فن کویل (فنکوئل)

فن کویل (فنکوئل)

دسته بندی

تهویه مطبوع

تعداد ارائه دهنده ها

۰ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

شهر را مشخص کنید

معرفی کالا

نظرات کاربران

فن کویل

فن کویل یک سیستم گرمایشی و سرمایشی که در ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه، برای تنظیم دمای ساختمان است و امکان تهویه مطبوع در محیط را نیز دارد. فن کویل نصب ساده ای داشته و برای عملکرد بهتر به سرویس و نگه داری مداوم نیاز دارد.

بسته به کاربرد سرمایشی و یا گرمایشی فن کویل ، آب توسط چیلر و یا بویلر در موتورخانه ها سرد یا گرم می شود. این آب با استفاده از پمپ، از موتورخانه وارد کویل های مسی داخل فن کویل می شود. فن های موجود در این دستگاه، هوای محیط ساختمان را به داخل می کشند و با عبور دادن آن از روی کویل ها، بسته به دمای آب داخل کویل، هوای سرد یا گرم را وارد محیط می کنند. پس از این انتقال گرما بین هوای محیط و آب، آب موجود در کویل ها به موتورخانه بر می گردد. فن کویل می تواند دما را توسط یک ترموستات تنظیم کند. ترموستات، با فرمان دادن به فن یا شیر کنترل، دور فن و یا دبی آب ورودی را تغییر می دهد. همچنین می توان با استفاده از کلید روی دستگاه، آن را روشن یا خاموش کرد.

 

قیمت فن کویل

نوع فن کویل و محل نصب آن بسته به محیط کاربری مورد استفاده، عامل مهمی در قیمت فن کویل می باشد. برای محیط های بزرگ تر می بایست دستگاهی با توان بالاتری خریداری شود. دستگاه هایی با موتور قدرتمندتر، قیمت بالاتری دارند. همچنین جنس بدنه و میزان صدای فن کویل، دیگر عوامل موثر در قیمت آن هستند. قیمت فن کویل با حداقل امکانات ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان است و انواع پیشرفته تر و قدرتمندتر آن تا ۴۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان قیمت دارد.

 

انواع فن کویل

فن کویل انواع مختلفی دارد که بسته به ویژگی ها و فضای موجود در ساختمان انتخاب می شود. فن کویل سقفی می تواند روکار باشد که محل نصب آن روی سقف است و یا توکار باشد که فقط دریچه ورودی و خروجی آن قابل مشاهده است. نوع روکار آن امکان دسترسی بیشتری دارد و البته فضای بیشتری اشغال می کند. فن کویل زمینی به صورت ایستاده نصب می شود و در ساختمان های مسکونی و اداری، از متداول ترین انواع فن کویل هاست. از دیگر انواع فن کویل ها می توان به نوع دیواری، کاستی و کانالی آن ها اشاره کرد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما