ماسه شکسته شسته

ماسه شکسته شسته

دسته بندی

شن و ماسه

تعداد ارائه دهنده ها

۹ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

شهر را مشخص کنید

heblex_banner

ماسه شکسته شسته

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

فروشگاه مصالح ساختمانی یوسفی

فروشگاه مصالح ساختمانی یوسفی

۴

تهران

phone

******۰۹۱۹۵

مصالح ساختمانی مهروانی

مصالح ساختمانی مهروانی

۴

تهران

phone

******۰۹۱۲۸

مصالح ساختمانی زندی

مصالح ساختمانی زندی

۴

تهران

phone

******۰۹۱۲۲

مصالح ساختمانی بابایی

مصالح ساختمانی بابایی

۴

تهران

phone

******۰۹۱۴۶

مصالح ساختمانی جعفرزاده

مصالح ساختمانی جعفرزاده

۴

تهران

phone

******۰۹۱۴۶

فروشگاه مصالح رسولی

فروشگاه مصالح رسولی

۴

تهران

phone

******۰۹۱۲۳

مصالح ساختمانی عبدی

مصالح ساختمانی عبدی

۳

ری

phone

******۰۹۱۹۶

شن و ماسه ضرغامی

شن و ماسه ضرغامی

۴

تهران

phone

******۰۹۲۲۸

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

ماسه شکسته شسته چیست؟

ماسه های شکسته به ماسه هایی گفته می شود که از فرآیند شکستن و آسیاب کردن سنگ های معدنی (عموما سنگ های گرانیتی) به وجود می آیند. ماسه شکسته شسته از فرآیند خردکردن قلوه سنگ‌ها ( شن های درشت دانه ) در سایزهای بالاتر از 25 میلیمتر می باشد که توسط دستگاه های هیدروکن (سنگ شکن ها) عمل خردکردن صورت گرفته و پس از عبور از سرندها، ماسه شکسته با دانه بندی 5 – 0 و  6 – 0 میلیمتر تولید می گردد. فرآیند تولید سنگ های شکسته باعث می شود ماسه‌هایی با گوشه‌های تیز (به علت خط گسستگی نامنظم سنگ‌های معدنی) به وجود بیاید.

مزیت استفاده از ماسه های شکسته شسته

ماسه شکسته شسته برای فرآیند دیوارچینی ساختمان مناسب ترین نوع ماسه است.

ماسه شکسته شسته منشا طبیعی دارد و بنابراین از نظر موازین زیست محیطی مناسب است.

تنش درونی این ماسه بسیار کم است و این ماسه بسیار مستحکم است.

هر نوع ماسه که با ماسه شکسته تولید شود،ملات مناسبی از نظر گیرش و استحکام خواهد بود.

ملات ساخته شده با ماسه شکسته شسته بسیار یکنواخت و یکدست است.

البته قابل ذکر است که در برخی از فعالیت های ساختمانی و تولید برخی ملات ها بهتر است از ماسه های شکسته استفاده نشود.این ماسه ها گاها اندازه های مختلف یزرگی دارند که بر مقاومت بتن های مسلح تاثیرگذارند.

قیمت ماسه شکسته شسته

در بتن ریزی اگر از مصالح شکسته استفاده شود برای جابجائی بتن در قالب و پر کردن تمام زوایای آن باید دقت بیشتر بعمل آورد ولی در این نوع مصالح قطعه ریخته شده در شرایط مساوی دارای مقاومت فشاری و کششی بیشتری نسبت به شن و ماسه طبیعی می باشد. برای خرید ماسه شکسته شسته باید از مراکز معتبر اقدام کنید. شیوه پرداخت و قطر الک تاثیر زیادی در کیفیت و کارایی ماسه شکسته شسته خواهد داشت. قیمت ماسه شسته شسته به کیفیت تولید کننده بستگی دارد. اگر قیمت‌های خیلی ارزان‌تر از بازار به شما پیشنهاد داده شد به کیفیت نهایی محصول شک کنید. کارشناسان ما در عمران مدرن می‌توانند کمترین قیمت ماسه شکسته و شسته را با بالاترین کیفیت برای شما تامین کنند.

خرید ماسه شکسته شسته

شن و ماسه شکسته شسته دوبار شور محصول اغلب مراحل مختلف سفت کاری و نازک کاری ساختمان است. خرید ماسه شکسته شسته در تهران، معمولا از شهر شهریار تامین می‌شود. شن و ماسه شکسته به علت تیز گوشه بودن و اصطکاک داخلی بالا بین دانه ها ، دارای لغزندگی مناسب به روی هم نیستند. ولی دانه های شکسته به علت همین اصطکاک داخلی زیاد و تیز گوشه بودن در راه سازی مخصوصاً در قسمت روسازی راه بیشتر مورد مصرف دارند.

مواردی که ذکر شده نشده می‌دهد که ماسه شسکته شسته را باید از مراکز معتبر خریداری کرد که استانداردهای تولید ماسه و شن را به دقت رعایت می‌کنند. کارشناسان ما در عمران مدرن با معتبرترین تولید کنندگان ماسه شکسته شسته در ایران ارتباط دارند و برترین‌ها را در اختیار شما قرار خواهند داد.

فروش ماسه شکسته شسته

کارخانه تولیدی ماسه شکسته شسسته با چیدمان مناسب خطوط تولید، علاوه بر رعایت معیارهای استاندارد ملی 302 ایران در کیفیت محصولات، از توانایی لازم جهت تولید انواع سنگدانه، در حجم و اندازه مورد نیاز مشتریان و مطابق با دیگر استانداردهای بین المللی نیز برخوردار است. انواع محصولات ماسه طبیعی 06، ماسه بادی(فیلر)، ماسه شکسته 06، شن شکسته، شن شکسته شسته، شن شکسته شسته عدسی، شن طبیعی شسته در شرکت مورد بحث با عالیترین سطح کیفیت تولید می شود.

کاربرد ماسه شکسته شسته

ماسه شکسته شسته معمولا درصد استاندارد و قابل قبولی خاک را دراست و همین عامل باعث شده تا عمده استفاده از آن در دیوارچینی و برای چینش دیوار و اتصال المان های مورد استفاده مانند آجر و یا بلوک شود.این عامل باعث می شود تا آجر از نظر استحکام عملکرد بهتری داشته باشد و خلل و فرج ها را به راحتی پر کند.

ماسه شکسته شسته برای بتن ریزی

از ماسه شکسته شسته برای بتن ریزی، سنگ کاری و کف سازی استفاده می‌کنند. در بتون ریزی اگر از مصالح شکسته استفاده شود برای جابجائی بتون در قالب و پر کردن تمام زوایای آن باید دقت بیشتر بعمل آورد ولی در این نوع مصالح قطعه ریخته شده در شرایط مساوی دارای مقاومت فشاری و کششی بیشتری نسبت به شن و ماسه طبیعی می باشد.

ابعاد ماسه شکسته شسته

ابعاد ماسه و شن شکسته کاملاً در اختیار مصرف کننده است زیرا ابعاد آن بوسیله الک های مخصوصی تعیین می گردد در نتیجه بتون ریخته شده با شن و ماسه شکسته یکنواخت تر و همگن تر نسبت به شن و ماسه طبیعی می باشد.

ماسه ‌ها و شن ها از تجزيه كانی های مقاوم نظير كوارتز به وجود می آيند. از ماسه برای تهيه انواع ملات‌ سیمان، بتن، انواع آجر ماسه آهكی و… استفاده می كنند. در صنعت ساختمان به دانه های از قطر ۲ تا ۰.۰۶ میلی‌متر ماسه گفته می‌شوند. ماسه بر حسب منبع تهيه آن به چند دسته تقسيم میشود. منظور از ماسه ۰۴ و ۰۶ اين است که بزرگترين قطر سنگدانه به ترتيب از ۴ ميليمتر و ۶ ميليمتر بيشتر نباشد.

تفاوت ماسه شکسته شسته با ماسه طبیعی

با توجه به اینکه شن و ماسه طبیعی از روی هم غلطیدن تکه های سنگ در اثر، جریان آب رودخانه ها و خرد شدن آنها تولید می شود و ممکن است راهی طولانی را با سنگ های دیگر در بستر رودخانه طی نماید (تقریباً قطعه سنگهای درشت تر مانند آسیاب ساچمه ای نسبت به قطعات ریزتر عمل می نماید) در نتیجه دانه های شن و ماسه حاصل از جریان آب رودخانه گرد گوشه بوده در صورتی که دانه های شن و ماسه  شکسته تیز گوشه است.

ماسه شسته گرد

دانه های گرد گوشه به علت آنکه سطح آنها صیقلی می باشد دارای اصطحکاک داخلی کمتری بوده و بهتر به روی هم می لغزد و در نتیجه در ملات های ماسه سیمان بهتر زیر ماله بنا شکل می گیرند و زیر آجر یا فرش موزائیک یا فرش سنگ پهن می شوند و در بتن ریزی نیز روی همدیگر لغزیده و حجم قالب را پر می نمایند.

ماسه شکسته مناسب روسازی

در صورتی که شن و ماسه شکسته شسته به علت تیز گوشه بودن و اصطحکاک داخلی بالا بین دانه ها ، دارای لغزندگی مناسب به روی هم نیستند. ولی دانه های شکسته به علت همین اصطحکاک داخلی زیاد و تیز گوشه بودن در راه سازی مخصوصاً در قسمت روسازی راه بیشتر مورد مصرف دارند.

در بتن ریزی اگر از مصالح شکسته استفاده شود برای جابجائی بتن در قالب و پر کردن تمام زوایای آن باید دقت بیشتر بعمل آورد ولی در این نوع مصالح قطعه ریخته شده در شرایط مساوی دارای مقاومت فشاری و کششی بیشتری نسبت به شن و ماسه طبیعی می باشد.

ماسه کفی چیست؟

ماسه کفی ، دارای خاک با مقادیر بیش از انواع گفته‌شده است. خاک موجود در این ماسه به شرطی که از 4 درصد بیشتر نباشد، شکل‌پذیری بیشتری دارد و برای کارهای شیب بندی کف و سیمان‌کاری حرکت شمشه و کروم گیری کاربرد دارد. با استفاده از این نوع ماسه به‌سادگی می‌توان شیب دلخواه را به ملات داد.

وجود خاک بیشتر در ماسه کفی مزایا و معایب خود را دارد. وجود خاک باعث کاهش مقاومت شده و بنابراین برای جاهایی که مقاوت ترکیب ماسه و سیمان مهم است مناسب نمی باشد از طرفی وجود خاک در ماسه باعث می شود که چسبندگی ابتدایی بیشتر باشد و نیاز به مصرف سیمان کمتری است . ویژگی فوق در کاربردهای خاص مانند ملات ماسه سیمان دیوارهای غیر باربر به عنوان یک مزیت محسوب می شود . ماسه کفی شکسته به نام های ماسه ملاتی ، ماسه خاکدار و ماسه بنایی نیز شناخته می شود .

انواع ماسه

ماسه شکسته

این نوع ماسه‌ها از خورد کردن سنگ آهگ متراکم، سنگ گرانیت و هر نوع سنگ متراکم دیگری به دست می‌آید. از ویژگی‌های این نوع ماسه‌ها می‌توان به سطوح خشن و تیز گوشه آنها اشاره کرد که به همین علت برای تهیه و ساخت بتن کارآیی دارند.

ماسه شسته

ماسه‌ای است به واسطه‌ی شسته شدن خاک مخلوط با آن کمتر می‌شود.

ماسه بادی

این نوع ماسه‌ها از دانه‌های بسیار کوچیکی تهیه می‌شوند و اصلا برای ساخت بتن کارآیی ندارند.

ماسه‌های خاکی

از ذرات ریزی تشکیل شده‌اند که مانند خاک اما به رنگ طوسی هستند.

دوبارشور 06

ماسه‌ای است استاندارد مطابق با استاندارد ۳۰۲ ایران با ترکیبی صحیح در دانه‌بندی و قطر بزرگترین دانه‌های موجود در آن از ۶/۰ میلیمتر تجاوز نمی‌کند. عاری از هر گونه خاک می‌باشد بوسیله پمپ و سیلکون و با حجم سیصد مترمکعب شستشو انجام می‌شود. این ماسه برای تمامی مصارف بتن‌ریزی و قطعات بتنی مناسب می‌باشد.

دوبارشور 08

این ماسه با ترکیب دانه‌بندی مناسب مطابق جداول استاندارد بدلیل دوبار شستشو گاهاً خاک زدائی شده و قطر بزرگترین دانه آن از ۸/۰ میلیمتر تجاوز نمی‌کند.

این ماسه برای ساخت بتن استاندارد و بلوک‌های سیمانی گاهاً مناسب می‌باشد.

علاوه بر مصرف شن و ماسه که اصلی‌ترین و مهم‌ترین محل مصرف شن و ماسه است در پی‌سازی اکثر ساختمان‌های بیشتر از دوطبقه از بتن استفاده می‌شود.

در چیدن دیواره‌های آجری برای چیدن آجر از ملات ماسه سیمان استفاده می‌شود.

برای فرش، موزاییک و نصب کاشی از ملات ماسه سیمان استفاده می‌شود.

همچنین برای دانه‌بندی کف فضاهایی که روی زمین ساخته می‌شوند تا از نفوذ رطوبت به سطح جلوگیری شود.

از شن با ابعاد مختلف استفاده می‌شود برای محفوظ نگه داشتن لوله‌های تاسیسات که در کشور ما معمولا از کف ساختمان عبور می‌کند.

علاوه بر ضد زنگ پشم شیشه و نایلون روی لوله‌ها با یک لایه ماسه غیر آهکی می‌پوشاند تا مواد آهکی احتمالی موجود در پوکه یا ملات روی آن اثر نکند.

فرق شن و ماسه

ماسه به سنگ‌ریزه‌هایی گفته می‌شود که از شن خوردتر بوده و معمولا در کنار دریا و سواحل به راحتی دیده می‌شوند. زمانی که یک تخته سنگ بزرگ در برابر باد یا باران و همچنین یخبندان قرار دارد، متلاشی شده و به دانه‌های ریزی تبدیل می‌شود. ماسه یکی از مصالح ساختمانی است که با آهک مخلوط شده و مخلوط این دو، به عنوان مقاوم کننده پی سازه‌های آجری و کارهای آجری استفاده می‌شود. شن و ماسه قسمت اصلی بتن را تشکیل می‌دهند.

با توجه به مقاومت ساختمان‌های بتنی در مقابل عوامل جوی و عمر طولانی‌تری نسبت به ساختمان‌های فلزی و آجری دارد. همچنین با توجه به امکان تهیه سریع و ارزان و آسان مصالحی که برای ساختن ساختمان‌های بتنی مصرف می‌شود که قسمت عمده شن و ماسه می‌باشد. اندازه استاندارد آن ۰٫۰۶ میلیمتر تا ۲ میلیمتر می‌باشد.

این نوع از سنگ‌دانه‌ها مانند ماسه از جدا شدن و همچنین خرد شدن سنگ‌های طبیعی جمع‌آوری می‌شوند. از نظر سایز این نوع از سنگ‌دانه‌ها اندازه‌ای در حدود 2 تا 60 میلیمتر دارند. بسته به سایز و نوع آنها به نام شن نخودی یا شن بادامی شناخته می‌شوند.

تقسیم‌بندی شن‌ها

شن‌های بسیار زبری که خرده سنگ هستند.

شن‌های گردی که دارای سطح صافی می‌باشند که به نام‌های شن نخودی و بادامی معروف‌اند.

شن‌های سوزنی که دارای طولی سه برابر ضخامت خود هستند.

شن‌های پولکی که عرض آنها بیش از سه برابر طول خود است.

شن و ماسه طبیعی

مستقیماً از سرند کردن و شستن و دانه‌بندی مخلوط شن و ماسه طبق نیاز مصرف کننده تهیه می‌شود که دانه‌های طبیعی دارند.

شن و ماسه شکسته

از خرد کردن قطعات بزرگ سنگ درون سنگ شکن و شکستن در محل‌های مصرف شن و ماسه در ساختمان. شن و ماسه طبیعی از روی هم غلطیدن تکه‌های سنگ در اثر، جریان آب رودخانه‌ها و خرد شدن آنها تولید می‌شود. ممکن است راهی طولانی را با سنگ‌های دیگر در بستر رودخانه طی نماید. در نتیجه دانه‌های شن و ماسه حاصل از جریان آب رودخانه گرد گوشه هستند.

در صورتی که دانه‌های شن و ماسه شکسته نیز دارای گوشه است.

دانه‌های گرد گوشه بعلت آنکه سطح آنها صیقلی می‌باشد دارای اصطحکاک داخلی کمتری بوده و بهتر به روی هم می‌لغزد. همچنین در ملات‌های ماسه سیمان بهتر زیر ماله بنا شکل می‌گیرند و زیر آجر یا فرش موزاییک یا سنگ‌فرش پهن می‌شوند. در بتن‌ریزی نیز روی همدیگر لغزیده و حجم قالب را پر می‌نمایند.

در صورتی که شن و ماسه شکسته بعلت تیز گوشه بودن اصطحکاک داخلی بالایی بین دانه‌ها وجود دارند و دارای لغزندگی مناسب به روی هم نیستند. ولی دانه‌های شکسته بعلت همین اصطحکاک داخلی زیاد و تیز گوشه بودن در راه‌سازی مخصوصاً در قسمت روسازی راه بیشترین مصرف را دارند.

قطر آنها چیزی حدود 2 تا 69 میلیمتر است که شن نامیده می‌شوند. گروه میان دانه‌ها:

قطر آن 2 تا 0.06 میلیمتر است که ماسه نامیده می‌شوند.

ماسه طبیعی (ماسه رودخانه ای) و نحوه شکل گیری آن

ماسه های طبیعی به نوعی از ماسه گفته می شود که همانطور که از نام آن پیداست به صورت طبیعی و از حوالی و حومه رودخانه ها استخراج می شود.شاخص ترین خاصیت این ماسه ها “شکل هندسی گرد گونه” آن هاست.خصوصیت گرد گوشگی ماسه های طبیعی در کاربرد آن دخالت مستقیم دارد به این صورت که این ماسه ها به راحتی درون ملات و یا در ساختار بتن جایگیری می کنند و به راحتی فضاهای خالی را پر می نمایند.

 

 

 

 

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما