منبع آب گرم

منبع آب گرم

تعداد ارائه دهنده ها

۰ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

شهر را مشخص کنید

معرفی کالا

نظرات کاربران

منبع آب گرم

منبع آب گرم از تجهیزات سیستم گرمایشی ساختمان ها است که وظیفه ذخیره و تولید آبگرم ساختمان های صنعتی و مسکونی را به عهده دارد. منبع آبگرم در دو نوع دوجداره و کویل دار در بازار موجود هستند که کارکرد آنها با هم متفاوت است. در نوع کویل دار جنس بدنه از ورق گالوانیزه تشکیل شده و داخل آنها لوله های U شکل از جنس مس است که آب گرم درون لوله های کویل جریان یافته و حرارت را از طریق دیواره لوله ها به آب گرم بهداشتی تبدیل می کند. نوع دوجداره آن از دو مخزن داخلی و خارجی ساخته شده که در مخزن داخلی آب سرد و در مخزن خارجی آبی که توسط دیگ های بخار گرم شده است جریان دارد و اختلاف دما باعث گرم شدن آب مخزن داخلی می شود.

 

قیمت منبع آب گرم

از مهم ترین عوامل قابل توجه در خرید منبع آب گرم قیمت منبع می باشد. منابع آبگرم کویل دار چون در ساختار خود دارای فلزات مس و چدن می باشند و پمپ سیرکولاتور در آنها استفاده شده است از قیمت بالاتری نسبت به منبع آب گرم دوجداره برخوردارند.

منبع های دوجداره ۳۰۰ لیتری با قطر ورق ۳ میل به قیمت ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان، ۳۰۰۰ لیتری با قطر ورق ۵ میل به قیمت ۸۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان و منبع های کویلی ۳۰۰ لیتری با ضخامت ۴ میل به قیمت ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان و ۵۰۰۰ لیتری با قطر ورق ۶ میل به قیمت ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان در بازار موجود می باشد.

 

مقایسه و خرید منبع آب گرم

منابع آبگرم کویلی در تماس با آب لوله کشی رسوب می گیرند و نیاز به شستشو دارند و پس از ۲ بار اسیدشویی منبع کویل آبگرم، منبع نیاز به تعویض کویل دارد. در مقابل منبع دوجداره نیاز به شستشو ندارد و هزینه تعمیرات آن پایین تر است. علاوه بر این ها منبع کویلی فضای زیادی را اشغال می کند. در مقابل منابع دوجداره برای ظرفیت های پایین مورد استفاده قرار می گیرند زیرا در ظرفیت های بالای ۶۰۰ لیتر راندمان حرارتی افت قابل توجهی پیدا می کند. در منبع کویلی سرعت انتقال حرارت و گرما بالاتر است و اگر یکی از کویل ها خراب شود باز هم منبع، آب گرم را تولید می کند.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما