وزنه تعادل آسانسور

وزنه تعادل آسانسور

دسته بندی

قطعات آسانسور

تعداد ارائه دهنده ها

۲ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

شهر را مشخص کنید

lift_banner

وزنه تعادل آسانسور

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

آسانسور و پله برقی آسمان آبی

آسانسور و پله برقی آسمان آبی

۴

لاهیجان

phone

******۰۱۳۳۶

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

وزنه تعادل آسانسور

در عمل طرز کار آسانسور ها کمی متفاوت از طرز کار بالابرهای ساده است. جعبه به وسیله یک وزنه تعادل آسانسور سنگین بالانس می شود . وزنه تعادل آسانسور که برای برقراری تعادل بین کابین، وزن مسافرین و بار مورد استفاده قرار می گیرد.

این قطعه با متعادل نمودن وزن کابین و نیمی از وزن بار داخل آن باعث می شود تا کابین دچار لرزش نشده و بار خود را سالم به مقصد برساند. مکانیزم عملکرد وزنه تعادل به این صورت است که وقتی آسانسور وزنی برابر نصف ظرفیت خود را جابجا می کند ( به عبارت دیگر وزن خود جعبه به اضافه 40 , 50 درصد از کل وزنی که می تواند جابجا کند ) آنگاه وزنه تعادل نصف مابقی آن را سنگین می کند هنگامی که آسانسور بالا می رود وزنه تعادل پایین می آید و برعکس. وزنه تعادل آسانسور از جنس بتن، چدن یا سرب است که با روکش فلز ساخته می شود. با توجه به وزن و ظرفیت کابین تعداد و سایز آن تعیین می شود.

 

 

 وزنه تعادل آسانسور

وزنه تعادل سوار شده در یوک آسانسور

 

ساخت وزنه تعادل آسانسور

برای ساخت وزنه تعادل آسانسور از وزنه هایی که از اجناس مختلفی همچون چدن، سرب و یا بتن که با روکش پلاستیک یا فلزی محافظ ساخته شده استفاده می شود. به این صورت که تعدادی از این وزنه ها را در یک قالب فولادی محکم به صورت فیکس کنار هم قرار داده و قالب را با پیچ محکم می بندند. به طور معمول از وزنه های ۳۵ کیلوگرمی برای پر کردن قاب وزنه استفاده می شود.

وزنه تعادل آسانسور باید طوری چیده شده و با هم فیکس شوند که در تکان های شدید مثلا در زمان پاراشوت از قاب خارج نشوند. برای تعیین تعداد وزنه ها باید به ظرفیت کابین آسانسور و وزن آن توجه نمود. با استفاده از فرمول: ( وزن کابین + وزن نیمی از بار یا نفرات داخل کابین ) تعداد وزنه های تعادل آسانسور تخمین زده می شود. برای حفاظت بیشتر از وزنه ها باید از حفاظ های فلزی استفاده نمود تا در صورت شکسته شدن کفشک ها قاب وزنه از ریل خارج نشود.

 

 

قیمت وزنه تعادل آسانسور 

وزنه آسانسور

 

استاندارد وزنه تعادل آسانسور

وزنه تعادل آسانسور در سال های گذشته به وسیله پلاستیک تولید می گردید و پوشش اطراف آن پلاستیک بود اما بعد از سال ها متخصصان استاندارد با توجه به ایراداتی که جنس پلاستیک باعث آن می گردید و اینکه جنس پلاستیک و در طول زمانجنس پلاستیک از بین می رفت . استاندارد آسانسور این را تعیین کرد و ساختمان ها ملزم به استفاده از وزنه های گالوانیزه گردیدند و وزنه های بتنی پلاستیکی منسوخ گردید . وزنه تعادل آسانسور دچار فرسودگی نمی شود و از شرایط جوی تاثیر نمی گیرد. وزنه تعادل ها به وسیله نبشی و شاسی اصلی به صورت محکم بسته می شود تا در طی حرکت  آسانسور سقوط نکند.

مزایای وزنه تعاد آسانسور

·       وزنه تعادل کارکرد موتور برای بالا و پایین کردن جعبه آسانسور را راحت تر می کند.

·       امنیت بیشتر آسانسور به دلیل نیروی کم تری که بر روی کابل ها وارد می شود.

·       وزنه تعادل آسانسور میزان انرژی موتور را کاهش می دهد.

·       با استفاده از وزنه تعادل آسانسور میزان ترمز مورد نیاز کاهش می یابد. بازگشت آسانسور بسیار با سرعت انجام می گیرد وزنه تعادل می تواند براحتی آسانسور را کنترل کند.

 

 

 قیمت وزنه آسانسور

وزنه تعادل آسانسور کششی

 

قیمت وزنه تعادل آسانسور

وزن تعادل آسانسور با جنس های مختلف بتنی، سربی، پلاستیکی و چدنی قابل تهیه در سایزها و اندازه های مختلف 40، 50، 55، 60، 70، 80، 90 کیلوگرم و غیره برای انواع آسانسورهای کششی است. بر اساس نکات ذکر شده، تعداد وزنه ها در این حالت متناسب با وزن کابین و نیمی از ظرفیت آسانسور محاسبه می شود.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما