کابل برق افشان

کابل برق افشان

دسته بندی

کابل برق

تعداد ارائه دهنده ها

۱۰ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

شهر را مشخص کنید

کابل برق افشان

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

سیم کابل البرز کومش

سیم کابل البرز کومش

۴

تهران

phone

******۰۲۱۳۶

آرتا الکتریک

آرتا الکتریک

۳

تهران

phone

******۰۲۱۶۶

پخش نور

پخش نور

۳

تهران

phone

******۶۶۳۴۱

کالای برق تسلا

کالای برق تسلا

۴

تهران

phone

******۰۹۱۲۶

سیم و کابل برق تک غرب

سیم و کابل برق تک غرب

۴

تهران

phone

******۰۹۱۲۳

کالای برق شاکری

کالای برق شاکری

۴

تهران

phone

******۰۲۱۳۳

برق و صنعت شارپ

برق و صنعت شارپ

۴

تهران

phone

******۰۲۱۳۳

برق و صنعت اصفهانی

برق و صنعت اصفهانی

۴

تهران

phone

******۰۹۱۲۳

اتوماسیون صنعتی نادر

اتوماسیون صنعتی نادر

۳

تهران

phone

******۰۹۱۲۶

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

کابل برق افشان

کابل برق مجموعه ای از چند سیم تابیده شده می باشد که توسط لایه های عایق پوشانده شده است. کابل برق افشان از دو یا چند رشته سیم افشان با هادی مسی تشکیل شده است.

 

 

این کابل از تجهیزات بسیار پرکاربرد در سیم کشی انواع ساختمان های اداری، تجاری، مسکونی و صنعتی است. استفاده از عایق های قوی برای محافظت از کابل برق افشان ، تاثیر به سزایی در استفاده از آن در ولتاژهای بالا دارد. به طوری که جنس عایق در سطح ولتاژ ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ ولت، PVC نوع D و در سطوح ولتاژ بالاتر PVC نوع A می باشد. به دلیل افشان بودن سیم و همچنین استفاده از عایق PVC در ساختار کابل برق افشان ، این کابل بسیار انعطاف پذیر است.

 

 قیمت کابل افشان

حلقه کابل برق افشان برای سیم کشی ساختمان

 

ساختار کابل برق افشان

کابل برق افشان متناسب با کاربردی که دارد متنوع است و به شکل های گوناگون در بازار یافت می شود. با این حال سه فاکتور اصلی در تعیین نوع کابل، هادی عایق و روکش آن می باشند که تعیین کننده سایر ویژگی ها از جمله سطح مقطع، مقاومت سیم و همچنین میزان رسانایی آن نیز هستند. در ادامه انواع هادی، عایق و روکش مورد استفاده در ساختار کابل برق افشان مورد بررسی قرار گرفته است.

جنس هادی

هادی تمامی سیم ها و کابل ها بایستی مطابق با الزامات استاندارد ملی ISIRI 3084 و استاندارد بین الملل IEC 60228 باشد. جنس هادی مورد استفاده در ساختار کابل برق افشان مس آنیل شده و یا آلومینیوم است که بسته به نوع کاربرد در کلاس ۵ (انعطاف پذیر) و ۶ (بسیار انعطاف پذیر) قرار می گیرند. از ویژگی های هادی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·       قطر نامی رشته ای هادی به هم تابیده شده در ساختار کابل برق افشان باید با هم برابر باشد.

·       قطر رشته های هادی نباید از حداکثر مقادیر مجاز در استاندارد بیشتر باشد

·       میزان مقاومت هادی در دمای ۲۰ درجه سانتی گراد نباید بیشتر از مقدار تعیین شده باشد.

·       از هادی گروه یک تا شش تعداد رشته ها و همچنین انعطاف پذیری کابل افزایش می یابد.

جنس عایق

در ساختار کابل افشان برای ایجاد حفاظت لازم، از انواع عایق ها استفاده می شود. این بخش در واقع مانع از عبور جریان غیرمجاز و حوادث ناگوار می شود. به طور معمول، عایق مورد استفاده در کابل برق افشان از جنس پلی وینیل کلراید (PVC) می باشد. با این حال متناسب با کاربرد آن در سطوح ولتاژ بالا و سطح حفاظت مورد نیاز، عایق مورد استفاده می تواند از جنس کاغذ روغنی، مواد پلی اتیلن (XLPE) و مواد لاستیکی باشد. از ویژگی های عایق کابل برق افشان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·       قابلیت ارتجاعی و استقامت مکانیکی کافی.

·       هادی کابل را به طور کامل در برگیرد.

·       ضخامت میانگین عایق از مقدار تعیین شده در استاندارد تولید کابل برق افشان کمتر نباشد.

روکش کابل

·       روکش کابل بایستی دارای قابلیت ارتجاعی و استقامت مکانیکی باشد.

·       روکش کابل برق افشان نباید به عایق سیم بچسبد.

·       در کابل افشان روکش بر روی مجموعه ای از رشته ها و یا فیلر به کار می رود.

سایز کابل

متناسب با تعداد رشته های مورد استفاده و همچنین کاربرد، سطح مقطع کابل از ۰/۵ تا ۷۵۰ میلی متر مربع متغیر می باشد که یا به صورت دو رشته تخت و یا گرد و یا رشته ها گرد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 کابل افشان

کابل برق افشان گرد

 

نحوه کد گذاری کابل افشان

کد گذاری کابل ها بر اساس استانداردهای مختلفی انجام می شود که استاندارد VDE از معروف ترین و پرکاربردترین آن ها است. در این کد گذاری حرف اول N نشان دهنده استاندارد مورد استفاده (VDE,DIN) و حرف دوم نشان دهنده نوع هادی می باشد. به طوری که در صورت وجود حرف A هادی از جنس آلومینیوم و نبود آن هادی از جنس مس است. حرف سوم و چهارم نشان دهنده نوع عایق و روکش به کار رفته می باشد. به عنوان مثال کابل افشان NYY ، دارای هادی مسی با عایق و روکش PVC است.

کاربرد کابل برق افشان

با توجه به انعطاف پذیری بالای این کابل برق افشان ، استفاده از آن در کاربردهای مختلف صنعتی، مخابراتی و خانگی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به طوری که از کابل برق افشان در مصارف خانگی با سطح ولتاژ پایین به عنوان کابل رابط وسایل الکتریکی ، تجهیزات روشنایی قابل حمل و آویز در ساختمان ها و ماشین آلات با دو شاخه ثابت استفاده می شود. علاوه بر آن کابل برق افشان در سطح ولتاژ بالا برای تأمین انرژی الکتریکی در فضای باز، زیر خاک، داخل ساختمان، درون لوله های برق، مراکز توزیع و مصرف مورد استفاده قرار می گیرد.

 

انواع کابل افشان

کابل برق افشان در سطوح ولتاژ پایین بیشتر برای استفاده در مصارف خانگی و ماشین آلات سبک برقی کاربرد دارد. چرا که این کابل با توجه به انعطاف پذیری بالا در این سطح ولتاژ استحکام فیزیکی و حرارتی بالایی ندارد و انتخاب مناسبی برای بیرون ساختمان، تجهیزات صنعتی و دستگاه های گرمایشی نیست. در ادامه انواع کابل افشان سبک مورد بررسی قرار می گیرد.

کابل افشان گرد

ساخت کابل برق افشان گرد بر اساس استانداردهای ISIRI 607-5، ISIRI 607-5 و CENELEC HD 21.5 انجام می شود که در آن رشته های سیم به هم تابیده می شوند. این کابل برای کاربرد در محیط های نمناک، خشک و تغذیه لوازم متحرک مورد استفاده قرار می گیرد. در محیط های صنعتی استفاده از این نوع کابل با توجه به سطح پایین تلفات کاربرد بیشتری دارد.

 

 کابل برق افشان

عایق و روکش کابل برق افشان

 

کابل افشان تخت

در کابل برق افشان تخت رشته های سیم به صورت موازی با هم قرار می گیرند. کابل برق افشان تخت در مقایسه با نوع گرد آن فضای کم تری را اشغال می کند. علاوه رب آن نسبت حجم به سطح کابل در این حالت کم تر بوده که انتقال حرارت به محیط را آسان تر می کند. موارد کاربرد کابل برق افشان در این حالت عبارتند از:

·       کابل های متحرک در تجهیزات و ماشین آلات صنعتی

·       کابل جرثقیل و بالابر

·       کابل کنترل آسانسور

·       سیستم های نقاله

این کابل در سطح مقطع های مختلف و با تعداد رشته ای متنوع قابل تولید و سفارش است.

 

خرید کابل افشان

کابل برق افشان از هادی مسی و عایق و روکش پلاستیکی تشکیل شده است. بنابراین عوامل مختلفی در تعیین قیمت نهایی آن تاثیرگذار هستند. به طوری که قیمت کابل افشان ، متناسب با تغییرات قیمت در بازار تغییر می کند.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما