نمای طرح چوب سبا سنگ

نمای طرح چوب سبا سنگ

دسته بندی

سنگ مصنوعی

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

شهر را مشخص کنید

نمای طرح چوب سبا سنگ

فروشندهمحلشماره تماس
سبا سنگ پرشین

سبا سنگ پرشین

۵

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نمای طرح چوب سبا سنگ

بی شک می توان گفت چوب یکی از مهمترین مصالح ساخت سازه می باشد که به دلیل زیبا و جذاب نشان دادن ساختمان در حال حاضر از نمای طرح چوب بسیار استفاده می شود.

نمای ساختمان یکی از مواردی است که کارفرمایان و طراحان در هنگام ساخت ساختمان به آن توجه می کنند، زیرا زیبا بودن نمای ساختمان یکی از مهمترین عواملی است که موجب زیباشناسی ساختمان می‌شود. در این بین متریال چوب جزو جالب ترین و هیجان انگیزترین متریال های موجود است که در حال حاضر استفاده از آن رونق چشمگیری گرفته است. انتخاب نمای چوب می تواند بهترین گزینه برای زیبا کردن بنا باشد که در حال حاضر فرآورده های چوبی با مواد نگهدارنده تولید شده تا افراد بتوانند بدون نگرانی از پوسیدگی و خرابی چوب، نمای دلخواه خود را از این متریال تهیه کنند. البته توجه داشته باشید که بعضی از چوب ها مانند وسترن رد سدار، لارچ اروپایی، بلوط اروپایی و داگلاس فر نیاز به مواد نگهدارنده ندارند زیرا این چوب ها به طور طبیعی در مقابل حمله به حشرات و رطوبت و پوسیدگی مقاوم هستند. از اینرو این چوب ها بهترین گزینه برای استفاده در نمای طرح چوب است.

بررسی ویژگی های نمای طرح چوب

نمای طرح چوب علاوه بر زیبایی که دارد به عنوان عامل محافظتی نیز در نما و سطح خارجی ساختمان نقش اساسی ایفا می‌کند. با توجه به اینکه متریال چوب یکی از انعطاف پذیرترین متریال های موجود در بازار است می توان گفت استفاده از نمای طرح چوب در دکوراسیون با تنوع وسیعی وجود دارد و افراد می‌توانند در هر سازه ای از این متریال استفاده کنند. از طرفی وزن سبک چوب نیاز به ستون های کوچکتری دارد که این امر موجب زیبایی بیشتر ساختمان می‌شود؛ همچنین این وزن سبک چوب موجب حمل و نقل آسان آن شده است که در نتیجه هزینه کمتری در بر دارد. دیوار نما باید توسط تکیه گاه های میانی یا ستون  حمایت شود اما اگر از نمای طرح چوب استفاده شود نیاز به دیوار زیر سری وجود ندارد و این امر موجب کاهش هزینه ها می شود.

مزایای نمای طرح چوب

همانطور که گفته شد مهمترین دلیل استفاده از نمای طرح چوب زیبا شناختی این مساله می باشد زیرا چوب در مقایسه با سنگ و آجر های سنتی و قدیمی وزن کمتری دارد که این مورد منجر به خلق نمای سبک تر و در عین حال زیباتر می شود. همچنین معماران می‌توانند با استفاده از چوب نمای یکدست تر و تمیزتر ارائه دهند. نکته دیگری که در مورد نمای طرح چوب وجود دارد این است که می توان از این متریال اشکال بی زاویه زیبایی خلق کرد که موجب متفاوت شدن نمای ساختمان می شود. از طرفی متریال چوب در تمامی زمینه ها قابل اجرا است. توجه داشته باشید که استفاده از نمای چوب در ساختمان ها موجب می شود که عمر و دوام خارجی ترین بخش ساختمان افزایش پیدا کند زیرا نمای چوبی در معرض رطوبت محافظت شده است.

فواید نمای طرح چوب از نظر بهره وری انرژی

نمای طرح چوب علاوه بر زیبا شناختی از نظر بهره وری انرژی نیز دارای فوایدی می باشد که مهمترین آن قابلیت طراحی این نما در شرایط مختلف آب و هوایی است که برای این منظور لازم است الزامات و مقررات خاصی را رعایت کرد تا بتوان از نمای طرح چوب در شرایط جغرافیایی متفاوت استفاده نمود. نکته دیگر این است که در ساختمان هایی که از نمای چوبی استفاده می شود دیده شده است که وابستگی کمتری به گرما وجود دارد. بنابراین، این ساختمان ها از لحاظ قرارگیری در معرض خورشید از محدودیتی برخوردار نمی باشند. نماهایی که از چوب ساخته شده اند نسبت به فضایی که از آجر و سنگ است راحت تر گرم و خنک می‌شود که این خاصیت عایق بودن چوب موجب محبوبیت نمای طرح چوب در بین افراد شده است.

ویژگی های چوب از لحاظ ساخت و طراحی مناسب

اگر قصد دارید که در سریعترین زمان ممکن نمای ساختمان خود را بسازید به شما پیشنهاد می شود که از نمای طرح چوب استفاده کنید زیرا برای ساخت این نما به مدت زمان اندکی نیاز است و در سرعت بالای این کار انجام می شود؛ همچنین ساده بودن نمای طرح چوب گزینه ای است که مورد توجه افراد قرار گرفته است زیرا برای اجرای نمای طرح چوب نیاز به داربست نیست و در مکان های شیب دار به راحتی می توان از این نما استفاده کرد. نکته قابل توجه این است که لبه های پایین چوب نما باید برش مورب با زاویه ۱۵ درجه داده شود تا به این وسیله آب با برگشت به داخل نفوذ نکند و همچنین در گوشه ها، درها، پنجره ها و تقاطع دیوارها باید فیشینگ ها به گونه ای طراحی شود که آب در شرایط آب و هوایی نامناسب در آن نگهداری شود و موجب خرابی نمای چوبی نشود.

نمای طرح چوب عایق حرارتی مناسب

نمای طرح چوب مقاومت و دوام بسیار بالایی دارد که می تواند سال های متوالی از آن بدون هیچ مشکلی استفاده کرد. با توجه به اینکه این نما مقاومت بالایی دارد می توان گفت با استفاده از آن می‌توان جلوی تمام ضرر و زیان های احتمالی وارد شده به ساختمان را کاهش چشمگیری داد. جالب است بدانید که بر روی نمای چوب از دیگر متریال ها خراش ها و آسیب های کمتری نمایان می شود، از طرفی همانطور که گفته شد چوب یک عایق حرارتی بسیار مناسب است که می توان به طور بهینه از آن استفاده کرد. با توجه به اینکه چوب در مقایسه با بتن و فولاد در انتقال حرارت و دما عملکرد ضعیفی دارد این ویژگی اهمیت کاربردی زیادی در نما دارد که موجب جلوگیری از هدر رفتن انرژی های گرمایشی و سرمایشی می شود. نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که معمولا نمای طرح چوب قیمت بالاتری نسبت به دیگر متریال ها دارد.

نمای طرح چوب برای نمای بیرونی ساختمان

تنوع متریال در نماسازی ساختمان روز به روز در حال گسترش است در حالی که متریال چوب جزو آن دسته از متریال هایی می باشد که بیش از موارد دیگر مورد توجه افراد قرار گرفته است، زیرا استفاده از چوب در طراحی نمای ساختمان علاوه بر اینکه موجب نمای خاص و منحصر به فرد می شود باعث ایجاد حس گرما و آرامش در بیننده شده است. استفاده از نمای طرح چوب در ساختمان های ویلایی به قدری زیبا و لوکس است که موجب می شود بنای ساخته شده از این متریال از دیگر بناهای محل متمایز شود.


امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما