاملاً یکسان منجر خواهد شد و احتمال ریزش گچ پس از خشک شدن کامل آن بسیار پایین خواهد بود.

گچ گیپتون عایق رطوبت

مواد افزودنی که به این نوع از جنس اضافه می‌شوند مقاومت بالایی را به آن در برابر رطوبت می‌بخشد. استفاده از گچ گیپتون در مناطق مرطوب بسیار مناسب است. نا‌گفته نماند که استفاده از این نوع در دیوارهای خارجی مناسب نیست.

بتو گیپس عایق حرارت

گچ گیپتون عایق بسیار خوبی در برابر حرارت است. به دلیل وجود کریستال‌های بسیار ریز آب در داخل این نوع از گچ امکان تاثیرگذاری حرارت بر فضای داخلی بسیار کم خواهد شد. استفاده از این نوع کاغذ در مناطق گرم و مرطوب به حفظ دمای بهینه فضای داخلی و در نتیجه کاهش مصرف انرژی بسیار کمک می‌کند.

قابلیت شستشو این گچ یکی دیگر از مزایای بالقوه این نوع از گچ است که دلیل آن هم استفاده از ماده افزودنی پلیمری خاصی در فرآیند تولید و ساخت آن است. وجود این قابلیت در گچ گیپتون استفاده از آن در محیط‌هایی همچون آشپزخانه و اتاق‌های کودکان را بسیار مناسب کرده است.

مواد پلیمری که در ساخت گچ گیپتون مورد استفاده قرار گرفته آن را در برابر آتش و حرارت مقاوم ساخته است. دلیل آن هم به وجود مولکول‌های بسیار ریز آب بر می‌گردد که در ماده با حرارت بالا بخار می‌شود و متعاقباً اثرات مخرب آتش را خنثی می‌کنند.

این نوع از گچ به واسطه پلیمرهایی که در فرآیند ساخت آن به کار برده شده است از مقاومت خوبی در برابر فشارهای طبیعی یا فشارهای ناشی از فعالیت‌های انسانی برخوردار است.

قیمت روز گچ گیپتون

در چند ماه اخیر قیمت روز گچ گیپتون نوسانات بسیاری تجربه کرده است. با توجه به اینکه استفاده از گچ گیپتون در نازک کاری ساختمان نیاز به استفاده از گچ تر و زمان گیرش و پخت گچ های معمولی را از بین می برد از این رو با کاهش نیاز به نیروی انسانی می‌تواند تا حد زیادی هزینه‌های کلی ساخت و ساز را پایین آورد. به همین دلیل همیشه تقاضا برای این گچ ها در بازار وجود داشته است.

سفیدی و درخشندگی سطوح گچ کاری شده با این نوع گچ بسیار مطلوب است و شاید نیاز به اجرای هیچ گونه پوشش ثانویه دیگری نیز نباشد ولی در صورت نیاز این نوع از سطوح کاملاً صاف و یکنواخت بوده و به پرداخت‌های اضافی نیاز پیدا نخواهند کرد که باعث کاهش هزینه پروژه می‌شوند. به همین دلیل است که قیمت گچ گیپتون در نهایت بسیار ارزان تمام خواهد شد و مقرون به صرفه است.

نحوه اجرای گچ گیپتون

نحوه اجرای گچ گیپتون شباهت بالایی به گچ های معمولی دارد. برای این کار باید پودر بتو گیپس را با آب با نسبت ۶۰ به ۴۰ با یکدیگر در دستگاه میکسر با یکدیگر ترکیب کنید. مدت زمان لازم، برای ترکیب شدن کامل این دو با یکدیگر تقریباً ۱۵ دقیقه است.

پس از اجرای گچ گیپتون یک سطح کاملاً صاف و یکنواخت ایجاد خواهد شد که بدون هیچ گونه اضافه کاری کاملاً آماده اجرای پوشش‌‌های ثانویه مانند رنگ و کاغذ دیواری است.

توجه داشته باشید که بعد از آماده کردن کامل مخلوط تنها تقریباً ۳۰ دقیقه برای اعمال آن در سطح مورد نظر زمان دارید و به هیچ وجه آب یا ماده دیگری به آن اضافه نکنید.

استفاده از این گچ برای دیوارهای حمام و سرویس‌های بهداشتی که در تماس مستقیم با مقدار زیادی از آب هستند مناسب نیست.

سطح مورد نظر باید قبل از اجرای گچ گیپتون کاملاً از هر گونه گرد و غبار تمیز شده باشد.

برای اعمال بتو گیپس می‌توانید هم از ماله و هم از پیستوله‌های مخصوص استفاده کنید.

کاربرد بتوگیپس

اندود پایه گچی برای استفاده در محیط های داخلی

ساختار دوستدار محیط زیست

تنظیم کننده رطوبت محیطی(تنفس محیطی)

محافظ موثر در برابر آتش

مقاومت بالا در برابر خراش و فرورفتگی

اجرا برروی فوم پلی استایرن بدون استفاده از توری یا رابیتس مجاز نمی باشد.

دستور العمل اجرا گچ گیپتون

آماده سازی سطح کار:  قبل از اجرا باید از هرگونه آلودگی وگرد و غبار تمیز گردد.

سطح کار قبل از اجرا نباید خیلی خشک و یا خیلی مرطوب باشد.

ابزار کار باید کامال تمیز باشد.

نسبت اختلاط بتوگیپس

ابتـدا یـک ظـرف تمیـز را بـا مقـدار کافـی آب پـر کـرده و پودر بتوگیپـس را به آرامی و بـه صـورت پاششـی داخـل آب بریزیـد. سـپس 2 تـا 3 دقیقـه صبـر کـرده و بعد با اسـتفاده از ابـزار مناسـب ( در صـورت نیـاز همـزن الکتریکـی )  عمـل مخلـوط کـردن را انجـام دهیـد تـا یـک ملات یکنواخت و همگـن آمـاده گردد.

دستورالعمل اجرای بتوگیپس

درصورت استفاده به عنوان پرایمر به ازای هر 10 کیلوگرم پودر حدود 5/6 لیتر آب و درصورت استفاده به عنوان ملات جهت چسباندن بلوک گچی 13 الی 5/13 لیتر آب نیاز میباشد. هیچگونه افزودنی دیگر به ملات اضافه نگردد.

ضخامت اجرا بتوگیپس

ضخامت مجاز اجرای محصول بتوگیپس حداقل 2 میلیمتر و حداکثر 1 سانتیمتر میباشد. پس از تهیه مالت همگن و یکنواخت آن را به وسیله ماله برروی سطح مورد نیاز با رعایت شرایط ضخامت مجاز اجرا نمایید.

نحوه اجرای بتوگیپس

نسبت آب به پودر باال و نیز انبارش طوالنی مدت محصول سبب افزایش گیرش میگردد که بر روی استحکام نیز اثر میگذارد.

وجود ناخالصی و امالح در آب، دمای بالا ( پودر، آب و محیط) ، سطح زیر کار بسیار جاذب و باقیمانده گچ سفت شده روی ابزار کار سبب کاهش زمان گیرش میشود.

سطح زیر کار بسیار جاذب، سبب کوتاه شدن زمان گیرش نیز میگردد.

نسبت آب به پودر بتوگیپس

جدا از رعایت نسبت آب به پودر در حین ساختن ملات، اضافه کردن آب اضافی پس از ساخت ملات نیز به هیچ وجه مجاز نمیباشد.

ضخامت اجرا شده، اگر بیشتر و یا کمتر از مقادیر مجاز باشد برروی استحکام اثر گذار است.

زیر سازی گچ گیپتون

سطح زیر کار بسیار جاذب، سبب کوتاه شدن زمان گیرش میشود که این امر روی خواص مکانیکی از جمله چسبندگی و استحکام اثر گذار است.

محصولی با قابلیت چسبندگی ویژه جهت روکش اولیه سطوح بتنی، سیمانی و فوم پلی استایرن می باشد. همچنین از این محصول میتوان به عنوان ملات اجرای بلوک های گچی استفاده نمود. بتوگیپس از انواع گچهای پلیمری کناف است که با فرمولاسیون کناف آلمان تهیه شده و دارای خواص فیزیکی خاص و قدرت چسبندگی بسیار بالایی میباشد.

مزایای بتوگیپس

مناسب برای عملیات سفیدکاری و زیرکار

چسبندگی بسیار بالا روی سطوح بتنی، سیمانی، فوم و یونولیت سقفی و دیواری

استحکام بالا در برابر عوامل مکانیکی و شرایط محیطی

پوشش دهی مناسب

مقاومت در برابر تنش های سازه ای

ایجاد واسط قوی با روکش نهایی

جلوگیری از ریزش در سطوح بتنی

سرعت اجرای بالا

دانه بندی ریز و یکنواخت (بدون زبره)

عدم نیاز به رابیتس کاری، توری و ابزار نگهدارنده

برخورداری از استحکام بالا پس از خشک شدن

زمان گیرش مناسب جهت استفاده بهینه از محصول

حداقل وجود دور ریز و ضایعات گچ

مقاومت، سختی و سفیدی منحصربفرد

کاربرد گچ گیپتون

در شغل گچکاری عموما از گچ گیپتون در گچکاری برای کار با ضخامت ۱ سانتی متر مربع کار می کند و مدت زمان پرداخت یا کار کردن با آن در حدود ۶۰ دقیقه است. تاریخ مصرف بتو گیپس در گچکاری ساختمانی را ۶ ماه بعد از تاریخ تولید و ۷ روز بعد از باز کردن درب پاکت گچ در نظرر می گیرند.

شرایط نگه داری گچ گیپتون و انواع گچ های ساختمانی : کیسه را باید در محلی خشک بر روی پالت ، به دور از رطوبتت و آب نگه داری کرد.

قیمت گچ گیپتون

قیمت گچ گیپتون را باید بر اساس کارایی آن سنجید. میزان نیروی کاری که برای اجرای گچ نیاز است در کنار دیگر مصالح مورد نیاز برای سفید کاری و رنگ مناسب این گچ، همچنین خاصیت آکوستیک و ضد حریق بودن آن باعث شده است که قیمت بتو گیپس ارزان تمام شود. در واقع با کاهش هزینه های پروژه خرید گچ گیپتون کاملا مقرون به صرفه است.

ملات گچ گیپتون

هر نوع ملاتی که بخواهیم بسازیم باید بعد از تعیین اجزاء تشکیل دهنده آن و مخلوط کردن آنها اضافه کرده و دوباره ملات را مخلوط کنیم تا ملات یکنواخت گردد ولی برای ساختن ملات گچ و یا ملات گچ و خاک باید دانه های گچ یا گچ و خاک را داخل آب بریزیم ، بدین طریق که ابتدا مقدار کمی آب در استامبولی می ریزیم آنگاه دانه های گچ و یا گچ و خاک راکه قبلاً به نسبت ضعیف مخلوط شده با دست درون آن می پاشیم تا کلیه دانه ها در مجاورت آب قرار گیرد . مقدار آبی که یک کیلوگرم پودر گچ احتیاج دارد تا ملات شود از لحاظ تئوری 2/0 لیتر است یعنی تقریباً 20% وزن گچ .

قیمت گچ گیپتون در بازار

قیمت بتو گیپس با توجه به حضور واسطه‌ها به صورت کاذب بالا نگه داشته می‌شود در حالی که قیمت تولید کننده معمولا به طرز چشم گیری پایین تر است. تیم عمران مدرن تلاش دارد تا با حذف واسطه ها و ارتباط مستقیم با تولید کننده، آماده ارائه کمترین قیمت گچ گیپتون در بازار به مشتریان است.

گچ مناسب بتن و فوم پلی استایرن

بتوگیپـس (BETOGIPS)، محصولی با قابلیت چسـبندگی ویـژه جهـت روکـش اولیـه سـطوح بتنـی، سـیمانی و فـوم پلی اسـتایرن میباشـد . همچنیـن از ایـن محصـول میتـوان بـه عنـوان ملات اجـرای بلوکهـای گچـی اسـتفاده نمـود.

موارد کاربرد بتوگیپس

مخصوص گچ کاری روی دیوارها و سقف های بتنی

مخصوص سطوح فوم یونولیت و رابیتس

مخصوص سطوح ایجاد شده توسط بلوک های سبک بتنی و بلوک های هوادار اتوکلاو شده

قابلیت اجرای روی تمامی سطوح صاف و صیقلی مثل شیشه، بتن و …

سرعت اجرای بالا

جلوگیری از ریزش در سطح بتن

عدم نیاز به رابیتس کاری و ابزار نگهدارنده

جلوگیری از ترک حوردگی سطح

افزایش مقاومت در برابر رطوبت

برخورداری از استحکام بالا پس از خشک شدن

زمان گیرش مناسب جهت استفاده بهینه از محصول

حداقل وجود دور ریز و ضایعات گچ

زمان گیرش اولیه: ۱۵ دقیقه

زمان گیرش ثانویه: ۶۰ دقیقه

مورد استفاده به عنوان چسب قطعات گچی

مقاومت، سختی و سفیدی منحصربفرد

برترین و بهترین گچ مخصوص سفیدکاری

دانه بندی مناسب برای مصارف روکار و سفیدکاری

امکان اجرای پوشش های مختلف روی گچ گیپتون (مثل رنگ، کاغذ دیواری، دیوار پوش پی وی سی و …)

گچ گاری روی سیمان و آهن

گچ‌کاری روی سطوحی همچون آجر و بلوک به دلیل ضریب جذب آب بالای این سطوح کاری ساده و کم هزینه است ولی زمانی که قصد پوشش سطوحی همچون سطوح سیمانی، آهنی، رابیتس و … با گچ را داشته باشیم به دلیل عدم جذب آب یا ضریب پایین جذب آب این سطوح چسبندگی گچ روی آنها کم بوده و گچ‌کاری کار سختی می‌شود. حال فرض کنید که باید گچ‌کاری روی این سطوح در فصل سرد سال انجام شود در چنین شرایطی گچ به دلیل نیاز به زمان بالا برای خشک شدن یخ زده و از سطح جدا می‌شود.

گچ گیپتون جایگزین رابیتس

یک راه حل برای انجام گچ‌کاری روی چنین سطوحی استفاده از رابیتس یا تورهای فلزی (موسوم به تور مرغی) است که سبب افزایش هزینه‌ها می‌شود. اما را کم‌ هزینه‌تر و البته بهتری نیز وجود دارد و آن هم استفاده از گچ  گیپتون است.

نحوه‌ی تولید گچ گیپتون

برای تولید این گچ، گچ میکرونیزه را پس از عبور از سپراتورهای مخصوص در یک محیط با اختلاط خشک با افزودنی‌های شیمیایی مخلوط می‌کنند و در نهایت محصولی با چسبندگی و جذب آب بالا تولید می‌کنند.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما