کابل برق نیمه افشان

کابل برق نیمه افشان

دسته بندی

کابل برق

تعداد ارائه دهنده ها

۱۰ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

شهر را مشخص کنید

کابل برق نیمه افشان

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

سیم کابل البرز کومش

سیم کابل البرز کومش

۴

تهران

phone

******۰۲۱۳۶

آرتا الکتریک

آرتا الکتریک

۳

تهران

phone

******۰۲۱۶۶

پخش نور

پخش نور

۳

تهران

phone

******۶۶۳۴۱

کالای برق تسلا

کالای برق تسلا

۴

تهران

phone

******۰۹۱۲۶

سیم و کابل برق تک غرب

سیم و کابل برق تک غرب

۴

تهران

phone

******۰۹۱۲۳

کالای برق شاکری

کالای برق شاکری

۴

تهران

phone

******۰۲۱۳۳

برق و صنعت شارپ

برق و صنعت شارپ

۴

تهران

phone

******۰۲۱۳۳

برق و صنعت اصفهانی

برق و صنعت اصفهانی

۴

تهران

phone

******۰۹۱۲۳

اتوماسیون صنعتی نادر

اتوماسیون صنعتی نادر

۳

تهران

phone

******۰۹۱۲۶

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

کابل برق نیمه افشان

کابل برق متشکل از اجزای مختلفی مانند هادی، عایق، غلاف، حفاظ و روکش می باشد که به منظور انتقال جریان الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد. کابل نیمه افشان در ساختمان سازی و صنعت دارای کاربردهای متعددی است که مشخصات آن متناسب با کاربرد مورد نیاز انتخاب می شود. قسمت هادی کابل برق نیمه افشان از چند رشته از سیمهای مفتولی تشکیل شده است که توسط یک لایه عایق معمولاً از جنس PVC پوشانده شده است. بر همین اساس کابل نیمه افشان نسبت به کابل مفتولی انعطاف بیشتری داشته و کابل افشان انعطاف کم تری دارد. در ادامه مشخصات این نوع کابل و همچنین کاربرد آن در موارد مختلف مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 خرید کابل نیمه افشان

کابل برق نیمه افشان در سایزهای مختلف

 

مشخصات کابل نیمه افشان

مشخصات کابل نیمه افشان بر اساس کاربرد آن در موارد متنوع، متغیر خواهد بود. به طوری که سطح مقطع هادی و همچنین ضخامت عایق اطراف کابل بر اساس میزان جریان عبوری و سطح ولتاژ مشخص می شود. علاوه بر آن سطح ولتاژ عملکرد کابل وابسته به محل مورد استفاده و همچنین دستگاه های متصل به آن مشخص می شود. کابل برق نیمه افشان از اجزای مختلفی مانند هادی، عایق و روکش کابل تشکیل شده است. در انواع مشخصی از آن ها متناسب با نیاز و محل نصب آن کابل دارای محافظ خواهد بود.

هادی کابل نیمه افشان

هادی بخشی از کابل است که وظیفه عبور جریان را بر عهده دارد. هادی کابل معمولاً از جنس مس مطابق با الزامات استاندارد ملی ISIRI 3084 و استاندارد بین الملل IEC 60228 می باشد. با این حال با توجه به قیمت بالای آن، استفاده از آلومینیوم نیز در ساخت کابل نیمه افشان کاربرد دارد. سطح مقطع هادی بر اساس جریان الکتریکی و جدول های مشخصی تعیین می شود.

عایق کابل نیمه افشان

عایق بخشی از کابل نیمه افشان است که مانع هدایت جریان برق و حرارت ناشی از عبور آن می شود. عایق کابل بایستی در برابر حرارت ناشی از عبور جریان به گونه ای باشد که ذوب نشده و حداقل مقاومت لازم را در عملکرد دائم داشته باشد. برای عایق کردن کابل ها از مواد مختلفی مانند پلی وینیل کلراید (PVC)، پلی اتیلن (XLPE)، کاغذهای آغشته به روغن مخصوص و مواد لاستیکی و کائوچویی استفاده می شود. عایق PVC در کابل نیم افشان با توجه به محدوده دمای عملکرد بیشتر کاربرد بیشتری نسبت به سایر عایق ها دارد. با این حال برای داشتن سطح حفاظتی بیشتر در سطوح ولتاژ بالا از کاغذهای آغشته به روغن استفاده می شود.

غلاف کابل برق نیمه افشان

غلاف کابل نیمه افشان لایه ای است که کلیه رشته سیمهای عایق شده کابل را در بر گرفته و آن را در برابر نیروهای مکانیکی و نفوذ رطوبت محافظت می کند. در ساختمان بعضی از کابل های نیمه افشان ، به منظور حفاظت از آن ها در برابر عوامل فیزیکی یا شیمیایی از لایه های فلزی و کاغذی به عنوان غلاف استفاده می شود. بر همین اساس کابل نیمه افشان به دو دسته کابل مسلح و غیر مسلح تقسیمبندی می شود.

حفاظ کابل نیمه افشان

حفاظ کابل نیمه افشان لایه ای فلزی با غیر فلزی است که وظیفه کنترل میدان الکتریکی را بر عهده داشته و به صورت های چند مفتولی ساده، و چند مفتولی با نوار، یک یا چند نوار و بافتی شکل در ساختمان کابل استفاده می شود.

روکش کابل برق نیمه افشان

روکش به سه شکل روکش جداکننده، روکش میانی و روکش نهایی در ساختمان کابل برق نیمه افشان استفاده می شود. روکش جداکننده به عنوان لایه محافظ، برای جلوگیری از اثرات سو بین دو لایه فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. پوشش میانی، روکشی غیر فلزی بوده که سیمهای یک کابل را احاطه می کند. روکش نهایی، لایه ای فلزی یا غیرفلزی است که به شکل یکنواخت سرتاسر سطح کابل قرار می گیرد.

 

 کابل نیمه افشان

کابل نیمه افشان به همراه حفاظ فلزی و عایق PVC

 

کاربرد کابل نیمه افشان

انعطاف کابل برق نیمه افشان تا حدودی مشابه کابل های مفتولی بوده، با این تفاوت که به دلیل تابیده شدن مفتولی ها اندکی بیشتر است. این نوع کابل ها به کابل های خشک مشهور بوده و به عنوان کابل های دفنی کاربرد زیادی دارند. چرا که در این حالت مانند کابل های نصب شده در سینی، لدر و لوله کاندوئیت به انعطاف زیادی نیاز نمی باشد. علاوه بر آن قیمت کابل نیمه افشان و مفتولی در مقایسه با کابل افشان مناسب تر بوده و به همین دلیل بیشتر در موارد ساختمانی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

خرید کابل نیمه افشان

قیمت کابل نیمه افشان به عوام مختلفی وابسته است. کاربرد کابل ساختمان و صنعت نیازمند محاسباتی است که وابسته به سطح ولتاژ و جریان عبوری از آن است. متناسب با این محاسبات سطح مقطع سیم، نوع غلاف، عایق و حفاظ مشخص می شود. بنابراین نتیجه حاصل تاثیر به سزایی در قیمت نهایی کابل نیمه افشان خواهد داشت. چرا که در بیشتر موارد جنس هادی کابل نیمه افشان ، مسی می باشد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما