پرایمر قیری (امولسیون ایزوگام)

پرایمر قیری (امولسیون ایزوگام)

تعداد ارائه دهنده ها

۵ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

شهر را مشخص کنید

cctv_banner

پرایمر قیری (امولسیون ایزوگام)

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

شرکت گوهر ابنیه پایتخت

شرکت گوهر ابنیه پایتخت

۳

تهران

phone

******۰۹۱۲۱

گروه مهندسی بتن آزما

گروه مهندسی بتن آزما

۳

تهران

phone

******۰۲۱۷۷

شرکت پرهام پی راگا

شرکت پرهام پی راگا

۳

تهران

phone

******۰۲۱۷۷

پتروقیر آژن

پتروقیر آژن

۳

تهران

phone

******۰۹۱۲۱

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

پرایمر قیری

پرایمر قیری یا پوشش امولوسیونی یک پوشش محافظتی تک جزئی به رنگ مشکی می باشد که برای جلوگیری از نفوذ املاح و یون های مخرب شیمیایی موجود در خاک روی مقاطع بتنی پیش از مدفون شدن اجراء می شود. پس از خشک شدن ، الاستیسیته زیاد و چسبندگی قابل توجهی به سطوح مورد اجرا دارد.

پرایمر (قیری) ، محصولی تک جزئی بر پایه قیر و پودرهای معدنی مخصوص است و در هنگام اجـرا از چسبندگی خوبی به سطوح فولادی ، بتنی ، آجـری ، آسفالت و دیگر مصالح ساختمانی برخوردار می باشد .پرایمر قیری پس از خشک شدن در مقابل نفوذ رطوبت و بخار آب مقاوم خواهد بود و تا اندازه زیادی سطح را عایق می کند .

پرایمر قیری در صورت اجرا در دو لایه سطح را کاملاً عایق و ضد آب می نماید، ولی عموماً پرایمر امولسیونی (قیری) به عنوان لایه زیرآیند برای اجرای عایق امولسیونی به کار می رود. پرایمر قیری با ماشینهای ویژه یا برسهای دستی اعمال می شوند همچنین قابل استفاده با اسپری یا سایر متدها می باشند.پرایمر قیری در صورت انبارداری مناسب ، در ظروف در بسته تا ۱۲ ماه خصوصیات خود را حفظ می کند.

 

خواص و اثرات پرایمر قیری 

ü تا پیش از خشک شدن قابلیت انحلال در آب دارد و پس از خشک شدن هرگز در آب حل نخواهد شد .

ü پس از خشک شدن یک لایه الاستیک و قابل انعطاف روی مقاطع به جای می گذارد .

ü     قابلیت اجراء در دمای 5+ تا 70+ درجه سانتیگراد

ü     پس از اجراء افتادگی و شره ندارد

ü     فاقد حلالهای نفتی و غیر قابل اشتعال

ü     چسبندگی زیاد به سطوح فلزی و بتنی

ü     مقاوم در برابر نمک ها ، یون کلر و سولفات ها

ü     سهولت و سرعت اجرا

میزان مصرف پرایمر قیری بسته به میزان تخلخل سطوح مورد استفاده حدود نیم الی یک کیلوگرم پوشش امولسیونی قیری برای پوشش یک متر مربع کفایت می کند.

پرایمر قیری چیست ؟

پرایمر قیریماده ای است کمکی که بعنوان زیر سازی برای نصب ایزوگام جهت بالابردن کیفیت عایق کاری و ایزولاسیون ساخته شده است.  این ماده از ترکیب قیر و پودرهای معدنی مخصوص بدست میآید و از لحاظ فیزیکی به صورت مایع بوده که میتوان این خمیر امولسیون را به صورت خالص یا رقیق شده با آب یا بنزین استفاده نمود.

البته در ابتدای پیدایش پرایمر این محصول را با بنزین مخلوط میکردند که به دلیل خطرات و همچنین آسیب زدن به لایه پشت بام دیگر از این محلول استفاده نمیشود و بجای آن از محلول آب استفاده میشود که هنگام اجرا در پشت بام آب آن تبخیر شده ویک لایه مقاوم و قابل انعطاف که دارای چسبندگی خوبی  میباشد به وجود میآید.

پرایمر قیری  حلالی فاقد ساختار فنلی بوده و قابلیت استفاده در مخازن آب آشامیدنی، استخرها و اماکن ورزشی و سیلوهای ذخیره مواد غذایی را دارد. پرایمر قیری حلالی همچنین برای محافظت از بتن های مجاور با خاک مناسب است. توجه شود که پیش از خشک شدن ابزار کار پرایمر قیری حلالی بایستی آنها را با حلال نفتی تمیز کرد. هنگام اجرای پرایمر قیری حلالی از وسایل ایمنی استفاده شود. پرایمر قیری در طی فرآیند تولید امولسیون ایزوگام فقط یک بار در دمای 150 درجه سانتیگراد گرم می شود و معمولاً نیازی به گرم کردن آن در زمان نگهداری، حمل و اجرا نمی باشد و اجرای آن در دمای محیط امکان پذیر است.

مزیت های پرایمر قیری 

۱- پس از خشک شدن در مقابل نفوذ رطوبت و بخار آب مقاوم میباشد.

۲-امولسیون ایزوگام  دارای دوام شیمیایی خوبی در مقابل اسیدها و بازها میباشد.

۳- فاقد آلودگی شیمیایی و سازگار با محیط زیست است.

۴- پرایمر قیری غیر قابل اشتعال میباشد.

۵- این عایق نیاز به گرم کردن با شعله ندارد و میتوان آن را در هر دمایی استفاده کرد.

موارد کاربرد پرایمر قیری

وظیفه اصلی امولسیون ایزوگام جلوگیری از نفوذ املاح و یون های مخرب شیمیایی داخل خاک به بتن می باشد . در اصل بهترین عایق برای مقاطع بتنی مانند فونداسیون که بخشی از آنها در خاک مدفون خواهند شد ، استفاده از عایق امولسیونی می باشد . پرایمر قیری یا پوشش امولسیونی چسبندگی ایده آلی به سطوح دارد و پس از خشک شدن نیز دارای الاستیسیته زیاد می باشد . محافظت از سطوح بتنی و فلزی در برابر یون های مخرب موجود در خاک برای فونداسیون ها ، دیوارهای حائل ، زیر زمین ها ، تونل ها و ... باید انجام شود که به راحتی توسط عایق امولسیونی قیری یا پوشش امولسیونی قابل اجرا می باشد. از دیگر کاربردهای پرایمر قیری به عنوان عایق بام ها می باشد و جایگزین مناسبی برای ایزوگام می باشد . از دیگر کاربردهای پرایمر قیری به عنوان عایق بام ها می باشد و جایگزین مناسبی برای ایزوگام می باشد . برای اجرای عایق امولسیونی به جای ایزوگام در بامها کافیست یک لایه امولسیون ایزوگام ( 50 درصد عایق امولسیونی + 50 درصد آب ) روی سطح اجرا شود و سپس دو لایه پرایمر قیری خالص بصورت عمود بر هم روی آن اجرا شود .

پیشنهاد میشود حتما مش فایبر گلاس بین دو لایه قرار گیرد تا علاوه بر مسلح شدن عایق ، مقاومت و طول عمر عایق نیز بالاتر رود . از دیگر کاربردهای امولسیون ایزوگام ، ممانعت از تبخیر سریع آب بتن در حالت خمیری و در نتیجه ترک خوردن آن می باشد . بتن در حالت خمیری به شدت تمایل به از دست دادن آب دارد که این کم شدن آب قبل از رسیدن بتن به سنین اولیه گیرش می تواند موجب جمع شدگی و ایجاد افت حجمی بتن و ایجاد اختلال در واکنش هیدراسیون بتن گردد که در نتیجه شاهد بروز ترک در سطح بتن خواهیم بود . از دیگر عوامل ترک خوردن بتن ، نفوذ یون های مخرب خاک و عوامل شیمیایی مخرب از داخل خاک به بتن می باشد که موجب ایجاد خوردگی در بتن و در نهایت ایجاد ترک و خرابی در بتن خواهد شد .

بدین منظور اجرای یک لایه پوشش امولسیونی یا پرایمر قیری روی سطح می تواند به رفع معایب مذکور خاتمه دهد . عایق امولسیونی یا پوشش امولسیونی روی سطح بتن ، مانع جذب آب شور توسط بتن می شود . در حالی که سطوحی که عایق نشده باشند آب شور را جذب می کنند و در نتیجه بتن دچار خوردگی می شود . از دیگر مزایای عایقکاری به روش امولسیونی این است که در محیط هایی که در معرض آلودگی قرار دارند ، قطعا آلودگی ها و عوامل مخرب این محیطها ، بتن را دچار مشکل خواهند نمود که در این حالات نیز عایق امولسیونی یا پوشش امولسیونی بهترین گزینه است .

.به صورت کلی تر کاربرد های پرایمر قیری عبارتند از :

۱- مناسب برای محافظت از بتنهایی که قرار است با خاک مدفون شود.

۲- عایق کاری سطوح مختلف از جمله پشت بام، پی ساختمان، دیوارها، سرویسهای بهداشتی، استخر، پارکینگها، کانالهای آب رسانی، انبارها، پلها، تونلها، گلخانهها، مرغ داری و دامداریها، باغچههای تزئنی آپارتمانها، باند فرودگاهها، لولههای آب، گاز، نفت و ... کاربرد دارد.

۳- امولسیون ایزوگام در محیطهای بسیار آلوده برای حفاظت از سطح آجری در مقابل املاح نمکی کاربرد فراوان دارد.

۴- از پرایمر قیری و ماسه بعنوان آسفالت سرد یا پیش ساخته در مواقع ضروری استفاده میشود.

اما کاربرد اصلی پرایمر بعنوان یه مایع چسبنده برای کمک به بهتر چسبیدن ایزوگام به سطح مورد نظر میباشد.

مشخصات فنی امولسیون ایزوگام

۱-رنگ پرایمر قیری معمولا مشکی مایل به قهوه ای میباشد.

۲-حالت فیزیکی پرایمر قیری  مایع است که از ترکیب قیر و رزین با پودرهای معدنی ساخته شده است.

۳-وزن مخصوص امولسیون ایزوگام برابر با  ۰٫۰۲  ± ۱٫۰۹ میباشد.

۴-زمان خشک شدن پرایمر قیری بستگی به شرایط آب و هوایی دارد(در شرایط آفتابی 12ساعت زمان نیاز دارد تا خشک شود.)

۵- مقاومت در برابر سرما تا 5 درجه زیر صفر- و پایداری حرارتی  آن تا 90 درجه سانتیگراد میباشد.

اجرای پرایمر قیری

هنگام اجرای پرایمر قیری میزان و نحوه ی مصرف سطح زیر کار باید مسطح، صاف، سخت، فاقد اجزاء سست و همچنین باید عاری از هرگونه آلودگی محیطی مانند روغن، چربی، گردوخاک، عوامل عمل­ آوری و … باشد.

سطوح تخریب شده باید با ترمیم کننده مناسب تعمیر و تسطیح شود. لازم است قبل از اعمال هرگونه پوشش سطح زیر کار با برس و قلم­مو تمیز و آماده عملیات پوشش­ دهی باشد. محصول را ﻣﻲ ﺗﻮان ﺑﺮ روی ﺳﻄﺢ ﻣﺮﻃﻮب اﺟﺮا ﻧﻤﻮد وﻟﻲ ﻧﺒﺎﻳﺪ آب زیادی وﺟـﻮد داﺷـﺘﻪ ﺑﺎﺷـﺪ، ﺳـﻄﻮح ﮔﺮم و ﺧﻴﻠﻲ ﺧﺸﻚ و زﺑـﺮ ﺑﺎﻳـﺴﺘﻲ ﻗﺒﻞ از اﺟﺮا ﻻﻳﻪ اﺻﻠﻲ ﺑﺎید با ﭘﺮاﻳﻤﺮی از همین محصول ﻣﺮﻃﻮب شوند.

در ﺻﻮرت ﻧﻴﺎز ﺑﻪ اﺟﺮای ﻻﻳﻪ ﻫﺎی ﺑﻌﺪی ﻻزم اﺳﺖ ﻻﻳﻪ ﻗﺒﻠﻲ ﺑﻪ ﻃﻮرﻛﺎﻣﻞ ﺧﺸﻚ ﺷﻮد. دو ﻻﻳﻪ ﺑﺎﻳﺪ به صورت ﻫﻢ ﺟﻬﺖ، اﺟﺮا ﺷﻮد ﺗﺎ ﺿﺨﺎﻣﺖ ﻻﻳﻪ ﺧﺸﻚ ﺷـﺪه ﺑـﻪ ﺣﺪود یک میلی متر ﺑﺮﺳﺪ. ﺳﻄﺢ ﻻﻳﻪ دوم ﻧﻴﺰ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﺎﺳﻪ ﺷﻜﺴﺘﻪ ﺗﻤﻴﺰ زﺑﺮ ﮔﺮدد ﺗﺎ اﺗـﺼﺎل ﻣﻜـﺎﻧﻴﻜﻲ ﺑـﺮای اﺟﺮای ﻣﻼت ﻓﺮاﻫﻢ ﮔﺮدد. (ﺿﺨﺎﻣﺖ ﻣﻼت ﺣﺪاﻗﻞ 50 ﻣﻴﻠﻲ ﻟﻴﺘﺮ ﺑﺎﺷﺪ.) بسته به سطح مورد اجرا، ﺑﺎ ﻫﺮ کیلوگرم محصول می توان 2 ﻣﺘﺮ ﻣﺮﺑﻊ را به ضخامت 1/1 میلیمتر پوشش داد.

امولسیون ایزوگام چیست؟

   پرایمر قیری یا امولسیون یا قیرابه از مخلوط شدن قیر ، آب و مواد امولسیون ساز در پالایشگاه بدست می آید . همان طور که از خصوصیات شیمیایی قیر و آب برمی اید ، این دو ماده در شرایط عادی با هم مخلوط نشده و به دلیل چگالی متفاوت جدا از هم قرار می گیرند.مواد امولسیون ساز باعث ایجاد محلولی از این دو به صورت پراکنده در هم می شوند .30  تا 50 درصد حجم این فراورده را آب تشکیل می دهد.

ماده امولسیون ساز معمولا از یک نمک قلیایی اسیدهای آلی یا نمک آمونیم است که باعث باردار شدن ذرات قیر می‌شود. به این ترتیب ذرات قیر در اثر بار القایی یکدیگر را دفع می‌کنند و به‌صورت کره‌هایی با قطر یک‌صدم تا یک‌هزارم میلی‌متر در آب شناور می‌شوند. از خصوصیات مثبت این نوع از قیر کاهش آلایندگی آن نسبت به سایر نمونه ها می باشد و همچنین به دلیل غیر قابل اشتعال بودن حلال آن (آب) ، خطر اشتعال در حین حمل و نقل قیر کاهش می یابد.

پرایمر قیری پایه آب

پرایمر قیری پایه آبی محصولی تک جزئی بر پایه قیر و پودرهای معدنی مخصوص است که قابلیت رقیق شدن با آب را داشته و در هنگام اجرا از چسبندگی خوبی به سطوح بتونی، آجری، آسفالت و دیگر مصالح ساختمانی برخوردار می باشد. پس از خشک شدن پرایمر قیری آبی در مقابل نفوذ رطوبت و بخار آب مقاوم خواهد بود. پرایمر قیری آبی از امتیازاتی چون اجرای سرد و ساده، شکل پذیری مناسب، دوام شیمیایی خوب در برابر اسیدها و بازهای ضعیف و هزینه کم در مقایسه با سایر روش های محافظت و آب بندی برخوردار است. از کاربردهای  پرایمر قیری آبی به موارد زیر میتوان اشاره کرد :

ü     پرایمر قیری آبی مناسب جهت محافظت از بتن های مدفون در خاک

ü     پرایمر قیری آبی مناسب جهت پوشش دهی لوله های سیمانی یا فلزی

ü     عایق کاری دیوارها، سقف ها، استخرها و مخازن آب با استفاده از پرایمر قیری آبی

ü     استفاده به عنوان آسفالت سرد در صورت اختلاط پرایمر قیری آبی با ماسه مناسب

ü     ایجاد لایه محافظ در برابر بخار با استفاده از پرایمر قیری آبی

 

 

 

 

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما