پشم سنگ پتویی

پشم سنگ پتویی

دسته بندی

پشم سنگ

تعداد ارائه دهنده ها

۰ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

شهر را مشخص کنید

معرفی کالا

نظرات کاربران

پشم سنگ پتویی

پشم سنگ پتویی که به ایزو بلانکت نیز معروف است یکی از انواع عایق پشم سنگی است و یک عایق حرارتی است. این عایق پشم سنگی دارای انعطاف بیشتری است. عایق پشم سنگ پتویی از الیاف خام پشم سنگ ، متناسب با ضخامت و دانسیته مورد نظر به صورت چند لایه و متراکم بدون افزودن رزین و روغن و با سیم نسوز به توری سیمی گالوانیزه گرم با چشمه 4/3 یا ۱ اینچ دوخته می شود.

 با توجه به این موضوع پشم سنگ پتویی توان تحمل حرارتی بسیار زیادی را دارد. این محصول گاهی با نام عایق پتویی نیز شناخته می شود و گاهی آن را ایزوبلانکت می نامند.

عایق پتویی پشم سنگ از انسجام الیاف خام عایق صوتی حرارتی پشم سنگ که با سیم نسوز به توری سیمی گالوانیزه با چشمه های شش ضلعی دوخته شده، در شکل های مختلف تولید می شود. از خصوصیات بارز عایق پشم سنگ پتویی (ایزو بلانکت Mattress Insulation) تحمل دمای حرارتی بالای آن است که متجاوز از 750 درجه سانتیگراد می باشد.

از عایق صوتی حراتی پشم سنگ پتویی برای عایق کاری سطوح مسطح و منحنی ها، عایق کاری دیوارها، سقف های کاذب، سقف سوله ها، ساختمان های صنعتی و پیش ساخته، سالن های کنفرانس و  ساختمان های مسکونی برای جذب صدا، لوله های با قطر زیاد، کوره هاف دیگهای بخار، دودکش های بلند، اگزوز توربین ها، گرم خانه ها و غیره استفاده می شود.

نصب پشم سنگ پتویی

روش نصب پشم سنگ پتویی ساده بوده و انعطاف پذیری آن به عایقکاری سریع کمک خواهد نمود.

ویژگی عایق های پشم سنگ پتویی

- پشم سنگ پتویی عایق حرارتی و صوتی بسیار عالی میباشد.

- جذب صوت بالا

- جلوگیری از گسترش آتش

- خواص فیزیکی و شیمیایی پایدار

- مقاوم به خوردگی

- بدون نیاز به  آزبست یا هر ماده افزودنی شیمیایی

- پشم سنگ پتویی انعطاف پذیری بسیار خوبی دارد و وزن آن سبک است 

- مقاوم در مقابل آلودگی های شیمیایی و بیولوژیکی

- پشم سنگ پتویی مقاوم به ضربه است .

- نصب آسان و سریع

- حمل و نقل و نگهداری پشم سنگ پتویی بسیار ساده است.

- هزینه بسیار مناسب و مقرون به صرفه این عایق حرارتی صوتی

- پشم سنگ پتویی سازگار با محیط زیست است.

کاربرد پشم سنگ پتویی

عمده کاربرد عایق پشم سنگ پتویی در جدار کوره ها ، دیواره های مخازن و دیگهای بخار ، تانکرهای حمل قیر ، لوله های اگزوز و لوله های با سایز بالای 8 اینچ ودر کل مکانهایی که سطح صافی ندارند و مدور هستند بکار می رود.

برای مثال در مورد تانکرهای حمل قیر عایق پتویی با دانسیته 140 کیلوگرم برمتر مکعب و ضخامت 6 سانتیمتر بکارمی رود و از سرد شدن قیر جلوگیری می کند.

کاربرد عمده پشم سنگ پتویی بیشتر در صنایع نفت ، گاز ، پالایش ، پتروشیمی ، نیرو گاه ها ، سطوح منحنی و صاف ، دیگ های بخار ، فلنج ها ، شیر ها ، توربین ها ، لوله های با قطر بالاتر از 12 اینچ دیگ های بخار ، عایق کاری مخازن ، صنایع سیمان ، صنایع فولاد به کار می رود.

قیمت پشم سنگ پتویی
پشم سنگ پتویی

عایق ایزوبلانک چیست ؟

پشم سنگ پتویی به انگلیسی Iso Blanket نامیده می شود و به عنوان یک عایق حرارتی استفاده می شود. ایزوبلانکت مطابق با استاندارد ASTM C592 تولید می گردد. از خصوصیات بارز عایق پشم سنگ پتویی تحمل دمای حرارتی بالای آن است که تا دمای 750 درجه سانتی گراد می باشد.

 یک عایق از نوع پشم معدنی است که در برابر دما مقاومت می کند و با مش سیم یک محصول عایق محکم است.

عایق های پشم سنگ پتویی به صورت یک طرف توری و دو طرف توری گالوانیزه با روکش هایی از جنس کاغذ کرافت، فویل آلومینیوم و پارچه نسوز قابل تولید می باشد. ایزو بلانکت به دلیل استفاده از متریال های با کیفیت می تواند دمای زیادی را در خود نگه دارد و از برون دهی دما جلوگیری کند. این عایق یک پتوی انعطاف پذیر است که برای مصارف عایق عمومی طراحی شده است و به منظور تهیه سهولت در نصب در بزرگ و به صورت تاشو یا رول تهیه می شود.

خصوصیات متمایز کننده پشم سنگ پتویی

  • غیرقابل اشتعال و مقاوم در برابر شعله مستقیم آتش
  • تولید شده برای دماهای بالا
  • نقطه ذوب بالا (حدود 1000 درجه سانتیگراد)
  • تحمل دمایی بالای 700 درجه سانتیگراد
  • وزن کم و قابل انعطاف
  • تحمل حرارتی فوق العاده
  • قابل روکش شدن با مواد دافع آب و بخار

مزایای پشم سنگ پتویی

بطور کلی ساختمان هاییی که به خوبی با عایق پشم سنگ پتویی طراحی شده اند ، پشم سنگ پتویی در تابستان از گرمازدگی کم می کند و از پراکندگی گرما در زمستان جلوگیری می کند ، بنابراین یک درجه حرارت ثابت و راحت در فضای نشیمن یا محل کار حفظ می کند.

 به لطف ساختار فیبری بی اثر ، ماده ای است که باعث دفع آب می شود (خاصیتی که به آن اجازه می دهد خواص خود را بدون تغییر در طول زمان حفظ کند) ، تنفس ، غیرقابل نفوذ از حشرات ، جوندگان و مصون از ریشه زایی و تکثیر میکروارگانیسم های مضر است.

عایق ایزوبلانکت در هنگام ساخت برای انعطاف پذیری بهتر، تحت انجام عملیات دوخت قرار گرفته و با روکش هایی مانند توری سیمی، فویل آلومینیومی، پارچه نسوز، کاغذ گرافت و یا کاغذ آلومینیوم مسلح پوشانده می شود.

پشم سنگ پتویی
قیمت پشم سنگ پتویی

قیمت پشم سنگ پتویی

عایق های ایزو بلانکت در انواع دانسیته ها و ضخامت های مختلف برای مصارف گوناگون تولید می گردد. عایق های ایزوبلانکت برای مصارف مختلف از دانسیته های 80 تا 150 کیلوگرم بر متر مکعب و ضخامت های 30 تا 100 میلی متر موجود می باشد که بسته به نیاز خود می توانید آن ها را تهیه نمایید. این محصول اغلب برای مکان هایی به کار برده می شود که دارای سطوح صاف و یا منحنی های بزرگ است و دلیل تحمل حرارت های بالا تا حدود 750 درجه سانتی گراد به کار برده می شود.

بر اساس سفارش می توان این نوع پشم سنگ را در دو طرف توری دوخت یا روکش در یک طرف آن استفاده نمود.

قیمت عایق پشم سنگ پتویی با توری گالوانیزه در یک طرف و یا دو طرف آن با هم متفاوت است.

روکش نه تنها در قیمت عایق پشم سنگ پتویی بلکه در قیمت عایق پشم سنگ تخته ای، پشم سنگ لحافی و پشم سنگ لوله ای نیز تاثیرگذار است.

 

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما