کابل برق مفتولی

کابل برق مفتولی

دسته بندی

کابل برق

تعداد ارائه دهنده ها

۸ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

شهر را مشخص کنید

کابل برق مفتولی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

سیم کابل البرز کومش

سیم کابل البرز کومش

۴

تهران

phone

******۰۲۱۳۶

آرتا الکتریک

آرتا الکتریک

۳

تهران

phone

******۰۲۱۶۶

کالای برق تسلا

کالای برق تسلا

۴

تهران

phone

******۰۹۱۲۶

سیم و کابل برق تک غرب

سیم و کابل برق تک غرب

۴

تهران

phone

******۰۹۱۲۳

کالای برق شاکری

کالای برق شاکری

۴

تهران

phone

******۰۲۱۳۳

برق و صنعت شارپ

برق و صنعت شارپ

۴

تهران

phone

******۰۲۱۳۳

برق و صنعت اصفهانی

برق و صنعت اصفهانی

۴

تهران

phone

******۰۹۱۲۳

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

کابل برق مفتولی

کابل ها و سیم ها از اعضای اصلی فرایند برق رسانی هستند. کابل برق مفتولی از سری تجهیزات بسیار پرکاربرد در برق کشی انواع ساختمان های اداری، تجاری، مسکونی و صنعتی هستند.

 

 

کابل برق مفتولی از کنار هم قرار گرفتن چند رشته مفتول مسی یا آلومینیومی تشکیل شده است که متناسب با تعداد آن ها سایز کابل تعیین می شود. با توجه به کاربردهای متنوع، کابل برق مفتولی در سطوح ولتاژ مختلفی قابل استفاده می باشد که متناسب با آن نوع و ضخامت عایق و روکش مشخص می شود. در ادامه مشخصات کابل برق مفتولی مورد بررسی قرار گرفته است.

 

 حلقه کابل مفتولی

حلقه کابل مفتولی

مشخصات کابل برق مفتولی

ضخامت کابل از موارد بسیار مهم در انتخاب آن برای کاربردهای مختلف می باشد. کابل برق مفتولی در سایزهای مختلف دارای ضخامت های متفاوتی است. به طوری که کابل مفتولی با نمره ۱۰ دارای ضخامت ۳، نمره ۱۴ دارای ضخامت ۲ و نمره ۱۶ و ۱۸ دارای ضخامت ۱/۵ و ۱/۲ می باشد. علاوه بر آن کابل برق مفتولی به طور کلی از سه قسمت اصلی تشکیل شده اند که عبارتند از:

1-      هادی

2-      عایق

3-      روکش

در ادامه بخش های مختلف کابل برق مفتولی به اختصار مورد بررسی قرار گرفته است.

هادی

هادی، وظیفه هدایت جریان برق را در کابل برق مفتولی بر عهده دارد. جنس هادی این نوع کابل معمولاً از رشته تک لایه مس  مطابق با استاندارد IEC 60228 و یا آلومینیوم می باشد که در تعیین قیمت کابل برق مفتولی تأثیر به سزایی دارد.  به طور کلی هادی کابل ها بر اساس شکل سطح مقطع آن ها در دو دسته بندی زیر قرار می گیرد.

1- سطح مقطع گرد که با حرف R نشان داده می شود.

2- سطح مقطع مثلثی یا سکتور با حرف S نشان داده می شود.

عایق

عایق کابل برق مفتولی متناسب با سطح ولتاژ و همچنین نوع استفاده ثابت یا زمینی کلاس های مختلف PVC می باشد. به طوری که در نوع زمینی PVC از نوع A و در مدل ثابت از نوع C است.

روکش

 روکش کابل برق مفتولی از جنس PVC می باشد. از آن جا که این نوع کابل در دو نوع ثابت و زمینی قابل استفاده می باشد؛ بر همین اساس نوع روکش کابل در مدل ثابت گرانول نوع ST4 و در مدل زمینی ST1 است. علاوه بر محل استفاده سطح ولتاژ نیز در تعیین جنس روکش کابل برق مفتولی تاثیرگذار است. به طوری که ST1 در سطوح ولتاژ ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ ولت و ST4 در سطوح ولتاژ ۴۵۰ تا ۷۵۰ ولت کاربرد دارند.

 

کاربرد کابل برق مفتولی

به دلیل انعطاف پذیری کم کابل برق مفتولی، استفاده از آن در مواردی که جابه جایی و تنش مکانیکی بالایی نباشد رایج است. کابل برق مفتولی در داخل و خارج ساختمان، داخل دیوار و زیر زمین کاربرد دارد. با این حال همان طور که گفته شد، استفاده از آن ها در مکان هایی با ضربات مکانیکی زیاد توصیه نمی شود. بر همین اساس، استفاده در زیر مصالح ساختمانی، لوله ها، ایستگاه های توزیع برق و تابلوهای الکتریکی، از دیگر موارد کاربرد سیم های خشک تلقی می گردد.

 

قیمت کابل برق مفتولی مسی

 کابل برق مفتولی

 

مزایای کابل برق مفتولی

·       در صورت استفاده از  گالوانیزه گرم در تهیه کابل برق مفتولی سازگاری بالایی ایجاد می شود که برای تمامی مناطق جغرافیایی و شرایط آب و هوایی مناسب است.

·       مقاومت بالایی در برابر رطوبت و زنگ زدگی دارد.

·       کابل برق مفتولی در زمینه های مختلف برای مکان های متنوع در دسترس و قابل استفاده می باشد.

·       با توجه به مواد مورد استفاده در ساختار آن ها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشند.

·       کابل مفتولی دارای طول عمر بالایی می باشد.

 

قیمت کابل برق مفتولی

قیمت کابل مفتولی مسی در مقایسه با قیمت کابل مفتولی آلومینیومی بالاتر است. چرا که قیمت مس به مراتب از آلومینیوم بالاتر است. با این حال استفاده از آلومینیوم به عنوان هادی کابل به دلیل رسانایی پایین تر آن محدودیت هایی دارد. علاوه بر آن متراژ مورد استفاده، ضخامت و همچنین کاربرد تاثیر به سزایی در تعیین قیمت نهایی کابل برق مفتولی دارد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما